TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m

+2
Sisu
Mitjans
6 participantes
AutorMissatge
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m Empty
MissatgeAssumpte: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m   Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m I_icon_minitimeDj Jun 20, 2024 6:54 am

Obro un nou fil per ensenyar-vos els mòduls que estic fent en H0m.

Fa temps que vaig arreplegant material divers en H0m, bàsicament material suís de Bemo,  i també m'estic fent tot de material de catalans i FGC.

El problema és que no tinc on fer-ho anar, ni fer proves, ni passar una estona maniobrant.

Fa temps que hi donava voltes, pensant què podria representar. Tenia clar que volia fer línia Llobregat, però volia que hi pogués fer anar tot el material, sense que canti molt (a excepció del material suís), i vaig plantejar una sèrie de requisits.

- Via única
- Electrificada
- Que hi hagin anat trens històrics

Així que vaig trobar que l'estació de Monistrol era molt encertada, amb l'afegit que és l'inici del Cremallera de Montserrat, cosa que em permetrà posar-hi també el material de cremallera que tinc, encara que sigui pintat de granota, que no m'agrada tant.

Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m P2306010

Abans de res, vaig estar revisant les normatives existents, per si mai es pot mirar d'ajuntar amb altres mòduls. He fet servir la norma de la FCAF, que és compatible amb la FREMO.

Un cop clara la norma i quina estació faré, he anat recopilant les vies necessàries i he fet el plantejament, amb alguna petita adaptació, ja que l'entrada de de Barcelona actualment ve amb doble via i en corba. L'he fet amb una sola via de sortida i en recta.

Quan he acabat amb el planejament, he vist que dos mòduls d'un metre no són suficients, així que en faré un al mig, que per sort només serà qüestió de posar-hi vies rectes de punta a punta.

En un futur, tinc planejat fer uns mòduls tècnics que als extrems facin mitja volta i darrere una estació classificadora per tenir trens a punt per circular.

Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m 20240612

Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m 20240610

Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m 20240611

Tot el control serà digital i les agulles, de moment, manuals, amb intenció de posar-hi servos en un futur.

Aniré posant avenços, quan n'hi hagi.

A TOG, OG22 y a betulo237 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m   Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m I_icon_minitimeDj Jun 20, 2024 7:17 am

Unes fotos amb material més apropiat.

Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m 20240615

Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m 20240614

Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m 20240613
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m   Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m I_icon_minitimeDj Jun 20, 2024 6:41 pm

Hola Joan, caram quan de material tens en H0m, veig el Nuria, locomotores i altres.
Veig que t'has centrat molt en aquesta escala, ja no fas res de IIm?.
L'aventatge és que en molt menys espai es poden fer coses interessants, en G o tens espai al jardí o una bona sala per fer un circuit interior. De vegades em miro videos de 0n30 i m'encanta el material i la mida, crec que per interior és un bon compromís, l' H0 ja el veig una mica petit.

Felicitats, posa força fotos aplaud aplaud aplaud super12

A Mitjans li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m   Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m I_icon_minitimeDj Jun 20, 2024 6:47 pm

Hola Narcís.

Des que vaig haver de desmuntar el circuit d'Olesa, no tinc on fer anar el material, així que ho tinc tot ben desat per quan en tingui oportunitat.
Ara mateix, no té massa sentit fer nou material que no podré fer circular, apart que evidentment, ocupa molt més espai...

Aquesta escala la puc fer amb la impressora d'una sola peça (cada part), amb uns resultats prou bons. Pràcticament, imprimir i pintar. I per desar, en una vitrina ho tinc tot.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m   Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m I_icon_minitimeDj Jun 20, 2024 6:50 pm

T'entenc Joan.
A mi em passa el mateix, no veig sentit en construir més material si no sé si mai tindré un circuit. De vegades penso que és una llàstima tot lo que he construït si no puc fer-ho circular per un circuit propi perquè tinc peces que m'agraden molt i llavors haurien de ser només peces de vitrina que sortirien un cop l'any per rodar en el circuit d'algun amic.

Mitjans escrigué:
Hola Narcís.

Des que vaig haver de desmuntar el circuit d'Olesa, no tinc on fer anar el material, així que ho tinc tot ben desat per quan en tingui oportunitat.
Ara mateix, no té massa sentit fer nou material que no podré fer circular, apart que evidentment, ocupa molt més espai...

Aquesta escala la puc fer amb la impressora d'una sola peça (cada part), amb uns resultats prou bons. Pràcticament, imprimir i pintar. I per desar, en una vitrina ho tinc tot.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

MissatgeAssumpte: Re: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m   Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m I_icon_minitimeDt Jun 25, 2024 6:41 am

És una estació molt interessant per fer-ne uns mòduls...

Bona feina...

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m   Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m I_icon_minitimeDl Jul 01, 2024 5:26 am

formidable formidable formidable formidable formidable

veig molt material català!!!

bona feina...Felicitats!!

salutacions

mallet73

Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m   Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m I_icon_minitimeDs Jul 20, 2024 10:31 am

Aquests dies he estat avançant amb els mòduls de Monistrol.
Per començar, vaig anar amb la dona a visitar l'estació i fer un reportatge fotogràfic, per tenir clares les coses i poder situar els principals elements a la maqueta.

Un cop a casa, diferents feines en diferents dies.

Suport per a centraleta, transformador i comandament, situat sota un dels mòduls.

Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m 20240616

Mentre no faci la sèrie de mòduls per anar a l'estació tècnica del darrere, em trobo que no tinc espai per fer les agulles, així que he improvisat uns postissos amb un tram de via. Ara una màquina ja pot fer l'agulla.

Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m 20240711

Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m 20240710

Una de les coses que vaig veure a la visita de l'estació va ser que les travesses no són pas de fusta, sinó de formigó, així que em vaig dedicar a pintar-les de gris.

Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m 20240714

Els carrils, pintats amb marró fosc mat, per simular l'òxid.

Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m 20240713

I per últim,  pintura marró diluïda per envellir i embrutar el formigó.

Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m 20240712

Una altra de les feines que he fet és plantejar les andanes d'un dels mòduls.

Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m 20240715

Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m 20240716

I ara mateix, estic treballant amb la instal·lació de servos a les agulles.

He utilitzat els mecanismes que havia fet per als mòduls de prova que vaig fer fa uns anys. Un suport per al servo i la palanca de reenvio cap a l'agulla.

Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m 20240717

Per controlar-los, a diferència de tornar a intentar controlar-los tots amb Arduino, ja que em vaig topar amb limitacions en els meus coneixements de programació, he trobat uns controladors manuals. En posaré un per cada servo, a excepció de la parella d'agulles que uneixen la línia de cremallera amb la general, que actuen alhora amb un sol controlador, que permet controlar-ne fins a tres alhora.

Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m 20240718

Fins aquí, el que porto fet aquests dies.

A MALLET73, lluis7, TOG, alejandro sasplugas, OG22 y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire Plus
Tonton

Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 59
Data d'inscripció : 08/10/2022
Nombre de missatges : 1064

MissatgeAssumpte: Re: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m   Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m I_icon_minitimeDs Jul 20, 2024 6:21 pm

Molta feina feta! ok
Ben fet!

trenscat2

Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m   Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m I_icon_minitimeDs Jul 20, 2024 8:41 pm

Genial Joan. Com és que poses servos a les agulles?. No existeixen agulles motoritzades per H0?.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m   Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m I_icon_minitimeDs Jul 20, 2024 9:05 pm

Els servos són molt barats.

La idea original era controlar-los amb Arduino i, com que ja els tenia, només he hagut de buscar els controladors, que també són molt barats.

Apart, si mai m'hi torno a animar i funciona, puc tornar a la idea original de l'Arduino.
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7

Ubicació : Canet de Mar
Edat : 63
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1579

MissatgeAssumpte: Re: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m   Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m I_icon_minitimeDg Jul 21, 2024 6:56 am

feina molt polida, Joan ... com sempre !! ok

A MALLET73 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

MissatgeAssumpte: Re: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m   Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m I_icon_minitimeDg Jul 21, 2024 9:31 pm

Molt interessant aquest controlador manual...
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m   Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1