El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Tal com em vaig prometre ahir, aquí teniu les meves dues primeres figuretes (Fes per Elegoo) que van anar al taller de pintura.
Petit recordatori (en vaig parlar al tema de la meva xarxa L.G.B.) finalment, els meus primers personatges que vaig pintar no són de gran producció xinesa sinó de la meva nova impressora 3D: El primer pas és treure primer els suports: El següent pas és el de retirar els suports:
Aquests són els meus 12 personatges publicats:
Per descomptat, qualsevol bona pintura comença per comprovar la figura i eliminar petits rastres dels suports:
Aleshores arriba el moment de la capa inferior:
I finalment, comencem amb les capes base: Un casc blanc preciós per al treballador i uns texans preciosos per al segon personatge
A Olot y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Moltes gràcies, Amadeu. La paciència és una virtut
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Figuretes - Pintura Dl Set 11, 2023 4:55 am
Després d'aquesta introducció al tema, anem al cor de la qüestió: els colors fluorescents:
Després d'una primera capa: Caram, això no ho cobreix gens! Les pintures són molt líquides i es van col·locar a la meva paleta humida!
A partir de la 2a capa, fem servir una paleta seca. Jo no tinc! Cap problema, tinc unes quantes culleres de plàstic:
Aquestes noves pintures de neó de Vallejo són tan líquides que es podrien utilitzar directament en aerògraf (les hauré de provar).
Després de 4 o 5 capes, el resultat per l'ús que vull fer és acceptable. Per a les següents figures, les pintaria primer de color taronja o groc abans d'aplicar els colors fluorescents.
... continuarà...
A Olot li agrada aquesta publicació.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Figuretes - Pintura Dl Set 11, 2023 5:11 am
Quan les pintures són tan líquides, sovint va millor amb aerògraf, perquè cobreix millor.
No estic segur si aquestes es poden utilitzar directament. Sé que n'hi ha unes que estan fetes expressament per aerògraf, però aquestes, no t'ho sabria dir.
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Figuretes - Pintura Dl Set 11, 2023 5:13 am
Bravo Joan, figuretes molt maques!
És cert que el raspallat en sec és més recomanable per ressaltar els relleus de les roques o les vetes de la fusta. Per a la roba, la tècnica de rentat és més adequada. Però no és fàcil! I després, ens agradi o no, si no som gens artístics...
Les teves explicacions em fan retrocedir en el temps! Però avui, els nebots han crescut: fa molt de temps que no vaig agafar el pinzell!
Salutacions,
Christophe
Editat per darrera vegada per RailwayManiac el Dl Set 11, 2023 5:18 am, editat 1 cop en total
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: Figuretes - Pintura Dl Set 11, 2023 5:14 am
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Figuretes - Pintura Dl Set 11, 2023 5:16 am
Mitjans escrigué:
Quan les pintures són tan líquides, sovint va millor amb aerògraf, perquè cobreix millor.
No estic segur si aquestes es poden utilitzar directament. Sé que n'hi ha unes que estan fetes expressament per aerògraf, però aquestes, no t'ho sabria dir.
Hauré de provar-ho. Promès! Però no sé quan! Encara tinc 4 aerògrafs!
Assumpte: Re: Figuretes - Pintura Dt Set 12, 2023 6:31 am
Següents passos, sabates de seguretat i tires reflectants:
A continuació ve la pell:
Finalment, els llavis (és discret ), i finalment, els ulls!
Els ulls del treballador no són molt bonics, així que tornem a començar:
A Olot, TramBlau, Mitjans y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Figuretes - Pintura Dt Set 12, 2023 7:12 am
Els efectes d'ombra tenen especial èxit!
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Figuretes - Pintura Dc Set 13, 2023 4:46 am
30 de juliol Passem a la següent figura!
En comparació amb el primer treballador, primer vaig polir el personatge per tal de trencar les vores antiestètiques. (Aneu amb compte amb els detalls que també solen passar per alt). A continuació, per compensar la baixa cobertura de la tonalitat taronja fluorescent, primer vaig aplicar 2 capes de taronja clàssica:
Podem veure clarament que el poliment és efectiu. Per al tercer treballador, hauràs de ser encara més curós!
...més demà... després de tornar a la feina, una mica de pintura sempre relaxa!
A Olot y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Figuretes - Pintura Dv Set 15, 2023 7:46 am
Aquí teniu el resultat dels meus primers 3 ferroviaris impresos en resina i pintats:
Fotos fetes "ràpidament" a la meva sala tècnica (el meu taller- celler del tren)
Com a comparació, s'acompanyen de figuretes LGB ben conegudes per tothom:
Estic molt content amb el resultat final!
Només queden 9 ferrocarrils més per pintar Mantindré el mateix color taronja fluorescent per a tothom per tal de tenir un bon equip 'infra'
A Olot, TramBlau, TOG y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Assumpte: Re: Figuretes - Pintura Dv Set 15, 2023 8:02 am
Molt bé Thierry! Excel·lent treball!
M'impressiona el realisme de l'home calb! Et pensaries que ets un autèntic humà entre els maniquís!...
Avui, després de la feina, estic en mode "onada de calor".
I sí, aquest any a Bèlgica és un període de calor al juny, el drache (dracher = plovent molt) al juliol i agost mentre el sud d'Europa es cuina i de nou l'onada de calor al setembre!!!
En resum, dirigiu-vos al meu taller de celler per repintar les 2 figuretes a punt per pintar:
Després passo a preparar el següent treballador:
Aquestes fitxes d'aquestes figuretes presenten triangles magnífics arran de la manca de detall del fitxer 3D, trenco totes aquestes vores amb un tallador:
Això fa possible reduir totes aquestes vores antiestètiques, després un lleuger polit i de nou un treballador preparat per rebre el seu sotapelo.
Tan. Em vaig posar al dia. Els meus propers comentaris sobre el tema de la pintura en miniatura es faran en directe a partir d'ara
A Olot, TramBlau, TOG, Mitjans, mikado y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
6 de setembre ...Tan. Em vaig posar al dia. Els meus propers comentaris sobre el tema de la pintura en miniatura es faran en directe a partir d'ara ...
Què significa això, Thierry? És que ja no utilitzaràs més el traductor?
Realment uns resultats més que bons... has fet molt bona feina...
Assumpte: Re: Figuretes - Pintura Dt Set 19, 2023 7:35 am
Moltes gràcies amics
Després de taronja i fluorescent,
És el moment de tenir cura de les parts del cos (cap i braços).
A diferència de les meves primeres figuretes on pintava el cap i després els ulls. Aquí vaig fer el contrari:
1°) pintar els ulls de blanc 2°) pintar els alumnes de negre amb un rotulador:
A continuació, pinta amb delicadesa la forma dels ulls amb un pinzell 000:
I després la resta del cap i els braços amb un raspall més gran:
El cinquè dels 11 obrers impresos que estava llest, tenia dret al seu suport:
A Olot, TramBlau, TOG y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: Figuretes - Pintura Dt Set 19, 2023 9:18 am
La primera cosa que pinto és la cara, els ulls al final, sempre m'havien dit que tenia que pintar de dins cap en fora, o sigui, per ordre la pell, camisa, corbata, americana, abric, ...
Assumpte: Re: Figuretes - Pintura Dc Set 20, 2023 5:48 am
Vaig tenir mitja hora (2 x 15 minuts ) disponible. Així que malgastar en petites feines.
Així que vaig pintar les primeres capes de les bandes de seguretat en gris metall i les corretges dels cascs dels meus treballadors 3 i 4:
A TramBlau y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Figuretes - Pintura Dc Set 20, 2023 7:35 am
Et segueixo molt, però jo el que necessito son maquinistes, drets i assentats, fa temps que m'hi estic barallant, ara he aprofitat els teus treballadors per mirar de convertir-los en maquinistes .
El procés que segueixo és agafar el STL de la figura primera per disseccionar-la en cos, cap cames i braços per modificar les postures, amb els teus treballadors sem va acudir fer una proba i he començat pel teu treballador número 4
He hagut de reduir molt la figura original per posar-lo a escala G, ara miraré de imprimir-lo per veure com queda i que s'ha de rectificar
A TramBlau, RailwayManiac y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.