El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Tractor a Sallent (cerca d'informació) Dj Maig 16, 2024 12:56 pm
Bona nit Francesc,
Aquest tractor el va comprar per les instal·lacions de les mines de Súria,l'empresa Minas y Potasas de Súria (MPS), que era una filial de empresa Belga Solvay & Cie. als anys 1940 va comprar aquest tractor diesel. Ja miraré de trobar la informació tècnica d'aquest tractor. Poso una foto de quan feia servei a les instal·lacions de Súria. Posteriorment en Salmeron el va portar al Clot del Moro, que es la foto que has posat. Em sembla que actualment està restaurat al museu del tren del ciment.
Ramon Pont
A TOG li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Tractor a Sallent (cerca d'informació) Dj Maig 16, 2024 6:26 pm
A on has fet la foto, Francesc? no sembla pas a Sallent...
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1018
Assumpte: Re: Tractor a Sallent (cerca d'informació) Dj Maig 16, 2024 11:03 pm
Moltíssimes gràcies Ramon i Pere per les vostres imformacions. Amadeu, la foto no l'he feta jo; l'he baixada d'internet no recordo d'on. En tinc un parell més també baixades d'internet [sempre que les imatges que trobo per internet tenen imformació del lloc on son fetes i quan, i qui les ha fetes, ho consigno]:
i
aquesta és feta a Sallent en 1934.04.02, d'autor desconegut
Al fil del blog que dona en Pere el tractoret està retratat pel dret i pel revés. Per als detallets son fotografies força aprofitables. Ben mirada la foto no ha estat treta del blog del que en Pere imforma; l'autor no és Sara Von-Hammersmack, la fotògrafa bloggera. Si en Pere no hagués publicat l'adreça del blog no s'hauria pogut esbrinar; en el fil d'aquesta bloggera no hi cap foto del tractoret igual a la que jo he publicat, que no se pas qui és l'autor ni d'on l'he baixat.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Tractor a Sallent (cerca d'informació) Dv Maig 17, 2024 10:25 pm
em recorda al tractor de PIKO G
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Tractor a Sallent (cerca d'informació) Dv Maig 17, 2024 11:10 pm
Si, però aquest és molt més gros, Carles. Es tracta d'un petit tractoret de mines...
Seguint amb la informació sobre els tractors de combustió interna. El de la foto que vaig posar a Súria, va ser el tractor número 1, fabricat a Alemanya per Oreinstein & Koppel a l'any 1934 i amb número de fàbrica 20305. Va prestar servei entre 1934 i retirat de servei a l'any 1985. Les mines les explotava Unión Explosivos Riotinto. Posteriorment aquesta empresa i la S.A. Cros, es van fusionar i fundaren Sociedad Ercros, que explotà tant les mines de Súria com de Sallent. Conservat per les mines de potassa i a l'any 1989 fou cedit per la Sociedad Ercros a en Carles Salmeron al museu de La Pobla Castellar.
Tractor número 2, que es el de la foto a les instal·lacions de Sallent, similar al número 1, però tenien algunes petites diferències. Fou fabricat als Estats Units per Brookville, amb numero de fàbrica 3835, a principis de 1950 i fou destinat a les mines de potassa de Sallent de l'empresa Potasas Ibéricas (P.I.S.A.), va fer servei igual que l'altre fins l'any 1985. Aquestes es fusionaren i crearen com el cas anterior Sociedad Ercros. Que també el va cedir juntament amb l'altre al museu de la Pobla Castellar d'en Carles Salmeron. El que no se si els dos tractors estan restaurats i exposats al museu del tren del ciment.
Bé, no se si he aclarit l'assumpte Francesc. Almenys aixó es el que tinc al meu arxiu.
Ramon Pont
A TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1018
Assumpte: Re: Tractor a Sallent (cerca d'informació) Dg Maig 19, 2024 12:29 am
Hola Ramon, he estat buscant informació sobre el tractor PISA 2 fabricat per Brookville Locomotive Co. de Pennsylvania (3835/1952), model BCL; i -fins ara- sols n'he trobat una foto:
Pisa 2; Clot del Moro, 2009.12.29 (Galper54)
L'autor de la foto -Galper54- etiqueta el tractor com a Carterpillar, car aquest fabricant de motors i maquinària d'obra pública suministraba -en aquests anys- els motors a Brookville Locomotive Co., anteriorment -abans de la II GM- ho havien fet Harvester International i McCormick, i Ford el primer.
cartell publicitari de després de la II GM fins els anys 70s.
La foto de Sallent en blanc-i-negre pujada el dia 17 correspon al PISA 1; en aquesta ampliació parcial es veu bé:
Pisa 1; Sallent, 1934.04.02 (autor desconegut)
Encara no he trobat cap foto del PISA 2 maniobrant.