| El tren de l'Ignasi | |
|
+25ODAKIM JGDURAND Mitjans jordi FACTOR Miquel Angel tram47 flyfabio (†) Shay KTK Mak peps Maxx_Rivoli TOG TramBlau Sisu ut800035 (†) Olot AdminTRENS.CAT josepmaria fve MALLET73 jaume ostman ignasibaga 29 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Ds Maig 31, 2014 6:31 am | |
| Hola a tots. Gràcies pels vostres comentaris i interès. Uns passos més. Els marcs ja son muntats. Posar els motlles de porexpan per els interiors de portes i finestres. Preparar els dos mallassos, que els farem servir més endavant. Muntar i fixar les dues façanes laterals per poder completar la col·locació dels maons. A l'exterior he pogut connectar les vies del circuit principal i fer les primeres probes de circulació La Mallett arrossegant sense problmes tot el material remolcat disponible. Continuarem. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12352
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Ds Maig 31, 2014 7:35 am | |
| Això avança, aviat es veurà l'envergadura d'aquest edifici
Pere | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Ds Maig 31, 2014 8:45 am | |
| Sembla que les proves de circulació han estat tot un éxit... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
| |
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Ds Maig 31, 2014 8:10 pm | |
| | |
|
| |
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Ds Maig 31, 2014 8:36 pm | |
| | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dg Jun 01, 2014 10:00 am | |
| Hola a tots - l'Amadeu escrigué:
- No acabo de veure clar com mouràs tot el conjunt un cop hagi quallat el ciment i quedin enganxades les 3 peces: això pesarà molt, i a la més mínima es pot trencar..
Amadeu, aquesta també és la meva inquietud. El conjunt de les tres façanes és molt delicat fins que quedi consolidat amb la quarta façana. Ara bé, mentre rumiava el projecte de l'estació, com ho tindria que fer per realitzar-la, quins passos a seguir, .... Ja vaig preveure poder subjectar les façanes laterals, per això hi vaig fixar dues fustes amb un furat a cada una. Un cop posades les dues façanes en la seva posició sobre el motlle de la tercera façana les he subjectat amb unes mordaces unides per una barra roscada per posicionar-les de manera que quedin a escaira. Un cop tot és al seu lloc hi he posat els tirants encreuats que fixa tot el conjunt de tal manera que hi impedeix cap moviment i hi dona certa fermesa. Un cop el ciment hagi quallat i pugui desemmotllar ho faré sense treure cap dels elements de fixació, traient els laterals del motlle, quedant solament la base i llavors posar tot el conjunt dret per acabar de polir la façana sense moure el conjunt del lloc. Un cop tingui la quarta façana a punt, hauré de girar tot el conjunt per situar-lo sobre el motlle, però com que ja hauran transcorregut bastants dies el ciment ja estarà més fort, però tot i així la maniobra l'hauré de fer amb molta precaució. Però em sembla que me'n sortiré. Fins aviat, Ignasi | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dg Jun 01, 2014 10:02 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dg Jun 01, 2014 5:11 pm | |
| Encara no ho veig clar. Em penso que jo hagués fet les parets una a una i les hagués fixat entre elles muntant l'estació a lloc.
| |
|
| |
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dg Jun 01, 2014 8:13 pm | |
| Camara web en el moment de fer la maniobra, podre m donar anims a distancia | |
|
| |
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dl Jun 02, 2014 9:30 am | |
| Hola a tots. - L'Amadeu escrigué:
- Encara no ho veig clar. Em penso que jo hagués fet les parets una a una i les hagués fixat entre elles muntant l'estació a lloc.
Amb el sistema que faig ja tinc dificultats en fer coincidir les filades de maons, ara imaginat de fer les quatre façanes per separat i llavors ajuntar-les in situ. Penso que no hi haurà massa problema en fer la maniobra de desemmotllar i girar per fer la quarta façana, tant sols s'ha d'anar amb molta cura. No tinc idea del que pot pesar tot el conjunt, està clar que hi he de comptar el ciment, les pedres i els maons, però pel pes que feia una façana lateral no crec que el conjunt de les quatre parets no passi de 25 kg. La teulada la vull fer amb una peça a part i desmuntable. Si un cop feta la quarta façana veig que el conjunt és consistent pensava en no collar-la al terra i si fos manejable pel transport no descarto portar-la en alguna trobada per exposar-la. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dl Jun 02, 2014 9:53 am | |
| En tot cas et pots fer uns suports de fusta que et doni un bon recolzament al conjunt mentre el gires o el manipules fins a posar-lo dret.
| |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dt Jun 03, 2014 1:59 am | |
| | |
|
| |
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dt Jun 03, 2014 3:36 am | |
| Quina feina més acurada !!! La del paleta i la del fuster . Formidable. Xavi ktk | |
|
| |
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dc Jun 04, 2014 9:10 am | |
| Hola a tots. Avui he fet un parell de passos més. L'estació de Puig-reig ja està a punt de posar la pedra. Encaix de les dues façanes Els encintats de maó ja està fet La capa de sorra posada. Demà ja començaré a posar pedra, però estaré uns dies fora i no podré tocar res. Encara que sigui provisional ja he fet un comandament per poder fer córrer trens pel circuit i les vies de l'estació, amb el itinerari per les agulles El posicionament és probisional per veure la seva funcionalitat i fer canvis si cal. Ara hi ha un sol transformador, però n'hauré de posar un per l'alimentació del circuit i un altra exclusiu per a les agulles, Per entrar a qualsevol de les vies hi intervenen quatre agulles i el canvi el fa correctament, l'únic inconvenient que hi ha ara és que tinc un sol transformador. Si hi ha un tren en marxa i fas un canvi d'agulles el transformador s'ha amorra i el tren queda parat mentre dura la maniobra. Posant un segon transformador separant vies d'agulles quedarà solucionat. El triangles no està operatiu encara, he de comprar més relés per a la maniobra. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Shay Trenjardinaire Plus
Ubicació : sabadell Edat : 59 Data d'inscripció : 15/09/2011 Nombre de missatges : 1479
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dc Jun 04, 2014 9:29 am | |
| Hola, posa-li un carregador d'un mòbil qualsevol que no et serveixi, que de tensió d'almenys 9 vi 500mA, per als desviaments elèctrics. Yio tinc posada al meu maletí de comandament de 24v per als relés i una altra d'un carregador que donava 9 o de 12 v amb 300mA per desviaments elèctrics, funciona bé i així t'assegures que mai cremaràs els desviaments. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dc Jun 04, 2014 10:02 am | |
| Sembla que la cosa avança a bon ritme... | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| |
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dc Jun 04, 2014 4:55 pm | |
| A la nostra afició hi ha tots els oficis. A demés de tots els que heu dit, pintor, dissenyador/delineant, fotògraf, electrònic, etc etc etc... I al final de tot, la de ferroviari. | |
|
| |
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dc Jun 04, 2014 9:49 pm | |
| Es una afició molt complerta | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dj Jun 05, 2014 1:41 am | |
| | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dj Jun 05, 2014 8:37 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dj Jun 05, 2014 8:59 am | |
| Hola a tots.
Per aquest motiu m'agrada aquesta afició, si vols ho pots fer de tot i per tant pots aprendre a fer moltes coses diferents.
I el millor de tot és que sempre hi ha algú que et pot ensenyar com fer quelcom.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dj Jun 05, 2014 11:38 am | |
| - ut800035 escrigué:
- Es una afició molt complerta
L'aficció per descomptat! Ara pel que fa als affeccionats n'hi ha que no pasarem mai d'aspirants a aprenents | |
|
| |
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dg Jun 08, 2014 10:26 am | |
| Hola a tots. Ja us vaig comentar que marxava uns dies a fora i que no podria fer res, ve com es pot deduir ja he tornat. Doncs bé abans de marxar vaig pensar que valdria la pena aprofitar aquest lapsus per avançar una mica més així. Així el dijous pel matí vaig començar a posar pedra i cap al vespre m'hi vaig quedar fins que ho vaig tenir a punt d'encimentar. Amb la pedra ja posada. I amb la col·locació de la primera malla ja queda a punt de posar el ciment. El divendres em vaig llevar de matinada per poder posar el ciment abans de marxar. Posar la primera capa de ciment és el més delicat, doncs el ciment-cola no es pot fer córrer, ja que arrossegaria la pedra i malmetria la feina. La pasta de ciment ha d'estar una mica clara, no massa, es posa sobre el punt per on volem començar i amb l'espàtula de canto es va picant perquè vagi penetrant a tots els racons i es vagi escampant de mica en mica, La segona paletada es posa a sobre la punta de la pasta que ja tenim a lloc i procedim amb l'espàtula com abans i anem repetint fins a cobrir tota la superfície. Un cop hem posat la primera capa de ciment posem la segona malla i acabem d'omplir el motlle, ara ja no hi ha perill de fer moure les pedres i ja podem treballar amb l'espàtula gran per avançar més depresa. D'aquesta manera aquests dies que he estat a fora el ciment van corrent els terminis per poder desemmotllat. Avui quan he arribat ho he anat a veure i m'ha semblat que encara l'hi falta una mica més de temps. Tot i que de la pasta que em va sobrar la vaig fer servir per tapar un forat i aquest el ciment era sec del tot. Demà ja ho veurem. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi | |
| |
|
| |
| El tren de l'Ignasi | |
|