TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Figuretes - Pintura WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Figuretes - Pintura

Ir abajo 
+5
Olot
Mitjans
ignasibaga
RailwayManiac
Tonton
9 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4  Següent
AutorMissatge
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 09/10/2022
Nombre de missatges : 950

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDv Set 08, 2023 6:20 am

Després del tema de crear figuretes en 3D, ve naturalment el tema de pintar-les.
(El mateix per a les miniatures comprades sense pintar).

Per descomptat, una figureta xinesa instal·lada en un cotxe de passatgers pot romandre en la seva decoració xinesa sense molestar-nos. Però alguns personatges molt més visibles a les nostres xarxes mereixen millor.

De totes maneres, com que estava fora al febrer, vaig passar molt de temps pensant i navegant per YouTube. Per tant, us presento a continuació la gran guia per pintar figuretes en 6 capítols que vaig descobrir ahir i que vaig acabar de veure avui.
Es tracta de figuretes de 28 mm (estil Warhammers i altres) i tots els temes tractats aquí ens interessen una mica menys), però bé, mentre hi estic, aquí teniu l'enllaç als 6 episodis:
Ho sentim, els vídeos estan en francès nose

Episodi 1: MATERIAL & BÀSICS


Episodi 2:OMBRA I CONTRAST


Episodi 3: ACLARIFICACIONS


Episodi 4: EL GLACI


Episodi 5: DONAR VIDA A LES FIGURES


Episodi 6: LA BASE


trenscat2


Editat per darrera vegada per Tonton el Ds Set 23, 2023 6:08 am, editat 1 cop en total

A Olot y a TramBlau Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 09/10/2022
Nombre de missatges : 950

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDv Set 08, 2023 6:32 am

Vaig aprofitar el meu període de descans forçat per veure amb interès els vídeos de "Pintors en sèrie".

També vaig aprofitar per enumerar els meus materials de pintura i la pila de figuretes xineses esperant:
Figuretes - Pintura 20230216

No cal ni imprimir-ne cap, ja tinc estoc!

En resum, després d'una prova (abans de la COVID) amb la qual em vaig quedar moderadament satisfet: Albert, el maquinista (a l'esquerra)
Figuretes - Pintura Albert10
Fet amb esmalt Humbrol.

em dic! endavant! Porta-ho al següent nivell!

Així que el primer que cal aconseguir: una nansa per subjectar l'home amb els dits.
Una petita investigació sobre Thingiverse:
https://www.thingiverse.com/thing:5771460

Figuretes - Pintura Poignz10
No es veu malament, aquella!

Un petit toc de Cura, diguem un total de 5 hores d'impressió amb la meva antiga bobina de PLA Orange:
Figuretes - Pintura 20230217

I ben bé, aquí teniu el resultat:

Figuretes - Pintura 20230219

Figuretes - Pintura 20230220

Figuretes - Pintura 20230218

La meva antiga bobina de PLA taronja instal·lada, el model de mànec tallat i validat. Per què no fer-ne una altra història de poder pintar més d'un personatge alhora?

Figuretes - Pintura 20230221
Crec que 6 nanses no està gens malament!

Mentre la impressora estava ocupada amb les meves nanses, vaig dibuixar suports temporals per als caràcters a Fusion 360... sense suports.

Aquests suports només serveixen per subjectar temporalment la figureta al mànec mentre la pinta:
Figuretes - Pintura 20230222

1° Sòlid per utilitzar-lo amb una "doble cara"
Figuretes - Pintura 20230223

Figuretes - Pintura 20230224
aguanta!

2° Proporcionat amb 5 forats per a cargols M2
Figuretes - Pintura 20230226

Figuretes - Pintura 20230225
Abans, vaig perforar un forat d'1,5 mm a la cama del pobre.

3° Amb un peu central per a les figures assegudes
Figuretes - Pintura 20230227

Figuretes - Pintura 20230228[/url]

4° També per a personatges asseguts amb el peu central en el camí.
Figuretes - Pintura 20230229
Aquesta senyora tenia una cama plegada sota el seient, el suport no 3 no era adequat.

Ara haurem de començar a pintar tots aquests xinesos!

trenscat2

A Olot, TramBlau, MALLET73 y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 08/11/2021
Nombre de missatges : 1065

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDv Set 08, 2023 7:01 am

Aquesta darrera figureta mereix tota la vostra atenció, Tonton! riuuu smiley-angelic004 riuuu smiley-angelic004

Però per què parles de... xinèsos? scratch scratch scratch scratch scratch scratch
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 08/11/2021
Nombre de missatges : 1065

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDv Set 08, 2023 7:03 am

Ah! Vaig entendre: aquestes són les figuretes que es "Made in China"! ok
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 23/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDv Set 08, 2023 7:22 am

Excel·lent Thierry, ja m'apunto els suports per subjectar les figures per pintar, n'he pintat un munt i aquesta eina pot ser de molta ajuda,

tenies que subjectar la figura pels peus mentre pintaves la part superior, desprès un cop seca la pintura podies pintar els peus, feia que el procés es fes molt llarg, n'imprimiré alguns per provar-los, gràcies.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 28/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDv Set 08, 2023 7:45 am

No havia pensat que els suports els trobaria a thingiverse..!

En faré alguns per als nens, que tenen moltes figures de warhammer per pintar.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 08/11/2021
Nombre de missatges : 1065

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDv Set 08, 2023 9:42 am

Quan penso en les desenes (centenars?) de figuretes del "El Senyor dels Anells" que vaig pintar pel meu fillol... affraid hein80 Però crec que les vaig arreglar a les seves bases i no va estar gens malament.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33119

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDv Set 08, 2023 2:37 pm

Moltes gràcies Thierry, per aquest fil tutorial que crec que ens feia falta!

Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33119

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDv Set 08, 2023 3:42 pm

M'agradaria aportar el meu granet de sorra en aquest fil, amb un petit detall que us pot ser molt útil:

Tonton escrigué:
Ho sentim, els vídeos estan en francès nose

M'agradaria molt que el vídeo fos en català, tot i que a mi no em fa res que el vídeo sigui en francès (per tant res a disculpar, mentre que si a agrair Wink ), però per a qui tingui una dificultat en entendre aquesta llengua, hi ha la possibilitat de traduir els vídeos en forma de subtítol. Us explico com fer-ho:

Hi ha dos icones per a sota de la franja d'avançament del vídeo (que s'activa en passar-hi el ratolí per a sobre). Veieu-los marcats amb unes fletxes a la imatge:

Figuretes - Pintura Pantal15



El de l'esquerra serveix per a activar o desactivar els subtítols.



Figuretes - Pintura Pantal12



El de la dreta serveix per a configuració i permet de seleccionar una llengua a la que traduir-los. Per desgràcia en aquest cas no permet el català, però podeu fer-ho a qualsevol altra llengua que entengueu.



Figuretes - Pintura Pantal13

És així de fàcil. Very Happy

A TramBlau y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 09/10/2022
Nombre de missatges : 950

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDv Set 08, 2023 9:11 pm

Moltes gràcies! smiley-char013

Només un petit aclariment abans de la resta.
No tinc gens experiència en la pintura en miniatura.
Aquí us presento la meva evolució, què funciona i què va funcionar menys, etc.

Espero que la meva petita experiència us sigui útil.

trenscat2
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 22/03/2011
Nombre de missatges : 18792

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDs Set 09, 2023 12:42 am

Merci!!! super12 super12 super12 super12 segur que sí!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 28/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDs Set 09, 2023 4:48 am

No he pogut esperar a fer un suport..!

Figuretes - Pintura 20230910

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer

A Tonton li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 23/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDs Set 09, 2023 6:57 am

riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 09/10/2022
Nombre de missatges : 950

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDs Set 09, 2023 8:13 am

Molt bé Joan  aplaud

Només una petita informació:
Quan vaig imprimir els suports i per imprimir-lo d'una sola peça, vaig col·locar directament la guia de les mordasses al mànec.


20 de febrer de 2023:

Seguint els consells d'un cert "Pintor en sèrie",

Surt dels meus vells pots "Humbrol Emanel".

Unes quantes compres més tard (Amazon i Aliexpress):
I crec que en tinc prou per començar a pintar els meus personatges millor que els pintors xinesos:
Figuretes - Pintura 20230238

Potser notareu que recolzo el vostre negoci local: Vallejo Painting! riuuu

trenscat2
Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 09/10/2022
Nombre de missatges : 950

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDs Set 09, 2023 5:25 pm

22 de març de 2023

En estar encara en la fase de “Reurbanització de la meva oficina”, no hi ha cap avenç en els meus diferents projectes.

Però Hachette està llançant una nova col·lecció a Bèlgica (crec que l'agost de 2022 a França):
"WARHAMMER 40.000 Imperium"
Figuretes - Pintura N110

[url=https://www.hachette-collections.com/fr-be/collection-warhammer-imperium/]https://www.hachette-collections.com/fr-be/collection-warhammer-imperium/[/ url]

Què té a veure això amb els nostres trens: cap! nose

Encara que:
Per posar les mans a la pintura de figuretes, aquesta podria ser una manera econòmica geek geek geek

Mirem una mica més de prop.
Si m'hi subscric, amb el número 2, rebo el número 3 gratis:

Figuretes - Pintura N210

Figuretes - Pintura N310

Aleshores aturo la subscripció.
Així que per 1,99 + 4,99 = 6,98 € em reben 2 llaunes de pintura (Base Ciutadella) + 8 figuretes de Warhammer.

Una “base” Ciutadella amb un cost de 3,60 € => 2 pots = 7,20 €  scratch scratch scratch geek geek

En definitiva, pel preu de 2 pots de pintura, tindria 8 "homes" més que podria torturar com vull i que... sense cap remordiment ni penediment!

Jo Compro!  bounce

Figuretes - Pintura 20230312

PS:
1°) Podeu veure les meves unitats d'emmagatzematge noves (blocs de calaixos comprats a Action)
2°) Els missatges següents es centraran temporalment en les figuretes de Warhammer que serveixen de base per a la meva formació.

trenscat2

A Olot, TramBlau y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 09/10/2022
Nombre de missatges : 950

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDg Set 10, 2023 5:24 am

31 de març de 2023
Aquí estic, més pobre amb 4,99€, però més ric amb 2 pintures, un parell de pinces de tallar, un desbarbador, un tub de cola plàstica, una mica de lectura i 6 lluitadors del futur (mil·lenni 41), o millor dit, de 6 màrtirs. qui patirà les meves agonies com a pintor de figuretes principiant:

Figuretes - Pintura 20230314
És hora de fer el següent pas:

10 d'abril:
Encara en el mode d'"aprendre a ser un pintor en miniatura", estic descobrint l'univers de Warhammer i els seus personatges famosos:

Aquesta col·lecció em arriba en el moment oportú, em permet proveir-me a baix cost d'uns màrtirs i unes tonalitats que de ben segur no m'hauré pensat comprar.
Figuretes - Pintura 20230411

Hauríem de pintar i muntar les figuretes aleshores o viceversa com es veu a molts vídeos de YouTube?
Figuretes - Pintura 20230412

Aquí teniu la solució que aquestes primeres figuretes munten sense cola:
Figuretes - Pintura 20230410

Així els puc muntar i si després vull treure algun element per pintar-lo millor, és reversible

Així que pujo primer.

Primera observació, en comparació amb els nostres personatges LGB, aquests "Ultramarins" són petits i molt detallats:
Figuretes - Pintura 20230413

Aquí teniu els 3 primers "Ultramarins" i un "Necron" preparats per rebre la capa inferior:
Figuretes - Pintura 20230414


15 minuts després, ja està!
Figuretes - Pintura 20230416

Figuretes - Pintura 20230415

Mentrestant, em vaig dibuixar un suport per adaptar-me per poder connectar aquests Warhammer per pintar-los:
Figuretes - Pintura 20230417

Al passar dissabte per la ciutat, no vaig poder resistir-me a entrar a la botiga de jocs de taula geek i tornar amb unes quantes ombres més:
Figuretes - Pintura 20230418

Aquí, els dos primers (els Vallejos) em recorden alguna cosa scratch

Groc fluorescent i taronja fluorescent

Sí!

Els vestits de visibilitat del personal de SNCF i SNCB!

I per a la petita anècdota, està prohibit tenir taronja fluorescent a la SNCB, d'aquí l'ús del groc fluorescent.
Per a què  :?/:

Perquè, el taronja no està totalment prohibit sinó reservat només per a banderes "infra" per tal de cridar encara més l'atenció.

Aviat trauré els pinzells, ho prometo!

trenscat2

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 09/10/2022
Nombre de missatges : 950

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDg Set 10, 2023 5:00 pm

Després de llargs estudis (Tutorials a YouTube), llargs pensaments, és hora de començar.

Així que aquí estic "aprenent de pintar figuretes"  geek

El meu primer màrtir: un "marin espacial":
No sembli complicat, el pinto en tons clàssics: tan blau amb el seu daurat:
Figuretes - Pintura 550x5410

Aquí anem a la primera capa:
Figuretes - Pintura 20230515
"LGB" mai està lluny!

...Poc temps després:
Figuretes - Pintura 20230516

Resultat de la primera capa:
Figuretes - Pintura 20230517

Per descomptat, necessitareu almenys 2 capes!

Encara no sé on em portarà això: desastre  plorar1 o resultat esperat  ok .

trenscat2
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 08/11/2021
Nombre de missatges : 1065

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDg Set 10, 2023 9:24 pm

Segurament hi ha alguna cosa que se m'escapa, però no veig com podeu integrar aquests personatges a la vostra xarxa! Només des del punt de vista de l'escala... Pel que fa a la seva aparença... pensativ pensativ pensativ pensativ pensativ pensativ
Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 09/10/2022
Nombre de missatges : 950

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDg Set 10, 2023 10:48 pm

RailwayManiac escrigué:
Segurament hi ha alguna cosa que se m'escapa, però no veig com podeu integrar aquests personatges a la vostra xarxa! Només des del punt de vista de l'escala... Pel que fa a la seva aparença... pensativ pensativ pensativ pensativ pensativ pensativ


Excepte en una festa per a nens disfressats.   riuuu

No hi ha plans per col·locar aquestes figuretes al meu tren LGB!  nono

Només em serveixen com a suport per millorar-me a nivell de pintura de miniatures:
- Actualment: color base + ombrejat + ressaltat.
- Posteriorment: Ús de matisos "contrast".
etc.

Al mateix temps, també pinto els meus primers personatges per a la meva xarxa (a partir de la impressió de resina 3D)
Paciència, passa

trenscat2

A RailwayManiac li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 09/10/2022
Nombre de missatges : 950

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDg Set 10, 2023 10:52 pm

19 de maig:

Petit progrés del meu primer Space Marine. Però sobretot, el principal motiu pel qual la meva primera capa de blau no es cobria bé va ser culpa meva: la dilució!!!   triste6
Jo havia posat tanta mitja com pintura! cartonro
En resum, era més un rentat que una ombra base!

Aquí teniu una foto posterior:
2 capes de blau,
2 capes de negre
2 capes de marró (cuir)

Figuretes - Pintura 20230523

Des de llavors, el cinturó també està pintat.

Següent pas: blanc a les espatlles i després els colors metàl·lics de la base.

trenscat2

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 08/11/2021
Nombre de missatges : 1065

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDl Set 11, 2023 12:07 am

L'art de l'artista de figuretes no és fàcil! En sé alguna cosa! Quan pintava les figuretes de "Lords of the Rings" per al meu fillol, vaig buscar a Internet els secrets dels Mestres... En definitiva, tot i que vaig aconseguir "dominar" la tècnica del pinzell sec (Dry brushing), no va ser així. dels rentats. I si els cossos dels meus personatges estaven pintats correctament, mai vaig aconseguir fer una cara expressiva! Afortunadament, m'anava molt millor amb els "mumaks" i les màquines de setge (ballistes, catapultes i altres trebuquets)!


L'art du figuriniste n'est pas facile ! J'en sais quelque chose ! Quand je peignais les figurines "Seigneurs des Anneaux" pour mon filleul, j'ai cherché sur Internet les secrets des Maîtres... Finalement, si j'ai  réussi à "maîtriser" la technique du Dry Brushing, ce ne fut pas le cas pour celle des lavis. Et si les corps de mes personnages étaient correctement peint, je n'ai jamais réussi à faire un visage expressif ! Heureusement, je me débrouillais beaucoup mieux avec les "mumaks" et les machines de siège (ballistes, catapultes et autres trébuchets) !


Salutacions,

Christophe

A TramBlau y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 09/10/2022
Nombre de missatges : 950

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDl Set 11, 2023 12:30 am

21 de juny
A causa de les poques sessions de 10 minuts setmanals, el meu treball d'aprenentatge de la pintura en miniatura avança a petits passos.

Ara he arribat al final d'aplicar les capes base als meus primers 2 "Space Marines":

Figuretes - Pintura 20230618

Figuretes - Pintura 20230619


Què és el següent per a aquests 2 nois?
- enfosquiments
- i els... aclariments

Després d'això?

Més marines espacials esperen, així com guerrers necrons malvats (una mena de robots humanoides lletjos totalment metàl·lics)

I per descomptat, les futures figuretes del ferrocarril encara s'han d'imprimir amb la meva nova impressora de resina.

27 de juliol:
Per acabar amb les miniatures de Warhammer 40
(bé, per a tu perquè cada setmana, no puc evitar comprar el nou llibret de Hachette)

Aquí teniu la resta del quadre de 3 Ultramarines:

D'esquerra a dreta:
Esquerra: després dels tons base
Mitjà: després de l'enfosquiment (Agrax Earthshade de Citadel. Ombra que significa ombra)
Dreta: després d'aclarir (tons de base més clars o el mateix to clarificat)

Figuretes - Pintura 20230758

Figuretes - Pintura 20230759

Detalls de cadascun:
Tint base
Figuretes - Pintura 20230761

Enfosquit
Figuretes - Pintura 20230762

I aclarit
Figuretes - Pintura 20230760

Per a l'enfosquiment i la il·luminació, he preferit fer massa poc que massa (encara he de practicar la mà)

I per acabar amb els Warhammers, aquí teniu el meu primer Necron pintat:
Figuretes - Pintura 20230764

Figuretes - Pintura 20230763

Figuretes - Pintura 20230765

Ens veiem demà per les meves noves víctimes (que us interessarà més)

trenscat2

A Olot, TramBlau y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33119

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDl Set 11, 2023 5:57 am

Tonton escrigué:
...Ens veiem demà per les meves noves víctimes (que us interessarà més)

Visca!!!

bounce
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 23/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDl Set 11, 2023 6:33 am

👍👍👍
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 28/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitimeDl Set 11, 2023 9:05 am

Molt bé aquest pas a pas.

Per aclarir (treure llums), la primera tècnica que vaig aprendre va ser la de pinzell sec, molt útil per la majoria de figures, però sovint dóna un aspecte brut que a algunes figures no els queda bé.

En aquest cas, es tracta de marcar els relleus amb pintura clara, una mica diluïda, que crec que és el que has fet. Les arestes queden clarament definides i es poden aconseguir efectes de brillantor i reflexes, a l'estil dels pintors de quadres.

Per exemple, amb aquesta maga, tots els plecs de la roba estan marcats, amb fosc als interiors i blau lleugerament més clar als exteriors. Si hagués fet pinzell sec, hauria quedat més brut.

Figuretes - Pintura Screen86

En quant als detallats de les cares, Christofe, sí que és cert que costa que quedin expressives.
El que jo faig és pintar el color base, després, ombres i llums, tal com s'ha descrit en aquest fil i per fer els ulls, amb un pinzell molt fi, li pinto un punt negre, després, una mica de blanc als costats. En aquest punt, tots els personatges tenen cara de sorpresa, amb uns ulls gegants... Laughing
El que cal fer és amb el color de la pell, unes petites línies a dalt i a baix, per definir una forma d'ull allargada, com si fossin les parpelles.

Figuretes - Pintura Screen87

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer

A TramBlau y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Figuretes - Pintura Empty
MissatgeAssumpte: Re: Figuretes - Pintura   Figuretes - Pintura I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Figuretes - Pintura
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 4Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4  Següent
 Temas similares
-
» Figuretes - Impressió de figuretes en 3D
» figuretes preiser
»  Una mica de pintura. Toytrain

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Edificis, personatges i altres accessoris-
Canviar a: