| Estacions del Mollet del Vallès | |
|
|
|
Autor | Missatge |
---|
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dc Feb 20, 2013 10:06 am | |
| Pregunta: sabeu quan van fer via doble a la línia de França que passa per Mollet?
La línia del nord encara té via única a la majoria del traçat...
Per tant és de suposar que la línia de França no sempre va tenir doble via... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dc Feb 20, 2013 10:55 am | |
| Molt bona pregunta.
Jo no ho se, però m'has picat la curiositat. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dc Feb 20, 2013 11:46 am | |
| Segons el llibre "El Ferrocarril Barcelona-Granollers 150 anys d'història frroviària" de Jordi Baulies, l'any 1954 l'Ajuntament de Granollers negociava un nou traçat (l'actual) en el moment que es projectava l'electrificació del "vuit català" i que també es parlava del desdoblament entre Montmeló i Granollers. Sembla que la línia entre Barcelona-Granollers-Massanet es va electrificar el 1958, mateix any en que es va inaugurar el nou traçat per Granollers. En el llibre apareix una fotografia de 1958 feta a la bifurcació entre els dos traçats, en la que s'aprecia que tan l'un com l'altre són en via única. Per tant hem de suposar que el tram entre Montmeló i Granollers es va desdoblar molt tard. El que no tinc cap referència és quan es va desdoblar en tram entre Barcelona i Montornès. Val a dir que el primer projecte del ferrocarril a Granollers, es perllongava cap a Vic i les mines d'Ogassa, i el projecte era en via doble tota la línia. Potser en alguna de les edicions que es varen fer per el 125 aniversari de l'arribada del tren a Port-Bou hi hagi explicacions més detallades i puguis saber més coses sobre el desdoblament de l'estació de Mollet, o si ja va ser construïda en via doble. Ho sento, però jo no en tinc més dades. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dc Feb 20, 2013 3:00 pm | |
| Moltes gràcies per la informació... Seguirem investigant... | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dc Feb 20, 2013 6:04 pm | |
| - Olot escrigué:
- Segons el llibre "El Ferrocarril Barcelona-Granollers 150 anys d'història frroviària" de Jordi Baulies, l'any 1954 l'Ajuntament de Granollers negociava un nou traçat (l'actual) en el moment que es projectava l'electrificació del "vuit català" i que també es parlava del desdoblament entre Montmeló i Granollers. Sembla que la línia entre Barcelona-Granollers-Massanet es va electrificar el 1958, mateix any en que es va inaugurar el nou traçat per Granollers.
En el llibre apareix una fotografia de 1958 feta a la bifurcació entre els dos traçats, en la que s'aprecia que tan l'un com l'altre són en via única.
Per tant hem de suposar que el tram entre Montmeló i Granollers es va desdoblar molt tard.
El que no tinc cap referència és quan es va desdoblar en tram entre Barcelona i Montornès.
Val a dir que el primer projecte del ferrocarril a Granollers, es perllongava cap a Vic i les mines d'Ogassa, i el projecte era en via doble tota la línia.
Potser en alguna de les edicions que es varen fer per el 125 aniversari de l'arribada del tren a Port-Bou hi hagi explicacions més detallades i puguis saber més coses sobre el desdoblament de l'estació de Mollet, o si ja va ser construïda en via doble.
Ho sento, però jo no en tinc més dades. Pot ser el fet d'enllaçar amb el calderi, va originar tindre dues vies generals per tal de poder fer les maniobres con calia. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dc Feb 20, 2013 8:01 pm | |
| La construcció del tren de Caldes també tenia d'incrementar el trànsit per la línia de França perquè de fet el tren de Caldes es va fer per l'explotació de les pedreres de granit de Caldes.
Tinc entès que totes les llambordes dels carrers de Barcelona va venir d'allà.
Si la línia de Mollet encara era de via única, motivaria això el desdoblament en aquella època? | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dc Feb 20, 2013 8:17 pm | |
| - jaume escrigué:
- Pot ser el fet d'enllaçar amb el calderi, va originar tindre dues vies generals per tal de poder fer les maniobres con calia.
Una cosa està clara l'estació disposava de 2 vies generals, més una 3ra de mercadaries que donava servei a la important Teneria que estaja just davant de l'estació... I l'altra que tot el traçat tingues 2 vies... | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dc Feb 20, 2013 8:24 pm | |
| - Olot escrigué:
- La construcció del tren de Caldes també tenia d'incrementar el trànsit per la línia de França perquè de fet el tren de Caldes es va fer per l'explotació de les pedreres de granit de Caldes.
Tinc entès que totes les llambordes dels carrers de Barcelona va venir d'allà.
Si la línia de Mollet encara era de via única, motivaria això el desdoblament en aquella època? Això és cert, el transport de llambordes, i també fusta, era una de les principals font d'ingresos... Malgrat tot només hi havia 4 trens al dia... I en comptades ocasions algun tren de mercaderies especial... Crec que aquesta intensitat de trànsit no justificaria desdoblar la línia... A més, quant es va construir la línia del nord, només un tren de Caldes arriba a Mollet Nord... I les mercadaries baixaven a Barcelona per la línia del nord, que avui encara és via única... | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dc Feb 20, 2013 9:08 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dc Feb 20, 2013 9:23 pm | |
| Be, no te res a veure perquè la companyia del Nord va electrificar molt aviat. MZA en canvi va apostar més per el vapor. I en aquell temps ja si que la línia de França depenia de MZA. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dc Feb 20, 2013 9:25 pm | |
| Molt interessant aquest enllaç teu. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dc Feb 20, 2013 9:35 pm | |
| De moment no he sabut trobar a la xarxa més informació d'aquest tram de la línia de França | |
|
| |
manolo0101 Trenjardinaire
Ubicació : Lliçà d'Amunt Edat : 55 Data d'inscripció : 16/09/2009 Nombre de missatges : 285
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dc Feb 20, 2013 10:19 pm | |
| Ostres ! Aquest fill m'interessa sentimentalment.
De petit , molt petit , era usuari d'aquesta estacio, quant amb la mare anavem a Barcelona a casa de l'avia.
Nomes tinc recors ennuvolats: recordo que era una casona molt gran i que l'interior era tot fusta, bancs , parets , etc mes o menys com la de Montcada...
Estava al costat del que era el pas de vehicles, crec que estaria alineada amb el carrer Berenguer III que en realitat era la carretera directa cap a Martorelles pel pont que ara es de vianants, ( abans es veu que n'hi havia un altre mes gran pero una riuada ¿62? el va tirar i van fer el actual que es molt estret)
De Mollet , aquesta estacio i el pont del cementiri ( l'antic ) son les construccions que mereixerien la pena reproduir en maqueta.
Salutacions Manolo | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dj Feb 21, 2013 11:28 pm | |
| He dibuixat el que podria ser l'estació de Mollet França amb vies LGB... evidentment l'escala està falsejada doncs necessitariem molta més llargada... però incorpora els mateixos elements, amb les seves posicions relatives... Tot i reduint la llargada al mínim es necessiten gairebé 7 metres x 1,8 metres... Un dia d'aquests intentarem fer-ne un plantejament a terra amb el Jaume...
Editat per darrera vegada per ostman el Dj Feb 21, 2013 11:37 pm, editat 2 cops en total | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dj Feb 21, 2013 11:34 pm | |
| - ostman escrigué:
He dibuixat el que podria ser l'estació de Mollet França amb vies LGB... evidentment l'escala està falsejada doncs necessitariem molta més llargada... però incorpora els mateixos elements, amb les seves posicions relatives...
Tot i reduint la llargada al mínim es necessiten gairebé 7 metres x 1,8 metres...
Un dia d'aquest intentarem fer-ne un plantejament a terra amb el Jaume... Potser abans del que et penses. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dv Feb 22, 2013 12:31 am | |
| Déu n´ho do Pau. Per saber una mica: la mida d´aquesta estació és de mida mitjana-gran?. Ho dic perquè es necessita molt d´espai (però molt !) i no sé quan en necessitaré jo en el meu circuit per estacions més aviat petites. Merci. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dv Feb 22, 2013 12:54 am | |
| L'estació Mollet França era una instal.lació relativament important, doncs donava servei a dues línies, a més de ser una important estació de mercaderies... almenys per l'época... Teniu una edifici de 7 cosos (portes)... M'atreviria a dir que era una estació mitjana tirant a gran, fins i tot una gran petita... Mira el fil del mòdul momi Calderí, allí intentem reproduir una estació de pas de la mateixa línia, per tant molt més modesta... i tot i això fa 1,50 metres ben bons... En el teu circuit segur que hauries de pensar en tenir una estació relativament gran... tampoc massa si penses fer un petit carrilet, amb material curt... un màquina i tres vagons curts, ràpidament fan 1,20-1,50 metres, i l'hauràs de poder estacionar, i fer maniobrar en algun lloc... per accessibilitat jo la posaria sobre el mur de baix, tocant a casa els veins... | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dv Feb 22, 2013 3:32 am | |
| Penso que la llargada d'aquesta estació es una mica falsejada ja que el fet de tindre el dos topalls direcció Caldes, fa que la resta de vies siguin molt llargues ja que s'han d'enllaçar aquestses vies en topall, amb les dues vies generals de la linia de França. Apart, el fet de tindre un edifici d'estació prou llarg, s'uneix al fet d'aquesta llargada. Similar, passa a l'estació de Caldes, amb un edifici tant i tant llarg, a mes de les vies de tallers i maniobra. | |
|
| |
manolo0101 Trenjardinaire
Ubicació : Lliçà d'Amunt Edat : 55 Data d'inscripció : 16/09/2009 Nombre de missatges : 285
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dl Feb 25, 2013 6:19 am | |
| | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dl Feb 25, 2013 7:35 am | |
| Una web extremadent interessant. Gracies. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dl Feb 25, 2013 8:03 am | |
| En Isaac és un gran coneixedor del ferrocarril a la península. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dl Feb 25, 2013 10:00 am | |
| La foto número 2 no la coneixia, però crec que la data està malament, doncs l'estació ja incorpora l'anex afegit de l'enclavament...
D'altra banda em sorprent que la casa de la foto sigui dels germans Moretó, doncs la farinera Moretó està just al davant de l'estació de Mollet Santa Rosa, a l'altra línia que passa per Mollet... | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dj Feb 28, 2013 6:27 am | |
| He dibuixat el que podria ser l'estació de Mollet Nord amb vies LGB... evidentment l'escala està falsejada doncs necessitariem molta més llargada... però incorpora els mateixos elements, amb les seves posicions relatives... en qualsevol cas, és una hipotesis doncs no hi ha cap gràfic de l'época... i m'he basat en les descripcions de les fonts escrites i l'única fotografia... i en traçat actual (fins al 2001) que sembla que poc ha varitat fins a la construcció del pàrquing... Tot i reduint la llargada al mínim es necessiten gairebé 5 metres x 1 metres... En taronja la línia del Nord, i en verd la línia del Calderí... aquesta ve de l'estació de Mollet França a travès d'una amplia corba de 180º en trinxera, creuava la línia del Nord, i arribava a l'estació per la seva propia via... allí desenganxaven la màquina d'un extrem, i maniobrava utilitzan vies de la línia del Nord per enganxar-se a l'extrem contrari, per seguir la marxa fins a Caldes tot agafant una altra corba, que a travessaba la carretera de Barcelona-Caldes, per pas a nivell de Mogoda, i tot seguit situar-le a la banda esquerra, que no deixaba fins al final de la línia... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dj Feb 28, 2013 6:39 am | |
| - ostman escrigué:
- ...la línia del Calderí... aquesta ve de l'estació de Mollet França a travès d'una amplia corba de 180º en trinxera...
Més que en trinxera era en talús, ja que tenia de guanyar l'alçada de l'estació del Nord. Aquest talús encara existèix avui dia i es reconeix perfectament. Em fa l'efecte que ja deu ser l'únic vestigi que queda d'aquesta línia. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès Dj Feb 28, 2013 6:42 am | |
| - Olot escrigué:
- ostman escrigué:
- ...la línia del Calderí... aquesta ve de l'estació de Mollet França a travès d'una amplia corba de 180º en trinxera...
Més que en trinxera era en talús, ja que tenia de guanyar l'alçada de l'estació del Nord. Aquest talús encara existèix avui dia i es reconeix perfectament. Em fa l'efecte que ja deu ser l'únic vestigi que queda d'aquesta línia. Si fas una vista d'ocell amb el goggle maps es veu clarament per on passava el traçat del Calderi... la corba aquesta és molt fàcil de reconeixer... | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Estacions del Mollet del Vallès | |
| |
|
| |
| Estacions del Mollet del Vallès | |
|