| El tren de l'Ignasi | |
|
+25ODAKIM JGDURAND Mitjans jordi FACTOR Miquel Angel tram47 flyfabio (†) Shay KTK Mak peps Maxx_Rivoli TOG TramBlau Sisu ut800035 (†) Olot AdminTRENS.CAT josepmaria fve MALLET73 jaume ostman ignasibaga 29 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Ds Mar 08, 2014 7:24 am | |
| Bona nova! Un estacio que ja es va preveient com a model de l'any... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33797
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Ds Mar 08, 2014 8:08 am | |
| Ara, Ignasi, si et puc donar un consell:
Aquesta paret és de dimensions considerables. Cal que tingui un gruix suficient per a ser consistent. A demés caldria que posessis malla metàl·lica per a reforçar el que ompliràs de ciment. Si no l'hi poses, el ciment pot no ser prou consistent i quan treguis la paret del seu motllo i la manipulis, corres el risc de que s'et trenqui. Si porta la malla, en el pitjor dels casos pot sortir-li alguna esquerda, però no es trencaria.
| |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dc Mar 26, 2014 11:23 am | |
| Hola a tots.
Amadeu, gràcies pel consell, és del tot imprescindibles posar malla metàl·lica de reforç, ja en la portalada d'entrada a la barraca ja n'hi vaig posar, però comentant la construcció de l'estació amb un fill meu que és aparellador em va aconsellar posar una doble malla si és possible i separades el màxim que ho permeti el gruix de la pared, per evitar flexions de la mateixa.
Mica en mica he anat treballant sense parar.
Ja tinc el motlle a punt de posar el ciment.
Volia penjar unes fotos dels passos que he seguit, però ara el imagesShack em obliga a fer una subscripció que val 20 euros, és possible?, hi ha alguna altra alternativa?.
Els passos que he seguit un cop he posat tots els maons de les cantoneres, cinturó dels sostres i els marcs de les finestres i la porta he passat a fer els marcs d'aquestes obertures, posar una peça de porex per donar forma a les obertures en la part interior de la pared. el següent pas ha estat fer el puzle de pedres a la pared i preparar una doble malla metàl·lica.
Per altra banda he començat a transformar vies Piko de R1 a R3 de LGB.
Fins aviat, Ignasi | |
|
| |
AdminTRENS.CAT Àngel de la guàrdia
Ubicació : Samalus (Barcelona) Edat : 65 Data d'inscripció : 03/01/2009 Nombre de missatges : 869
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dc Mar 26, 2014 6:00 pm | |
| _________________ Administrador TRENS.CAT
.
| |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dj Mar 27, 2014 10:37 am | |
| Hola Amadeu. Mercès per la informació. Els passos que he seguit fins ara, un cop posats tots els maons (uns 3600) Després fer els marcs de porta i finestres. Posar un porex per fer l'interior de les obertures de porta i finestra posar una mosquitera al rosetó. fer el puzle de pedres Avui ja hi he posat el ciment cola, però m'ha fallat el sistema fotogràfic. Ara he de tenir uns dies de paciència abans de desemmotllar, el que si que podré fer d'aquí dos o tres dies treure el porex de la porta i les finestres per anar fent els elements que hi falten. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12352
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dj Mar 27, 2014 10:52 am | |
| Té bona pinta, ara a esperar les fotos del resultat
Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33797
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dj Mar 27, 2014 5:57 pm | |
| Excel·lent ! | |
|
| |
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dj Mar 27, 2014 6:04 pm | |
| Gracies. Es molt bona noticia. | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dj Mar 27, 2014 8:27 pm | |
| Al fòrum tenim un "mestre d'obres" però veig que n'hi ha d'altres que ja s'hi apropen molt. Molt bona feina! | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dj Mar 27, 2014 8:34 pm | |
| Seguirem els progresos amb atenció... | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dj Mar 27, 2014 8:45 pm | |
| ho seguire ja que jo i estic liat em algu semblan . felicitats per el treball ..salutacions PEP | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dj Mar 27, 2014 11:06 pm | |
| tinc ganes de veureu en directe!! salutacions mallet73 | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Mar 28, 2014 4:13 am | |
| | |
|
| |
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Mar 28, 2014 8:47 am | |
| Vosaltres sabeu si les curvatura que tenen les finestres a la part superior es diu sindri? | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Mar 28, 2014 9:13 am | |
| - ut800035 escrigué:
- Vosaltres sabeu si les curvatura que tenen les finestres a la part superior es diu sindri?
A mi no em costa, i no he sabut trobar... Aquí les parts de la finestra... http://ca.wikipedia.org/wiki/Finestra | |
|
| |
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Mar 28, 2014 10:21 am | |
| Hola a tots. Ara per ara a mi també em fa molt bona pinta, però jo també estic expectant per veure com ha quedat un hagi tret el motlle, llavors veurem si he aprés bé les lliçons del gran mestre. Però la dificultat afegida és que si es mou una peça mentre fas el muntatge no ho veus fins que ho has desemmotllat i amb els maons tant petits encara més. Pep això ens ho has d'explicar amb tot detall. Això encara està en els inicis, però tant aviat com estigui funcional podreu venir a fer circular els trens que voleu, ara per veure com vaig fent les coses teniu les portes obertes. Joan, no sé si el arc de les finestres té el nom de cindri, però el que jo entenc com a cindri és el motlle (encofrat) de fusta per les voltes. Encara que no sigui una foto de trens, però és una de les meves maquetes i pot servir d'exemple. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Mar 28, 2014 10:34 am | |
| - ut800035 escrigué:
- Vosaltres sabeu si les curvatura que tenen les finestres a la part superior es diu sindri?
El "cindri" (amb c) és la carcassa (habitualment de fusta) que sosté un arc o una volta mentre es construeix, és l'element que en determina la forma. En castellà Cimbra. A la fotografia de la maqueta que ens mostra l'Ignasi és (tal com ell diu) l'encofrat de fusta que hi ha sota de les "dovelles" de pedra posades a "plec de llibre" també es pot dir posades "a sardinell". Les més baixes s'anomenen "salmers" i la més alta "clau". En el cas de la maqueta de tren que ara té en construcció, enlloc de "dovelles" de pedra en forma de tascó, fa servir maons (com a les obres edificatòries de l'època) , que fan la mateixa funció però que habitualment ja no anomenem dovelles. Però també conformen un arc de descàrrega. La tècnica de la fàbrica de maó, fa però que els bons paletes sàpiguen "engaltar" amb l'ús del morter - els maons- del més baix al més alt, només amb un "cintrell" que és un cordill que els fa de compàs. És a dir que no fan servir cindri. La curvatura, que preguntes entenc que s'ha d'anomenar directament "arc" o bé "arc de descàrrega", d'una rosca o de vàries sobreposades. No sé si això és exactament el què preguntaves
Editat per darrera vegada per josepmaria el Dv Mar 28, 2014 10:57 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Mar 28, 2014 10:40 am | |
| Uff, m'he deixat estorat... Quin domini... | |
|
| |
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Mar 28, 2014 11:00 am | |
| - ostman escrigué:
- Uff, m'he deixat estorat... Quin domini...
Ja vaig dir un dia que de trens no podia aportar gran cosa. La terminologia de la construcció havia estat -de jove- una de les meves dèries. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Mar 28, 2014 7:17 pm | |
| - josepmaria escrigué:
- ut800035 escrigué:
El "cindri" (amb c) és la carcassa (habitualment de fusta) que sosté un arc o una volta mentre es construeix, és l'element que en determina la forma. En castellà Cimbra.
A la fotografia de la maqueta que ens mostra l'Ignasi és (tal com ell diu) l'encofrat de fusta que hi ha sota de les "dovelles" de pedra posades a "plec de llibre" també es pot dir posades "a sardinell". Les més baixes s'anomenen "salmers" i la més alta "clau".
En el cas de la maqueta de tren que ara té en construcció, enlloc de "dovelles" de pedra en forma de tascó, fa servir maons (com a les obres edificatòries de l'època) , que fan la mateixa funció però que habitualment ja no anomenem dovelles. Però també conformen un arc de descàrrega. La tècnica de la fàbrica de maó, fa però que els bons paletes sàpiguen "engaltar" amb l'ús del morter - els maons- del més baix al més alt, només amb un "cintrell" que és un cordill que els fa de compàs. És a dir que no fan servir cindri.
La curvatura, que preguntes entenc que s'ha d'anomenar directament "arc" o bé "arc de descàrrega", d'una rosca o de vàries sobreposades.
No sé si això és exactament el què preguntaves Una explicació magistral. Amb el teu permís, la passo al fil del català. Podem continuar allà el tema de la terminologia, que a mi també m'apassiona, per a no barrejar temes en el fil de l'Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Mar 28, 2014 7:23 pm | |
| - ignasibaga escrigué:
- ... Això encara està en els inicis, però tant aviat com estigui funcional podreu venir a fer circular els trens que voleu, ara per veure com vaig fent les coses teniu les portes obertes...
Només cal posar-hi una data. Jo m'hi apunto ! | |
|
| |
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Mar 28, 2014 10:51 pm | |
| - Olot escrigué:
- ignasibaga escrigué:
- ... Això encara està en els inicis, però tant aviat com estigui funcional podreu venir a fer circular els trens que voleu, ara per veure com vaig fent les coses teniu les portes obertes...
Només cal posar-hi una data. Jo m'hi apunto !
Bona idea. | |
|
| |
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Ds Mar 29, 2014 3:11 am | |
| | |
|
| |
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Ds Mar 29, 2014 9:25 am | |
| | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Ds Mar 29, 2014 10:50 am | |
| | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi | |
| |
|
| |
| El tren de l'Ignasi | |
|