El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Madrid Edat : 51 Data d'inscripció : 11/01/2018 Nombre de missatges : 448
Assumpte: Tractor elèctric LGB 2030 transformat en tractor T10 FEVE València Dt Gen 31, 2023 2:00 am
Estimat amics!
Us presentó la meva nova transformació. Es tracta del Tractor o locomotora elèctrica de maniobres LGB 2030 transformada en un tractor elèctric que va tenir FEVE a la seva xarxa de via mètrica a València abans de pasar a mans de FGV (Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana).
Van ser tres locomotores o tractors numerats per FEVE T10, T11 i T12 i servien per ver maniobres a la estació de València Pont de Fusta, la estació principal de la capital valenciana i de vegades algún tren de vies i obres.
Comencen, dons, aquesta trasformació que espero que us agradi:
Primeres probes de pintura:
Desmuntatge del motor i revisió total:
Preparació dels topes tipus FEVE i cadenes:
Una vegada pintada queda la part dels eixos i la seva estructura de xasis. Cal pintar en verd i negre les caixes de grasa i el frontal dels topes:
Y una vegada tot preparat, comencem el muntatge final amb totes les peces incorporades:
Y així queda el nou model a falta de posar les calques de FEVE T10:
Doncs, et voilà... així ha quedat aquest model LGB 2030 transformat en aquest vehícle valencià que va circular a la xarxa valenciana de FEVE fins l'arribada de FGV i la modernització del material ferroviari a València ara anomenat MetroValencia / FGV.
Espero que us haja agradat aquesta publicació.
Moltes gràcies.
Un abraçada. Álvaro.
A Francesc, TramBlau, xavieralv, MALLET73, Shay, TOG, alejandro sasplugas y a Els hi agrada aquesta publicació.
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Tractor elèctric LGB 2030 transformat en tractor T10 FEVE València Dt Gen 31, 2023 2:10 am
Com sempre, una transformació de material comercial excel·lent per donar-li un aire d'aquí.
A alvarop li agrada aquesta publicació.
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Tractor elèctric LGB 2030 transformat en tractor T10 FEVE València Dt Gen 31, 2023 2:14 am
senzill i eficient. Anima't.
A alvarop li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Tractor elèctric LGB 2030 transformat en tractor T10 FEVE València Dt Gen 31, 2023 2:49 am
Has fet molt bon treball, Àlvaro, i m'agrada molt. De fet és un dels treballs que jo tenia en ment de fer (per això tinc la màquina, que per cert, és blava igual com ho era la teva!). Igualment també tinc en ment una altra màquina molt semblant, construida per AEG, del FC de La Loma.
La de València concretament era un altre tipus de construcció feta als tallers de la CTFV, en que es va recarrossar un antic tractor Berliet de benzina, que venia del FC de Villanueva de Castellón a la estación de Puebla Larga, si no ho recordo malament.
Ara bé, acostumat en la línia que segueixes, em fa l'efecte que has anat molt ràpid a fer aquesta màquina. Perquè dic això? perquè acostumat en les excelents transformacions que fas habitualment, en la que ets capaç de transformar un vagó de Rhb en un remolc de MAN, aquest cop has fet un treball més fàcil. Probablement sigui per què la màquina ja s'assembla molt d'origen al model que has copiat... però hi ha petits detalls, com ara les finestres, a les que hi has posat el trenca-aigües superior, però no les has aixecat de la banda de baix, o bé el bastidor que vist des del costat és, potser, el punt més diferent entre les dues màquines, o bé la porta central, que en l'original no està centrada respecte a la cabina... Un altre detall que trobo molt significatiu és la lira, que has sacrificat per el panto original de LGB...
Però no em facis cap cas d'aquest comentari que més aviat és un elogi, cap al meu amic que és el rei de les transformacions. Més en segon terme també és crítica feta amb la millor intenció constructiva que tinc, perquè després de tot, la màquina està molt i molt be.
Ubicació : Madrid Edat : 51 Data d'inscripció : 11/01/2018 Nombre de missatges : 448
Assumpte: Re: Tractor elèctric LGB 2030 transformat en tractor T10 FEVE València Dt Gen 31, 2023 4:44 am
Moltíssimes gràcies Amadeu! Com sempre el meu "Mestre" tens tota la rado. Pot ser que havia de treballar més la part del eixos que ho faré mès endavant perque un bon amic meu de València m'ha demanat de transformar el seu model tal i com jo ho fet per tenir la T10 i la T11. I ahí probaré cambiar els baixos per lograr el mateix efecte que el original.
La part de la cabina no m'atrevo a cambiar.ho perque no és pas fàcil i podria trencar algunes coses i de veres que tal i com ha quedat crec que és molt pareguda. Pero, per supost que acepto les critiques com sempre i mès de vosaltres amics meus.
Quan tinga el model del meu amic de València, intentaré amb evergreen o un material similar reformar la part de baix dels eixos perque quedi igual al tractor original.
I publicaré les fotos.
Moltes gràcies. Álvaro.
alvarop Trenjardinaire
Assumpte: Re: Tractor elèctric LGB 2030 transformat en tractor T10 FEVE València Dt Gen 31, 2023 4:58 am
Perque veieu la part del xasis que és pot reformar amb evergreen o plastic, fixeu-vos en el plànol d'aquesta locomotora:
I el model fet en escala 5 pulgades i en escala H0m:
A Olot, Francesc, TramBlau, xavieralv, Shay y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Tractor elèctric LGB 2030 transformat en tractor T10 FEVE València Dt Gen 31, 2023 8:58 am
alvarop escrigué:
... de veres que tal i com ha quedat crec que és molt pareguda...
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Tractor elèctric LGB 2030 transformat en tractor T10 FEVE València Dt Gen 31, 2023 9:27 am
Bona feina!! Ara ja es pot dir que s ha reproduït a totes les escales!!!
Salutacions
Mallet73
Joelgb Jardinaire
Ubicació : Albal Valencia Edat : 42 Data d'inscripció : 20/06/2012 Nombre de missatges : 91
Assumpte: Re: Tractor elèctric LGB 2030 transformat en tractor T10 FEVE València Dv Feb 03, 2023 7:01 pm
Que preciositat! Recorde anar a Pont de Fusta en mon pare per a vore el famós ¨Trenet¨ De esta en queden dos unitats exposades, una en Rafelbunyol i altra en la Estació de metro Valéncia Sud.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Tractor elèctric LGB 2030 transformat en tractor T10 FEVE València Dv Feb 03, 2023 7:28 pm
Assumpte: Re: Tractor elèctric LGB 2030 transformat en tractor T10 FEVE València Dg Feb 19, 2023 8:33 am
Moltíssimes gràcies Amadeu....
Ja he publicat el nou tema sobre la construcció / transformació de la locomotora ASEA de Euskotren a la nostra escala...
Espero que us agradi...
Álvaro.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Tractor elèctric LGB 2030 transformat en tractor T10 FEVE València Dg Feb 19, 2023 10:26 pm
alvarop escrigué:
I aquí la teníu amb les calques oficials de FEVE València >>> FEVE 10
Salutacions amics! Álvaro.
i del vagó que en expliques..!??
salutacions
mallet73
alvarop Trenjardinaire
Assumpte: Re: Tractor elèctric LGB 2030 transformat en tractor T10 FEVE València Dl Feb 20, 2023 1:06 am
Mallet... del vagó diria que es un vagó J de mercaderies americà transformat i molt paregut a un vagó de Servei que tenía FEVE, en aquest cas de eixos i que circulaba com a tren de socorriment quan un tren descarrilava... Era una composició de tres vagons pintats en plata i vermell i amb el sostre en blanc...
Un vagó molt simpàtic que es pot acoplar a una composició de tren de vies i obres també.
Moltes gràcies. Álvaro.
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Tractor elèctric LGB 2030 transformat en tractor T10 FEVE València Dl Feb 20, 2023 1:48 am
gràcies Alvaro, tens alguna imatge del real??
salutacions
mallet73
alvarop Trenjardinaire
Assumpte: Re: Tractor elèctric LGB 2030 transformat en tractor T10 FEVE València Dl Feb 20, 2023 2:40 am
Hola Mallet!
Aquí tens els cotxes de Servei en Vía de FEVE. Una composició de cotxes de bogies que FEVE va crear com a tren de socorriment. Jo vull fer-ho però amb bogies per acompanyar al vagó de 2 eixos que tinc.
Aquí tens el real:
I aquí un cotxe de bogies del famòs "Coche de Servicio en Vía" de FEVE preservat pel Museu del Ferrocarril de Gijón (Asturies).
Salutacions! Álvaro.
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
alvarop Trenjardinaire
Assumpte: Re: Tractor elèctric LGB 2030 transformat en tractor T10 FEVE València Dl Feb 20, 2023 2:51 am
I aquest model és mès modern que va jubilar el altre tren de servei en vía per el actual que encara funciona.
A TramBlau, MALLET73, lluis7 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Tractor elèctric LGB 2030 transformat en tractor T10 FEVE València Dl Feb 20, 2023 5:57 am
Moltes gràcies per les imatges!!
Salutacions
Mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Tractor elèctric LGB 2030 transformat en tractor T10 FEVE València Dg Feb 26, 2023 8:58 am
Alvarop escrigué:
...
Tu ho sabies, Alvaro, que aquest tractors havia estat muntat a partir d un bastidor d un Berliet de benzina, com aquest?