NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| Projecte en 0n30 | |
|
+9tram47 VAY E4lok Esteve peps MALLET73 Olot deMilà xavieralv 13 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
xavieralv Trenjardinaire
Ubicació : Valls, Tarragona Edat : 59 Data d'inscripció : 04/06/2010 Nombre de missatges : 161
| Assumpte: Projecte en 0n30 Dj Mar 10, 2011 10:34 am | |
| Hola a tots, be, encara que no sigui una escala gran del tot, la escala 0 es una de les més antigues, juntament amb la 1, en el mon del modelisme. Donat que actualment l'espai que disposo no és massa gran, he decidit fer una maqueta en via estreta de la escala 0; la 0n30. Es escala 0 (1:43), però en via de H0, lo que dona unes possibilitats d'instal·lació molt interessants. El espai disponible 4mts de llarg per 1,20mts com màxim d'ample, l'he aprofitat de la següent forma; Un nivell -1 amb circuit ocult, que li dona mes recorregut als trens, i un nivell 1 amb diversos nivells complementaris. Aquí podeu veure una imatge del projecte inicial Les fletxes indiquen l'accés als túnels ver el nivell inferior. Aquí tenim el recorregut inferior. Veureu, que els accessos no coincideixen amb el dibuix, aixo es degut a que lo de dalt es un dibuix (no a escala perfecta) i lo altre es un plànol Aquesta es la galga que he fet servir com a estàndard per a la construcció de les rampes i les amplades, aixi com es túnels. Be, espero que us agradi. Salutacions, Xavier | |
| | | deMilà Jardinaire
Ubicació : Milano (nord d'Itàlia) Edat : 61 Data d'inscripció : 26/01/2011 Nombre de missatges : 51
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Dj Mar 10, 2011 5:57 pm | |
| Hola Es molt interessant, jo no sabìa de l'existéncia de aquesta escala. Es una bona idea per les persones amb espai limitat. Els trens es construiexen per vostè ? Felicitacions per la feina ! | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Dj Mar 10, 2011 6:23 pm | |
| Certament és un projecte interessant.
Una escala que aprofita molt be l'espai. I a demés el material d'aquesta escala és formidable.
Ànims en la continuació del projecte. | |
| | | xavieralv Trenjardinaire
Ubicació : Valls, Tarragona Edat : 59 Data d'inscripció : 04/06/2010 Nombre de missatges : 161
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Dv Mar 25, 2011 12:55 am | |
| | |
| | | deMilà Jardinaire
Ubicació : Milano (nord d'Itàlia) Edat : 61 Data d'inscripció : 26/01/2011 Nombre de missatges : 51
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Dv Mar 25, 2011 2:45 am | |
| Molt molt agradable Una pregunta: les roques estan fetes de escuma de poliuretà en cilindre ? La que es fa servir per omplir les parets ... ? Una gran idea ! Salutacions ! | |
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Dv Mar 25, 2011 6:59 am | |
| Com de costum, un treball genial. Aquesta és una escala molt maca. Imagino que també deu ser agraida de treballar. - deMilà escrigué:
- ...Els trens es construiexen per vostè ?
Felicitacions per la feina ! Els trens no els construeix pas ell mateix, deMilà. Però el dia que construeixi un tren aquest Sr, quedarem tots bocabadats ! | |
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Dv Mar 25, 2011 7:44 am | |
| Hola de nou, doncs tal i com diu deMila, es escuma de poliuretà en esprai. Es un producte amb el que ja fa anys que hi faig coses. Crec, si malament no recordo, que el vaig emprar per primer cop per fer muntanyes, ara fa uns 15 anys, quan feia poc que havia sortit al mercat el producte. Es pot fer servir de diverses formes; tal i com queda, i desprès es pinta, o be, un cop sec, es esculpeix com si fos una escultura. Donant-li la forma que desitgem. En aquest cas faig servir una mica de cada.
Per lo que fa al material, aquest es el meu primer material rodant en aquesta escala. La veritat es que es molt divertit, ja que té una mida força gran, i permet muntatges espectaculars en poc espai.
Demà, i ara canviant de tema, aniré a Lleida a la expo, hi va algú de vosaltres ?
Salutacions,
Xavier | |
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Dv Mar 25, 2011 8:28 am | |
| Gràcies per les explicacions. Quedo sorprès de que l'interior només sigui una foto - xavieralv escrigué:
- ,,,Demà, i ara canviant de tema, aniré a Lleida a la expo, hi va algú de vosaltres ?...
Si, serem uns quants. Aquí està tot explicat: https://trenscat.forosactivos.net/t372-lleida | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: genial, no tinc paraules Dv Mar 25, 2011 11:01 pm | |
| Hola !!! genial sense paraules molt, molt... quines mans!! gràcies per les fotos.. jo vaig a Lleida ens veiem Mallet73 | |
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Dl Mar 28, 2011 1:53 am | |
| Hola de nou, i gracies pels vostres comentaris. Be, doncs alguns avenços mes. Això es lent, més de lo que jo voldria. Espero poder obtenir un resultat mes o menys acceptable. Salutacions cordials, Xavier | |
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Dl Mar 28, 2011 4:40 am | |
| Aquestes son les darreres imatges preses avui dels darrers treballs. Salutacions, Xavier | |
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Dj Mar 31, 2011 10:36 am | |
| Són uns decorats molt reals. És una altre manera de fer molt diferent a la que estic acostumat en exterior. Aquí no tens de patir per les inclemències de la meteorologia. Els materials no tenen res a veure amb els que s'utilitzen per a exterior. El realisme també és diferent. Ets un artista fent recreació de paisatges, a més de que també ho ets en la construcció d'edificis vells de fusta. | |
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Dj Mar 31, 2011 10:25 pm | |
| Hola, gracies, però no sé, encara no ho acabo de veure massa clar... no estic gaire content amb el resultat d'alguns detalls. De moment he avançat poquet... Per lo que respecta als arbres, no terminen de agradar-me. Seguint un consell d'un modelista expert en el tema 0n30, els he modificat, però encara i aixi no m'agraden gaire. De moment no perdre mes temps amb ells, seguiré avançant i ja veurem mes endavant com ho soluciono. Salutacions, Xavier | |
| | | peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Ds Abr 02, 2011 11:49 am | |
| Felicitats per aquest treball les tecniques que fas servir son molt bones, de nou felicitats SALUTACIONS PEP | |
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Dl Abr 11, 2011 7:25 am | |
| | |
| | | deMilà Jardinaire
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Dl Abr 11, 2011 9:42 am | |
| M'agrada, m'agrada molt ! | |
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Dt Abr 12, 2011 5:44 am | |
| Dina i tot sense acabar està genial.
És concepció teva, o has obtingut la idea d'alguna revista americana? | |
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Dv Abr 15, 2011 5:08 am | |
| Hola, moltes gracies pels comentaris. Amadeu, es un compendi de imatges de revistes, alguna pelicula i de unes excursions fetes in situ. Be, avui no més una petita actualitzacio. encara que hi han avenços, encara no estat acabats. Espero tenir-los aviat. Aquí podeu veure a l'esquerra per on anira l'ampliació del complexe miner. La longitud total será d'uns 180 cms. que per ser aquesta escala es força gran. Volia fer un que vaig veure en escala real, pero no mès hi cabría en el espai que diosposso, si fes la maqueta en escala Z. (cosa que encara no la tinc descartada del tot) Vista en vertical del costat est d'aquest vell edifici abandonat. Aquest edifici correspon a la part de l'entrada del pou miner numero 2. D'un total de 4 o 6 pous, encara no ho tinc gaire clar. Vista de més a prop del mateix costat. La pasarela porta a l'entrada del pou número 2. Aquesta part de la cantonada del vell edifici, va ser reparada ja fa molt de temps. Detallede l'entrada al pou 2. Vista en perspectiva. Detall de prop del sostre reparat. Encara hi falta possar a l'edifici del pou el sostre, i un munt de detalls mes. (Xemineies, portes, finestres, i un llarg etc.) Poc a poc anem avançant. Espero que us agradi, i gracies de nou. Salutacions, Xavier | |
| | | Esteve Jardinaire aprenent
Ubicació : Esparreguera Edat : 51 Data d'inscripció : 20/03/2011 Nombre de missatges : 33
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Dv Abr 15, 2011 5:49 am | |
| Quina pasada, molt guapo t'eha esta quedant , sou uns artistes! Salutacions | |
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Dv Abr 22, 2011 10:40 pm | |
| | |
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Dv Abr 22, 2011 11:35 pm | |
| I tant ! A mi m'agrada moltíssim.
Estic meravellat amb els efectes que aconsegueixes amb pintura. Semblen planxes rovellades i fusta deteriorada autèntics.
| |
| | | E4lok Trenjardinaire
Ubicació : Granollers Edat : 64 Data d'inscripció : 27/01/2009 Nombre de missatges : 824
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Ds Abr 23, 2011 12:19 am | |
| | |
| | | VAY Jardinaire
Ubicació : Ibi Edat : 44 Data d'inscripció : 03/08/2010 Nombre de missatges : 76
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Ds Abr 23, 2011 11:10 pm | |
| Mare meva quina preciossitat!!
M'agrada molt aquesta obra d'art que estas construïnt.
Una instal•lació molt interessant. Aquest ambient americà sempre m'ha agradat molt, des-de que fa una pila d'anys vaig vore un reportatge a la revista MAQUETREN, (crec que la número 5 o la 7), d'una maqueta realment impressionant amb aquest tipus d'ambientació.
Les fotos son espectaculars, pel realisme i si més endavant fas un vídeo, ja pot ser la "re-pera". | |
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Dg Abr 24, 2011 6:04 am | |
| Moltíssimes gracies pels vostres comentaris. Ara que ho comentes, si, recordo d'aquest reportatge que comentes. per la meva part, la meva afició a aquest tema en concret, em be des-de que vaig veure fa molt temps una mina abandonada a Colorado. Be, espero poder pujar alguna actualització aquest vespre o demà Salutacions,
Xavier | |
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 Dg Abr 24, 2011 6:56 am | |
| Be, doncs per avui ja no faré res mes. Ja que no ha fet gaire bo, no tenia ganes de sortir a pasejar i així he fet això. Aqui li falta la teulada a aquest edifici. Está en proces de pintura. per aquest racò que es veu en blanc, estic construint alguna cosa.... Un detall de la pintura. L'esquerda no es real, es un efecte realitzat amb pintura. De nou gracies pels vostres comentaris. Salutacions, Xavier. | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Projecte en 0n30 | |
| |
| | | | Projecte en 0n30 | |
|