TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Cremallera WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Cremallera

Ir abajo 
+2
Olot
Antic mak(baixa volunt)
6 participantes
AutorMissatge
Antic mak(baixa volunt)
Trenjardinaire
Antic mak(baixa volunt)


Ubicació : --
Edat : 72
Data d'inscripció : 03/08/2011
Nombre de missatges : 227

Cremallera Empty
MissatgeAssumpte: Cremallera   Cremallera I_icon_minitimeDg Jul 07, 2013 5:23 am

Hola a tots de nou. Aprofitant de la vostra experiència i com encara sóc a temps de l'obra, m'agradaria ficar un petit recorregut de cremallera ja que tinc (crec) suficient desnivell. La meva pregunta és si val la pena comprar una locomotora i cremallera per la via, i en aquest cas em aconsejárais una senzilla, o creieu que una tipus Stainz amb do o tres cotxes faria el mateix paper aprofitant els cèrcols d'adherència. En principi el recorregut en pujada seria tot recte.
Agraït per endavant, Mak.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Cremallera Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cremallera   Cremallera I_icon_minitimeDg Jul 07, 2013 9:15 am

Xabier, si és tot recte, també tens l'opció de fer un funicular.

La Stainz, ben llastrada i només amb dos vagons, em sembla que pujaria be.

Màquines de cremallera senzilles, no sé, però totes són bastant cares. Si val la pena o no, va directament relacionat amb les teves ganes de tenir una màquina amb cremallera. Very Happy 
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
bantren
Mestre constructor
bantren


Ubicació : tona 08551 Osona
Edat : 90
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 802

Cremallera Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cremallera   Cremallera I_icon_minitimeDg Jul 07, 2013 9:31 am

Hola xabier

Sol podem comprar dos maquinàs de cremallera , las que fa LGB una d´elèctrica que es de cremallera i una de vapor que es mixta
per línies amb pendents variants, tipus Furka.

La pendent que jo t´aconsellaria es del 15% max .

Al meu circuit el cremallera puja un 40 cm. amb dues rampes.

Fins aviat Josep



Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

Cremallera Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cremallera   Cremallera I_icon_minitimeDl Jul 08, 2013 9:52 am

Jo em miraria la nova màquina de furka que acaba de treure Lgb... A més de preciosa es pot trobar a un preu raonable... Això si, necessitarà la instal.lació del carril cremallera pels pendents més forts...
Tornar a dalt Ir abajo
Antic mak(baixa volunt)
Trenjardinaire
Antic mak(baixa volunt)


Ubicació : --
Edat : 72
Data d'inscripció : 03/08/2011
Nombre de missatges : 227

Cremallera Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cremallera   Cremallera I_icon_minitimeDl Jul 08, 2013 7:44 pm

Gràcies a tots per les vostres respostes. He de mesurar el desnivell, crec que no és excessiu si no tir més de dos o tres cotxes però ja us diré. Ostman, tenim alguna foto d'aquesta nova màquina de LGB?
Salutacions a tots i gràcies de nou, Mak.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

Cremallera Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cremallera   Cremallera I_icon_minitimeDt Jul 09, 2013 7:55 am

Aquí tens una imatge de la locomotora del Furka...

Cremallera 23460
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Cremallera Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cremallera   Cremallera I_icon_minitimeDt Jul 09, 2013 8:32 am

No funciona nose 
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Antic mak(baixa volunt)
Trenjardinaire
Antic mak(baixa volunt)


Ubicació : --
Edat : 72
Data d'inscripció : 03/08/2011
Nombre de missatges : 227

Cremallera Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cremallera   Cremallera I_icon_minitimeDt Jul 09, 2013 10:40 am


Hola. He estat mesurant una mica on crec que tinc el cremallera i tinc uns 14ms. de recorregut i un desnivell aproximat (no exacte), d'uns 80 cms.Qué us sembla? 10 m. serien enlínea recta i la resta entre corbes no molt tancades, he de planificar bé aquest tema però com em queda molt de l'altre, no em esgota, és només per si em podeu donar idees.
Agraït per endavant, Mak.




Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Cremallera Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cremallera   Cremallera I_icon_minitimeDt Jul 09, 2013 5:22 pm

És una pendent suau per un cremallera, però possible. Si puges 80 cms en 10 metres vol dir que puges 8 cms cada 100 cms de recorregut. Això és una pendent del 8 per cent, o el que és el mateix, del 80 per mil.

Alguns exemples de pendents màximes de la realitat en via mètrica:



En adherència:
El tren groc 60 per mil.
Bernina 60 per mil.
MOB 70 per mil.

En cremallera:
Malaga-Ventas de Zafarraya 80 per mil
Fernando Poo 82 per mil. (via de 600 mm)
Furka 120 per mil.
Núria 150 per mil.
Montserrat 150 per mil
Brienz Rothorn Bahn 250 per mil
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Cremallera Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cremallera   Cremallera I_icon_minitimeDt Jul 09, 2013 7:15 pm

També pots augmentar el desnivell posant una estació intermèdia, estació que estaria en pla

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Cremallera Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cremallera   Cremallera I_icon_minitimeDt Jul 09, 2013 9:30 pm

Tornar a dalt Ir abajo
Antic mak(baixa volunt)
Trenjardinaire
Antic mak(baixa volunt)


Ubicació : --
Edat : 72
Data d'inscripció : 03/08/2011
Nombre de missatges : 227

Cremallera Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cremallera   Cremallera I_icon_minitimeDc Jul 10, 2013 4:59 am

La veritat és que aquesta boig és preciosa però com no ha de portar catenària, de moment m'inclinaria per una de vapor. Gràcies per les vostres opinions, ja anirem parlant del tema. Aquests dies avanço poc doncs a l'haver tirat els dies atras de ciment pedres etc, se m'ha ressentit l'esquena i més el treball només em deixa un parell d'hores a la tarda, de 5 a 7 aproximadament i com a aquelles hores cau foc, millor estic descansant o enredant a la maqueta de H0, que sempre tinc coses a fer.
Salutacions a tots.
Unpoco més endavant m'agradaria ensenyar-vos in situ meus avanços i prendre nota de les vostres experiències, llàstima estar tan lluny, pas bona enveja d'aquestes visites que us fas de tant en tant per allà.
Salutacions, Mak.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Cremallera Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cremallera   Cremallera I_icon_minitimeDc Jul 10, 2013 7:57 am

Precisament alguns de nosaltres ja hem parlat de venir a veure't si et va be. Et vaig enviar un MP, però sembla que no l'has vist.

Què en penses?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





Cremallera Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cremallera   Cremallera I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Cremallera
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Furgons K53 i K54 del Cremallera de Núria
» Vagons del cremallera de Montserrat
» vagons del Cremallera by Frederic
» Locomotora E3 del cremallera de Núria
» Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: