El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Encara que parla aquí de les màquines li dono continuïtat amb els cotxes de passatge i ja veurem si més.
Les estones que tinc lliures i que no puc treballar al taller, m'he posat a treballar en els plànols de l'cremallera de Montserrat. De moment estic en els primers passos, buscant mesures que no em donen els plànols i definint quin tipus de fustes utilitzare en la construcció.
De moment no mes em centre en els cotxes de passatge, la màquina ja ho estudiaré més endavant
El primer que faig és l'A1, és el mes entretingut de preparar i crec que serà el més complex.
Només preparo tot el que serà la fusta, la resta com no interfereix ja ho decidiré, perquè no tinc clar que sigui per a circulació
Pere
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat Dv Gen 01, 2021 12:35 am
Curiosament aquests cotxes no incorporen bogies en un costat, encara que al costat on va la roda dentada he de assegurar-me que tampoc, aquí no el tinc segur, no tinc fotos d'aquest extrem
Aquests són els planells que molt amablement Amadeu m'ha passat de tots els cotxes originals, les restauracions posteriors no les fare
Són la sèrie AB de l'11 a l'15, el 16, de l'21 a l'27, de l'28 a l'29 i de l'31 a l'35 El cotxe mixt ABL-31, el K-50, el vagó L i O-61
Pere
A TOG li agrada aquesta publicació.
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat Dv Gen 01, 2021 12:58 am
He trobat una foto on es veu que no eren els tradicionals bogies, i no devia tenir molt marge de gir
TramBlau escrigué:
...la foto de el cotxe a la grua és de la revista "Via Libre" ...
Pere
A Olot y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat Dv Gen 01, 2021 2:10 am
Totes les imatges que has posat de les que et vaig passar, Pere, provenen del llibre d’en Carles Salmeron.
La mateixa foto tractada ens mostra un pel més clarament Com són els bogis d’aquest vagó: molt petits i encaixonats entre els llargues del bastidor.
Assumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat Dv Gen 01, 2021 2:57 am
No ho sabia de quin dels dos eren, la foto de el cotxe a la grua és de la revista "Via Libre"
Pere
Assumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat Dv Gen 01, 2021 10:55 am
Com he d'estar uns dies sense poder treballar al taller segueixo amb el disseny de el nou projecte. Em falten fotos de l'altre costat de el cotxe, si algú les té s'ho agrairia molt, ja que no estic segur si ho he fet bé. A el disseny de l'A-1, li falten els ancoratges de les peces i tot el que és en 1,2 mm. que no és molt, finestres i seients principalment. Avui li he dedicat unes quantes hores que m'han rendit molt, tot i ser un treball dels més entretinguts que he fet, he avançament molt.
Avui he estat utilitzant un altre programa, el FreeCad, els arxius són el mateix
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat Dv Gen 01, 2021 7:30 pm
Per les fotos de l’altre costat, suposo que estàs fent el A-1. Vaig bé?
Assumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat Dv Gen 01, 2021 9:52 pm
Olot escrigué:
Per les fotos de l’altre costat, suposo que estàs fent el A-1. Vaig bé?
Si vas bé, tot i que acabo de trobar una que si es confirma vaig bé
que havia finestres tapades, els plànols així ho indiquen, però el dubte és que fossin així, semblen finestres de les que baixaven i no ho tinc tan clar per l'epoca
Pere
Assumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat Ds Gen 02, 2021 8:27 am
Segueixo amb el disseny, he incorporat els ancoratges de les peces, ara toca preparar les bases dels seients en 3 mm., Tot això de 1,2 mm de moment no faig res asta que no acabi totes les peces de 3 mm La fusta base és de 750 x 500 mm.
La base que hi ha a la banda repetida és per anar provant les diferents peces que faig
Pere
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat Dg Gen 03, 2021 8:39 am
Caram, molt interessant però això no aniria ja a modelisme?
I aquests salts AUtocad-Freecad-Autocad?
Assumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat Dg Gen 03, 2021 9:21 am
Procuro que els arxius que faig em serveixin per als dos programes, per si tingués problemes amb l'AutoCad, a més amb el Freecad obro els arxius en 3D i intento treballar-hi
Pere
Assumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat Dt Gen 05, 2021 9:12 am
He trobat en un vídeo les restes de l'cremallera de Montserrat cremats a Gualba, es veu molt clar els bogies i el xassís
Pere
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat Dt Gen 05, 2021 10:58 am
Ostres, que interessant!
A l’estació de Monistrol Vila també hi ha un vagó exposat. Ara, de memòria no podria pas dir quin és.
Ubicació : la Garriga Edat : 71 Data d'inscripció : 04/02/2020 Nombre de missatges : 9
Assumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat Ds Gen 09, 2021 2:01 am
M'ha semblat molt interessant. Us adjunto un escanejat d'una postal antiga de quan el cremallera creuava el pas a nivell de la carretera i el gosset es s'enfilava amb les potes del darrere al costat del cartell que, si no m'erro, deia: "Me llamo Bobi" (m'ho explicava ma mare...).
A TramBlau, MALLET73 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat Ds Gen 09, 2021 2:39 am
Gràcies, No veig clar que cotxe és, podria tractar-se d'l'AB-16
Pere
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat Dg Gen 10, 2021 1:01 pm
"Me llamo Bobi" Em sembla haver vist en aquest fòrum una imatge que posava me llamo Kuki ... La imatge és molt bonica !
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat Dg Gen 10, 2021 6:42 pm
Al llarg dels anys de vida del cremallera, possiblement hi varen passar diferents gossos.