| Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) | |
|
+18X+ Sonderzug MALLET73 OG22 Maxx_Rivoli Sisu josepmaria peps maquinista TramBlau AdminTRENS.CAT E4lok deMilà bantren Avet Blau tram47 ut800035 (†) Olot 22 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dj Maig 05, 2011 9:09 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dj Maig 05, 2011 5:37 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Ds Maig 07, 2011 3:24 am | |
| | |
|
| |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Ds Maig 07, 2011 7:11 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dg Maig 08, 2011 6:47 am | |
| ... i per acabar: (intueixo, Pere, que aquesta part és la que més t'agradarà)Fabricació de les lloses ("adoquins") per el terra exterior de la rotonda. Ha calgut trobar una rajola amb una superfície que sembli força el color i textura dels "adoquins" del carrer. Això no va ser pas fàcil però, per fi, vaig trobar una rajola de 30x40 ideal. Ho sento, no vaig prendre nota del nom de la marca ni de la referència ja que era un troç reste de estoc d'un proveïdor. Vet aquí la rajola. Per a fer els "adoquins", només calia tallar petits trossets a la serra circular (especial per a rajoles) a les mides aproximadament de 8 x 4 mm. Els petits trossos els he ficat a la superfície a cobrir, per a saber si ja en tenia prou. Després tots classificats una mica per la seva mida, ja que el tall no és pas massa precís. I una bona neteja de la superfície a cobrir. Per la profunditat de les lloses he tingut de tallar i eliminar alguns trossos de travesses. I a continuació el treball comença: una capa de ciment cola, et amb les pinces, posada a lloc de les lloses una per una sobre la capa de ciment cola, fins a obtenir això en la primera via: Igualment per a la segona via Ja comença a fer bonic (al meu parer) Continuem per la tercera via Per a acabar, cal afegir una mica de ciment entre les lloses i vet aquí el que s'obté: Després d'això, vaig posar una capa de vernís incolor i mate per sobre de totes les rajoletes i teules de fang. Espero que això podrà protegir-les una mica dels riscos de la météo. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dl Maig 09, 2011 8:52 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dl Maig 09, 2011 8:58 am | |
| Sabia que t'agradaria | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dl Maig 09, 2011 9:13 am | |
| Si que m'agrada, i molt , ara a esperar com suporta les inclemències del temps , que vist els materials utilitzats ha de ser molt durador Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dl Maig 09, 2011 9:16 am | |
| - TramBlau escrigué:
- ... vist els materials utilitzats ha de ser molt durador...
Pere Això espero !! | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dc Gen 06, 2016 9:35 pm | |
| Quin diàmetre té el pont giratori? | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dv Gen 08, 2016 3:06 am | |
| El forat fa 39'5 cm de diàmetre. | |
|
| |
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dv Gen 08, 2016 3:24 am | |
| Gràcies, fa temps que em balla pel cap de posar-ne una que en tot cas hauria de ser també petita | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dv Gen 08, 2016 3:54 am | |
| Tot comença per a saber quines màquines hi vols fer cabre. A partir d'allà ja saps quina mida ha de fer.
Jo tinc màquines més grosses que no caben al pont. En aquest cas, aniran de cara i de cul tal com passava a la realitat. Amb això vull venir a dir que no cal pas que hi càpiguen totes les màquines, sinó fins a una mida determinada. És buscar el joc entre les màquines que hi vols fer cabre, i l'espai de que disposes... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dv Gen 08, 2016 7:43 am | |
| Sí, sí és el que pensava jo, per sort quasi totes les màquines que tinc són petites llevat d'un tramvia siemens de LGB de dos vagons però aquests com és lògic queda igual de bé tant si va endavant com enrera; i d'una màquina de vapor la LGB 22802 que fa 42cm, que haurà d'anar de cul, tal com tu dius, perquè jo hauria de mirar de no passar de 30-35 cm. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dv Gen 08, 2016 8:23 am | |
| Repassant el fil des de l'inici m'he estat trencant les banyes per entendre com funciona elèctricament la rotonda i no me n'he sortit. Sembla complicat | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dv Gen 08, 2016 8:25 am | |
| Elèctricament te un motor que gira el pont. No hi ha punts de parada automàtica, i per tant la parada s'ha de fer amb precisió manual al davant de cada via. Només és qüestió de pràctica.
La via del pont té una inversió automàtica de polaritat segons la posició del pont, per a evitar curtcircuit al sortir la màquina, si girem el pont respecte a les vies. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Ds Gen 09, 2016 2:06 am | |
| - Olot escrigué:
- La via del pont té una inversió automàtica de polaritat segons la posició del pont, per a evitar curtcircuit al sortir la màquina, si girem el pont respecte a les vies.
Ja sabeu que sóc molt llec, és per això que no sé com la fas aquesta inversió automàtica, pots posar un esquema o explicació? | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Ds Gen 09, 2016 2:19 am | |
| Tot està explicat aquí: - Olot escrigué:
- ...
Abans he explicat que hi havia dues pistes metàl·liques paral·leles que alimentaven els rails per mitjà de dos carbons de motor. Aleshores, si ho imagineu, no hi havia inversió si es fa mitja volta al pont, i per tant, curtcircuit al treure la locomotora!!
Calia per tant trobar una solució per a l' inversió de la polaritat de la via al pont giratori. Com fer-ho?
Vaig ficar un circuit imprès sobreposat a les dues pistes metàl·liques. El dibuix del circuit és aquest:
Podeu veure que l'inversió es fa de forma simple, físicament segons la posició del pont. Així no cal cap relé, cap commutador, cap instal·lació.
El circuit tallat i posat al seu lloc.
...
És molt simple: només tens de seguir imaginàriament el recorregut que fan els dos contactes que prenen la corrent per a la via. Llavors veuràs que segons gira el contacte interior i l'exterior entren en contacta amb les pistes oposades, i per tant amb polaritat oposada. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Ds Gen 09, 2016 2:32 am | |
| Si ho vols explicat d'una altra manera: Les dues pistes vermella i blava porten les dues polaritats de l'alimentació a la via. Els punts de contacte A i B giren al voltant del centre, com les agulles d'un rellotge, seguint un traçat circular representat en negre. Mentre estiguin en contacte amb les pistes a la meitat superior del cercle la el contacte exterior estarà en contacte amb la pista vermella, i l'interior amb la blava. Quan passin a la meitat inferior, estaran al revés: el contacte exterior farà contacte amb la pista blava i l'interior amb la vermella, amb el que obtindrem un canvi de polaritat. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Ds Gen 09, 2016 2:59 am | |
| Moltes gràcies.
A més a més d'un bon grapat de dominis, és evident que també tens el de la didàctica! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Ds Gen 09, 2016 3:03 am | |
| Home, no n'hi ha per tant, però gràcies ! Només passa que si algú em pregunta m'agrada poder respondre. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Ds Gen 09, 2016 3:05 am | |
| | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Ds Gen 09, 2016 1:23 pm | |
| | |
|
| |
OG22 Trenjardinaire
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dl Nov 05, 2018 5:40 am | |
| Tenies raó. La part del fil que no se podia veure és magnífic. Una gran lliço de modelisme... o podriem dir paleteria i lampisteria a escala. I el resultat, perfecte. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Dl Nov 05, 2018 5:49 am | |
| Gràcies, unes paraules molt amables. Jo diferencio dos activitats que es fan amb els mateixos materials, pedra, ciment, etc: fer de paleta i fer modelisme. Per a mi tota la infraestructura del tren era obra; en canvi tota la feina de construcció d’aquesta rotonda, així com d’altres obres de fabrica de la meva Terrassa, són modelisme. Malgrat tot és fet de ciment. La diferencia entre les dues activitats és ben clara: faig de paleta quan remeno rajoles i ciment per a fer el que faria qualsevol paleta, i faig modelisme quan reprodueixo alguna cosa en miniatura, amb la finura i exigència que cap paleta em sabria fer. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) | |
| |
|
| |
| Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) | |
|