El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Ago 26, 2022 9:41 am
Si, del que es tracta és de fer una recopilació del que hem fet junts, que son moltíssimes coses, moltes d'elles, com les que hem vist fins ara hem fet junts ell treball preparatori i llavors cada s'ha muntat els vagons que ha volgut, però abans de fer els Martorell que també els vam fer amb el mateix criteri explicat fins ara, vam portar a terme la construcció de dues Alsthom, una per cada u, però en aquest projecte vam quedar que en Carles faria les dues bancades motoritzades i jo les dues carrosseries. Per tant la comunicació era importantíssima a cada pas Vam començar per fer els prototips per fer el motllo pels bogis-motor
Aquest projecte fem servir com a base el PVC espumat i fem en resina els elements més complicats
Mentre tant a Bagà comencem la construcció de les cabines,
Amb PVC espumat i Evergreen per les reixes de les portes i mosquitera per les ventilacions
Arribats en aquest punt és el moment de fer la primera trobada física dels tallers per confrontar les parts construïdes i planificar i marcar a on han d'anar els cargols del muntatge final
Fent les probes de rigor abans de continuar
Superats els tràmits de muntatge a cada banda es continua amb la construcció i pintura
Una cop cada un del tallers tenia llesta la seva part vam fer la segona i definitiva trobada per el muntatge de les dues màquines
i deixar el model a punt de prestar servei
A la vegada anàvem madurant el tema dels Martorell, son vagons molt similars però n'hi vuit models diferents, 1ª-2ª que després van ser de 2ª-3ª, 2ª-3ª, 3ª, sense WC, amb el WC en una punta o al centre, les fines tres eren més grans o petites segons els tipus del vagó, variant també la distància entre elles vagons llargs i curts, capçaleres amb la porta centrada o desplaçada a una banda o amb dues portes. Tot plegat faria que hauríem de fer una gran quantitat de motlles per fer poques reproduccions, per tant vam decidir fer el muntatge com un trenca closques, fent els models de finestres necessàries tres de dobles i dues de senzilles, els llistons entre finestres son més petits i estrets que els de la base de la caixa, així fem un motlle pels llistons de la base que ens serà 1/2 vagó aproximadament i un altre motlle similar amb els llistons de les finestres, llavors tallarem d'aquesta peça la mida de llistons que ens faci falta per cada cas.
El motllo per fer finestres i llistons entre elles
,,, ... ...
A Olot, TramBlau, MALLET73, josepmaria, alejandro sasplugas y a betulo237 Els hi agrada aquesta publicació.
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Ago 26, 2022 8:20 pm
Fantastic el treball de col laboraçio que feu , i el resultat inmillorable, sou un exemple a seguir , aqui demostreu per els bons entenedors que sumar forçes sempre es positiu , les division sempre afebleixen , hoy que se m enten ????
Alexandre
A Olot, TramBlau, MALLET73 y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Ds Ago 27, 2022 10:45 am
Certament Alejandro la unió fa la força
Seguint amb la construcció dels Martorell el primer va ser fer peces en gran quantitat, en Carles va fer una feina titànica.
Xassís, base del vagó, baixos dels laterals, capçaleres
Finestres, portes, bancs, .... ....
Per muntar un xassís fan falta dues peces de xassís que son una mica més llargues del compte per evitar la unió quedi centrada al mig del vagó, així quan posem les dues meitats del terra farem que les unions quedin oposades i la unió de la base del vagó sigui més ferma
un cop muntades un parell de bases les proves de circulació de rigor per si s'ha de modificar quelcom
Ja podem començar la construcció del primer Martorell que és un 3ª llarg, les capçaleres son diferents una té una porta centrada i l'altra en té dues, una d'accés al vagó lleugerament desplaçada a la dreta i una segona a l'esquerra per el accés al WC
Al encolar les capçaleres i els baixos del lateral tindrem en compte que les unions quedin desplaçades
Per muntar les finestres al lateral ens hem d'assegurar que encaixin bé i estiguin a la mida
lateral complet, que en aquest cas son 7 finestres dobles mitjanes
El segon lateral té 6 finestres dobles mitjanes i dues senzilles petites que és on hi ha el WC
Després ja ve la capa de pintura exterior de color marró
I ja podem començar a preparar les finestres del interior que hi podem el vidre color a la banda superior el transparent a la finestra, però abans les hem pintat amb barnís
Encolem les finestres a la part interior del vagó tenint cura que coincideixin amb les del exterior
Llavors acabem de muntar la caixa
i posem els bancs, que en aquest cas son de llistons de fusta
muntem els portamaletes
ja podem fer la teulada
i a punt de que l'acompanyin els altres per fer les parts en comú
Mig fet aquest primer permet calcular la quantitat de peces per fer el altres previstos, quatre més
... ...
A Olot, TramBlau, lluis7, TOG y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1582
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Ds Ago 27, 2022 10:12 pm
BRUTAL com dius, unes feines titàniques ... pero amb uns resultats espectaculars, que de ben segur os han donat moltes hores de distracció ... i de satisfacció
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dg Ago 28, 2022 4:38 am
Moltíssimes hores de gaudir treballant en un projecte molt engrescador.
... ... Tenint en compte que per fer aquest vagó ens ha fet falta -2 peces de xassís -2 peces de base per fer el terra -4 baixos dels laterals -2 capçaleres -3portes -26 finestres dobles mitjanes -4 finestres senzilles petites -3 peces de llistons entre finestres -14 bancs dobles .14 porta maletes Amb també hem de pensar amb els grans d'accés a les plataformes
I amb les baranes
Així tenim el Martorell de 3ª amb WC que hem vist fins ara
Un Martorell 3ª sense WC
Un Martorell 3ª curt amb WC
Un Martorell 2ª-3ª amb WC central, que originàriament era un 1ª-2ª
I un Martorell 2ª amb WC
Un detall de l'interior
Per completar la composició hi vam afegir el furgó de correus seguint la tècnica del PVC espumat
El empleat de correus treballava durant el viatge ordenant cartes i paquets
El següent projecte va ser la Patxanga ... ....
A Olot, TramBlau, lluis7, josepmaria, TOG, alejandro sasplugas y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dg Ago 28, 2022 5:58 am
mallet73
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dl Ago 29, 2022 3:11 am
Bé de fet en Carles ja havia construït la Patxanga amb anterioritat i me la va deixar uns dies perquè veiés com estava feta i podés fer la meva, a més de facilitar-me peces per fer els bogis i altres elements
Construïda sobre una base de fusta xapada i la carrosseria amb PVC espumat i tires de Evergreen
Hi han hagut més col·laboracions d'aquest mateix nivell, màquines de Catalans que ell ja tenia fetes i jo les vaig fer després adaptant a la meva manera de treballar, totes elles fetes amb PVC espumat, Evergreen i elements de resina made in Carles
La Energie 13 de la serie 11-16 ex NEE 1-6
La Energie 204 de la serie 201-204
La Berga 36 de CGFC ex 16 TFEMB
i així un grapat de vagons .... ...
... ... ...
A Olot, TramBlau, lluis7, josepmaria, TOG y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dl Ago 29, 2022 9:39 am
Si us plau, Ignasi, no paris!
Que de fils com aquests no se'n veuen pas gaire sovint!
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dt Ago 30, 2022 10:23 am
Si que és cert que l'Amadeu té molta feina per fer per recuperar el seu circuit, però jo també en tinc de endarrerida que es va apilant i em frena nous projectes. Aquest dia va fer una forta pedregada que em va trencar una cantonada de la teulada del telefèric que és de PLA en 3D en un punt molt prim, no m'ha estranyat gens, ja està reparat. Però també em va trenca entre 25 i 30 teules de l'estació, això m'ha portat més feina, però tenir recanvi i una bona brigada de manteniment ràpidament ha estat solucionat.
Continuant amb els treballs compartits, el següent va ser l'inici de una nova etapa, va ser la construcció de la 254 de catalans, un projecte inicial de en Joan Mitjans que el projectava per fer en 3D, amb en Carles ens hi vam interessar enseguida, però per fer-lo més endavant, vam unificar criteris per fer servir els mateixos motors i ja ens vam proveir fer-d'ells. En Joan va anar tirant endavant el seu projecte realitzat gaire-bé tot ell en 3D, per aquells temps en Carles ja va disposar de impressora en 3D i en Joan l'hi va passar molts dels arxius que tenia fets d'aquesta màquina que en Carles els imprimia per fer pràctiques d'impressora i em passava peces a mi per quan estiguéssim en disposició de fer les nostres amb la filosofia de quan vam fer les Alsthom Aquí tenim els bogis dissenyats per en Joan, impresos per en Carles, el fet de que en Joan construís la seva màquina abans que nosaltres va ser gran de utilitat per aprofitar la seva experiència
per assegurar les peces dels enganxalls és quan vaig aprendre a soldar el plàstic PLA
Nosaltres volíem fer la construcció amb PVC espumat i detallar-la amb peces dissenyades per en Joan en 3D. Però ens va sorgir un problema, la pandèmia que ens va tancar tots a casa bastants mesos, per sort aquest any els Reis van ser molt savis i em van portar una mini impressora en 3D, En Carles em va passar els arxius d'en Joan per poder imprimir el que faltava i dibuixar el que volíem fer diferent
En Joan feia els laterals complets i no cabien a la meva impressora a més volíem fer el lateral de una sola peça de PVC i posar els elements com reixes i finestres fetes en 3D, en això en Carles em va instruir molt en el dibuix
Per fer el tancament de la cabina s'ajunten peces de PLA i de PVC va ser la lliçó per aprendre a soldar-los
També es tenia que adaptar el frontal de la cabina amb el pupitre de comandament i fer lloc per els portalàmpades dels fanals
Amb les cabines a punt de pintura
Cabina ja pintada y prova de càrrega del pont desmuntable entre taules (suggerència de l'Amadeu) que és un altra projecte i en parlarem més endavant
Baixos i teulada a punt de pintura
Maquina "acabada", encara en pandèmia
La del Carles
Un altra projecte relaciona am en Joan i en Carles és el vagó porta-cotxes ... ...
A Olot, TramBlau, MALLET73, lluis7 y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dc Ago 31, 2022 9:08 am
El porta-cotxes també va ser una idea original de en Joan Mitjans, era abans que la 254 i també la projectava fer en 3D, com no vam seguir amb molt d'interès el seu progrés. Aquests vagons son unes plataformes de dos pisos articulades en dos elements o sis elements pel transport de cotxes des de la SEAT al Port de BCN, com sol passar amb el material de Catalans no hi ha massa informació. En un principi no hi estava massa interessat en fer-los, però al sorgir el problema de la articulació del elements per poder circular per R1 i a la vegada deixar el pas franc entre els elements, vaig tenir la idea de com fer-ho però no ho vaig saber explicar prou, per tant vaig voler fer la prova i això em va acabar de engrescar. Per fer la prova vaig fer servir uns bisells de Playmobil que tenia posant-hi un xassís de PVC espumat per fer els bogis extrems i els interiors
proves de circulació del tren de bogis
realització idea de proposta, amb molt bon resultat
El tren de proves era molt més curt que en realitat per tant podia falsificar els resultats, la solució era fer-lo a la mida, a escala, això em va acabar de engrescar, començant pels bogis extrems
el bogis interns vistos per sota
la unió de les plataformes
Els laterals dels vagons és una estructura que a més a d'aguantar la plataforma superior, per fer-los fem una plantilla de la meitat del lateral allargada una mica per la banda interior Així quan dibuixem els laterals les dues bandes son completament simètriques i tots els laterals dels elements interiors son iguals, n'hem de fer 8 en total
Ara ja podem anar muntant i encolant els laterals a la plataforma inferior
I fent proves de circulació per anar corregint coses i assegurar que passa per tot arreu amb distàncies mínimes
Fem els laterals dels elements extrems
Que tenen la particularitat que la plataforma superior està divida en dues meitats o la extrema està articulada per fer rampa per facilitar la càrrega i descàrrega
Les comprovacions son constants
i les proves de circulació amb càrrega també
Capçalera dels extrem amb les rampes d'accés
Demà una mica més ... ...
A Olot, TramBlau, lluis7, TOG, alejandro sasplugas y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dj Set 01, 2022 5:43 am
Entrem en la fase de pintura, podem veure que la plataforma inferior junta,emnt amb els laterals té la forma de "U" que dona rigidesa al conjunt per evitar deformacions pel pes dels cotxes
La plataforma superior ha de ser desmuntable per poder posar o treure els cotxes
Mentre els cotxes els tenim a la espera de transport, el tren porta-cotxes de FGC son er portar els cotxes de SEAT, i aquí hi tenim R8 Renault dels anys 70, és qüestió pressupostària, 30 cotxes a escala 1/24 tenen un preu elevat, la circumstància o casualitat va fer que mentre duia a terme el projecte El Periodico va emetre una col·lecció de cotxes dels 70-80 a un preu de 25 euros per cotxe, però el número 1 a 7 euros, era el R8 en qüestió, m'hi vaig posar en contacte i em van servir els que em feien falta
Ara és l'hora de fer les reixes antivandàliques, encara que per fer els laterals hem fet servir la mateixa plantilla pel fet de dibuixar-les amb el llapis i tallar-les amb el bisturí fa que hi poden haver-hi petites diferències imperceptibles a simple vista però que es veurien accentuades al posar les reixes, per tant hem de numerar els vagons i cada una de les obertures per fer la reixa el més ajustada possible
Dibuixem la peça en una planxa de PVC espumat de 1mm de gruix, un cop tallada la peça dibuixem el marc de 3mm de gruix i 2mm més petit a tot l'entorn per encabir els separadors
Enganxem el marc en una tela mosquitera tenint en compte la posició tant de la peça com del filat, ha de quedar amb els quadrats plans respecte a la plataforma, un cop seca la cola hi enganxem un segon marc a la part posterior de manera que agafa una mica de cos per poder fixar-lo al seu lloc
Un cop feta la reixa hi posem una indicació per saber a quin element pertany i a quina posició, en aquest cas vagó 3 finestra 3
Un cop pintades ja queden a punt de muntar, aquí hi ha les del vagó 1
Un cop muntades podem veure una lleugera separació amb el bastidor, les reixes de la plataforma superior les fem igual però tenint en compte que només van subjectes per la base, son com baranes
muntem i comprovem el funcionament de les rampes dels extrems
Un cop muntat hem de preparar per plegar-lo o poder.lo transportar, fa 3 metres de llarg impossible fer una caixa que hi càpiga tot sencer, per tant ho farem en dos trossos de 1,5m, per separar el tren ens situem a la unió dels elements 3 i 4 llavors alcem el element número 4 , el bogi queda en el element 3 per tant la primera meitat del tren queda sobre la via, per poder moure la segona meitat posem un carro suport que fa de bogi manso
Donada la gran llargada de cada meitat del vagó no el fa gens manejable, per tant hem de fer una rampa-guia per poder entrar i treure els vagó de la seva caixa i fer una guia a l'interior per conduir el tren fins el fons
Les caixes també van numerades, així la caixa 1 conté el primer tram (elements 1, 2 i 3) i la caixa 2 hi haurà la segona meitat (els elements 4, 5 i 6) sempre entrats de cul per facilitar el muntatge de la composició
Un altra projecte en comú, va ser la BB basca, en Carles va treballar molt per dissenyar els bogis en 3D però van ser una meravella, per tant ens vam posar en marxa amb la mateixa filosofia els els baixos i jo les carcasses
Fent també que la caixa formi part de la estructura
Però aquesta vegada hi havia una sorpresa que vam mantenir en secret fins al final després de la entrega al seu destinatàri, tot i que en el fil ho va omitir, sempre parlàvem de duesmàquines
Editat per darrera vegada per ignasibaga el Dj Set 01, 2022 6:24 am, editat 1 cop en total
A Olot, TramBlau, TOG, Mitjans y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dj Set 01, 2022 6:14 am
un gran èxit!!!
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dj Set 01, 2022 5:44 pm
Estic més que impressionat!
Un cop explicada aquesta història, encara és més impactant.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Set 02, 2022 4:47 am
Ja hem dit que en Carles va fer els bogis, el motor escollit per fer aquest model era un Piko de la Taurus que ja havíem fet servir per fer la Patxanga, primer va fer un joc per fer proves i analitzar que es tenia que modificar abans de fer els definitius, van encaixar perfectament i sobre ells comencem a planificar la construcció
Comencem per fer la bancada per encaixar els motors i que aquesta estigui a la alçada correcte sobre la via
Fent un primer prototip de probes
Aquest model té els carros motors a tocar l'un a l'altra, per tant és un tema a tenir en compte per aproximar-los al màxim però que puguin circular per R1
El pes no seguirà el teorema Sesplugues, hi posarem 1Kg per eix, 4 kg més el que farà ela mateixa serà respectable
Superades les proves , ja podem definir la matriu perquè ens posem a treball cada u per la seva banda
muntant la base de la caixa assegurant que coincideix amb la matriu
En aquest model també hi hauran peces de resina
I impreses en 3D
Un cop tancades les caixes podem fer les teulades que han de ser desmuntables i començar a fr els suports dels pantògrafs
presentant els elements de la cabina fets per en Carles
Així com els elements decoratius dels laterals i les plaques identificatives de cada màquina
Ja estan a punt d'entrar al taller de pintura
Capa d'emprimació tant al exterior com a l'interior
L'última foto de les tres iguales
Esquema de pintura que vaig escollir per la meva
Esquema de pintura escollit per en Carles
I aquest és l'esquema de pintura que li agradaria a aquella persona que anava destinada la tercera màquina
A la espera de les bancades
Ja les tenim
Comença el muntatge definitiu
Embrutant amb una mica de rovell
Aquesta una mica més rovellada
I aquesta molt més, cal dir que aquesta la vam fer sense els motors per deixar a la voluntat del seu destinatari
La màquina de l'Amadeu ja motoritzada i en circulació sota la atenta mirada de un gran expert
A Olot, TramBlau, MALLET73, lluis7, KTK, alejandro sasplugas, Mitjans y a Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Set 02, 2022 8:21 pm
abans feiem a mitges les peces passant-nos el material..ara ho seguim fent però ens enviem les peces en format digital!!!
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Ds Set 03, 2022 7:41 pm
Com heu evolucionat!!
Jo em pregunto què estaríeu fent vosaltres dos si mai haguéssiu vingut al fòrum!
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dg Set 04, 2022 5:30 am
Olot escrigué:
Com heu evolucionat!!
Jo em pregunto què estaríeu fent vosaltres dos si mai haguéssiu vingut al fòrum!
Profunda reflexió. Certament és una pregunta que me l'he fet moltes vegades, però no solament referent al fòrum de TRENS.CAT, sinó també a Märklín-cafe o a FOCAT. Ara tinc 69 anys i tinc trens de manera continuada des dels 14 anys, però abans havia tingut un PAYÁ a escala 0 que era compartit amb els meus germans, llavors deuria tenir 8 0 9 anys, recordo el tren i d'haver-hi jugat. però hi havia germans més grans que jo que amb conseqüència ells dominaven el joc, als 10 anys vaig tenir el meu primer tren, també un PAYÁ aquesta vegada en H0 i a piles, va durar un parell d'anys, restes d'aquest tren les vaig afegir al JYESA H0 també a piles que em van regalar per Reis del 67, d'aquest encara en conservo les restes de la màquina i algun vagó, però aquest va tenir continuïtat hi dedicava tots els meus estalvis i regals que em demanaven que volia, la resposta era alguna cosa pel tren. Sempre he anat en solitari, a part dels primers anys que vaig compartir afició amb un amic dels meus pares que ell tenia un Electrotren anys llum del que era el meu i la possibilitat de invertir-hi, però als pocs anys va morir (46 anys) i ja sempre més no vaig compartir afició amb ningú fins que cap els vols del 2005 vaig començar a introduir-me en el mon de internet i a la recerca de grups d'aficionats als trens. Vaig trobar un grup que era Focat un fòrum d'aficionats al trens a escala H0 i era en català, feia uns pocs anys que funcionava i el fundador era un de Berga que jo coneixia però que no sabia que era aficionat als trens, en aquest fòrum es parlava poc de les coses que tenies, hi havia reserves, però jo vaig portar la tònica d'explicar amb pels i senyals les coses que feia (sobretot en decoració, ja feia cases i ponts amb fusta de balsa) i no amagar el meu nom en un pseudònim, fet que llavors em permetia preguntar quan una cosa m'interessava, vaig conèixer virtualment molta gent, adquirir moltes idees noves i dur a terme nous projectes. En aquest fòrum hi havia en Joan Uladell que ja fa uns anys ens va deixar, va ser qui em va introduir aquí amb vosaltres. Aquesta etapa va ser la del meu gran desplegament en la afició. Un membre d'aquest grup (que vam fer molta amistat) em va convèncer a que m'afegís a Märklín-cafe, en que gaire-bé tots els membres de Focat hi eren, però era un fòrum de aficionats als trens Märklín de corrent alterna i jo no tenia Märklín i era de corrent continua i era en parla castellana, però hi havia molta més gent de tot arreu i no va ser problema que jo fos la ovella negra, vaig estar en els dos fòrums fins a la desaparició de Focat i a Márklíncafe em va representar un altra gran salt endavant. Quan al 2013 em van donar permís per muntar de manera fixa el tren dels Playmobils que teníem dels meus fills quan eren petits vaig demanar a en Joan si coneixia algun grup a on adreçar-me per informar-me sobre el tema de instal·lació de vies, ell va ser qui em va adreçar cap a vosaltres. Tant sols tenia la intenció de saber com fer la instal·lació de les vies, però al anar llegint fils i al anar veient les coses que feia-ho sem van disparar les idees, dels treballs d'en Jaume i en Pau amb els Playmobils va sorgir la Mallett , del que feies a la terrassa vaig fer la estació de Puig-reig, després de la Garratt vam entrar en contacte amb en Carles, la bona entesa ha fet que sigui exponencial.
Fins aquí els fets, però que hauria passat si en una o altra etapa no hagués fet el que vaig fer i hagués fet una altra cosa? el resultat hauria set un altra?, segurament no, millor o pitjor no ho sé. Que el fet d'apuntar-me a Focat, o a Märklíncafe i després a Trens.cat m'ha beneficiat? SI i MOLTÏSSIM, que el fet que jo hi hagi estat en aquests grups els ha beneficiat? no ho sé, suposo que si, però segur que no en la mateixa mesura, per tant per a mi ha sigut molt més beneficiós. El fet de compartir tants projectes amb en Carles ha estat per la bona entesa que hem tingut completament desinteressada vers l'un a l'altra, això ens ha fet tirar endavant i anar progressant amb coses i tècniques noves, la mostra és la evolució que hem tingut, de la resina al PVC espumat i ara amb el 3D, per separat o en combinació, ho provem tot. El resultat per a mi ha sigut fenomenal i suposo que a en Carles també, per això continuem col·laborant Segurament si no haguéssim coincidit els camis haurien estat completament diferents, però això no ho podem saber ni valorar, tant sol puc dir que la experiència viscuda ha sigut inoblidable.
A TramBlau, lluis7, TOG, alejandro sasplugas y a Guini Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dg Set 04, 2022 5:31 am
Vaja quina pàjara mental
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dg Set 04, 2022 6:13 am
m'has emocionat co ns!!
mallet73
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dc Nov 09, 2022 9:09 am
Només hi ha una paraula per a aquesta feina: Bravo !
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dt Maig 02, 2023 9:03 am
Ignasi suposo que els 40 litres d aigua de diumenge no ha afectat al circuit oi!!??
Salutacions
Mallet73
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dt Maig 02, 2023 9:16 am
No, no ha afectat en gairebé res, algun petit tram tapat per la pinassa arrossegada per l'aigua de una canalera tapada per la mateixa pinassa que va fer que l'aigua no s'engolís i saltés per sobre.