TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Figuretes - Impressió de figuretes en 3D WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Figuretes - Impressió de figuretes en 3D

Ir abajo 
AutorMissatge
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 09/10/2022
Nombre de missatges : 952

Figuretes - Impressió de figuretes en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Figuretes - Impressió de figuretes en 3D   Figuretes - Impressió de figuretes en 3D I_icon_minitimeDv Set 22, 2023 8:18 pm

Per facilitar la investigació, aquí teniu un nou tema dedicat exclusivament a la impressió 3D de figuretes.
L'assignatura "Figurines - pintura" limitant-se a la pintura de figuretes (impreses en 3D o comprades allà on vulgueu).

Així doncs, per començar aquest nou tema, us proposo repetir alguns missatges anteriors:
Tonton escrigué:
Tal com em vaig prometre ahir, aquí teniu les meves dues primeres figuretes (Fes per Elegoo) que van anar al taller de pintura.

Petit recordatori (en vaig parlar al tema de la meva xarxa L.G.B.)
finalment, els meus primers personatges que vaig pintar no són de gran producció xinesa sinó de la meva nova impressora 3D:
Figuretes - Impressió de figuretes en 3D 20230729
El primer pas és treure primer els suports:
El següent pas és el de retirar els suports:

Figuretes - Impressió de figuretes en 3D 20230734

Figuretes - Impressió de figuretes en 3D 20230732

Aquests són els meus 12 personatges publicats:
Figuretes - Impressió de figuretes en 3D 20230733

Per descomptat, qualsevol bona pintura comença per comprovar la figura i eliminar petits rastres dels suports:
Figuretes - Impressió de figuretes en 3D 20230766


ignasibaga escrigué:

Et segueixo molt, però jo el que necessito son maquinistes, drets i assentats, fa temps que m'hi estic barallant, ara he aprofitat els teus treballadors per mirar de convertir-los en maquinistes .

El procés que segueixo és agafar el STL de la figura primera per disseccionar-la  en cos, cap cames i braços per modificar les postures, amb els teus treballadors sem va acudir fer una proba i he començat pel teu treballador número 4

Figuretes - Impressió de figuretes en 3D 20230910

He hagut de reduir molt la figura original per posar-lo a escala G, ara miraré de imprimir-lo per veure com queda i que s'ha de rectificar

ostman escrigué:
Ignasi estan fent un frankestein en 3D...

ignasibaga escrigué:
ostman escrigué:
Ignasi estan fent un frankestein en 3D...

Cert, però espero que si l'aconsegueixo imprimir no es mogui

trenscat2


Editat per darrera vegada per Tonton el Dv Set 22, 2023 8:35 pm, editat 1 cop en total

A Olot li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 09/10/2022
Nombre de missatges : 952

Figuretes - Impressió de figuretes en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Impressió de figuretes en 3D   Figuretes - Impressió de figuretes en 3D I_icon_minitimeDv Set 22, 2023 8:32 pm

Per començar, alguns enllaços de figuretes gratuïts:
Naturalment, qui diu gratuït sovint significa menys qualitat (mida per adaptar-se, etc.)

Pinterest:
Els meus 11 treballadors que ja coneixeu bé:
https://www.thingiverse.com/thing:5160022
i
https://www.thingiverse.com/thing:5160039

+
Figuretes - Impressió de figuretes en 3D 695cdf10
https://www.thingiverse.com/thing:3326931

Figuretes - Impressió de figuretes en 3D Featur13
https://www.thingiverse.com/thing:4574524

Figuretes - Impressió de figuretes en 3D Featur14
https://www.thingiverse.com/thing:4758585

etc...
trenscat2

A Olot, TramBlau y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 09/10/2022
Nombre de missatges : 952

Figuretes - Impressió de figuretes en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Impressió de figuretes en 3D   Figuretes - Impressió de figuretes en 3D I_icon_minitimeDs Set 23, 2023 8:11 am

ignasibaga escrigué:
Tonton escrigué:
Ben fet
Ja estàs a un nivell molt més alt que jo. No puc modificar una figureta!

:

No és cert, Thierry.
No puc modificar una figura com a tal a més el programa que tinc és molt bàsic i amb poca capacitat de memòria, aquestes peces pesen molt i de seguida queda bloquejat, aquest ha estat el problema que m'ha frenat fins ara i em penso que encara tindré en més d'una ocasió.
Per modificar la posició de un braç s'ha de seccionar aquest de la figura inicial i tornar-lo a enganxar en la nova posició que volem que tingui, per fer-ho hem d'agafar la figura inicial i posar transparències fins a deixar el braç sol, la peça resultant pesa molt més que la inicial i això carrega el programa, però si d'aquest braç en traiem un STL i el guardem ja pesa molt menys, desfem el procediment fina a tenir un altra cop la peça inicial, llavors tornem a iniciar el mateix procediment per alliberar una altra part del cos que volem modificar de posició. i així successivament fins a tenir tots els element necessaris per fer la nova figura.
D'aquesta manera podem tenir un arxiu amb caps, braços, cames, cossos, etc. amb diferents posicions per augmentar la diversitat de personatges

Gràcies per la descripció de com modifiqueu els vostres personatges!
i ben fet

aplaudir

A Olot li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 09/10/2022
Nombre de missatges : 952

Figuretes - Impressió de figuretes en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Impressió de figuretes en 3D   Figuretes - Impressió de figuretes en 3D I_icon_minitimeDg Set 24, 2023 8:07 am

Una altra font gairebé inesgotable d'arxius de figuretes en 3D: Cults3D
Alguns fitxers són de pagament, altres són gratuïts:

Exemple: HWASS Creator (gratuït):
Figuretes - Impressió de figuretes en 3D Hwass10

https://cults3d.com/fr/utilisateurs/Hwass/collections-de-designs


Tots aquests personatges estan prevists inicialment a escala 1/64.
Per imprimir-los a la nostra escala 1/22,5, els heu d'ampliar x 2,85
Si els voleu a 1/25, amplieu-los en 2,56

trenscat2

A Olot, TramBlau y a MALLET73 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Figuretes - Impressió de figuretes en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Impressió de figuretes en 3D   Figuretes - Impressió de figuretes en 3D I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Figuretes - Impressió de figuretes en 3D
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» figuretes preiser
» Figuretes - Pintura
» Big Boy amb impressió 3D
» Valla: Impressió 3D
» Motor per agulles impressió 3D

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Edificis, personatges i altres accessoris-
Canviar a: