TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Trenet miner i forestal - Página 7 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Trenet miner i forestal

Ir abajo 
+15
dvdtren
4000Talguera
jordi
alejandro sasplugas
ODAKIM
el terrat de margarit
KTK
MALLET73
ignasibaga
TramBlau
Mitjans
Olot
josepmaria
lluis7
OG22
19 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Següent
AutorMissatge
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit


Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou
Edat : 48
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 2625

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDg Maig 17, 2020 8:51 am

Diuen les sagrades escriptúres que vàrem ésser fets a imatge i semblança del creador,i veig que tú Alfons,fas quelcom semblant creant mons bén "reals" a imatge i smblança del teu món.
Senzillament ets un creador de mons "diví"!! 10 10 formidable 1010p reverent reverent reverent aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDg Maig 17, 2020 10:33 am

affraid affraid BRUTAL !!!! reverent reverent

Segur que no son fotos reals que has retocat perque semblin de modelisme? hombrela

Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22


Ubicació : Madremanya
Edat : 54
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 667

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDg Maig 17, 2020 9:30 pm

el terrat de margarit escrigué:
Diuen les sagrades escriptúres que vàrem ésser fets a imatge i semblança del creador,i veig que tú Alfons,fas quelcom semblant creant mons bén "reals" a imatge i smblança del teu món.
Senzillament ets un creador de mons  "diví"!!  10  10  formidable  1010p  reverent reverent reverent aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud

Gràcies, gràcies a tots. No n'hi ha per tant, però crec que ja ho vaig dir una altra vegada, sovint veig escenaris reals que m'agraden (i els escenaris d'antiga indústria m'agraden) i m'imagino com podria retenir-los recreant-ho en forma de maqueta, ni que sigui comprimint-ho tot. El problema és l'espai, el cost, i el temps, clar, perquè sinó tindria força més maquetes fetes...
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDg Maig 17, 2020 11:53 pm

Poc i puc afegir al que en dit els companys , pero haig de dir que aixo ja es art en majuscules i el art nomes el dominen els artistes i tu n ets un .

Felicitats , seguire els teus treballs amb admiraçio !!!!! Very Happy Very Happy Very Happy

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
TOG
Trenjardinaire
TOG


Ubicació : Garrotxa
Edat : 22
Data d'inscripció : 03/03/2013
Nombre de missatges : 595

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDl Maig 18, 2020 11:01 am

L´enhorabona ! Coneixements,documentació,creativitat,l´art de dur al microcosmos la realitat
onírica d´un espai-temps.És un realisme màgic que permet passejar-s´hi per dins,gairebé
sento les olors de greix,carbó,humitats, serradures ...
Serà bo de veure´l en funcionament mitjançant un video.

Per si et vols complicar : fer moure tots els elements no motoritzats mitjançant time-lapse .
Seria un festival veure tota la factoria en marxa i operativa.Amb audios importats de sorolls
reals.Tota una feinada de postproducció i edició.

Felicitats i gràcies per compartir aquests regals !!!
Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22


Ubicació : Madremanya
Edat : 54
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 667

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDl Maig 18, 2020 8:08 pm

En funcionament ho estarà, però només la via més ampla, que té material motoritzat i funcional. Un time-lapse segur que estaria la mar de bé, però això ja surt de la meva feina

Per cert, tinc clar que sovint, quan miro les fotografies hi veig defectes, però no havia vist que en una hi tinc un visitant inesperat:

Trenet miner i forestal - Página 7 20710

No és que hi hagi posat el protagonista de "la Mosca" a escala, no

Trenet miner i forestal - Página 7 692adb10

Cony de mosca collonera!
Tornar a dalt Ir abajo
KTK
Trenjardinaire Plus
KTK


Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona)
Edat : 60
Data d'inscripció : 08/10/2013
Nombre de missatges : 1199

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDt Maig 19, 2020 12:19 am

reverent reverent reverent genial reverent reverent reverent

Xavi KTK
Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22


Ubicació : Madremanya
Edat : 54
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 667

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDs Jul 04, 2020 7:47 am

Un cop acabats els mòduls, he anat pel "parc mòbil" que hi circularà. A hores d'ara hi ha 5 tractors dièsel i una locomotora de vapor per l'H0e, i un tractor dièsel per l'H0f. Imagino que serà la tracció definitiva, perquè la veritat és que poques vegades estaran els moduls muntats per fer-hi circulacions.
Algun del material ja l'heu vist amb els mòduls, però ara us ensenyaré apart algun d'aquest material, el que he treballat més. Estan tots numerats, més que res perquè en estar digitalitzats, relaciono la seva adreça CV amb el seu número.
El primer que vaig tenir en funcionament per els mòduls va ser el tractor H0f de Busch i una locomotora de vapor de Minitrains. No els he fotografiat perquè estan tal qual han vingut de fàbrica. La vaporosa ja va patir algun desperfecte quan la vaig digitalitzar, i la veritat, fa por tocar-la gaire.
Anem per la resta. Tots aquests tractors estan construïts sobre xassis Kato d'escala N.

El primer va ser el número 1, i la carrosseria parteix d'un kit de llautó d'A1 Models. És el que té un envelliment més extrem (potser massa)
Trenet miner i forestal - Página 7 113

Trenet miner i forestal - Página 7 211

Hauré de retocar la pintura sota el sostre a la part del darrera, perquè va patir un cop fortuït, i en recompondre el sostre es va desprendre la pintura.

El segon, el número 2, és també un kit d'A1 Models, aquesta vegada mixte de plàstic i llautó

Trenet miner i forestal - Página 7 312

Trenet miner i forestal - Página 7 414

Posteriorment a l'acabament dels mòduls me va arribar el tercer kit d'A1, rebent el núm. 4 (el xassis que l'acull estava assignat a aquest número). és al que li he fet un envelliment més lleuger i senzill

Trenet miner i forestal - Página 7 515

Trenet miner i forestal - Página 7 612

Un quart xassis, el número 5, és la base d'una carrosseria impresa en 3D de Jelly Models (comprada a Shapeways), que és l' únic tractor que és a escala H0, ja que la resta és escala 00. Això fa que sigui més baix que els altres.

Trenet miner i forestal - Página 7 711

Trenet miner i forestal - Página 7 811

Aquí es veu bé la diferència

Trenet miner i forestal - Página 7 912

Després d'aquesta foto vaig anar per enllestir el darrer tractor, el 3. En aquest cas és també impressió 3D de Model Engine (també mitjançant Shapeways), que la veritat, m'ha sorprés pel seu bon acabat. Li he volgut donar un aspecte mitjanament rovelladot.

Trenet miner i forestal - Página 7 1011

Trenet miner i forestal - Página 7 1111

Trenet miner i forestal - Página 7 1213

Hi haurà un cert nombre de vagonetes i vagons. La majoria comercials tot i que hi faré petits envelliments puntuals, perquè serà material que s'haurà de manipular força i ha de ser sofert. Amb tot, dos vagons han estat fets partint d'un xassis pelat. Fan 3 cms de llarg, o sigui que molt no s'hi ha pogut treballar.

Trenet miner i forestal - Página 7 1311

Encara tinc feina amb els vagons, però mica a mica, que la calor que fa a l'estudi és insoportable.

Salut!!

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDs Jul 04, 2020 7:59 am

Molt ben aconseguits!

Em sorprèn la diferència d'acabat dels dos de Shapeways.. un es veu força ratllat i l'altre molt bé.

El resultat general és molt bo.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33133

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDs Jul 04, 2020 8:35 am

Alucino, Alfons. Shocked

Com has fet l’envellit de cada màquina? Quins procediments fas servir per a fer els rovellats? I el bastidor de la ultima màquina que es veu com impregnat d’oli?

Ui, masses preguntes, potser... Embarassed
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6874

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDs Jul 04, 2020 8:36 am

MOlt bon detall amb peces tant petites super12 super12
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12116

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDs Jul 04, 2020 8:49 am

Tren aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDs Jul 04, 2020 9:16 am

Una feina fantàstica:super12: els dos primers que que envellits semblen abandonats, i m'encanten els rovellats que has aconseguit.

Olot escrigué:
Alucino, Alfons.  Shocked

Com has fet l’envellit de cada màquina? Quins procediments fas servir per a fer els rovellats? I el bastidor de la ultima màquina que es veu com impregnat d’oli?

Ui, masses preguntes, potser... Embarassed


No son masses, abans de llegir el teu missatge pensava el mateix. hombrela
Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22


Ubicació : Madremanya
Edat : 54
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 667

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDs Jul 04, 2020 11:21 pm

L'envelliment l'he fet amb petites variants.

Trenet miner i forestal - Página 7 114

En aquest vaig fer servir la tècnica del Chipping, que vaig explicar a Tècniques de modelisme. A grans trets:
- Imprimació de color rovell
- Un parell de capes del líquid per crear l'efecte Chipping ("desconchones")
- Poc després la capa de color definitiu
- Quan s'ha assecat una mica, anar treguent pintura irregularment amb un escuradents i/o amb un pinzell moll.
Embrutat general en gris fosc del sostre i part planera del capot. A aerògraf.
Tot seguit, petits puntejos de rovell amb la tècnica de l'esponja.
Llavors, vaig fer els riells de rovell mitjançant un producte per a fer escorreguts. És un esmalt força diluït, que s'ha de posar on es vol fer el riell fent unes ratlles de dalt cap abaix. Quan s'han assecat, s'han d'afinar passant un pinzell pla una mica humitejat amb White Spirit pels cantons.
El mateix procediment per a fer els riells de brutícia, però amb un color més fosc.
Finalment, pigment en alguns punts concrets, fixats amb fixador de pigments.

El segon:

Trenet miner i forestal - Página 7 313

Aquí vaig fer servir imprimació normal, gris. Sobre aquesta imprimació vaig posar petits claps de pasta textura de sorra fina, per donar volum al rovell. A sobre tota la carrosseria hi vaig pintar una capa de color a modus de rovell, però no tant vermellós, sinó d'un color més fosc. Després d'això, la mateixa tècnica del Chipping, però no tant accentuada. On s'ha posat la textura, s'ha de treure la pintura.
Embrutat de sostre a aerògraf.
Vaig fer una decoloració de la carrosseria amb olis blanc i beig, amb algun toc d'oli òxid a algun sector, sobretot on hi ha la textura de rovell. La manera de fer-ho és anar "netejant" les pintures a l'oli amb un pinzell amb White Spirit, de dalt cap abaix normalment, tot i que segons l'efecte que se vol fer es poden seguir altres orientacions, com per exemple concèntriques al voltant d'un encrostonament de rovell.
Tot seguit, els mateixos escorreguts que en el model anterior.
El xassis l'he envellit de manera ràpida amb pigment força disolt en fixador.

El següent

Trenet miner i forestal - Página 7 517

Aquest és el d'envelliment més senzill. No hi ha rovell, només embrutiment. Capa d'imprimació i pintura i prou, sense Chipping. En aquest cas l decoloriment el vaig fer amb filtre.
En modelisme militar s'utilitzen molt els filtres. A cada grup de colors (grisos, verds, blaus...) es pot aplicar un filtre d'un color determinat, amb el que es poden crear llums i/o ombres en funció de la quantitat aplicada. També es poden fer decoloracions, que és el que he fet jo. Els resultats són molt subtils, però reals. En aquest cas, el flitre era blau.
La brutícia escorreguda la vaig fer amb un esmalt per a escorreguts, del mateix tipus que els que heu vist abans per als óxids. A la part inferior dels capós hi vaig posar força producte, el el vaig escampar de baix cap a dalt. Les parts horitzontals, fetes amb el mateix, però aplicat a esponja. En aquest cas, l'"embrutidor" era de color blavós. S'ha de tenir en compte que no tots els filtres, rentats, escorreguts... serveixen de manera universal per a tots els colors. El rovell pot servir quasi per tot, però altres efectes s'haurien de fer amb la tonalitat adeqüada, perquè encara que no ho sembli, segons quin color d'efecte sobre el color de la carrosseria pot donar un efecte estrany.  Mireu els catàlegs dels productes AK Interactive o Ammo MIG destinats al modelisme i veureu la varietat.

Un parell de ratlles als frontals del xassis, una mica de pigment amb fixador al xassis i ja està.

El següent

Trenet miner i forestal - Página 7 713

En aquest hi ha poc envelliment, també.
Imprimació i pintura. Les parts horitzontals ennegrides a aerògraf. La decoloració i embrutiment de la carroseria s'ha fet exclusivament amb olis blanc i marró fosc, escampats de dalt cap abaix amb White Spirit a per tot, excepte als baixos del capó, que ho he fet al revés. En no haver-hi pigments ni més efectes a fer, ho he segellat i protegit amb vernís mat.
El bastidor té un rentat amb oxid oruga (track Wash) i hi he posat una simulació de taca d'oli que ja explicaré llavors.
Amb la topera vaig tenir un problema, i és que en aixecar la cinta que havia enganxat per enmascarar per a les ratlles grogues, me seguia tota la pintura de sota, imprimació inclosa, i és que el 3D costa de pintar si no s'ha ben tractat abans. El que vaig fer fnalment va ser fer-me les toperes amb Evergreen, i pintar-les i enmascarar-les de nou, abans d'enganxar-les i ben puntejar-les amb óxid fosc amb la tècnica de l'esponja.

El següent:

Trenet miner i forestal - Página 7 1013

Com abans, però a doble capa fina d'imprimació, ara a aerògraf, i pintura, també doble, tant carrosseria com xassis.
Un cop pintat, vaig aplicar un color marró mig i espés, (que se fa servir per a imitar el fang dels tancs si se barreja amb escaiola o resina), recobrint només el sostre i la part horitzontal del capó, difuminant amb un trocet d'esponja. Ha deixat un efecte molt subtil, però apreciable des de dalt.
Tot seguit, vaig fer una decoloració i embrutat amb olis blanc i marró a la carrosseria, i óxid al xassis. Com que volia fer-hi més efectes i per a protegir l'acabat d'aquell moment, vaig posar-hi una capa de vernis mat. Segons els efectes que se vulguin fer més tard, és millor el vernís setinat perque els efectes amb esmalts es fan millor que amb vernís mat. En el meu cas, però, no necessitava més escorreguts. Ja estaven fets amb els olis.
Volia que hi haguessin claps on la pintura ha saltat pel rovell, i per a això en aquest punt vaig donar textura a aquests llocs. Vaig fer servir una pintura autorrovellant que hem vist en un altre fil aquí mateix. Aquesta pintura agafa un color rovell molt bo sempre i quan hi hagi un bon gruix, cosa que no fem als nostres models. Amb poc gruix seca amb un color gris, i a més, deixa un "halo" a tot volt molt lleig, però en canvi, la textura que queda és magnífica. Per tant, s'ha de tractar.
Així doncs, un cop aplicada la textura després del vernís, vaig fer algun escorregut més amb color marró fosc, molt poc, perquè ja hi eren d'abans amb els olis. Sobre les crostes de rovell hi vaig posar rentat óxid oruga (track wash) i óxid clar (light rust wash). Amb un pinzell planer humitejat amb White spirit vaig escampar una mica aquests rentats cap al voltant, de manera progressiva i concèntrica. En fer això, la "crosta" agafava color d'óxid, perdent l'inadequat color gris. L'halo, amb el White Spirit, desapareix. El mateix rentat vaig fer de manera aleatòria al bastidor.
Un cop fet això, punteig de marró óxid amb esponja. Els acabats finals eren "pulir" el metall als graons amb pigment d'aspecte metàl.lic -es pot fer també amb un llapis-, i efectivament, fer taques d'oli al bastidor i a les caixes de grassa del xassis. Es fan amb un producte específic per fer-ho, de modelisme ("fuel stains"). És un esmalt grogós, espès i enganxós, que s'aplica directament amb pinzell fent taques. Es pot regular l'efecte a base de posar capes, i queda amb un acabat molt real. A les caixes de grassa l'he barrejat amb pigment negre.

I ja està. Una cosa que he posat a tots els tractors són les lents o óptiques. Utilitzades també habitualment al modelisme militar, trobo que als tractors aquest tipus d'optica els dóna molta més vida que només pintades.

Salut!!

A Olot y a TramBlau Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33133

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDg Jul 05, 2020 2:55 am

Moltíssimes gràcies, Alfons. No només per haver contestat, sinó també perquè no has escatimat ni paraules ni explicacions. Ets un mestre. Considero que som molt afortunats de tenir-te a TREN.CAT. Em quedo amb la lliçó.

I tinc de demanar-te disculpes perquè ara veig que del primer ja n’havies parlat al fil de Materials i tècniques d envelliment, però jo no ho recordava.

https://trenscat.forosactivos.net/t2892p25-materials-i-tecniques-de-modelisme-i-envelliment
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
OG22
Trenjardinaire
OG22


Ubicació : Madremanya
Edat : 54
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 667

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDg Jul 05, 2020 4:50 am

Cap problema. Per això estem.
Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit


Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou
Edat : 48
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 2625

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDg Jul 05, 2020 11:48 pm

Olot escrigué:
Moltíssimes gràcies, Alfons. No només per haver contestat, sinó també perquè no has escatimat ni paraules ni explicacions. Ets un mestre. Considero que som molt afortunats de tenir-te a TREN.CAT. Em quedo amb la lliçó.

+1
Magnífic tutorial!!! reverent reverent reverent super12 reverent reverent reverent aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDv Jul 10, 2020 6:08 am

Un treball extraordinari.
ok ok ok ok ok ok ok
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18795

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDv Jul 10, 2020 6:29 pm

ignasibaga escrigué:
 Un treball extraordinari.
ok ok ok ok ok ok ok

+1
Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22


Ubicació : Madremanya
Edat : 54
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 667

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDv Jul 17, 2020 3:35 am

Una mica més de rovell.

Continuo treballant el parc mòbil deixant-lo amb un aspecte menys de joguina. Així, les quatre vagonetes que me varen venir de botiga així...
Trenet miner i forestal - Página 7 3449910

... les he deixat així:
Trenet miner i forestal - Página 7 20200711

Trenet miner i forestal - Página 7 20200712

Trenet miner i forestal - Página 7 20200713

Trenet miner i forestal - Página 7 20200714

La manera de fer-ho, resumidament, amb el xíping, textura de rovell, olis i escorreguts, de manera similar als tractors anteriors.
La maqueta fixa que tinc a casa m'anirà servint per deixar-hi estacionades les diferents vagonetes que tinc encara per tractar (bolquets, "aranyes", plataformes...)
Trenet miner i forestal - Página 7 20200715

Precisament en aquesta maqueta hi tinc des de fa temps tres vagonetes més d'aquest tipus que vaig comprar de segona ma. Fins ara han mantingut l'envelliment que les hi va fer l'anterior propietari, però crec que ha arribat l'hora de fer-les un "restyling".

Trenet miner i forestal - Página 7 20200710

Salut!
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDs Jul 18, 2020 9:17 am

affraid affraid reverent reverent reverent Un realisme brutal!!!
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDg Jul 19, 2020 5:00 am

super12 super12 super12 super12 super12 super12
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6874

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDg Jul 19, 2020 5:45 am

M'encanta l'aspecte tan rovellat.
Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22


Ubicació : Madremanya
Edat : 54
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 667

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDv Ago 14, 2020 11:21 pm

Un nou artefacte més per a la maqueta. Com en altres vehicles, fugint de les referències més habituals de les grans marques. Els kits d'Artitec son una mica laboriosos de montar i pintar, però un cop acabats donen la satisfacció de tenir un detall amb un bon grau de realisme. Ara tinc pendent de rebre (es una novetat anunciada però no realitzada) una altra màquina.Però aquesta la tinc demanada ja montada i pintada... Embarassed

Trenet miner i forestal - Página 7 20200811

Trenet miner i forestal - Página 7 20200810

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitimeDg Ago 16, 2020 9:35 am

ok ok ok ok
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Trenet miner i forestal - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 7 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Trenet miner i forestal
Tornar a dalt 
Pàgina 7 de 13Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Següent
 Temas similares
-
» KISO ferrocarril forestal, Japó
» Material a escala G del FC forestal de Bieszczady (Polònia)
» Automotor del Trenet de la Marina (H0m i IIm)
» Proyecte "El trenet d'en Marcos"
» El trenet de Valencia (pagina web)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: ALTRES ESCALES NO TANT DE JARDÍ (El tren d'hivern) :: Via estreta a altres escales: H0m, H0e, H0i ... 0m, 0n30...-
Canviar a: