El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Vagons de fusta de via estreta Catalunya i Espanya Dt Nov 15, 2011 6:32 pm
Amics,
He trobat algunes fotos interessants de cotxes de dos eixos de via estreta que havien circulat tant per Catalunya com per Espanya (malauradament no recordo la seva procedència)
Aquest segon en realitat està fotografiat a la línia del Ferrocarril de Sádaba a Gallur, a on varen anar a parar al tancament del Haro Ezcaray l'any 1964
_________________ Amadeu [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
A treneru li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Vagons de fusta de via estreta Catalunya i Espanya Dg Des 18, 2011 9:21 am
Em segueix algú?
No sé si aquest fil us interessa. I si algú te fotos de vagons, que en posi !!
_________________ Amadeu [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
A TramBlau y a treneru Els hi agrada aquesta publicació.
bantren Mestre constructor
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 802
Assumpte: Re: Vagons de fusta de via estreta Catalunya i Espanya Dt Des 20, 2011 10:04 am
Formidable desfilada de cotxes de fusta, llastima que no els podem reproduir .
Falta de temps i espai per guardarlos.
Fins aviat Josep
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Vagons de fusta de via estreta Catalunya i Espanya Dt Des 20, 2011 10:18 am
Home, Josep, és que els voldries fer tots?
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Vagons de fusta de via estreta Catalunya i Espanya Dc Des 21, 2011 3:27 am
hola Amadeu! encara que no digui res et segueixo el fil, veig que alguns d'ells semblen del oeste...gege.... estic amb el josep, macos de fer, però falta temps...encara que espai sempre en puc trobar
et segueixo sempre encara que no opini!!
salutacions mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Vagons de fusta de via estreta Catalunya i Espanya Dc Des 21, 2011 7:49 am
Moltes gràcies per els vostres comentaris. Sempre és agradable saber que algú et segueix.
És cert, Carles. Alguns semblen "de l'oeste". Això és per què són americans. Com podeu veure, per les línies de via estreta de l'estat espanyol han corregut vagons de tota mena: americans, anglesos, etc etc etc. Jo sóc un apassionat de la via estreta espanyola i una de les raons és la diversitat de material. I dintre de la via estreta, una de les coses que més em captiven són aquests vagons de fusta.
La llàstima és que no puc citar autors ni procedències, per que la major part de fotografies les vaig trobar per internet, però no recordo a on. És impossible gestionar aquestes dades en un arxiu gaire voluminós. Si mai algú reclama posaré el seu nom al peu de foto amb molt de gust.
Ara per a continuar, us presento alguns vagons més.
Ferrocarril del Urola (Zumàrraga-Zumaia), uns exemplars amb una línia ben elegant.
Aquí una composició de caixes de fusta (foto J Ibañez) El darrer, que era el cotxe saló, avui dia està restaurat i si no recordo malament pertany a l'Associació de Bilbao
A TramBlau, treneru y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Vagons de fusta de via estreta Catalunya i Espanya Dv Des 23, 2011 7:19 am
Puntualitzo sobre les horribles caixes de fusta del FC Sestao-Galdames: que són horribles, però tenen el seu encant
I continuem amb la sessió d'avui:
Una altra vista d'un dels cotxes del Ferrocarril Alcoi-Gandia (altrament dit El Xixarra). Ignoro el constructor d'aquests vagons, però sense dubte deu ser americà.
Aquest vagons són del FC del Bidasoa. A la seva clausura varen passar per diverses línies del nord, i al final varen anar a parar al FC de Ponferrada-Villablino.
A treneru li agrada aquesta publicació.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Vagons de fusta de via estreta Catalunya i Espanya Dc Gen 18, 2012 11:55 pm
Pere
QUIM Trenjardinaire
Ubicació : la garriga Edat : 75 Data d'inscripció : 24/01/2009 Nombre de missatges : 144
Assumpte: Re: Vagons de fusta de via estreta Catalunya i Espanya Dc Ago 22, 2012 4:12 am
Caray Amadeu sera per vagons? En falta algun o potser hi son tots? Estic d'acord amb tu que el furgo del Tren de Soller está molt bé, a veure si m'animo i el faig en IIm aquest hivern,
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Vagons de fusta de via estreta Catalunya i Espanya Dc Ago 22, 2012 8:29 am
Tots ? que va ! Hi havia centenars de tipus de vagons diferents !! Això només és una pinzellada per a veure la diversitat que hi ha via.
Home, si fas el furgó del Palma-Soller, espero que en veurem alguna foto.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Vagons de fusta de via estreta Catalunya i Espanya Dt Des 29, 2015 5:18 pm
Uns vagons apartats a l'estació d'Arnedo, del tren de Calahorra a Arnedillo.
Tinc un problema amb el meu arxiu d'imatges digital, perquè la major part de fotos no tinc constància de a on les he tret. Em sap greu, però per aquest motiu no puc citar-ne la procedència.
Ens en anem ara al país basc. Aquest vagó era del FC Las Arenas-Plentzia
Permeteu-me posar aquí dos furgons del Ferrocarril de La Robla, que encara que no són vagons de viatgers també són de fusta, i sempre han sigut companys inseparables dels vagons de viatgers:
O sigui que si heu estat atents no era dificil d’encertar.
Et toca, Carles.
Bona tarda, La veritat es que per l'estructura em sonava però desconeixia completament aquest furgó del Peñarroya. Ara et voldria demanar un favor, sempre que pugui ser. Em podries passar aquestes dues fotografies, la del furgó i la del cotxe AB-13 d'en Jordi Ibañez, amb més resolució de la que surten al fòrum? Moltes gràcies, Albert
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Vagons de fusta de via estreta Catalunya i Espanya Ds Gen 30, 2021 5:52 am
És clar!
Però no tinc escàner. Et serveix una foto de la foto? Sinó, sempre puc anar a escanejar la a algun lloc.
betulo237 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Badalona Edat : 72 Data d'inscripció : 29/11/2020 Nombre de missatges : 1514
Assumpte: Re: Vagons de fusta de via estreta Catalunya i Espanya Ds Gen 30, 2021 5:58 am
Provem-ho, a escanejar sempre hi serem a temps. Vols que et passi el meu correu?
Ubicació : Badalona Edat : 72 Data d'inscripció : 29/11/2020 Nombre de missatges : 1514
Assumpte: Re: Vagons de fusta de via estreta Catalunya i Espanya Ds Gen 30, 2021 6:00 am
Jo la que coneixia era aquesta que per l'estil que té també deu ser d'en Jordi Ibañez. [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
A TramBlau y a treneru Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Vagons de fusta de via estreta Catalunya i Espanya Ds Gen 30, 2021 6:18 am
És el mateix tipus de furgó postal i per la posició de la fotografia diria que era simètric ja que aquesta està feta pel costat contrari que la que es va posar com a "misteriosa"
Contenido patrocinado
Assumpte: Re: Vagons de fusta de via estreta Catalunya i Espanya
Vagons de fusta de via estreta Catalunya i Espanya