| Va d'experiment amb un túnel | |
|
|
|
Autor | Missatge |
---|
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dg Feb 20, 2011 7:49 am | |
| Seguint amb els experiments, he preparat una sèrie de motlles, dels que us presento dos, un serveix per fer arcades de portes, finestres, etc., En dues mesures. Com es pot veure a les fotos, les primeres provas amb morter han quedat bé. L'altre motlle és per fer pedres que omplire juntament amb un altre motlle que estic preparant que també és per fer més arcades de tres mides superiors, i dos de pedres més grans De moment els vaig a fer de morter, però d'aquí a uns dies també amb ciment ràpid, haver com queden. És una cosa semblant al que ofereixen en aquesta web. La idea és utilitzar-los com fa Amadeu amb els totxos i les pedres, posar-los en un encofrat i després posar morter per agafar-lo i construir així petits trossos de paret Pere | |
|
| |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dc Feb 23, 2011 7:46 am | |
| Bé, aquests són els primers resultats, poso els enllaços directes perquè es puguin veure amb més detalls https://2img.net/r/ihimizer/img411/3394/dsc00601et.jpghttps://2img.net/r/ihimizer/img98/533/dsc00602d.jpghttps://2img.net/r/ihimizer/img97/6918/dsc00603xn.jpghttps://2img.net/r/ihimizer/img830/8726/dsc00604o.jpghttps://2img.net/r/ihimizer/img222/6246/dsc00605l.jpghttps://2img.net/r/ihimizer/img192/2056/dsc00606l.jpgAquest motlle no ho vaig posar abans en pensar que seria un gran fracàs i veig que ha quedat molt bé. Encara han d'assecar més per poder fer alguna cosa amb ells, de totes maneres crec que aquest sí que és el camí correcte, millor que fer tot el motlle complet. Els corresponents a l'arc petit, la segona sèrie, no m'ha quedat tan bé com la primera, és cosa d'agafar practica. Quan tingui els altres arcs, un o dos dies més d'assecat, ja posaré més fotos. Per fer les construccions els posaré com fa el Amadeu amb els totxos i les pedres, agafant-lo tot amb morter, crec que és la millor manera. Els motlles que encara estan assecant i que vaig fer sencers, crec que seran un rotund fracàs. Pere
Editat per darrera vegada per TramBlau el Dc Feb 23, 2011 7:57 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dc Feb 23, 2011 7:53 am | |
| Be, Pere. Això va prosperant i agafant forma! Segueixo amb molt d'interès per a conèixer el resultat final. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dc Feb 23, 2011 8:05 am | |
| He modificat els enllaços directes perquè es puguin veure amb més detalls Doncs Amadeu, ja som dos, són les coses dels experiments . Crec que amb ciment ràpid el resultat pot arribar ha ser millor i molt més ràpid. Repetiré aquest motlle perquè puguis veure com està fet, és un motlle molt senzill. Pere | |
|
| |
manolo0101 Trenjardinaire
Ubicació : Lliçà d'Amunt Edat : 55 Data d'inscripció : 16/09/2009 Nombre de missatges : 285
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dc Feb 23, 2011 8:36 am | |
| Pere, estas fent realitat les meves fantasies.... Desde que vaig veure la forma de construccio de tunels del Amadeu ,que li vaig donant voltes al cap. Vaig descartar els "jigstones" en motlles de silicona, fer motllos de silicona de tunels del bush y/o noch .. He vist els microtochos al serveiestacio y pensava que es podrian fer amb arcilla , pero resulta que fa falta un forn de ceramica (+-1000 graus ) . Crec que el cami que estas fent es el correcte, ( tochos de ciment ficats en motllos com l'Amadeu) Al marge del tipus de ciment, ¿heu mirat de mesclar el ciment amb pigments o colorants , per eixemple vermell marronos ? crec que els venen al algun lloc.... ........... Salutacions Manolo pd: per suposat que manualment no he fet res, nomes m'informo de les possibilitats abans de esser constructor | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dc Feb 23, 2011 9:08 am | |
| Si, jo també havia pensat en tenyir el ciment.
En principi pensava fer ciment amb pintura a l'aigua per a exterior, enlloc d'utilitzar aigua. Penso que això hagués pogut donar una tonalitat al ciment.
No obstant, fa uns dies vaig descobrir que hi ha uns pigments de coloració per a ciment. Això ho vaig trobar a una drogueria de Granollers. No crec que sigui gaire difícil de trobar correntment. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dc Feb 23, 2011 9:41 am | |
| Aquests són els dos tipus de ciment que estic fent servir. Aquest primer és ciment per enriquir el morter de més avall. Aquest morter és de silici, el gra de la sorra és molt fi, i per aquestes petites coses és millor. La proporció que he utilitzat per a aquestes peces és de 4 de morter una de ciment El colorant per ciment em sembla molt interessant, mirare de localitzar per Barcelona Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dc Feb 23, 2011 9:48 am | |
| Jo faig servir morter CEMEX. El de silici no el conec.
També utilitzo Porland per a buidar sobre les pedres, al fer paret. El ràpid només l'utilitzo per a fixar alguna peça concreta que ha de subjectar-se de forma difícil.
També per a segons quins treballs va be utilitzar ciment-cola. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dc Feb 23, 2011 10:00 am | |
| De morter hi ha diversos tipus, el normal que és el que tu tens, altres que fins i tot porten pinyolet, (pedra), i aquest. Aquest de silici cal demanar-ho, normalment no en tenen, i el seu preu és el mateix, 2,7 euros el sac de 25 kg. + / -. Si has de fer més parets prova'l, veuràs que diferència, i si a més l'enriqueix amb Porland, la seva duresa passat els 28 dies d'assecat, que és l'assecat de tots els morters, aconsegueix una duresa de 150 - 200% en relació amb el morter
Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dc Feb 23, 2011 10:19 am | |
| Ja ho provaré.
A on es pot trobar aquest morter de silici? | |
|
| |
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dc Feb 23, 2011 10:27 am | |
| A les cases de materials per a la construcció, però si no és que sigui molt gran, hauran de demanar-lo. Jo on vaig han de demanar-ho.
Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dc Feb 23, 2011 10:30 am | |
| OK, gràcies ! | |
|
| |
Ubicació : Lliçà d'Amunt Edat : 55 Data d'inscripció : 16/09/2009 Nombre de missatges : 285
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dv Feb 25, 2011 8:18 am | |
| Nomes fa una estona he descobert que existeix una cosa que s'anomena "Arcilla Polimerica" sembla que es com plastilina, que es cou en un forn de casa i que es fa servir per fer tot tipus de artesania , sembla que es una pasada ...... s'haura d'investigar.....
Salutacions Manolo | |
|
| |
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dv Feb 25, 2011 9:33 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dc Mar 02, 2011 7:20 am | |
| Bé, ja està el resultat de part de les proves, el túnel amb motlle s'ha trencat al desencofrar per ser fusta que conformava el túnel i encara vaig posar oli no ha servit de molt en aquesta part, és la foto es veu ben clar les zones on es va trencar I aquestes altres fotos corresponen al realitzat amb petites peces imitant pedres llaurades. El veig més realista, encara que també es va trencar en donar-li la volta, però és per tenir poc ciment per agafar les pedres, el resultat d'aquest altre i la seva elaboració és molt senzilla. Aquest es pot anar muntant en el lloc al qual va destinat i és molt ràpid d'assecar, en poc més de 2 / 3 dies les pedres ja estan seques per desemmotllar, s'acaben de treballar amb una llima per corregir, s'aixeca encofrat al lloc indicat, ja aixecar el mur o paret, primer una filera de pedres, després per darrere un parell de centímetres de morter Si en comptes de morter, s'utilitza ciment ràpid, griffi o un altre tipus de ciment que no porti sorra el resultat crec que pot ser encara més realista. Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dc Mar 02, 2011 7:32 am | |
| Prova d'enganxar-ho amb Porland. Per a fixació entre les "pedres" és més que suficient.
I una altre cosa, Pere: ja tens en compte el gàlib? em dóna l'impressió de que aquestes boques són una mica estretes. O pot ser sigui un efecte de la foto?
| |
|
| |
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dc Mar 02, 2011 8:01 am | |
| 33 d'alçada per 15 d'ample, aquest és el gàlib. Tinc una altra prova més assecant però no ho he fet amb la idea de conservar-lo, res més per provar que no estava equivocat amb el que pensava. El que si que faré són pedres amb morter i ràpid per anar acumulant per a un futur circuit de jardí en una altra casa. Ara les proves les dirigiré cap a fer mòduls per fer construccions ferroviàries, com poden ser cotxeres, la peça que s'està assecant és part d'una cotxera i feta amb morter, després la faré amb Griffi i després amb ràpid, haver qual queda millor
Pere | |
|
| |
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dc Mar 02, 2011 8:42 am | |
| Aixo sembla l'Exin Castillos. Pere, si no estic equivocat ¿ estas fent servir dos tecniques : un motllo sencer i un emmarcat de blocs? Salutacions Manolo | |
|
| |
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dc Mar 02, 2011 9:27 am | |
| Si, són dues tècniques diferents i prefereixo la de les petites peces. Un motlle costa molt de fer i et limita a una sola peça, amb pocs motlles i no gaire aparatosos pots fer moltes construccions diferents fent imitacions de pedres
Pere | |
|
| |
Avet Blau Jardinaire
Ubicació : Vic, Osona Edat : 50 Data d'inscripció : 10/11/2010 Nombre de missatges : 57
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dc Mar 02, 2011 9:39 am | |
| Bona feina. Això ja comença a prendre forma.
Ànims!
Jordi | |
|
| |
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dj Mar 03, 2011 6:02 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dj Mar 03, 2011 7:41 am | |
| Molt bo l'enllaç, és bàsicament el que jo pretenc fer. L'utilitza morter fet per ell, i morter 2 de sorra per una de ciment, una barreja molt resistent. D'aquí a un temps tornaré a fer una altra prova, ara estic amb els tramvies, encara que tinc un motlle per deixar anar Pere | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dv Mar 04, 2011 11:02 am | |
| Esta molt be continua em el treball SALUTACIONS PEP | |
|
| |
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dj Mar 24, 2011 8:57 am | |
| Aquest mati he trobat a la tenda de construcció "MANAU" de Montigala-Badalona pigments especials per ciment asland gris y blanc.N'hi havia de dos marques I en el colors basics: grog,vermel , blau, verd ,marro ..... totes feien el mateix volum pero anaven desde 300 grams fins 800 ( concretament el Vermell era 800 grams) desde 4 euros fins 6 mes o menys , y deien que es anava en una proporcio del 3% al 5% ....( em sembla) amb el ciment.
Salutacions Manolo | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel Dj Mar 24, 2011 9:00 am | |
| Jo també els he trobat a una drogueria de Granollers.
Tinc ganes de fer-hi proves. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Va d'experiment amb un túnel | |
| |
|
| |
| Va d'experiment amb un túnel | |
|