El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
Assumpte: Re: Construcció d'un circuit miner en IIp/Gn15 Dv Set 23, 2011 10:06 am
Aspecte de com ha quedat la mina per dins
Pere
Jbmarcos Trenjardinaire
Ubicació : Vallirana - Baix Llobregat "frontera" amb el Penedès Edat : 56 Data d'inscripció : 07/04/2011 Nombre de missatges : 276
Assumpte: Re: Construcció d'un circuit miner en IIp/Gn15 Dv Set 23, 2011 7:16 pm
La idea de fer la mina per dins ha estat bonissima, penso que marcarà la diferència, i t'ha quedat fantàstic, enhorabona
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
Assumpte: Re: Construcció d'un circuit miner en IIp/Gn15 Dg Set 25, 2011 8:09 am
Jbmarcos escrigué:
La idea de fer la mina per dins ha estat bonissima, penso que marcarà la diferència, i t'ha quedat fantàstic, enhorabona
Gràcies Marc, la mina en aquests tres mòduls que estic fent ara es veurà res més en aquest nivell, hi ha un quart mòdul que faré més endavant on poso un muntacàrregues que baixés un altre nivell, on es veurà córrer una vagoneta per sota d'aquests mòduls.
Ja es va veient la distribució d'aquest mòdul, una boca de mina, al costat un magatzem excavat a la muntanya i un cobert
Al cobert li falta el sostre encara
La boca de la mina gairebé ja està acabada.
Les caixes del magatzem i una bobines de cables que s'estan assecant, espero posar demà. A la boca del magatzem encara li falten unes reixes que he de fer. Pere
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
Assumpte: Re: Construcció d'un circuit miner en IIp/Gn15 Dg Set 25, 2011 7:49 pm
la via ,com has tret el color de rovell?
t`ha quedat molt be
SALUTACIONS
PEP
Assumpte: Re: Construcció d'un circuit miner en IIp/Gn15 Dg Set 25, 2011 8:39 pm
peps escrigué:
la via ,com has tret el color de rovell? t`ha quedat molt be
És una barreja de pintures de la qual no tinc ni idea de les proporcions , però sé que tinc més que suficient . Coses de fer experiments
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Construcció d'un circuit miner en IIp/Gn15 Dl Set 26, 2011 5:21 am
Assumpte: Re: Construcció d'un circuit miner en IIp/Gn15 Dt Set 27, 2011 8:43 pm
En paral.lel a aquest mòdul ja tinc previst un mòdul per a descàrrega a IIm, de fet ja hi ha les fustes del mòdul tallades i en marc, mòduls llestos perquè comenci a posar vies, edificis, etc. Quan vaig començar amb aquest mòdul ja proveïa la possibilitat i els dos primers mòduls que serien per al circuit tramviari han passat a estar destinats per a una zona de càrrega en IIm. El connectar amb la MOMI sempre seria interessant, després fare un cop d'ull al fil de la MOMI i miro a veure si sóc capaç de fer-ho Pere
Editat per darrera vegada per TramBlau el Dc Set 28, 2011 10:54 am, editat 1 cop en total
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Construcció d'un circuit miner en IIp/Gn15 Dt Set 27, 2011 9:01 pm
Aquí en tens un exemple:
La via de carga és un ramal del circuit general en via LGB. La via de mina, que és al nivell superior, no es veu a la foto (em sembla recordar que és via de 32 mm)
Detall del descarregador a baix
a dalt
Alguns detalls més del nivell superior: un empleat que es dedica a la seva motocicleta, en el seu temps lliure (?)
Una entrada a la mina
Aquí s'aprecien una mica els dos nivells: en el primer pla la via de 32 mm de la mina, al fons la via general de 45 mm.
Hi ha imatges de la construcció d'aquest mòdul aquí:
Assumpte: Re: Construcció d'un circuit miner en IIp/Gn15 Dc Set 28, 2011 1:02 am
Gràcies Amadeu, a veure que és el que puc aprofitar de la teva aportació, que segur que és molt. El problema principal que tinc és l'alçada, el circuit Gn15 està a 0,75 m. del sòl i el mòdul en IIM a 0,35 m., acoblar-lo a un altre circuit ja es complica molt per això de l'altura, i aixecar més el circuit miner crec que és exagerat Pere
Assumpte: Re: Construcció d'un circuit miner en IIp/Gn15 Dc Set 28, 2011 4:53 am
Divagant una mica sobre la qüestió. Utilitzo el circuit miner com centre de un bucle de retorn. llarg total per vies 4 m. però necessito un ample mínim per a la tornada de 1,300 m, el mòdul miner fa d'ample 0,480 m. que en ser col.locat sobre ell, en un costat del mòdul IIm em deixa un espai lliure de 0,820 m. si faig que part d'aquest retorn sigui sota la mina els 0,820 són per a l'estació de càrrega i l'altra part del retorn. A quina alçada em queda el circuit miner tenint el circuit IIm a 0,750 m. del sòl?, a 1,050 mínim les vies i el màxima alçada del mòdul 1,420 m.
Pere
Assumpte: Re: Construcció d'un circuit miner en IIp/Gn15 Dc Set 28, 2011 6:57 am
Gràcies Amadeu per la direcció, és molt interessant Pere
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Construcció d'un circuit miner en IIp/Gn15 Dc Set 28, 2011 7:25 am
De res.
Pot ser no cal que facis el mòdul de Gn15 més alt que l'altre. Només es tractaria de buscar un sistema per que els mineral pugi a l'altura del carregador, per sobre dels vagons de via de 45mm a carregar.
I això es podria fer mitjançant zigazaga, mitjançant un pla inclinat, o simplement amb cintes, entre altres.
Assumpte: Re: Construcció d'un circuit miner en IIp/Gn15 Dc Set 28, 2011 10:46 am
No sé com seguiré, de moment els tres mòduls començats com els vaig pensar, i segueixo amb ells sense grans variacions sobre la idea inicial. Hi ha un quart mòdul que enllaçarà amb el número 3, aquest que he acabat és el número 1, aquest quart mòdul tindrà una torre per muntacàrregues de vagonetes que conduiran a una galeria en un nivell inferior a la ja existent, en aquest mòdul en no tenir res del material per a la seva construcció faré variacions. La zona de IIM vistes les possibles possibilitats, la replantejaré, que després cal portar-ho tot amb cotxe. Pere
Assumpte: Re: Construcció d'un circuit miner en IIp/Gn15 Dc Set 28, 2011 10:58 am
Amadeu, el que estic buscant són vagonetes en aquesta escala o similar, saps d'alguna marca?. Miners ja vaig trobar avui alguna cosa a Palau de C / Pelayo. Pere
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Construcció d'un circuit miner en IIp/Gn15 Dc Set 28, 2011 6:06 pm
Jo tinc aquestes del Magic Train de Fleischman, que convenientment pintades, i encara que és 0e, donen la mida.
[/quote]
Per Ebay n'apareixen de tant en tant i surten be de preu.
Assumpte: Re: Construcció d'un circuit miner en IIp/Gn15 Ds Oct 01, 2011 9:22 am
Olot escrigué:
les eines les deus haver fet tu, com de costum... o sinó, a on les has trobat?
La eines són les que vaig fer per a la drassina. A la taula de treball la mordassa està feta per mi en llautó i pintada, el trepant és de LEGO, convenientment modificat i pintat.
Cita :
el personal miner, a on el contractes ?
El personal miner està contractat a Palau, és personal ferroviari amb eines diverses i sense pintar. Els tindrem que canviar les gorres per cascos amb frontals amb llum a base de leds petits. No es tot el personal que necesito, pero si tot el que estara en el interior de la mina ia la vista. Demà vaig a la Plaça Massadas a veure que trobo
Pere
Contenido patrocinado
Assumpte: Re: Construcció d'un circuit miner en IIp/Gn15