TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Centre de control i operacions del circuit - Página 2 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Centre de control i operacions del circuit

+3
Sisu
Olot
TramBlau
7 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3  Següent
AutorMissatge
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47

Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 77
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2514

Centre de control i operacions del circuit - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 4:06 am

a la part marcada en vermell, no connecteu un LED o una bombeta, sinó un relé inversor que pugui encendre els dos LED o bombetes !!!

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12356

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 4:15 am

Gràcies Daniel, em pots fer un esquema d'instal·lació?

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7382

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 5:54 am

Això només ho pots fer amb els contactes auxiliars com aquells que vaig fer pel Lluís i fer el cablejat fins el quadre de comandament com diu en Joan, et marcarà quan la agulla fa el canvi, si et canvia el color del led vol dir que el canvi està ben fet i pel color del led sabràs la posició de l'agulla, si prems el boto per canviar l'agulla i no fa el canvi del led vol dir que l'agulla no ha canviat, passa alguna cosa que impedeix el canvi, com pot ser una brossa que impedeixi que el motor mogui l'agulla.
Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 6:18 am

Centre de control i operacions del circuit - Página 2 Schzom17

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 9:02 am

Aquest sistema ,Daniel, pot funcionar amb algunes condicions, però no és garantia de que el canvi s'hagi fet correctament.

Quan prems el botó per canviar l'agulla actives el relé i aquest et dona la senyal que s'ha posat en marxa, però quan deixes el botó el relè torna a la seva posició de repòs i et diu que l'agulla torna a ser en la posició inicial.

Per contra si tu poses els contactes auxiliars a l'agulla la senyal que reps és la del moviment real que ha fet la agulla, encara que hi hagi la dificultat de passar més fils, però la informació és veridica
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 9:17 am

Busco només veure al tauler que li vaig donar l'ordre de canvi, i amb una ullada veure en quina posició vaig col·locar el desviament. Quan el circuit estigui completat sé controlarà per CCTV, no tinc ganes de córrer pel jardí darrere dels trens

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 9:26 am

els relés biestables romanen a la posició sol·licitada.
cada participació requerirà 3 cables addicionals. per tant, 5 cables per desviació.

CCTV Question Question

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 9:42 am

MINI RELE BIESTABLE 24V 2 BOBINAS Daniel aquest em pot servir?

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33812

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 10:11 am

Ah! veig que se m'han avançat!

Sento haver trigat excessivament. Soc completament partidari de la proposta de'n Daniel. I jo crec, Pere, que si que et pot anar be el que tu dius. Jo utilitzo aquest:

https://diotronic.com/rel%C3%A9s-biestables/18948-rele-biestable-5v-2-bobinas

ignasibaga escrigué:

...
Per contra si tu poses els contactes auxiliars a l'agulla la senyal que reps és la del moviment real que ha fet la agulla, encara que hi hagi la dificultat de passar més fils, però la informació és veridica

I com ho fas tu, Ignasi, per a posar aquest contactes auxiliars que proposes?

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 10:15 am

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 4:56 pm

Pere, que els hi posaves alguna resistència als leds?

pensativ
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 5:01 pm

ignasibaga escrigué:

...

M'imagino que, per a obtenir informació verídica del tot, deus posar els contactes auxiliars que proposes als espadins de les agulles.

pensativ

I com t'ho fas, Ignasi, per a posar aquest contactes auxiliars?

NOTA: he posat per segona vegada aquesta mateixa pregunta, per a evitar "possibles despistes" de la persona a qui va destinada, tenint en compte que precisament fa poc va ser castigada per no estar prou al cas dels temes de TRENS,cat.

Rolling Eyes smiley-angelic004

riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7274

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 7:00 pm

Em llegeixo sempre aquests temes de les conexions,dels desviaments, etc amb interès per si mai faig alguna cosa. JO faria com en Pere, per mi el sol inconvenient és que per s¡ha de posar un relè per cada desviament, encara que suposo que en un circuit mitjà no hi ha molts desviaments.

Però en les estacions hi pot haver vies d'partament, cap a tallers, dipòsits, carboneres, etc, etc i això ho complica, més que res per la quantitat de feina a cablejar i muntar.

Altra manera és fer-ho "a la brava", i tenir clar en quina posició està el desviament cada vegada que prenem l'interrptor/pulsador del armariet LGB de desviaments (el 51570 crec).

Crec que per exemple, en Xavi a Kargòlia ho fa com dic, sense cap pilot que li marca la posició dels desviaments.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 8:48 pm

Daniel, Amadeu, crec que és el mateix AliExpress Quan baixi a Barcelona el 28 a veure cirurgià, passaré per Diotronic a comprar 1/2 per fer les proves, i de pas a comprar resistències per als leds, mai me'n recordo de la potència que tenen, però sempre gasto la mateixa

Ja m'indicareu com he de fer les connexions, que a part de les connexions dels leds i el corrent del desviament, entenc que ha de veure una entrada externa

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDl Ago 14, 2023 5:26 am

Olot escrigué:

Sento haver trigat excessivament. Soc completament partidari de la proposta de'n Daniel. I jo crec, Pere, que si que et pot anar be el que tu dius. Jo utilitzo aquest:

ignasibaga escrigué:

...

Aquests contactes els comercialitza LGB, però aquests els vam fer en 3D per gestionar el triangle d'en Lluís, els vam presentar a Molins, serveixen per a senyalització, la avantatge és que qui l'acciona és el mateix motor de l'agulla, llavors si el canvi s'ha fet correctament ell indica el canvi i la posició de l'agulla.

Centre de control i operacions del circuit - Página 2 20230122

Centre de control i operacions del circuit - Página 2 Cont_a12

El relé biestable és una maniobra en paral·lel a la del motor i pot tenir falsos resultats. les agulles al aire lliure hi entren trossets de branques o fulles que encallen el seu moviment i s'han de netejar tot sovint, amb el relé biestable potser que el motor no canvii de posició perquè està encallat però el relé si que ho farà, llavors ens pensarem que el canvi s`ha fet.
Amb el contacte si el motor no pot fer el canvi tampoc podrà indicar el canvi, llavors des del comandament veurem que alguna cosa no va bé perquè l'agulla no ha canviat.

No sé si em sé explicar.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDl Ago 14, 2023 6:00 am

El problema que veig aquest sistema és la intempèrie i la gran quantitat de cable a utilitzar.
Amb el temps pensava posar semàfors als desviaments i així des de les càmeres assegurar el canvi, per ara el meu objectiu és la taula on poso el control d'operacions, i després, veure si poso també aquest sistema per completar la seguretat de les agulles

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDl Ago 14, 2023 8:52 am

em sembla perfecte
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDl Ago 14, 2023 11:26 am

ignasibaga escrigué:
Olot escrigué:

ignasibaga escrigué:

...

Aquests contactes els comercialitza LGB, però aquests els vam fer en 3D per gestionar el triangle d'en Lluís, els vam presentar a Molins, serveixen per a senyalització, la avantatge és que qui l'acciona és el mateix motor de l'agulla, llavors si el canvi s'ha fet correctament ell indica el canvi i la posició de l'agulla.

Centre de control i operacions del circuit - Página 2 20230122

Centre de control i operacions del circuit - Página 2 Cont_a12

El relé biestable és una maniobra en paral·lel a la del motor i pot tenir falsos resultats. les agulles al aire lliure hi entren trossets de branques o fulles que encallen el seu moviment i s'han de netejar tot sovint, amb el relé biestable potser que el motor no canvii de posició perquè està encallat però el relé si que ho farà, llavors ens pensarem que el canvi s`ha fet.
Amb el contacte si el motor no pot fer el canvi tampoc podrà indicar el canvi, llavors des del comandament veurem que alguna cosa no va bé perquè l'agulla no ha canviat.

No sé si em sé explicar.

En definitiva: estem en el mateix. Vull dir que el contacte en aquest cas tampoc és als espadins, que em creia que això és el que proposaves. Igualment en aquest cas, el led et marcarà que el motor ha canviat de posició. En canvi les agulles no es detecten. Si per "H" o per "B" hi ha qualsevol problema, sigui una pedra que s'ha ficat entremig, sigui un tros de branca, o que la biela de transmissió s'ha trencat, tampoc no tens cap indicador de final de carrera dels espadins.

tristonet tristonet tristonet

És veritat que evites tenir una maniobra paral·lela amb el relé, i així segur que és més fiable. Però jo em creia que parlaves de detectar el moviment de les agulles, no pas del motor.

En qualsevol cas, gràcies per la resposta. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDt Ago 15, 2023 3:46 am

No, no Amadeu, si hi ha algun impediment que evita el desplaçament del espasí el motor no es mou queda encallat i per tant no fa el canvi i t'avisa que no ha fet el canvi.
L'únic cas que et podria porta a engany seria el trencament de braç de desplaçament de les agulles, que no ha passat mai
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDt Ago 15, 2023 8:33 am

ok
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDc Ago 16, 2023 5:40 am

Continuo amb la construcció del centre de control, de moment ja tinc l'espai dels pupitres dels desviaments i bases per a tres estacions, em falta la base de l'estació principal.
Ara estic pintant-les i dibuixant l'esquema de les estacions, i esperant que m'arribi el material elèctric, leds, interruptors, etc.

Centre de control i operacions del circuit - Página 2 16922010

A veure si dijous que baixaré a Vic trobo el calaix per a l'estació principal

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDc Ago 16, 2023 5:44 am

Quina emoció!!

bota

Fa venir ganes de veure'l acabat i funcionant!

sii
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDc Ago 16, 2023 5:45 am

Per cert, que tens un lloc a on comprar components electrònics a Vic?

Estic fart de baixar a Barcelona. I a Granollers n'hi ha un, però...

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDc Ago 16, 2023 6:02 am

Jo crec que en un parell de mesos pot quedar acabat, just perquè m'arreglen la mà.
He estat buscant a veure si algú ha encenyat com ha fet el seu centre d'operacions per internet, i no ho he trobat, m'hauria anat bé trobar-ne exemples. Bé ara ja està dissenyat ia seguir.

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitimeDc Ago 16, 2023 6:03 am

Olot escrigué:
Per cert, que tens un lloc a on comprar components electrònics a Vic?

Estic fart de baixar a Barcelona. I a Granollers n'hi ha un, però...

No, Amazon EliExpress nose

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit - Página 2 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Centre de control i operacions del circuit
Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 3Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3  Següent