| construcció d'una dresina de manteniment | |
|
+5tram47 lluis7 Shay Olot MALLET73 9 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Dv Maig 04, 2012 7:28 pm | |
| Hola Amics!
Amadeu, doncs no se per què? però fins ara les meves construccions eren sempre amb la base fusta i muntat sobre el motor, però sempre eren models amb motor amb 2 eixos...si aquí feia servir un motor de LGB (stainz) per ejemple quedaria malament, les mides serien desproporcionades, ja que el motor quedaria el eixos molt junts i molta distancia dels extrems... tampoc es que vagi a filar prim..ja que aixó de treballar amb 3 decimals...per ser l'escala, així que arrodoneixo més o menys, bé el bloc motor que he fet aprofitan un motor i unes rodes que tenia per casa (menys gasto) ja que si feia servir el mateix sistema del wismar o el de trenet de la marina era el contarri m'anava de mida..ara per llarg. el fer servir la base d'un vagó va ser per que vaig veure que es veien les vigues, en aquest cas no hi ha res que les tapi com a d'altres.. com no aprofitar material que ja tenia i també esteticament les parts ferroviaries de la construcció que manualment serian molt complicades per fer per mi.
el bloc es un motor que ataca directament al engranatge de les rodes i en el centre un suport de contactes de LGB que fa de presa de corren de les rodes per alimentar el motor i tota la iluminació de la dresina, a més de que aquest fan que les rodes es centrin degut a les molles que duen.
li he fet el suport de les rodes amb metracrilat gruixut que tinc i les pareds amb pvc per així poder col.locar grasa als engranatges i millorar el moviment, també així els engranatges no queden al aire com he vist en altres construccions..
no se si he respos al que volies..??
salutacions
mallet73 | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Dv Maig 04, 2012 7:41 pm | |
| - MALLET73 escrigué:
- ... el bloc motor que he fet aprofitan un motor i unes rodes que tenia per casa...
D'acord, sembla que és un motor LGB, oi? Presa de corrent només n'hi poses en un eix? El fet de que tingui tracció en un sol eix farà que el vehicle perdi molta tracció ja que el seu pes adherent serà només la meitat, i de l'esforç de tracció que se'n obtingui caldrà restar-li el pes mort de l'altre meitat que ha d'arrossegar. Ara que això no és cap problema per què un vehicle d'aquestes característiques només cal que tingui força per a moure's per sí mateix, sense remolcar cap vagó o, com a molt, una petita vagoneta al darrera. | |
|
| |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Dv Maig 04, 2012 7:52 pm | |
| Amadeu!
si es un motor LGB i rodes LGB..!!, corrent només en un eix en el motriu...
doncs si el que dius es correcte com que tampoc ha d'estirar de res com ha molt una vagoneta o vagó petit no he cregut de donar-li mes motor, tampoc es que aquest vehicles siguin per correr..així que ho he fet així potser vaig errat.. per les proves que he fet a casa funciona bé..la vida que tindrà?? doncs no ho se..si li he col.locat un pes sobre l'eix motriu per donar-li alguna mena d'adherencia..tan el eix original del vago que ja te joc de serie, el motriu també li he donat joc i capacitat de gir.
salutacions
mallet73 | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Dv Maig 04, 2012 7:54 pm | |
| - MALLET73 escrigué:
- ...així que ho he fet així potser vaig errat...
No, no, de cap manera. Al meu parer és molt correcte. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Ds Maig 05, 2012 12:28 am | |
| No posis res més presa de corrent en un sol eix, tindries problemes per exemple en les desviacions i en zones de vies on no hi hagi bon contacte per brutícia, posa en els dos eixos.
Pere | |
|
| |
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Ds Maig 05, 2012 12:55 am | |
| ok ho tinc present si que els puc col.locar ja que les rodes no motrius del darrera son de metall.. salutacions
mallet73 | |
|
| |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Ds Maig 05, 2012 2:11 am | |
| Si en comptes de 2, pots posar més en el vago remolcat, millor. Unes bones preses de corrent faciliten la finor del funcionament, així com el pes idoni perquè hi hagi un bon contacte
Pere | |
|
| |
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Dl Maig 07, 2012 1:42 am | |
| hola aquí unes fotos de la segona presa de corrent en l'altre eix. per poder tapar la part electrica i mecanica de la dresina li he fet aquest caixonet. salutacions mallet73 | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Dl Maig 07, 2012 2:57 am | |
| I l'interruptor és per a deixar-la desconnectada? | |
|
| |
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Dl Maig 07, 2012 3:17 am | |
| si! així la puc deixar aturada en la via i estar desconectada..
salutacions
mallet73 | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Dl Maig 07, 2012 3:19 am | |
| L'interruptor resulta molt pràctic. Jo també miro de posar-lo a tot el meu material. | |
|
| |
| |
| |
Shay Trenjardinaire Plus
Ubicació : sabadell Edat : 59 Data d'inscripció : 15/09/2011 Nombre de missatges : 1479
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Dl Maig 07, 2012 11:43 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Dt Maig 08, 2012 1:03 am | |
| hola !
avui he passat per rocafort trens per veure si tenien alguna cosa per les eines i ferramentes per col.locar a la dresina però no tenen res de res...continuaré miran..
salutacions
mallet73 | |
|
| |
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Dt Maig 08, 2012 1:10 am | |
| Cerca en botigues de productes per pessebres, en Playmobil i Lego. A prop de casa, a Rambla del Carmel hi ha una botiga de productes de Lego i Playmobil.
Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Dt Maig 08, 2012 3:08 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Dj Maig 10, 2012 1:52 am | |
| hola avui pintura un altre cop! i també part de muntage.. salutacions mallet73 | |
|
| |
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| |
| |
FACTOR Trenjardinaire
Ubicació : BARCELONA Edat : 79 Data d'inscripció : 08/12/2009 Nombre de missatges : 476
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Dj Maig 10, 2012 10:50 am | |
| Que guapa....!! A Servei Estació 1ª Planta tenen coses. Salutacions | |
|
| |
Shay Trenjardinaire Plus
Ubicació : sabadell Edat : 59 Data d'inscripció : 15/09/2011 Nombre de missatges : 1479
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Dj Maig 10, 2012 11:35 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Dv Maig 11, 2012 6:06 am | |
| hola Amadeu vaig enviar un mail com hem vares dir però he rebut resposta que no tenen més informació que aquestes fotos.... bé tampoc crec que errem tan,,ja més del que hem vaig equivocar salutacions mallet73 | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Dv Maig 11, 2012 6:41 am | |
| Be, al menys ho has intentat.
A partir de les fotos, i si tens alguna mida coneguda, pots fer perfectament aquesta reproducció.
I si no, viatge cap a St Georges de Commiers, a prendre mides !!!
| |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Dv Maig 11, 2012 8:16 pm | |
| Ara si. Petita mostra d'eines playmobil. Aci no es veuen totes a la mateixa escala. Pero son proporcionades. Fins i tot hi ha un soldador térmic amb mascareta protectora, cetrillera d'oli, trepant, pales, atiador de carbó, "mil eines".
Editat per darrera vegada per jaume el Dv Jun 08, 2012 9:19 pm, editat 1 cop en total | |
|
| |
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Dt Maig 15, 2012 6:30 am | |
| hola remenan per ebay he vist eines i peces de pola que poden fer el servei, ara nomès cal recollir la pasta per comprar-les...
salutacions
mallet73 | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment Dt Maig 15, 2012 6:47 am | |
| Aniria be que ens indiquessis que vas trobant per Ebay, perquè jo també n'estic buscant. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: construcció d'una dresina de manteniment | |
| |
|
| |
| construcció d'una dresina de manteniment | |
|