El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: IIp / Gn15 Ds Ago 20, 2011 10:51 pm
A l'escala 1/22'5 (II segons normes NEM) existeiexen naturalment altres galgues, tal com hi ha diferents amples de via a la realitat.
Com ja sabeu en el nostre cas parlem sempre de IIm, per que és la via mètrica, com en H0 seria H0m.
També existeix, per exemple, el IIe (32 mm per via de 75 cms).
Una galga molt popular entre els aficionats anglesos és la de Gn15 (IIp) que equivaldria en la realitat a una via de poc menys de 40 cms. En aquest cas s'utilitza via de H0 (16'5 mm), i tots els trens que hi circulen són de tipus miners o similars.
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
Assumpte: Re: IIp / Gn15 Dg Ago 21, 2011 12:03 am
Molt bons els dos vídeos, i interessants Pere
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
Assumpte: Re: IIp / Gn15 Dl Ago 22, 2011 7:43 am
No se com es pot comportar la via H0 a l'exterior per fer circuits miners? . La via d'entrada ha de ser com la de Fleischmann que és més robusta. Per fer un mòdul miner pot ser molt divertit per portar a trobades
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: IIp / Gn15 Dl Ago 22, 2011 7:54 am
TramBlau escrigué:
No se com es pot comportar la via H0 a l'exterior per fer circuits miners? . La via d'entrada ha de ser com la de Fleischmann que és més robusta...
Jo havia pensat exactament el mateix.
De totes maneres tots els circuits que he vist d'aquest tipus són modulars i d'interior. No en conec cap d'exterior.
Tinc el projecte de fer una mina a un racó de la meva terrassa i posaré material d'aquest tipus. El que passa és que al costat del carril de LGB hi queda molt desproporcionat el carril de H0. Potser utilitzaré carril de 0 i em faré la via jo mateix.
Be, de tot això, el més calent és a l'aigüera.
TramBlau escrigué:
...Per fer un mòdul miner pot ser molt divertit per portar a trobades Pere
Si, i no tant engorrós de portar i d'emmagatzemar.
Assumpte: Re: IIp / Gn15 Dl Ago 22, 2011 9:55 am
El riel ho veig molt petit el de h0, amb un carril més gran? potser el 0?, no sé, però m'agrada el que veig en els vídeos amb via h0 Pere
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: IIp / Gn15 Dt Ago 23, 2011 2:46 am
Jo he buscat vies velles de segona mà de 0, que tenen un codi més apropiat, per a desmuntar el carril i aprofitar-lo, però les que he trobat no tenien un preu adequat.
Finalment vaig trobar un lot de via Aster amb carril de llautó. No se fer malbé aquestes vies per aprofitar el carril, que per altre banda és una mica massa gros per a les rodes de H0.
Assumpte: Re: IIp / Gn15 Dt Ago 23, 2011 6:46 am
Li he donat voltes a una idea, provar de fer jo les vies, i ha quin preu em surten al fer jo. Tenia un tros de vareta de 4 x 4 i he fet dos rails de 17,5 mm., Un recte i l'altre en corba. Calculo que la vareta de 4 x 4 x 5.000 mm. em costa uns 7 euros. Les travesses no ho sé encara, però si les faig en fusta no crec que costin molt Per fer un circuit miner de 1 x 2 metres pot valer la pena fer-ho així
Pere
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: IIp / Gn15 Dt Ago 23, 2011 8:34 am
El rail que proposes el trobo massa gran, per el meu gust.
A demés em sembla que et sortiria molt més a compte anar a Massadas i buscar per allà alguna via de 0 de segona ma. Més fàcil i econòmic.
Per els tirafons o les escarpies jo tinc alguna cosa que t'aniria be. Són unes escarpies que vaig comprar a Alemanya, però en vaig comprar una bossa molt gran i no en necessito tantes. El proper dia que ens veiem en podrem parlar.
Assumpte: Re: IIp / Gn15 Dt Ago 23, 2011 9:03 am
Gràcies Amadeu per l'oferta de tirafons o els escàrpies, de moment res més estic muntant pressupost i possibilitats de construir en poc temps. Volia per Molins de Rei el circuit tramviari en el seu format bàsic, les dues rotondes, la zona de desviaments a cotxeres i les cotxeres però veig que arriba molt just i sense més tramvies que els dos actuals, per la qual cosa mirar de fer un mòdul miner d'1 x 2 m. més o menys, no tinc res definit i primer buscarem materials per veure si m'és viable la seva construcció en poc temps
Pere
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: IIp / Gn15 Dt Ago 23, 2011 9:11 am
També tens l'opció de portar els mòduls que tinguis i alguns tramvies. Si no funciona ho pots presentar de forma estàtica, i un altre any ja funcionarà.
Assumpte: Re: IIp / Gn15 Dt Ago 23, 2011 9:24 am
De totes maneres, els entusiastes de Gn15 es fan la via ells mateixos soldant a sobre de travesses fetes amb placa de circuit imprès retallada. Solden els carrils a les travesse servint-se d'una plantilla, i després ratllen la capa de coure de la travessa de forma que quedin aïllats els dos carrils. Així no calen escarpies ni cargols. És molt fàcil. A Youtube hi ha una infinitat de videos que ho ensenyen. Aquest n'és un:
Assumpte: Re: IIp / Gn15 Dt Ago 23, 2011 9:37 am
És una opció portar part del mòduls acabat si no estan acabats tots els mòduls bàsics. Les escàrpies aquestes també les venen per aquí?
Pere
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: IIp / Gn15 Dt Ago 23, 2011 10:30 am
Jo no n'he trobat pas per aquí.
Les pots trobar per internet però surten bastant carotes. A demés hi han els ports. Les que tinc les vaig comprar a Dortmund, a un estand de la fira ( http://www.aspenmodel.com/de/index.php ), si be no eren barates, em vaig estalviar l'enviament.
Assumpte: Re: IIp / Gn15 Dg Ago 28, 2011 9:10 am
Després de donar-li moltes voltes al cap, he iniciat una petita construcció en Gn15 que serà part del circuit tramviari. He mirat les possibilitats de fer-ho partint de via escala 0 ó de h0, m'he decidint per h0 en disposar de gran quantitat de material.
Assumpte: Re: IIp / Gn15 Dg Oct 16, 2011 9:45 am
És una idea excel·lent però amb un altre tipus de via, rail de via 1 o 0 i la resta artesanal, desviaments, travesses, etc. Fixa't Amadeu que la via és h0 i no té desviaments en el recorregut, jo diria que la composició s'alimenta de bateries i la via res més serveix com a guia, un desviament a l'exterior seria fatal, òxid, electricitat ni parlar
Pere
TramBlau Mestre tramviaire
Assumpte: Re: IIp / Gn15 Dg Oct 16, 2011 10:35 am
Pere
Olot Mestre d'obres