El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dg Des 15, 2019 8:32 am
Desconeixia aquest fil.Genial!!! Dóno fé que ha envellit dignament en dues ocasions que hi he estat.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dc Des 28, 2022 1:19 am
Amics, després de més de deu anys amb aquest projecte aturat, avui he tingut ocasió d'avançar una mica més en els detalls finals, inspirant-me, com sempre, en la rotonda d'Amer.
Aquest és el pont que em serveix d'exemple...
Què us sembla?
Les peces originals, de fusta, estaven encolades a l'alumini de l'estructura del pont i, com és natural, no han aguantat amb el pas del temps. Falta molt per a tenir tots els detalls complerts, i llavors espero que tindrà un aspecte ben agradable.
Això només era una prova per a veure com queda aquest sistema. En realitat tenia les peces preparades per al pont del Gat, però com que no m'acaben d'arribar les peces, de moment hi he fet això. No sé pas que en penseu vosaltres, però per a mi que donen el pego bastant bé. Ara a veure quan les podré muntar al pont del Gat.
A TramBlau, lluis7, josepmaria y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dc Des 28, 2022 1:54 am
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12352
Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dc Des 28, 2022 2:13 am
Jo crec que ja et queda bé, falta una mica de ciment al contorn i no sé que més. Tinc la idea de posar una rotonda a l'estació principal a l'estil dela que tu tens que m'agrada molt, edificis no crec que faci en principi, de 30 cm de diàmetre o poca cosa més, manual, que motoritzat ia l'aire lliure pot no arribar a durar ni un dia. Aquesta tarda estic posant les alçades amb ciment ràpid per preparar el nivell
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dc Des 28, 2022 2:23 am
Dons espero poder veure’n fotos aviat, Pere.
A aquesta encara li falten alguns detalls, com ara l’imprescindible carril per sota del pont que, si be en aquest cas només serà figuratiu, hi aportarà tot el caràcter que li cal.
A demés després de tant de temps en desús ha quedat com clavat. O sigui que l’hauré de desmuntar-lo i posar-lo a punt.
A lluis7 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dg Gen 01, 2023 3:58 am
Ja us vaig comentar que tinc problemes amb el gir del pont després de no haver-lo utilitzat durant molts anys... Dons bé, avui he fet el primer pas en aquest sentit: l'he desmuntat.
Tot i que no m'imaginava pas d'haver-lo de desmuntar mai, vaig preveure que es pogués fer. Tot i així m'ha donat força feina. Però ja està: me'n he sortit.
Primer de tot he desfet la paret interior del túnel que puja per sota del dipòsit, i que a des de Puig-Oriol cap al pont llevadís. L'objectiu era veure com anava muntat el motor, i veure si hi tenia suficient accés per a sota, perquè ja no me'n en recordava.
Efectivament això m'ha donat un cert accés al motor, i tal com jo em pensava, suficient per a veure'l però no pas per a manipular-lo.
O sigui que això no m'ha redimit pas d'haver de desmuntar-lo. Som-hi dons:
En teoria només calia treure les tres femelles que subjecten "la olla" o carcassa de tot l'enginy per a poder estirar-lo cap amunt.
Però a l'hora dela pràctica el ciment s'havia adherit al metall, però sobre tot el major problema era que també n'hi havia que havia quedat una mica per sobre, bloquejant-lo.
Però el que m'ha donat més feina ha estat aquest altre suport...
... no tant per el ciment adherit sinó perquè les llambordes que en el seu moment hi vaig posar privaven de que l'ala metàl·lica pogués sortir. En les fotos no es veu gaire bé perquè com que m'he enretirat per a que es vegi tot, no s'aprecia pas que estan uns mil·límetres per a sobre de l'ala.
Per tant no he tingut més remei que trencar dues o tres llambordes que ja substituiré.
Un cop fet això ja no s'hi ha resistit pas gaire a sortir tota la olla.
Per sort jo ja havia previst suficient cable com per si el dia d'avui arribava algun dia...
Ara queda feina de mecànic per a fer. I també aprofitaré el desmuntatge per a posar-hi el carril del que ja un havia parlat, i altres detalls que falten.
A TramBlau, MALLET73, josepmaria y a gobling Els hi agrada aquesta publicació.
Joelgb Jardinaire
Ubicació : Albal Valencia Edat : 42 Data d'inscripció : 20/06/2012 Nombre de missatges : 91
Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dj Gen 05, 2023 7:53 pm
Bona faena tens per davant!
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dv Maig 19, 2023 5:29 am
Amics, recordareu que sempre estic dient que estic duent a terme la construcció de 5 ponts a l'hora, oi?
Dons això no era cert!
I no ho era, perquè no m'havia en-recordat de comptar-hi el pont giratori.
I parlo en passat, perquè ara si que ja només n'estic fent només cinc, donat que el sisè ja està acabat. Avui, amb l'ajuda d'un bon amic, he pogut posar-lo al seu lloc. Vet aquí les fotos.
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Ds Maig 20, 2023 11:24 am
Olot escrigué:
Dipòsit-rotonda d'Amer, 1912.
La mateixa rotonda cap al 1960 (?)
Estic content de descobrir aquestes dues fotos perquè, ara, entenc per què a la maqueta HOm del tren d'Olot, la rotonda no té claraboia! No entenia que un model tan precís podria haver oblidat aquest detall! Cal creure que les locomotores deuen haver fumat molt, en tot cas més del que s'havien imaginat els arquitectes!
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Ds Maig 20, 2023 5:42 pm
Caram, Christophe, m'has fet descobrir un detall: a la primera foto hi ha llinternó per a l'alliberació dels fums, mentre que a la segona, més recent, no hi és i només hi ha quatre xemeneies!
Així dons, es va fer una modificació... que m'havia passat per alt. Tants anys, i encara s'acaba descobrint alguna cosa que no sabies!!
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Ds Maig 20, 2023 9:46 pm
Olot escrigué:
Caram, Christophe, m'has fet descobrir un detall: a la primera foto hi ha llinternó per a l'alliberació dels fums, mentre que a la segona, més recent, no hi és i només hi ha quatre xemeneies!
Així dons, es va fer una modificació... que m'havia passat per alt. Tants anys, i encara s'acaba descobrint alguna cosa que no sabies!!
Amadeu, estava convençut que era tot el contrari i que el llinternó era una modificació posterior a la construcció!...
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dg Maig 21, 2023 12:10 am