El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12352
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Ds Mar 15, 2014 2:35 am
Olot escrigué:
Gràcies per els vostres comentaris. Una cosa a aclarir: que els trens circulin, no vol dir que hagi reiniciat els meus treballs. Avui, matinal del tren d'Olot
Les primeres temperatures agradables impulsen les ganes de seguir amb la construccione i per alguna cosa cal començar, el primer és gaudir amb les circulacions
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Ds Mar 15, 2014 7:10 am
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12352
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Ds Mar 15, 2014 7:51 am
Fantàstiques les fotos, es nota que els dies ja comencen a demanar marxa
Pere
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Ds Mar 15, 2014 10:03 am
Hola Amadeu i tots els demés.
Fantàstica sessió de fotos. Un cop t'hagi passat el mono de les circulacions començarà a picar el cuquet de fer pols.
Encara no sé com ho he fer per capturar una part del missatge anterior i copiar-lo. Volia comentar les dues últimes fotos en que es veu el gran viaducte es veu per sota, les dues bigues metàl·liques dels dos trams centrals les veig estretes, hi ha possibilitat de refer-les a una amplada que les travesses de la via no surtin pels costats?, els estreps del pont tenen amplada més que suficient.
Fins aviat, Ignasi.
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Ds Mar 15, 2014 10:42 am
Una preciositat...
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Ds Mar 15, 2014 10:43 am
ignasibaga escrigué:
Fantàstica sessió de fotos. Un cop t'hagi passat el mono de les circulacions començarà a picar el cuquet de fer pols.
Encara no sé com ho he fer per capturar una part del missatge anterior i copiar-lo. Volia comentar les dues últimes fotos en que es veu el gran viaducte es veu per sota, les dues bigues metàl·liques dels dos trams centrals les veig estretes, hi ha possibilitat de refer-les a una amplada que les travesses de la via no surtin pels costats?, els estreps del pont tenen amplada més que suficient.
Fins aviat, Ignasi.
Aquest viaducte és provisional... El definitiu segur que serà una virgaria...
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Ds Mar 15, 2014 12:03 pm
Gràcies a tots per les vostres amables respostes.
ignasibaga escrigué:
Hola Amadeu i tots els demés. Fantàstica sessió de fotos. Un cop t'hagi passat el mono de les circulacions començarà a picar el cuquet de fer pols. Encara no sé com ho he fer per capturar una part del missatge anterior i copiar-lo. Volia comentar les dues últimes fotos en que es veu el gran viaducte es veu per sota, les dues bigues metàl·liques dels dos trams centrals les veig estretes, hi ha possibilitat de refer-les a una amplada que les travesses de la via no surtin pels costats?, els estreps del pont tenen amplada més que suficient. Fins aviat, Ignasi.
Per a capturar un missatge escrit per un altre membre, cal pitjar a la tecla "Citar" del missatge, que és a la part superior dreta del missatge). Però això captura tot el missatge sencer. Per a reproduir-ne una part, el que faig jo és esborrar la part que no interessa i deixar només la que vull.
Gràcies per les teves recomanacions sobre el pont. Efectivament el pont és provisional. El vaig fer per la jornada de portes obertes de setembre, amb l'intenció de que els trens podessin donar la volta complerta, i amb l'esperança de que durés, al menys, tota aquella jornada... i, amb sort, alguns dies o setmanes més. De moment encara hi és.
El pont és fet de porex extrudit, que vaig recobrir amb ciment cola. Els trams que semblen metàl·lics, són en realitat de fusta. L'obra provisional mira de donar una mica la idea del que tinc al cap de construir en aquell racó. La part dels trams metàl·lics encara no la tinc completament resolta, però no serà tant estreta com la que hi tinc ara. La corba és de radi 5 LGB, i permet bastant joc.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Ds Mar 15, 2014 12:36 pm
Una pràctica del que m'has comentat per capturar un missatge.
Per a capturar un missatge escrit per un altre membre, cal pitjar a la tecla "Citar" del missatge, que és a la part superior dreta del missatge). Però això captura tot el missatge sencer. Per a reproduir-ne una part, el que faig jo és esborrar la part que no interessa i deixar només la que vull.
I ara una proba de partir-lo per la meitat.
Gràcies per les teves recomanacions sobre el pont. Efectivament el pont és provisional. El vaig fer per la jornada de portes obertes de setembre, amb l'intenció de que els trens podessin donar la volta complerta, i amb l'esperança de que durés, al menys, tota aquella jornada... i, amb sort, alguns dies o setmanes més. De moment encara hi és.
El pont és fet de porex extrudit, que vaig recobrir amb ciment cola. Els trams que semblen metàl·lics, són en realitat de fusta. L'obra provisional mira de donar una mica la idea del que tinc al cap de construir en aquell racó. La part dels trams metàl·lics encara no la tinc completament resolta, però no serà tant estreta com la que hi tinc ara. La corba és de radi 5 LGB, i permet bastant joc.
Em pensava que faltava acabar-lo, però així si l'has de fer tot nou que tens pensat?. Les dues parts d'obra de fàbrica han de ser de tres arcs?, o podrien ser amb dos arcs hi hauria un pilar menys per banda i es veuria millor el pont del darrera que és una meravella.
Fins aviat, Ignasi.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Ds Mar 15, 2014 2:06 pm
ignasibaga escrigué:
... Em pensava que faltava acabar-lo, però així si l'has de fer tot nou que tens pensat?. Les dues parts d'obra de fàbrica han de ser de tres arcs?, o podrien ser amb dos arcs hi hauria un pilar menys per banda i es veuria millor el pont del darrera que és una meravella.
La meva intenció era de fer tres arcs per banda, però un cop feta aquesta "simulació" veig que les arcades resulten molt petites per fer-les en pedra. Aquest punt està per decidir, i depèn de si trobo la manera de fer els arcs tant petits en pedra, o els tindré de fer més grans.
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dg Mar 16, 2014 9:17 am
Gracies per aquests fantastic reportatge. Un plaer pels ulls.
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dt Mar 18, 2014 3:10 am
Exelen reportatge Amadeu Unes fotos genials Salutacions PEP
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dt Mar 18, 2014 6:24 am
genial ja saps com m'agrada el teu material!!!
salutacions
mallet73
TramBlau Mestre tramviaire
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dt Mar 18, 2014 8:55 am
Aquest vídeo el vaig fer l'estiu passat en l'última reunió, per problemes tècnics em va ser impossible penjar, doncs bé més val tard que mai encara que no tingui una gran qualitat
Ahir també vaig penjar el del tren d'Artouste motivat pels mateixos problemes
Pere
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dc Abr 02, 2014 5:46 am
Referent a la foto de portada:
Com podeu veure, l'aspecte d'aquest túnel ha canviat, i ara ja sembla una altra cosa:
És la primera cosa que he fet en el transcurs d'aquest any, durant els darrers dies.