| El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] | |
|
+6peps lluis7 TramBlau Olot bantren Maquinaire 10 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Maquinaire Aspirant a jardinaire
Ubicació : Tona Edat : 69 Data d'inscripció : 12/12/2011 Nombre de missatges : 17
| Assumpte: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Dg Gen 08, 2012 6:08 am | |
| Avui he estat a Cal Gavatx i he conegut en "bantren" en Josep de Tona que m'ha fet de cicerone de la instal·lació, moltes gràcies Josep.Ara m'he animat i penjo unes fotos de la meva petita maqueta. Es un tren cremallera amb molt poca decoració, puja uns 120 cm's i circula pel sostre amb un pont penjat del sostre. Pujant al segon nivell. Pujant al segon nivell. Maquinari dins una caixa d'ordinador obsolet. Segon nivell. Segon nivell. Segon nivell. Canvi de nivell. Projecte de futur atacat per una mànega !!! | |
|
| |
bantren Mestre constructor
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 802
| Assumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Dg Gen 08, 2012 8:46 am | |
| Hola Frederic
Gracias per las fotos del teu cremallera.
M´agrada el cremallera pujan pel mig de un bosc.
El sistema de suport de les vies tambe es bo.
Fins aviat Josep | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Dg Gen 08, 2012 9:01 am | |
| Un circuit molt original i molt ben trobat. Gràcies per les fotos. M'agrada en especial el fons decorat amb aquesta fotografia, que l'hi dóna un aire molt autèntic. En quant a tots aquests aparells, ens en pots fer cinc cèntims? - Maquinaire escrigué:
- ......
En quant a la darrera foto, a mi ja m'ho semblava que les mànegues i les vies no tenien gaire bona relació. En aquest cas es veu clarament que la manega abusa de que no és a la mateixa escala, perquè sinó, segur que la manega tindria les de perdre !! | |
|
| |
Ubicació : Tona Edat : 69 Data d'inscripció : 12/12/2011 Nombre de missatges : 17
| Assumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Dg Gen 08, 2012 10:13 pm | |
| Els circuïts de la caixa son: una font d'alimentació de 24 V un temporitzador cíclic que serveix per fer anar el cremallera amunt i avall amb un circuit amb dos relés, un dia ja possaré l'esquema del cremallera. un circuit intermitent. la font d'alimentació del mateix PC amb el seu interruptor que serveix per donar 12 V als circuïts i donar 220V a la tot el conjunt. un transformador de 18 V per la senyalització, motors dels desviaments i llums. a la tapa que està a la esquerra hi han tots els interruptors dels desviaments amb els seus corresponentes diodes.
La majoria dels circuïts son de la casa Cebek.
Intento utilitzar material reciclat, com les fotos de la pared que eran de la feina i les volien tirar, la majoria de fustes que fan de suport son retalls d'un fuster.
Gràcies pels comentaris i fins ara. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Dl Gen 09, 2012 6:36 am | |
| | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Dl Gen 09, 2012 7:17 am | |
| Pere | |
|
| |
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Dl Gen 09, 2012 9:09 am | |
| ostres, una magnifica ambientació mira que voler llençar aquests plafons. menys mal que vas estar a la guait i els vas "reciclar" pel teu circuit felicitats i a gaudir-lo !! | |
|
| |
| Assumpte: História d'un fracàs Dg Gen 29, 2012 10:31 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Dg Gen 29, 2012 10:33 am | |
| Vaja, sembla que no ha acabat d'aixecar el vol. | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Dg Gen 29, 2012 10:39 am | |
| Jo le vist a pasar salutacions PEP | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Dv Abr 27, 2012 10:48 pm | |
| Frederic,
Cap més novetat sobre el teu projecte? | |
|
| |
| Assumpte: Esperant millor temps Dv Abr 27, 2012 11:57 pm | |
| No hi han gaires novetats, només fer circular els trens pq les vies no agafin pols, espero que ara baixi una mica la feina i hi pugi dedicar una mica de temps. Gràcies per l'interés | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Dv Abr 27, 2012 11:59 pm | |
| Celebro dons que tot vagi sobre rodes. A veure si ens poses alguna foto dels trens "llevapols" | |
|
| |
| Assumpte: Torna a funcionar Dc Maig 02, 2012 7:53 am | |
| Després de molts mesos sense funcionar, el cremallera torna a fer el seu recorregut pel primer i el segon nivell. El dimarts va fer un bon dia de Sol i vaig rentar les vies amb Fairy i aigua calenta, un cop seques tot va tornar a funcionar. Ara em toca tornar a cablejar el circuit perquè funcioni automàticament. Podeu veure el video AQUI. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Dc Maig 02, 2012 8:24 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Falta el cablejat !!! Dj Maig 03, 2012 1:50 am | |
| Si aquest cap de setmana faig el cablejat, penjaré un video de tot el recorregut !!! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Dj Maig 03, 2012 7:51 am | |
| Visca !!! | |
|
| |
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Dj Maig 03, 2012 8:08 am | |
| - Maquinaire escrigué:
- Si aquest cap de setmana faig el cablejat, penjaré un video de tot el recorregut !!!
l'esperarem amb impaciencia, aquest video !! | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Dg Jun 03, 2012 5:18 pm | |
| He trigar uns quants dies però definitivament he llegit i copiat tots els temes de l’apartat “els vostres circuits exteriors” . Crec que d’aquesta manera ho puc rellegir tants cops com em calgui per cal de tindre exemple de com fer o no fer una cosa. Ací se n’aprèn molt gracies al vostre von fer, les imatges, els vídeos, i els vostres comentaries. A partir d’ara podré seguir dia a dia l’actualitat de cada construcció. Nomes em cal felicitar l’autor per aquesta fantàstica instal•lació que un dia espero poder veure en directe.
| |
|
| |
| Assumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Ds Mar 09, 2013 10:49 am | |
| Despres de mesos d'inactivitat torno pel bloc, he treballat refén tota la instal.lació i si puc demà penjaré les fotos. Foto 1Foto2El circuit és petit, però cumpleix els requisits del pati ha de ser una mica elevat i s'ha de poder moure, no es pot clavar a terra. Tot ell està elevat uns 2 cm amb un perfil d'alumini i la part elèctrica va per sota amb tub coarrugat, les caixes de conexió, son les que s'utilitzen per obres. Quan plou aquest pati recull molta aigua, aquesta setmana ha passat i superat la prova de la pluja. Son dos circuits independents un d'un tranvia d'anar i tornar i l'altre circular que hi poden circular tres trens simultaneament. Ara em falta instalar el cremallera per la paret del fons. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Dl Mar 11, 2013 10:36 am | |
| Llàstima que no puguis deixar les vies fixes. No hi hauria la possibilitat de muntar-lo més elevat del terra? | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Dl Mar 11, 2013 10:37 am | |
| - Sisu escrigué:
- Llàstima que no puguis deixar les vies fixes. No hi hauria la possibilitat de muntar-lo més elevat del terra?
Completament d'acord. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Dl Mar 11, 2013 2:51 pm | |
| Esperem més fotos... Per poder apreciar millor els detalls, també d'aquests quadres que comentes... | |
|
| |
| Assumpte: Fixar les vies Dl Mar 11, 2013 9:47 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Dv Ago 01, 2014 6:55 pm | |
| Com tens el teu circuit. Fa molt de temps que no ens en dónes notícies. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] | |
| |
|
| |
| El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] | |
|