TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Cremallera sistema Abt Japó (Locmotores amb xemeneia en T) WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Cremallera sistema Abt Japó (Locmotores amb xemeneia en T)

Ir abajo 
2 participantes
AutorMissatge
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

Cremallera sistema Abt Japó (Locmotores amb xemeneia en T) Empty
MissatgeAssumpte: Cremallera sistema Abt Japó (Locmotores amb xemeneia en T)   Cremallera sistema Abt Japó (Locmotores amb xemeneia en T) I_icon_minitimeDc Set 13, 2023 12:48 am

ve del fil en sabeu més d'aquesta loco?

MALLET73 escrigué:
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Curiosa ximeneia...en sabeu més??

Salutacions

TramBlau escrigué:
Sembla que sigui un sistema per deixar el fum als cotxes de darrere riuuu

Pere

RailwayManiac escrigué:
Podria haver-hi una història d'evacuació de fum en un túnel molt llarg? Potser es continua la xemeneia al sostre dels vagons mitjançant connexions flexibles? scratch scratch scratch


Una versió actual:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

" ... BB 63000 CHEVAL BLANC : Une BB 63000 équipée d'un capteur de fumée. Cette machine est photographiée sur la base travaux de la ligne TGV à Cheval Blanc... Afin de pouvoir être utilisée durant de longues périodes dans les tunnels sans risque pour le personnel du chantier, les gaz d'échappement sont captés et "lavés" dans un système d'épurateur placé sur le wagon derrière la loco. ..." - Photo JL Bezet - 1999 -
source: [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]


"... BB 63000 CHEVAL BLANC: Un BB 63000 equipat amb un sensor de fums. Aquesta màquina està fotografiada a partir d'uns treballs a la línia TGV a Cheval Blanc... Per ser utilitzada durant llargs períodes en túnels sense risc de el personal del lloc, els gasos d'escapament són capturats i "rentats" en un sistema de purificació col·locat al vagó darrere de la locomotora..." - Foto JL Bezet - 1999 -

TramBlau escrigué:
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Rack locomotive for Japan with T-chimney: 1923
The Usui Pass railway in Japan opened in 1892. It had gradients of up to 1:15, and 18 bridges and 26 tunnels in its 11.2 km length. It was worked with rack locomotives on the Abt system.

The first locomotives were of German origin, but in 1895 two engines were delivered from Beyer Peacock of Manchester in 1895. Here is one of them; rack locomotive AH 169, later called No 3920, in delivery condition with its T-shaped chimney. These were fitted as the earlier engines had had problems with smoke dispersal. The T-chimneys allowed smoke to be exhausted at either the front or rear of the engine, controlled by a valve operated from the cab. Note the side tanks extended to the front of the engine to increase coal and water capacity.

The scheme does not appear to have been successful as it was later removed and a conventional chimney fitted, with steam being condensed in the water tanks as on the London Underground. Oil firing was

introduced in 1909. No 3920 was scrapped in 1917, while No 3921 was destroyed in the Great Kanto earthquake. This is a not uncommon hazard of Japanese railway operation.

The Usui Pass railway has a Wikipedia page. It is in German but the Translate button works fine.


Locomotora cremallera per al Japó amb xemeneia en T: 1923
El ferrocarril Usui Pass al Japó es va inaugurar el 1892. Tenia desnivells de fins a 1:15, i 18 ponts i 26 túnels en els seus 11,2 km de longitud. Es va treballar amb locomotores de cremallera del sistema Abt.

Les primeres locomotores eren d'origen alemany, però l'any 1895 es van lliurar dues locomotores de Beyer Peacock de Manchester l'any 1895. Aquí teniu una d'elles; locomotora cremallera AH 169, posteriorment anomenada núm. 3920, en estat de lliurament amb la seva xemeneia en forma de T. Es van instal·lar ja que els motors anteriors havien tingut problemes amb la dispersió del fum. Les xemeneies en T permetien que el fum s'exhaurís a la part davantera o posterior del motor, controlat per una vàlvula accionada des de la cabina. Tingueu en compte els dipòsits laterals estesos a la part davantera del motor per augmentar la capacitat de carbó i aigua.

Sembla que l'esquema no ha tingut èxit, ja que més tard es va retirar i es va instal·lar una xemeneia convencional, amb el vapor que es condensava als dipòsits d'aigua com al metro de Londres. El tret de petroli es va introduir el 1909. El núm. 3920 va ser desballestat el 1917, mentre que el núm. 3921 va ser destruït en el gran terratrèmol de Kanto. Aquest és un perill no estrany de l'operació del ferrocarril japonès.

El ferrocarril Usui Pass té una pàgina de Viquipèdia. Està en alemany, però el botó Traduir funciona bé.

Pere


Editat per darrera vegada per MALLET73 el Dc Set 13, 2023 12:52 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

Cremallera sistema Abt Japó (Locmotores amb xemeneia en T) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cremallera sistema Abt Japó (Locmotores amb xemeneia en T)   Cremallera sistema Abt Japó (Locmotores amb xemeneia en T) I_icon_minitimeDc Set 13, 2023 12:51 am

he localitzat un parell de webs al japó on parla d'aquestes màquines i el sistema de cremallera..

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

tenen planells de les màquines i imatges.

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33792

Cremallera sistema Abt Japó (Locmotores amb xemeneia en T) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cremallera sistema Abt Japó (Locmotores amb xemeneia en T)   Cremallera sistema Abt Japó (Locmotores amb xemeneia en T) I_icon_minitimeDj Set 14, 2023 4:24 pm

Gràcies per haver desplaçat aquest tema en un fil nou, Carles.

super12

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

Cremallera sistema Abt Japó (Locmotores amb xemeneia en T) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cremallera sistema Abt Japó (Locmotores amb xemeneia en T)   Cremallera sistema Abt Japó (Locmotores amb xemeneia en T) I_icon_minitimeDv Set 15, 2023 12:16 am

de res...com estic en recerca de informació i de noves imatges, per si algú li interesa o pot aportar alguna cosa més...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Cremallera sistema Abt Japó (Locmotores amb xemeneia en T) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cremallera sistema Abt Japó (Locmotores amb xemeneia en T)   Cremallera sistema Abt Japó (Locmotores amb xemeneia en T) I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Cremallera sistema Abt Japó (Locmotores amb xemeneia en T)
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» KISO ferrocarril forestal, Japó
» Hokusei Line, Japó, via 762 mm, línia de 20,4 km, velocitat màx. 45 km/h.
» Cremallera
» Circuit de Jardi a Vic [Peps]
» El cremallera de Núria

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: TREN REAL :: Arreu del món-
Canviar a: