El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Tremuges RENFE a escala G/IIm Dc Maig 20, 2020 6:15 am
Olot escrigué:
Si t'interessen les tremuges de RENFE, aquí te'n faig cinc cèntims:
Foto de les tremuges. Observa que eren dobles, és a dir que anaven acoblades de dos en dos inseparablement. La part a on anaven acoblades no tenia toperes.
En detall:
Per dins:
Una vista superior
I els planos
Olot escrigué:
Vaja, al pujar l'imatge es redueix perquè hi ha una amplada màxima... a veure si posada vertical es veuen les cotes:
MALLET73 escrigué:
Olot escrigué:
Ai, Déu meu!!
MALLET73 escrigué:
Olot escrigué:
Ai, Déu meu!!
per que ho dius??
salutacions
mallet73
Olot escrigué:
Si t'interessen les tremuges de RENFE, aquí te'n faig cinc cèntims:
Foto de les tremuges. Observa que eren dobles, és a dir que anaven acoblades de dos en dos inseparablement. La part a on anaven acoblades no tenia toperes.
I els planos
moltes gràcies
tinc tremuges de quasi tots els ferrocarrils d'espanya...!! aquest ritme les tindré totes...
salutacions
mallet73
ulises escrigué:
Unes tremuges temibles per als maquinistes. Si us fixeu, només té fre -de buit- una de les unitats. Carregades i en pendents pronunciades van donar molts ensurts i fins i tot van provocar algun accident molt greu, com el de la foto, ocorregut el 1982 entre les estacions de Pesquera i Montabliz (Cantàbria), quan un tren format per aquestes tremuges no va poder controlar la velocitat en plena baixada del port de Pozazal i va acabar estavellant-se
MALLET73 escrigué:
ulises escrigué:
Unes tremuges temibles per als maquinistes. Si us fixeu, només té fre -de buit- una de les unitats. Carregades i en pendents pronunciades van donar molts ensurts i fins i tot van provocar algun accident molt greu, com el de la foto, ocorregut el 1982 entre les estacions de Pesquera i Montabliz (Cantàbria), quan un tren format per aquestes tremuges no va poder controlar la velocitat en plena baixada del port de Pozazal i va acabar estavellant-se
caram!! quina patacada!!!!
si fins i tot les de G ens van donar problemes el dia que les varem fer circular...!!
salutacions
mallet73
Olot escrigué:
MALLET73 escrigué:
Per aquells que sabeu més i heu viscut més el autentic ferrocarril..us volia preguntar sobre el vagó calderi...??
Per el que he après es que era un vagó per a les maquines electriques i diesel per proporcionar calefacció als vagons de passatgers..correcte?? que duia una caldera ?? com enviava el calor als vagons?? per unes manegues entre vagons?? les imatges que he vist son de via ample..en estreta hi ha hagut?? gràcies salutacions Mallet73
Vaja, se m'havia passat la teva pregunta. És que en veure un vagó de via ample vaig passar de llarg.
fve escrigué:
Furgón calderín para la generación de vapor con destino a la calefacción de los trenes. Fotografía de Jordi Casaponsa.
Ho veus? Vaig passar massa ràpid i no ho vaig llegir be. Em pensava que volies fer aquest "calderí" en forma de Alsthom. D'aquí la meva frase amb signes d'admiració!
Olot escrigué:
Ai, Déu meu!!
Efectivament, el primer furgó calderí que vares posar, el de RENFE, era un vagó amb una caldera per a generar vapor. Cremava carbó, i de vegades feia força fum (i olor!). Això era per aprofitar les calefaccions de vapor dels vagons, que les màquines elèctriques ni dièsel no podien fer funcionar perquè no generaven vapor.
A la via estreta (ibèrica) és molt estrany de trobar elements com a aquest, al menys en forma de furgó. Aquest de la Robla jo més aviat el veuria com una excepció. Normalment hi solia haver una estufa de llenya (o de carbó) a dins dels vagons. El calderí generador de vapor per calderes en via estreta seria més aviat un luxe, ja que calia personal, i manteniments (mànegues interconectores, etc), cosa dificil de suportar per uns trens amb pocs recursos. Això passava fins i tot a països com Alemanya a on vaig poder fer aquesta foto en un carrilet de via de 75 cm:
Aquí veiem uns viatgers agrupats en torn a l'estufa. Sembla que n'hi ha algun que és especialment fredeluc:
Francesc escrigué:
En mallet73 escriu: si fins i tot les de G ens van donar problemes el dia que les varem fer circular...!!
salutacions
mallet73
Ho recordo perfectament; és un defecte de fabricació fruit de la inexperiència d'ESU-Pullman. Els suports de les rodes no son giratoris i els enganxalls no tenen mecanisme estabilitzador; es a dir: remolcades poden anar bé, quan les empenys, a la primera curva -i pitjor amb contracurva- el desastre està garantit.
MALLET73 escrigué:
Gràcies Amadeu per la informació....
A veure si en la versió dels tallers mallet73 queda resolta..
salutacions
Mallet73
MALLET73 escrigué:
cercant aquest matí per internet he localitzat aquest document de renfe...ara ja podem entendre per que les "hosties" de les 2 tolves nomès una porta fre com es veu en el dibuix..!!??
si el fre no esta fet per soportar les 2 tolves carregades...per aixó el seu perill de funcionament..!! aixó em recorda algiuns problemes de frenada en el disseny en algunes motos...
salutacions
mallet73
avui he localitzat un altre foto on surten..aquest cop amb una locomotora elctrica molt especial..
salutacions
mallet73
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Tremuges RENFE a escala G/IIm Dv Maig 22, 2020 8:20 pm
Un amic que les te en H0 m'ha enviat una foto per que vegi com són.
salutacions
mallet73
Assumpte: Re: Tremuges RENFE a escala G/IIm Dc Jun 03, 2020 9:59 pm
us penjo aquest video al minut 2...es poden veure perfectament aquestes tremujes.
Assumpte: Re: Tremuges RENFE a escala G/IIm Ds Jun 13, 2020 8:35 am
No ho ser encara...primer he de tenir-les llestes...però la idea no era gris...
salutacions
mallet73
Assumpte: Re: Tremuges RENFE a escala G/IIm Dg Jun 14, 2020 7:23 am
salutacions
mallet73
Assumpte: Re: Tremuges RENFE a escala G/IIm Dv Jun 19, 2020 7:05 am
Aquest dies tinc altres coses al cap i estic una mica més gandul que de costum..però tot i així i vaig fent coses...
ara ja contruin la segona de les tremujes..
continuaré--
salutacions
mallet73
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: Tremuges RENFE a escala G/IIm Ds Jun 20, 2020 9:31 am
Que guapos els volants de buidat
Assumpte: Re: Tremuges RENFE a escala G/IIm Ds Jun 20, 2020 7:05 pm
gràcies
mallet73
Assumpte: Re: Tremuges RENFE a escala G/IIm Dt Jun 23, 2020 12:13 am
salutacions
mallet73
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Tremuges RENFE a escala G/IIm Dl Jun 29, 2020 7:44 pm
salutacions
mallet73
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: Tremuges RENFE a escala G/IIm Dj Jul 02, 2020 10:43 am
Aquesta càrrega es veu molt valuosa
Assumpte: Re: Tremuges RENFE a escala G/IIm Dv Jul 03, 2020 7:00 pm
ODAKIM escrigué:
Aquesta càrrega es veu molt valuosa
Odakim....no ho es tan, es fet amb paper de cuina...si ho hagués fet amb el del lavabo.... pot ser si...amb aquest temps cal estalviar per el que realment es necesita....
salutacions
mallet73
Assumpte: Re: Tremuges RENFE a escala G/IIm Dg Jul 26, 2020 7:14 am
pintura
balast 1
balast 2
ja amb el fixador..a espera que sequi bé i ja estaran llestes...pintar algun detallet..
salutacions
mallet73
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Tremuges RENFE a escala G/IIm Dg Jul 26, 2020 8:30 am
Pere
Assumpte: Re: Tremuges RENFE a escala G/IIm Dg Jul 26, 2020 9:30 am
Molt guapo, però els tons groguencs???
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271