| El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] | |
|
+11TramBlau FACTOR TOG E4lok peps Maxx_Rivoli ulises jaume ostman Olot Víctorf 15 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Oct 06, 2013 7:21 am | |
| Jo només em preocuparia de la part superior... Amb una mica de tela esmeril... | |
|
| |
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Oct 06, 2013 7:29 am | |
| - Víctorf escrigué:
- Un altra pregunta técnica, per si algú em pot ajudar:
En que puc netejar les vies que estan totalment negres, despres d'un any d'estar muntades al jardi Jo crec que et servirà qualsevol goma netejadora. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33797
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Oct 06, 2013 7:30 am | |
| Víctor, hi ha diversos productes. N'hem parlat llargament en aquest fil: https://trenscat.forosactivos.net/t436-neteja-de-vies-viaDe totes maneres no t'ha de preocupar gens que el carril sigui negre, mentre tingui bon contacte. El fet de que sigui negre no hi fa res. El problema és la pols i porqueria que s'hi posi. Un cop net, encara que es mantingui negre funciona. En qualsevol cas, amb els elements que parlem en el fil que et recomano el negre marxa. Tan sols fregant, una mica enèrgicament, amb la goma LGB (o qualsevol altre, com diu l'Ulises), tornarà el color llautó. Ho continuem parlant en el fil? | |
|
| |
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Oct 06, 2013 7:47 am | |
| | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Oct 06, 2013 9:58 am | |
| Victor Hola i enhorabona pel gran plàstic que està aconseguint. Quan veig un tocadiscs són sempre molt feliç!
Entenc que la corba R1 sigui obligatòria amb un ample de 1,80. No es podia posar l'R2 o R3 Piko. Qualsevol diàmetre més gran, encara que sigui lleugerament, que ajuda sobretot si hi ha trens cotxes de bogies. Si no pots utilitzar les corbes més àmplies de R1, almenys a l'estació del que penses utilitzar intercanvis R3 que són més realistes.
El negre de les pistes és bo. Les pistes no són molt clar! En molts col · legues que necessito per donar color a les pistes, sense que no necessitem. Simplement netegi la part superior de contacte amb un bon pneumàtic.
Dit això, vaig a concloure amb les meves felicitacions per la rapidesa amb què els fons del seu projecte ... Victor sempre per davant! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33797
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Oct 06, 2013 5:32 pm | |
| Algunes explicacions per si poden ajudar: - Maxx_Rivoli escrigué:
- Victor Hola i enhorabona pel gran plàstic que està aconseguint...
Un plastico en Italià és una maqueta o circuit de trens en miniatura. El traductor ha fet aquí una mala jugada. - Maxx_Rivoli escrigué:
- ...Quan veig un tocadiscs són sempre molt feliç!
Aquesta frase no l'entenc. Imagino que tocadiscs, deu haver mal traduït google, i en Max es deu referir al pont giratori. - Maxx_Rivoli escrigué:
- ...El negre de les pistes és bo. Les pistes no són molt clar!
En molts col · legues que necessito per donar color a les pistes, sense que no necessitem. Simplement netegi la part superior de contacte amb un bon pneumàtic... Nova mala jugada de Google, en que ha traduït malament posant pneumàtic en lloc de goma. ----------------------- Maxx, tranquil que normalment s'entén be el que dius. Però aquest cop m'ha semblat que potser calien aquests aclariments. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Oct 06, 2013 5:50 pm | |
| - Víctorf escrigué:
- ...primera sorpresa: Em sobren dos desviaments a esquerra i em manca un a dreta...
Aquestes coses acostumen a passar. - Víctorf escrigué:
- ...
I ara haver si algú em pot ajudar:
- Algú te les instruccions o mides de la ref LGB 50460 que es la pavimentació tipus peatonal / tramvia, o sap on la puc localitzar. Vull posar-la en la quarta via, la que està mes prop de l'estació. - Algú ha digitalitzat o ha fet digitalitzar alguna màquina LGB de les antigues, que no porten zòcal. - Si es el cas quin decoder utilitzeu, per a màquines petites. (Tota la meva instal·lació està basada en linies de tren antigues, sense vagons de bogies. ... A on trobar la ref LGB 50460? Em sembla que la pavimentació per a tramvia és la ref 50340. Si és això el que busques, ho pots trobar aquí: http://www.ebay.es/sch/i.html?_trksid=m570.l1313&_nkw=lgb+50340&_sacat=0&_from=R40En quant a les mides, ni idea. Sobre les preguntes que fas referent al digital, tampoc ni idea. Sóc analfabet en el tema digital. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Ds Oct 19, 2013 7:50 pm | |
| Com va la construcció del circuit, Víctor? | |
|
| |
Víctorf Trenjardinaire
Ubicació : Móra la Nova Edat : 67 Data d'inscripció : 19/03/2011 Nombre de missatges : 654
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Oct 20, 2013 12:00 am | |
| El projecte avança, pero lentament. Aquests dies he tingut altres tasques. Ja m'han arribat el desviament triple i un d'esquerra i un de dreta que vaig comprar en un lot be de preu, i he tallat unes quantes vies de 30 cm, en dos de 15 cm. per anar acabant de completar el circuit de les vies. Ara tinc que tallar el plàstic de subjecta les travesses per moure-les per poder entrar be les eclisses. També he comprat un roll de 8 mts per 0.50 mts de suro de 2 mm, per posar sota les vies, i un pot de un litre de "Aceite de Limpieza y Vapor Para Tren de Modelismo SR 24 1000ccm" Nou, per menys de 22 euros posat a casa. (Us adjunto foto). He fet proves amb el meu fill, per a fer unes andanes amb peces de Playmobil. TAmbé estem mirant d'anar comprant peces de Playmobil, per a construir una estació tipus MZA, petita de tres portes. Us deixo una foto: I per acabar una qüestió: Donat que els topalls ocupen bastant lloc, per acabar les vies dins de les nau de reparacions, que us sembla si col·loco un parell de calces de LGB ? Aguantaran ? En realitat, jo que me hi vaig pasejar molts cops, per dins de les naus del taller de vapor de Móra la Nova, al final de la via no hi havia res, que recordi. | |
|
| |
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Oct 20, 2013 12:11 am | |
| | |
|
| |
Víctorf Trenjardinaire
Ubicació : Móra la Nova Edat : 67 Data d'inscripció : 19/03/2011 Nombre de missatges : 654
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Oct 20, 2013 12:21 am | |
| Gracies Ulises. Donaré instruccions al contramestre | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Oct 20, 2013 2:15 am | |
| Sino tambè pots mirar els topalls de formigó que fa lgb, que son força més curts que els típics de l'oest amb el talús de troncs...
Disculpa encara no t'he pogut medir quan fan els topalls de playmobil... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Oct 20, 2013 2:48 am | |
| Efectivament tots els tipus de toperes de LGB ocupen molt d'espai. Sempre pots fer algun invent, com ara el que tu dius de les calces, o be un petit llistonet de fusta degudament envellit o desgastat, etc.
També tens el recurs de tallar la via sobrant del darrera les toperes, com penso fer jo en el meu cas.
| |
|
| |
Víctorf Trenjardinaire
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Oct 20, 2013 3:51 am | |
| JO conec de LGB tres tipus de topalls: El clàssic que imita troncs, el que puja i baixa el mateix carril (En tinc un i també pensava tallar el tros de carril del darrere), i un gris, que deu de se el que imita formigó que el vaig veure a Amazon en foto. També n'hi ha un a la mateixa casa que he encomanat la rotonda, que en kit val 12 euros i us adjunto foto de muntat Entre tots posaré els vuit que necessito, pero d'aquests, els dos o tres que vagin dins dels tallers, finalment o hi posaré topalls playmobil que semblen mes petits o simplement uns calces, si veig que a les probes aguanten. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Oct 20, 2013 6:20 am | |
| Aquest deu ser d'en Bertram Heyn. No el recordava. | |
|
| |
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Oct 20, 2013 7:17 am | |
| - Olot escrigué:
- Aquest deu ser d'en Bertram Heyn. No el recordava.
Exactament... té moltes coses interessants... val la pena fer-hi un cop d'ull de tant en tant... | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Oct 20, 2013 8:00 am | |
| r - Víctorf escrigué:
- JO conec de LGB tres tipus de topalls: El clàssic que imita troncs, el que puja i baixa el mateix carril (En tinc un i també pensava tallar el tros de carril del darrere), i un gris, que deu de se el que imita formigó que el vaig veure a Amazon en foto.
També n'hi ha un a la mateixa casa que he encomanat la rotonda, que en kit val 12 euros i us adjunto foto de muntat
Entre tots posaré els vuit que necessito, pero d'aquests, els dos o tres que vagin dins dels tallers, finalment o hi posaré topalls playmobil que semblen mes petits o simplement uns calces, si veig que a les probes aguanten. Aixo mateix pero fet amb trocets de carril soldats i una travessa de fusta pintada marró o negre fent de xoc tabe es curt i crec prou efectiu. | |
|
| |
Víctorf Trenjardinaire
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Oct 20, 2013 8:32 am | |
| Si Jaume tens raó, pero això pels manetes. Jo no m'atreveixo. | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dl Oct 21, 2013 8:11 am | |
| - Víctorf escrigué:
- Si Jaume tens raó, pero això pels manetes. Jo no m'atreveixo.
Ho probare a fer. A veure com em surt. | |
|
| |
Víctorf Trenjardinaire
| Assumpte: Primeres Proves del circuit principal en digital Dg Nov 03, 2013 2:12 am | |
| Hola. Bon dia a tots. Aprofitant aquests dies de vacances, he estat ajustant les vies de 30 cm. que vaig tallar, per poder connectar les eclisses. (He tallat els plàstics entre travesses del mig de la via, i he pogut guanyar el lloc necessari per connectar les eclisses). Ara ja tinc connectat l'oval principal i les vies que aniran ocultes. HE connectat el digital, he netejat les vies amb la goma de LGB, i he fet funcionar a l'hora una maquina de vapor digital de la caixa d'iniciació i el "Zaragoza" en analògic. La centraleta permet fer circular al canal 00 un tren en analògic. El següent pas serà, anar ajustant tots les vies, amb les andanes (LGB i Playmobil) que tinc pensat, i quan ho tingui tot ajustat, desmuntar, per pintar la fusta, col.locar el suro, i acollar les vies. Mentrestant haver si arriba la placa giratòria. US deixo una foto. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Nov 03, 2013 3:25 am | |
| Genial ! Una de les avantatges dels circuits d'interior és la neteja de vies. Amb la goma n'hi ha prou, i la neteja perdura durant setmanes. | |
|
| |
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Nov 03, 2013 4:12 am | |
| Victor té molt bona pinta... I fa molt goig...
Estic content que els trens ja circulin... | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Nov 03, 2013 5:44 am | |
| M'alegro també. Una bona base per al funcionament dels trens. Diverteix-te per a mi també! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Nov 03, 2013 6:28 am | |
| Ara cal un petit vídeo. | |
|
| |
Víctorf Trenjardinaire
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Dg Nov 03, 2013 9:03 am | |
| Uffff !!!! ja m'explicareu com penjar-lo
Per fer-lo cap problema | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] | |
| |
|
| |
| El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] | |
|