El Turmwagen d'LGB; canvi de vagó plataformaEl T
urmwagen vagoneta (LGB 3530) apareix el 1977 -renumerada 45300 a partir de 1993- i restà en catàleg fins 1998. Amb petites diferències, se'n fabricaren cinq versions.
El
Turmwagen versió vagó plataforma va sortir del 2000 al 2002 com a remolc del tramvia d'obres LGB 22355. Com a vagó solt (LGB 45305) va estar en catàleg del 2003 al 2007, i el mateix model i color, però amb referència 45306, torna a aparèixer en 2019.
Es a dir, el 45305 és la evolució llògica del 3530. Si be podriem dir que
en la primera versió –vagoneta– "faltava vagó", en la segona gairebé podriem dir que "sobra vagó". L'LGB 3530, posteriorment 45300
L'LGB 45305 (marró clar)
Abans que sortís al mercat el 45305 jo havia colocat la torre en un xassís de la sèrie Fantasy / ToyTrain, adaptat al tren suis de via mètrica, amb un resultat –crec que- satisfactori. Ës relativament senzill i sols precisa de:
● tallar una placa d'ABS, metacrilat, poliestirè o PVC de 185 mm × 84'5 × 2 [el PVC i el metacrilat son massa durs, no son de bon treballar]; també es pot fer
en contraplacat; millor per la veta de la fusta en marcar-hi els taulons
● marcar a la placa els taulons –al mateix ample que els de la plataforma– i les vetes de la fusta
● marcar i fer els vuit forats necessaris: 4 per a la torre i 4 per subjectar la planxa al xassís.
● avellanar els forats -pel cantó que correspongui- amb broca de 6,5 mm. de Ø i collar la torre amb visos de fusta de 3 mm × 12 i la planxa al xassís amb ca-
ragols M 3 amb femella i volandera interpossada entre planxa i xassís.
● fer el pivot de gir amb tub de 9,5 mm. de Ø [Evergreen 232] i el coixinet en volandera amb planxa d'ABS –o similar– de 0'5 mm.
● pintar–la en color negre satinat
● substitució dels topalls i maneta del fre de cargol, per peces tipus suis. Les mànegues no cal, car les de Toy Tren son practicament iguals que les dels vagons
suïssos, i molt dificils de distingir.
Amb totes aquestes petites feines a punt d'acabar l'hi vaig comentar a l'amic Alejandro, i em va comunicar -amb al·legria- que ell -temps ençà- havia fet el mateix.
Fet que va alegrar-me en veure que no anava desorientat en els meus plantejaments.
Detalls:
La planxa per la cara superior, pintada.
La cara inferior amb els forats sense avellanar, les volanderes d'interposició, els pivots dels bogis i els coixinets en volandera
Detall de la cara inferior amb els forats avellnats i els cargols ben encastats
El vagó-torre acabat.
Els que vagin a MontcaTren 2023..., el veuran circular !!!