El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m Dj Jun 20, 2024 6:54 am
Obro un nou fil per ensenyar-vos els mòduls que estic fent en H0m.
Fa temps que vaig arreplegant material divers en H0m, bàsicament material suís de Bemo, i també m'estic fent tot de material de catalans i FGC.
El problema és que no tinc on fer-ho anar, ni fer proves, ni passar una estona maniobrant.
Fa temps que hi donava voltes, pensant què podria representar. Tenia clar que volia fer línia Llobregat, però volia que hi pogués fer anar tot el material, sense que canti molt (a excepció del material suís), i vaig plantejar una sèrie de requisits.
- Via única - Electrificada - Que hi hagin anat trens històrics
Així que vaig trobar que l'estació de Monistrol era molt encertada, amb l'afegit que és l'inici del Cremallera de Montserrat, cosa que em permetrà posar-hi també el material de cremallera que tinc, encara que sigui pintat de granota, que no m'agrada tant.
Abans de res, vaig estar revisant les normatives existents, per si mai es pot mirar d'ajuntar amb altres mòduls. He fet servir la norma de la FCAF, que és compatible amb la FREMO.
Un cop clara la norma i quina estació faré, he anat recopilant les vies necessàries i he fet el plantejament, amb alguna petita adaptació, ja que l'entrada de de Barcelona actualment ve amb doble via i en corba. L'he fet amb una sola via de sortida i en recta.
Quan he acabat amb el planejament, he vist que dos mòduls d'un metre no són suficients, així que en faré un al mig, que per sort només serà qüestió de posar-hi vies rectes de punta a punta.
En un futur, tinc planejat fer uns mòduls tècnics que als extrems facin mitja volta i darrere una estació classificadora per tenir trens a punt per circular.
Tot el control serà digital i les agulles, de moment, manuals, amb intenció de posar-hi servos en un futur.
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m Dj Jun 20, 2024 6:41 pm
Hola Joan, caram quan de material tens en H0m, veig el Nuria, locomotores i altres. Veig que t'has centrat molt en aquesta escala, ja no fas res de IIm?. L'aventatge és que en molt menys espai es poden fer coses interessants, en G o tens espai al jardí o una bona sala per fer un circuit interior. De vegades em miro videos de 0n30 i m'encanta el material i la mida, crec que per interior és un bon compromís, l' H0 ja el veig una mica petit.
Felicitats, posa força fotos
A Mitjans li agrada aquesta publicació.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m Dj Jun 20, 2024 6:47 pm
Hola Narcís.
Des que vaig haver de desmuntar el circuit d'Olesa, no tinc on fer anar el material, així que ho tinc tot ben desat per quan en tingui oportunitat. Ara mateix, no té massa sentit fer nou material que no podré fer circular, apart que evidentment, ocupa molt més espai...
Aquesta escala la puc fer amb la impressora d'una sola peça (cada part), amb uns resultats prou bons. Pràcticament, imprimir i pintar. I per desar, en una vitrina ho tinc tot.
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m Dj Jun 20, 2024 6:50 pm
T'entenc Joan. A mi em passa el mateix, no veig sentit en construir més material si no sé si mai tindré un circuit. De vegades penso que és una llàstima tot lo que he construït si no puc fer-ho circular per un circuit propi perquè tinc peces que m'agraden molt i llavors haurien de ser només peces de vitrina que sortirien un cop l'any per rodar en el circuit d'algun amic.
Mitjans escrigué:
Hola Narcís.
Des que vaig haver de desmuntar el circuit d'Olesa, no tinc on fer anar el material, així que ho tinc tot ben desat per quan en tingui oportunitat. Ara mateix, no té massa sentit fer nou material que no podré fer circular, apart que evidentment, ocupa molt més espai...
Aquesta escala la puc fer amb la impressora d'una sola peça (cada part), amb uns resultats prou bons. Pràcticament, imprimir i pintar. I per desar, en una vitrina ho tinc tot.
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m Dt Jun 25, 2024 6:41 am
És una estació molt interessant per fer-ne uns mòduls...
Bona feina...
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m Dl Jul 01, 2024 5:26 am
veig molt material català!!!
bona feina...Felicitats!!
salutacions
mallet73
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Monistrol de Montserrat - Mòduls H0m Ds Jul 20, 2024 10:31 am
Aquests dies he estat avançant amb els mòduls de Monistrol. Per començar, vaig anar amb la dona a visitar l'estació i fer un reportatge fotogràfic, per tenir clares les coses i poder situar els principals elements a la maqueta.
Un cop a casa, diferents feines en diferents dies.
Suport per a centraleta, transformador i comandament, situat sota un dels mòduls.
Mentre no faci la sèrie de mòduls per anar a l'estació tècnica del darrere, em trobo que no tinc espai per fer les agulles, així que he improvisat uns postissos amb un tram de via. Ara una màquina ja pot fer l'agulla.
Una de les coses que vaig veure a la visita de l'estació va ser que les travesses no són pas de fusta, sinó de formigó, així que em vaig dedicar a pintar-les de gris.
Els carrils, pintats amb marró fosc mat, per simular l'òxid.
I per últim, pintura marró diluïda per envellir i embrutar el formigó.
Una altra de les feines que he fet és plantejar les andanes d'un dels mòduls.
I ara mateix, estic treballant amb la instal·lació de servos a les agulles.
He utilitzat els mecanismes que havia fet per als mòduls de prova que vaig fer fa uns anys. Un suport per al servo i la palanca de reenvio cap a l'agulla.
Per controlar-los, a diferència de tornar a intentar controlar-los tots amb Arduino, ja que em vaig topar amb limitacions en els meus coneixements de programació, he trobat uns controladors manuals. En posaré un per cada servo, a excepció de la parella d'agulles que uneixen la línia de cremallera amb la general, que actuen alhora amb un sol controlador, que permet controlar-ne fins a tres alhora.