| El tren de l'Ignasi | |
|
+25ODAKIM JGDURAND Mitjans jordi FACTOR Miquel Angel tram47 flyfabio (†) Shay KTK Mak peps Maxx_Rivoli TOG TramBlau Sisu ut800035 (†) Olot AdminTRENS.CAT josepmaria fve MALLET73 jaume ostman ignasibaga 29 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Maig 02, 2014 10:48 am | |
| Preciosa aquesta entrada de cotxera.
Xavi KTK | |
|
| |
Mak Trenjardinaire
Ubicació : Estella-Lizarra Edat : 72 Data d'inscripció : 03/10/2013 Nombre de missatges : 178
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Ds Maig 03, 2014 3:12 am | |
| Veritable obra d'art Ignasi, felicitats. Salutacions a tots, Mak. | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dg Maig 04, 2014 10:11 am | |
| | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dl Maig 05, 2014 2:19 am | |
| | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dl Maig 05, 2014 10:27 am | |
| Hola a tots. Mercès pels comentaris. Carles, la porta està feta fusta a fusta, no vaig fer fotos mentre la feia, però quan faci les portes de l'estació de Puig-reig en faré un seguiment del pas a pas. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dt Maig 06, 2014 1:05 am | |
| - ignasibaga escrigué:
- Hola a tots.
Mercès pels comentaris. Carles, la porta està feta fusta a fusta, no vaig fer fotos mentre la feia, però quan faci les portes de l'estació de Puig-reig en faré un seguiment del pas a pas. Fins aviat, Ignasi. gràcies! molt bona feina!! salutacions mallet73 | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dj Maig 15, 2014 10:23 am | |
| Hola a tots. Avui he acabat de formigonar la base de les vies, andanes, estació i del túnel-banc. El gruix de la base està entre 5 i 10 centímetres i pel seu interior hi passen els tubs per a la xarxa elèctrica. A mida que anava avançat la construcció tornava a muntar les vies per comprovar que el muntatge va correctament. Aquest és l'aspecte de la zona de l'estació un cop presentades les vies i la simulació de les andanes i l¡estació. En aquesta foto es pot veure millor la idea del que voldria que fos. El proper pas és fer el túnel-banc a on anirà el comandament del tren. Després la instal·lació elèctrica, estabilitzar les vies, connectar ponts i començar a fer probes de circulació. Entre mig de tot això no parar en la construcció de l'estació. A ultim terme el diposit dins la barraca. Un cop muntada l'estació anar per les andanes i després el balast de la via. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dj Maig 15, 2014 5:17 pm | |
| Està prenent un aire molt interessant. En el formigó de la base, no hi faria cap mal que hi posessis barra de ferro. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dj Maig 15, 2014 7:00 pm | |
| Molt professional... Fa molt goig... | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dj Maig 15, 2014 7:33 pm | |
| Aixo avança molt be. Gracies per les imatges i ensenyar l'evolucio. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dj Maig 15, 2014 9:12 pm | |
| Ignasi, et felicito per lo ràpid que avances. Aviat circularan trens. Es veu una cosa sòlida i ben acabada. | |
|
| |
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Maig 16, 2014 12:16 am | |
| | |
|
| |
Shay Trenjardinaire Plus
Ubicació : sabadell Edat : 59 Data d'inscripció : 15/09/2011 Nombre de missatges : 1479
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Maig 16, 2014 1:13 am | |
| | |
|
| |
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Maig 16, 2014 1:27 am | |
| Jo m'he trobat que els tubs enterrats s'han omplert d'aigua perquè els vaig posar coarrugats, et queda molt bé | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12352
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Maig 16, 2014 2:24 am | |
| Una aportació molt interessant d'obra civil, tot i que la trobo una mica baixa per a la lumbàlgia
Pere | |
|
| |
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Maig 16, 2014 2:41 am | |
| Enhorabona pel avanços. Ignasi; Veig que estem treballant simultàniament als nostres respectius "països". Espero que algún dia ho tinguem a punt i fer-nos una visita per fer còrrer els trens. Xavi KTK | |
|
| |
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Maig 16, 2014 11:05 am | |
| Hola a tots. Gràcies per l'interès. Miraré de respondre els interrogants. - L'Amadeu diu escrigué:
- En el formigó de la base, no hi faria cap mal que hi posessis barra de ferro.
Segur que hauria quedat molt més fort, però en el moment de prendre la decisió vaig pensar que no ha d'aguantar un pes massa gran i que si en un moment determinat els meus fills el volen treure que amb quatre cops de massa estigui tot esmicolat. - En Carles diu escrigué:
- aixó de tapar els tubs just sota via una bona pensada així mai el foradaras per error.. com van per sota la via....
- En Joan diu escrigué:
- Jo m'he trobat que els tubs enterrats s'han omplert d'aigua perquè els vaig posar coarrugats,
El fet de passar els tubs per sota el formigó és per protegir-los i poder garantir poder passar amb facilitat els cables, veieu que hi han dos tubs. En el túnel-banc hi haurà el comandament, allà arribarà la corrent de 220v pels transformadors, surten cinc tubs un per cada via de l'estació, la via del túnel i la llum de l'estació, a més surten dos tubs en paral·lel que segueixen el circuit per una banda i dos més per l'altra. Aquests tubs quan arriben a les agulles de l'estació hi ha una caixa de connexions per els motors de les agulles i retorns de vies, quan arriben a les agulles del triangle també n'hi ha una altra, en total hi ha quatre caixes semienterrades al formigó per evitar que hi entri aigua del rec o la pluja. Encara no he segellat els tubs a dins de cada caixa, però ha plogut fort en un parell d'ocasions i no hi ha entrat aigua, fins i tot he regat insistint molt sobre una de les caixes per fer la proba. Aquests dos + dos tubs es tornen a trobar al entrar a la barraca on hi haurà un altre repartidor per a les vies de la barraca. El comandament del circuit i de la barraca en un principi han d'anar individuals ja que no hi ha visibilitat d'un lloc a l'altra, però si que seria interessant poder maniobrar en el triangle des de les dues bandes, llavors vull mirar de fer commutable el comandament i voldria que dels quatre tubs en quedés un de lliure per possibles modificacions de futur sense haver de refer massa cosa. - En Carles diu escrigué:
- per cert com és que el fas arras de terra??
- En Pere diu escrigué:
- Una aportació molt interessant d'obra civil, tot i que la trobo una mica baixa per a la lumbàlgia
Ja he comentat alguna vegada que la meva maqueta de trens és en escala H0 i que amb aquest circuit tant sols pretenc tenir un lloc a on poder fer córrer els trens que eren dels meus fills i poder fer córrer els que jo pugui realitzar en un futur a més de poder-lo compartir amb vosaltres si el voleu utilitzar. Quan vaig demanar l'ingrés a Trenscat per aprendre i vaig veure la maqueta del Pep, del Javier, de l'Amadeu, d'en Jaume, del Xavi, ... que m'han encantat i admiro profundament, però no és la meva pretensió a més que no respectaria la proposta feta en un principi de tenir un espai en que la canalla hi pugui jugar, per això tampoc no hi haurà massa ornaments, tot i que soc conscient del risc que pot suposar per a l'estació que estic fent. - En Xavi diu escrigué:
- Espero que algún dia ho tinguem a punt i fer-nos una visita per fer còrrer els trens.
Qualsevol de vosaltres pot venir a casa a veure els trens, les maquetes o a parlar del que sigui en el moment en que us vagi bé, tant sols m'ho heu de fer saber per acordar data, i en el moment en que estigui operatiu us ho faré saber per hi voleu fer córrer trens, ja que m'agradaria molt veure a circular per aquestes vies totes les vostres creacions i perquè no els de compra també. A mi també m'agradaria poder veure els vostres circuit i poder anar més a les trobades del MOMI, però tinc les meves limitacions. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Maig 16, 2014 1:04 pm | |
| Aquestes imatges fa molt goig de veure-les i pel què expliques ho tens tot molt pensat.
Admirable!
.
| |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Ds Maig 17, 2014 9:51 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dc Maig 28, 2014 9:40 am | |
| Hola a tots. Ja fa uns dies que vaig acabar de posar maons a la façana cara vies de l'estació de Puig-reig. Podeu veure que falten les cantonades, que ja estan fetes en les façanes del cantó de Manresa i d'Olvan que quedaran unides més endavant. Mentre la situació meteorològica m'ho ha permès he anat treballant avançant en la construcció del túnel-banc-comandament, que ara ja té la forma i ja permet fer el comandament, pràcticament ja he passat tots els cables per donar servei a vies i agulles. Però avui per la tarda no he pogut treballar a fora per tant he tornat a la façana començant a fer els marcs de les portes i finestres. Les fustes ja les tenia preparades des que vaig fer la primera façana en forma de llistons de 4x7x130mm amb fresat de 2x3mm en un canto a la dreta els llistons esmentats i a l'esquerra ja em els encaixos fets pels muntatge Les finestres és més complicat pel punt rodó Muntades i encolades. S'ha de tenir en compte que els marcs es veuran poc, però s'ha de diferenciar de les fulles de les portes i finestres. Podeu veure que el fresat queda pel que serà la cara interior de la paret, és per encabir la porta o finestra ja muntada sense que es vegin juntes. Les parts del marc que sobre surten és perquè quedi més ben lligat al ciment Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dc Maig 28, 2014 10:24 am | |
| Un bon tutorial de paleta... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dc Maig 28, 2014 10:35 am | |
| | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Maig 30, 2014 10:49 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Maig 30, 2014 7:39 pm | |
| | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi Dv Maig 30, 2014 8:00 pm | |
| | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: El tren de l'Ignasi | |
| |
|
| |
| El tren de l'Ignasi | |
|