TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles)

Ir abajo 
+3
MALLET73
Olot
Jbmarcos
7 participantes
AutorMissatge
Jbmarcos
Trenjardinaire
Jbmarcos


Ubicació : Vallirana - Baix Llobregat "frontera" amb el Penedès
Edat : 55
Data d'inscripció : 07/04/2011
Nombre de missatges : 276

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Empty
MissatgeAssumpte: Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles)   Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) I_icon_minitimeDg Jul 24, 2011 10:42 am

Dedicat a l'Amadeu, no volia ensenyar res fins que no estigués més avançat per no gafar-lo, i sobre tot perque Amadeu no demani periòdicament que com va riuuuu .

Fa un temps que estic treballant amb la Virgen del Carmen 352, i quan acabi espero fer els vagons del Talgo III, còrrer aquest tren és un dels principals motius de muntar el circuït, jo sóc així Embarassed .

Us explico la tècnica, la he feta servir per avions a escala 1:32 com a màxim, però mai per una cosa tan gran com una màquina, i no sabia pas si m'en surtiria, per això savia que si la part del devant em quedava bé podria arrencar el projecte.

La tècnica és força complexa, les parts més complicades es fan a capes de diferents materials plàstics que es poden escatar (lijar) , després motissima escata, masses plàstiques (de carrossaire, putty etc.) i moltissima prova de fer i desfer, en això sóc un perfeccionista, motiu pel qual ja sé que estaré un any per les màquines i un altre pels vagons, que és el temps que penso que trigaré en tenir enllestit el circuït.

Aquestes capes les dissenyo en 3d amb l'ordinador i aquest és el resultat:

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Unled3by

Això ja és una feïnada, però la experiència és un grau, i el model és a escala real.

Després es despeça el model i amb tres programes diferents (és la única forma que he trobat per imprimir la escala exacta) imprimeixo el patró en papel que després passaré a cartró i després aquest cartró farà de guia per tallar el plàstic.

Quan tinc les peces les enganxo amb pegamen de contacte, i ja tinc la peça, una vegada muntada fa patxoca, i el 99% de la gent, inclossos els de LGB dirien que ja va bé, però jo no Evil or Very Mad , i em passo fent i refent fins que sigui el més exacta al model original, i a leshores dic allò de qué bueno soy Very Happy.

I el resultat a manca de moltissimes hores de feïna està sent aquest:

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Img1165e

Amb una imprimación per totes bandes es veuria millor, li havia donada, però la part de dalt m'havia quedar massa alta i m'he adonat quan he planificat el forat per la llum superior.

La base és una taurus de piko, de fet he adaptat el tren al model, la escala és 1/25, no 1/22.5, i no penso tocar de moment ni els bogies ni la seva disposició, amb aquest model no m'interessava gaire, això ho deixo per models futurs que sí faré des-de zero. La peça no està acoplada a la base, per això es veu una mica més alta del que quedarà finalment.


En aquesta foto podeu veure la base ja digitalitzada però sense só. No obstant aquest no serà el seu circuït, serà un massot XXL. A sobre de part de la carcasa del model ainirà enganxada la de la 352.


Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Unled1gqz


No li feu cas a les finestres, no més és el forat, ara estic fent les finestres com cal, ni a les toperes, també és la base per posar les bones.

Una vegada tingui acabada del tot la part del devant, i del darrera, que també va amb la mateixa tècnica, la majoria del cos és més senzill, s'enganxa una planxa de pvc plexible, i s'endureix per dins amb resina de poliuretà (vàries capes amb pinzell) que prèviament haurem foradat on calgui (sortida de fums. faré dos; ventiladors).

I abans d'això hauré fet totes les peces (finestres, parts de la teulada etc.), com que tenim finestres, ventilació lateral, i parts de la teulada que són iguals fem una de cada, treiem un motlle de silicona i fem les peces amb resina de poliuretà, les repassem i enganxem. Després la imprimació i a pintar amb aerògraf i més coses que aniré explicant.

Salut i trens
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles)   Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) I_icon_minitimeDg Jul 24, 2011 6:29 pm

genial

És extraordinari !!!!


Si que ens ho tenies amagat ! I és clar que preguntaré periòdicament com va si no ens ho continues explicant !!

Lo interessant no és només veure la peça acabada, sinó també conèixer el procés de construcció pas a pas.

Ens ho has explicat molt be, però crec que unes imatges de com ho fas ens ajudaria molt a comprendre millor. Proverbi xinès: 一张图片胜过千言万语 (Una imatge val més que mil paraules).

Veig que domines les tècniques per a treballar el plàstic i la resina, cosa que personalment m'interessa molt perquè són camps en els que encara no hi he entrat mai.

Be, ànim per la continuació, que estàs fent una obra genial. A demés veure córrer un Talgo al jardí ha de fer molta patxoca. Estic impacient per veure la continuació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Jbmarcos
Trenjardinaire
Jbmarcos


Ubicació : Vallirana - Baix Llobregat "frontera" amb el Penedès
Edat : 55
Data d'inscripció : 07/04/2011
Nombre de missatges : 276

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles)   Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) I_icon_minitimeDg Jul 24, 2011 11:23 pm

Embarassed Embarassed Embarassed gràcies pels ànims però queda moltissim i per Experiència en projectes més petits pot fallar qualsevol cosa i tornar a començar. És el que em fa més por, de fet ara he observat que he plantejat malamente la fondària de les finestres, ara he de refer tota la peça, posant capes de pvc i repasant amb epoxy.
Tren
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles)   Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) I_icon_minitimeDl Jul 25, 2011 2:16 am

Hola jbmarcos!

aplaud reverent super12 genial!! m'alegro molt de la teva empenta per fer un tren de renfe!! ja que els fabricants d'escala G tenen oblidats els modelistes ferroviaris espanyols i catalans!!
he al.lucinat amb la teva reproducció per ordinador i desprès passar a plàstic!! jo l'unic que conec del plastic es de quant he treballat en una inyectora de plàstic a la feina, paciencia!!! enhorabona i moltes felicitats!!!

disfruta de la teva feina en la construcció fins el final!!

espero noticies de com segueix la fabricació!

SAlutacions

Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles)   Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) I_icon_minitimeDl Jul 25, 2011 7:11 am

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) 462324Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) 873463 Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) 873463 Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) 873463



Pere
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles)   Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) I_icon_minitimeDt Des 13, 2011 3:18 am

hola jbmarcos!! remirant en un llibre de renfe he vist això potser et va bé!!
Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Scan3y

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Scan4a

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Scan10001h

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Jbmarcos
Trenjardinaire
Jbmarcos


Ubicació : Vallirana - Baix Llobregat "frontera" amb el Penedès
Edat : 55
Data d'inscripció : 07/04/2011
Nombre de missatges : 276

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles)   Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) I_icon_minitimeDt Des 13, 2011 9:13 am

Moltes grácies Carles, encsra que de momemt el projecte està aturat.

Salutacions.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles)   Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) I_icon_minitimeDg Gen 15, 2012 7:14 am

Cap novetat?

Question Question Question Question Question
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Jbmarcos
Trenjardinaire
Jbmarcos


Ubicació : Vallirana - Baix Llobregat "frontera" amb el Penedès
Edat : 55
Data d'inscripció : 07/04/2011
Nombre de missatges : 276

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles)   Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) I_icon_minitimeDg Gen 15, 2012 7:36 am

Després d'estar tot el dia escoltant els problemes de la gent, i cada vegada pitjor, s'em treuen les ganes de fer trens, abans els hobbies els feia servir com a teràpia per a desconnectar, porto uns messos, coincident amb un fort augment de feïna que els trens em semblen massa trivials, fins i tot per replantejar-me el circuït de casa, els trens i jo nos estamos tomando un descanso.

Salutacions, espero no contagiar la depre a ningú.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles)   Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) I_icon_minitimeDg Gen 15, 2012 7:39 am

Et desitjo que aviat recuperis l'ànim.

Certament els trens són una teràpia que ajuda molt a passar els moments difícils. Per això t'aconsello que no ho deixis. És una manera de desconnectar de les demés coses i poder tornar a la lluita amb més forces.

I aquí tens una colla de companys esperant-te

super12
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles)   Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) I_icon_minitimeDt Jun 17, 2014 8:37 am

La foto te una certa similitud amb el que ens presentava en Jorge sobre el seu projecte:

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) 30mokld

La foto corre per Facebook amb aquest peu de foto:

Dos 2.000-T en proceso de construccion en Alemania. Año 1964
fotos de cuando las 352 todavía eran Vírgines
FUENTE GM333
AUTOR DESCONOCIDO

FOTOGRAFIA COMPARTIDA POR MARCHA A LA VISTA
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles)   Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) I_icon_minitimeDc Jun 18, 2014 2:19 am

Olot escrigué:
La foto te una certa similitud amb el que ens presentava en Jorge sobre el seu projecte:

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) 30mokld

La foto corre per Facebook amb aquest peu de foto:

Dos 2.000-T en proceso de construccion en Alemania. Año 1964
fotos de cuando las 352 todavía eran Vírgines
FUENTE GM333
AUTOR DESCONOCIDO

FOTOGRAFIA COMPARTIDA POR MARCHA A LA VISTA
això són tallers!!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles)   Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) I_icon_minitimeDc Jun 18, 2014 2:21 am

Si, sembla la taula de Can Mallet...
Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2482

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles)   Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) I_icon_minitimeDc Jun 18, 2014 4:53 am

riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu 
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles)   Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) I_icon_minitimeDc Set 13, 2017 11:23 pm

jo he vist un projecte de talgo

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Img_2036

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles)   Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) I_icon_minitimeDj Set 14, 2017 12:36 am

Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Dsc04914
Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Dsc04915
Tot es posible. jo vaig partir d un remolc com el que has penjat i vaig mes o menys ferne una 2100 -

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles)   Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles) I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Projecte Renfe 352 i Talgo III (A les beceroles)
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Talgo
» Talgo a escala G
» Tarraco Talgo
» Tremuges RENFE a escala G/IIm
» locotractor RENFE 301 a escala G/IIm

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: