| El meu circuit LGB a Madrid [jose07] | |
|
+13peps FACTOR jaume ostman TramBlau manolo0101 bantren MALLET73 Sisu Pau josepmaria Olot jose07 17 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Dl Oct 13, 2014 3:48 am | |
| - Olot escrigué:
- Gràcies per les teves respostes, Jose.
- jose07 escrigué:
- ...Les locomotores grans de dos motors no crec que tinguin problema en pujar un 4%...
El millor per a sortir de dubtes és fer alguna prova.
ok, quant anem cap a can jose??? jo tinc locos de 2 motors, grans i petites!! també automotors! a més tan gran circuit s'ha de veure en viu!!! salutacions mallet73 | |
|
| |
jose07 Jardinaire aprenent
Ubicació : Madrid Edat : 73 Data d'inscripció : 25/07/2012 Nombre de missatges : 24
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Dc Nov 12, 2014 11:58 am | |
| Hola de nou, en aquest mes he pogut avançar una mica més encara que no tant com hauria desitjat. . . Us passo unes fotos amb algun comentari. Foto 1: nou recluta a l'equip, és un gos ferotge, raça gos de Transilvània. . ., Excel·lent, educat i obedient (gairebé sempre), Es diu Lucas : Foto 2: corba d'enllaç a l'estació 3, amb la via presentada Foto 3: misma curva con la base de policarbonato casi completa. Foto 4: planacha de Policarbonat de 3 m x 1,25m i 1,6cm de gruix, en posició per tallar a la mida adequada Foto 5: traçat del tall per a vies dobles, solució per a maldestres però efectiva Foto 6: suport de via doble ja tallat en tres trossos Foto 7: presentació en el terreny d'aquestes mateixes planxes Foto 8: suports per a les planxes Foto 9: primera planxa en posició, amb pendent de 2,5% (en aquest cas el pendent no és pronunciat) Continuarà. . . Salutacions ....Edito per millorar una mica les fotos, que surten una mica distorsionades .....
Editat per darrera vegada per jose07 el Dc Nov 12, 2014 12:06 pm, editat 2 cops en total | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Dc Nov 12, 2014 12:04 pm | |
| | |
|
| |
Ubicació : Madrid Edat : 73 Data d'inscripció : 25/07/2012 Nombre de missatges : 24
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Dc Nov 12, 2014 12:08 pm | |
| Això de fer servir policarbonat és una alternativa a posar fusta folrada, sembla més fàcil i espero que no es descompongui a l'estiu. . . , Veurem. | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Dc Nov 12, 2014 1:42 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Dc Nov 12, 2014 6:10 pm | |
| Felicitats per els treballs, Jose.
Espero que en Lucas sigui un bon ajudant.
Al meu parer, els únics materials que no es descomponen i aguanten les inclemències del temps, són els naturals: ciment, pedra, etc. En qualsevol cas, el policarbonat no hauria de descompondre fàcilment. | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Dj Nov 13, 2014 11:50 am | |
| Hola José.
La inventiva és la inventiva, si senyor. Bons progressos.
Creuem els dits que el policarbonat es comporti com esperes.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Dj Nov 13, 2014 8:12 pm | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Ds Des 12, 2015 11:34 am | |
| Hola col·legues, després d'un any desconnectat del fòrum per temes de salut, i animat per Amadeu, procedeixo a donar-vos una actualització de com va evolucionant el circuit (ja us avanço que va lent, més lent del que jo hagués volgut). Tot i així, comparteixo amb vosaltres unes fotos que espero siguin d'interès. La utilització de les planxes de policarbonat no va resultar com jo esperava. Em va servir per marcar la base del circuit elevat en via doble, entre els ponts de sortida de l'estació principal i l'estació de pas en el nivell superior. Les obertures eren massa llargs i es pandeaban al pas dels trens donant una sensació de feblesa que no em semblava quedés bé. Així que vaig acabar substituint el traçat per material d'obra, o sigui maons, i arcades construïdes amb cilindres de estiropor tallats a mida. Sobre aquest assumpte us poso una breu col·lecció de fotos. 1) Tram de entrada/sortida dels ponts de l'estació principal. 2) Tram d'entrada / sortida dels ponts de l'estació de pas 3) Tram elevat, 1 4) Tram elevat, 2 5) Tram elevat, 3 6) Tram elevat, 4 7) Començament de la base d'obra ' Continuació de la base d'obra 9) Construcción d'arcades, 1 10) Construcción d'arcades, 2 11) Construcción d'arcades, 3 12) Traçat elevat acabat | |
|
| |
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Ds Des 12, 2015 11:45 am | |
| A l'estació principal, he canviat els desviaments en encreuament de LGB (22,5º) per altres equivalents de Thiel (15º), canviant també dues desviacions R3 LGB per dos de Thiel (15º). Els desviaments de Thiel he polaritzat per evitar que s'aturin les locomotores curtes. Aquí us poso un parell de fotos on es distingeixen per la pinta de noves que es veuen les vies. | |
|
| |
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Ds Des 12, 2015 11:54 am | |
| Finalment, una mica de més obra al revolt d'ascens al nivell superior. La doble via va en túnel (a falta de tancar) entre parets de maó. Aquí podeu veure com està quedan. A veure si demà no puc posar alguna foto de l'altre extrem de la maqueta. Les dues helicoïdals que plantejava en un dels diagrames d'aquest fil les he eliminat. En un cas perquè havia recorregut suficient per salvar la diferència d'altures amb un pendent del 3,5% i en un altre cas perquè he pogut allargar el recorregut ficant-me en un tros de jardí amb un magraner (això sí, després d'obtenir els permisos de l'autoritat competent) que ara es veu voltat per les vies. Bona nit. . . Jose | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Ds Des 12, 2015 12:05 pm | |
| Celebro que la teva salut et permeti de retornar al fòrum.
La feina feta no es poca.
Continuaré a l'espectativa dels avenços | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Ds Des 12, 2015 6:33 pm | |
| Molt content de tornar a llegir-te. Aquesta obra teva és de tal magnitud, que em quedo amb la boca oberta i sense paraules. Veig que la idea primera ha anat evolucionant. Per a fer memòria: - jose07 escrigué:
El que t'ha passat en els trams elevats és una pena. I també és una llàstima que no hagis pogut utilitzar això: http://easygleis.de/Be, sembla que la web no estarà disponible fins d'aquí a un parell de dies perquè l'estan remodelant. Paciència, perquè val la pena. En qualsevol cas, felicitats per la construcció dels arcs, perquè són una obra mestre de maçoneria. La inauguració del teu circuit s'intueix no gaire propera, però això si, serà un esdeveniment que pot ser sonat ! Si avises amb temps, potser podria venir. Sobretot, ànims per a continuar endavant ! | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Ds Des 12, 2015 10:28 pm | |
| És un projecte molt ambiciós, però de mica en mica..... | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Dg Des 13, 2015 4:04 am | |
| | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| |
| |
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Dg Des 13, 2015 7:07 am | |
| Aixo es de primerisima divisio , m`alegra veure gent emprenedora que es llença a realitzar projectes d`aquesta envergadura. Ja que ultimament en aquest foro es parla molt de trobades i trobadetes , seria bò que quan aquest circuit sigui visitable es pugui organitzar una jornada, AVE amunt i avall. per puger gaudir ne.
Afectuosament, Alexandre | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Dg Des 13, 2015 8:47 am | |
| Completament d'acord. | |
|
| |
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Dg Des 13, 2015 12:23 pm | |
| Hola, gràcies pels vostres elogis. Fins que no tingui circulacions en marxa de forma manual o automàtica no deixa de ser una instal·lació a mig fer. Però crec que ja estic molt a prop d'aquest objectiu. Això de venir a veure-ho, jo sóc dialogant i tot és qüestió de parlar. Les referències que tinc d'altres casos a Anglaterra (organitzar un "Open house") no són bones i solen acabar en vandalisme, clar que són molt del nord.
Editat per darrera vegada per jose07 el Dl Des 14, 2015 8:41 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Dg Des 13, 2015 12:48 pm | |
| La primera versió del circuit, que correspon amb les fotos inicials amb les que vaig obrir aquest fil, es correspon amb un que vaig construir i va funcionar en un xalet que tenia a la serra de Madrid. Aquest circuit ja està desmantellat i la casa venuda (zona de Valdemorillo - El Escorial). Aquest és el segon que va construir, us deixo l'última versió. . . . PD: demà us posaré més fotos com us havia promès, se m'ha fet una mica tard. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Dg Des 13, 2015 6:06 pm | |
| - jose07 escrigué:
- ...
PD: demà us posaré més fotos com us havia promès, se m'ha fet una mica tard. Esperarem | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Dg Des 13, 2015 7:16 pm | |
| Ostres, quina moral muntar i desmuntar circuits, amb la feinada que comporta | |
|
| |
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Dl Des 14, 2015 9:05 am | |
| Hola de nou, aquí us poso unes fotos del tancament del circuit per la zona més allunyada de la casa. Estació de passada, la via de l'esquerra puja des de l'estació groga que és la que està al nivell més baix, com veieu es fa una passejada per la zona del magraner. El recorregut per l'esquerra és de pujada des de l'estació groga: Efectivament, em cal un tros de via, però està al taller per tallar a mida! : Igualment, el recorregut per la dreta és de baixada a l'estació groga: Aquí podeu veure el bucle interior que baixa a l'estació groga envoltant el pi petit. Aquesta és una zona de maniobres de l'estació blava: De momento . . . , nada más. | |
|
| |
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Dl Des 14, 2015 9:14 am | |
| Els recorreguts que us he mostrat no estan en el que jo voldria que fos el model final. És a dir, vull fer unes muntanyes que amaguin una mica que les vies van certament juntes i que els trens es vegin aparèixer i desaparèixer en túnels i decorat. Donant-li voltes a l'assumpte de com fer-ho, i sent el material d'obra el més agraït, crec haver trobat un mètode que vull provar. El podeu veure en aquest enllaç de you tube: https://www.youtube.com/watch?v=RtGf7I-bEMwde la construcció d'un túnel i unes muntanyes amb planxes de poliestirè d'alta densitat, enganxades i modelades. Em sembla que és una cosa que pot donar bastant volum sense la densitat del maó i la pedra. Si algú de vosaltres ja ho heu utilitzat i tennis experiència de compartir us ho agrarian. Salutacions Jose | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] Dl Des 14, 2015 9:15 am | |
| És impresionant. Impressionant. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: El meu circuit LGB a Madrid [jose07] | |
| |
|
| |
| El meu circuit LGB a Madrid [jose07] | |
|