El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
La petita modificació del bogie per tal d'integrar els coixinets a les caixes d'eixos, Re-Cura:
Primeres fotos "impressió en brut", només els suports eliminats.
I els ganxos van niar als bucles d'acoblament
Continuarà....
Aclariment: Simplement imprimiu sense problemes. si no és perfecte, serà el mateix preu.
A TramBlau, MALLET73 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
mikado Trenjardinaire
Ubicació : Barcelona Edat : 54 Data d'inscripció : 02/12/2016 Nombre de missatges : 470
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dl Abr 17, 2023 8:48 pm
La comunitat del modelisme en 3D va creixent.
Salut i vapor
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dl Abr 17, 2023 9:38 pm
mikado escrigué:
La comunitat del modelisme en 3D va creixent.
Salut i vapor
+1
mallet73
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dc Abr 19, 2023 8:28 pm
Continuació del lloc, ara és el torn del xassís. Aquest consta de 3 parts:
Aquí teniu les parts finals impreses: (És el full de Bristol el que està corbat, no la llitera)
De totes maneres, aquí teniu una vista del xassís complet: (La part central està col·locada cap per avall a la foto, hauré d'anar amb compte a l'hora d'enganxar! )
A TramBlau, MALLET73 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dj Abr 20, 2023 6:36 pm
M'he oblidat de precisar! Aquest vagó era la meva ocupació a finals d'octubre, principis de novembre de 2022.
I així, el 29 d'octubre de 2022, continuació de les impressions. Finalment afrontem el sòl, també compost per 3 parts:
Tenint en compte el temps d'impressió de cada peça, penso imprimir-ne una al dia. (Evito imprimir mentre dormo tant com puc )
Paral·lelament, muntatge d'eixos de recuperació LGB als bogies amb coixinets reals a les caixes d'eixos:
Trobo que aquest tipus de bogie amb rodes de radis té un encant boig!
A Olot, TramBlau, MALLET73, lluis7 y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dj Abr 20, 2023 8:25 pm
impressió a un 20% ja et sortiran bé els estreps del vagó..no seran fràgils?? potser modificar el disseny i imprimir-los en pla en un altre impressió i així assegures la resistència dels streps..!? no ho has pensat? bé cada un decideix com fer-ho..
salutacions
mallet73
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dv Abr 21, 2023 12:20 am
MALLET73 escrigué:
impressió a un 20% ja et sortiran bé els estreps del vagó..no seran fràgils?? potser modificar el disseny i imprimir-los en pla en un altre impressió i així assegures la resistència dels streps..!? no ho has pensat? bé cada un decideix com fer-ho..
salutacions
mallet73
Moltes gràcies,
Encara no ho sé, aquest vagó encara no ha rodat. Però com, ho imprimeixo jo mateix. Si hi ha algun trencament, tornaré a imprimir. També penso comprar una impressora 3D de resina. En aquest cas, podré imprimir determinades peces en resina "dura" i a més amb una finesa de detall més fina
A TramBlau y a MALLET73 Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dv Abr 21, 2023 2:19 am
Merci à vous..... per ensenyar-nos les teves construccions!!
mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dv Abr 21, 2023 5:08 am
MALLET73 escrigué:
Merci à vous..... per ensenyar-nos les teves construccions!!
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dv Abr 21, 2023 8:19 am
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dv Abr 21, 2023 6:33 pm
31 d'octubre de 2022: Continuació de la fabricació d'aquest bogie pla:
Ahir vaig imprimir el primer terç del pis:
Mentrestant, el xassís està enganxat, els acoblaments muntats als bogies, els ganxos d'acoblament equipats amb una mitja molla de "BIC" (Anunci no intencionat, però molt més fàcil d'entendre l'origen exacte que: "una mitja molla d'un bolígraf" )
Vista inferior:
I amb la primera part del pis:
A continuar - A Suivre - To be continued - Te volgen - Continuarà
A TramBlau y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Ds Abr 22, 2023 6:09 pm
primer de novembre. Avui està previst quedar-se a casa!
Així que aquí tornem a fer unes deu hores d'impressió per a la part central del pis:
Unes quantes vegades més tard......
El tercer pis del segon pis està imprès (així com els 14 puntals)
I durant aquest temps, vaig gastar 4 cotxes amb "pneumàtics d'hivern" (Encara no és obligatori a Bèlgica, però recomanat. I com qualsevol bon ferroviari que sóc, la seguretat primer!)
A TramBlau, MALLET73 y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dg Abr 23, 2023 5:44 am
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dg Abr 23, 2023 3:29 pm
5 de novembre de 2022
La tercera i última part del terra que s'imprimia ahir, és el moment de procedir a l'encolat:
Una mica de premsa:
I el resultat final:
Cost d'aquest vagó: Zero € !!!
Abans d'enganxar el terra al marc, planifico dos petits acabats:
1°) pinta-ho, el color vermell brillant és realment "joguina" 2°) Tot i que aquest vagó és un model nord-americà i, per tant, amb un enganxament automàtic, la deformació professional obliga, no puc concebre fer-lo funcionar amb equips europeus sense coixinet d'amortiment! Així que torno al meu ordinador després d'unes quantes mesures per dibuixar-lo!
A TOG y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dg Abr 23, 2023 4:18 pm
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dg Abr 23, 2023 5:45 pm
Olot escrigué:
Esplèndit, Thierry.
Amb què ho encoles?
Graciès
El filament utilitzat és del tipus PETG. La cola és "plàstic especial". Però encara no tinc cap experiència amb el temps, és la primera vegada que l'utilitzo.
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dl Abr 24, 2023 3:29 am
un molt bon muntatge, ja també he viscut aquesta experiència en els meus, ja no tant, inicis amb el 3D a mans d'en Carles que em va passar el enllaç per poder fer aquest vagó, però un parell de reflexions ....
Tonton escrigué:
Cost d'aquest vagó: Zero € !!!:
El cost del vagó no és zero euros, és molt difícil de valorar exactament el cost real, però s'han de tenir en compte diferents factors amb més o menys importància o transcendència, com és el cost del fil, la electricitat consumida o la amortització de la impressora, hores invertides i els efectes secundaris de les peces defectuoses. Tot plegat em venia de la pregunta quin cost tenien els vagons que construïm nosaltres en comparativa amb els del mercat amb característiques similars. Si compro una impressora per fer un vagó, aquest m'ha sortit a un preu prohibitiu, però quants vagons he de fer perquè em surti avantatjós ?, aquí és on hi ha la qüestió, ja sé que és un hobby i que aquesta no és la prioritat, també estic plenament convençut que jo he amortitzat sobradament la impressora. En que finalment vaig arribar a la conclusió que al fer la valoració de un treball amb la impressora hi comptaria un euro per hora de impressió, comptat que la meitat seria per a la amortització de la impressora i l'altra meitat per el fil consumit, la electricitat i les pèrdues amb els suports i peces fallides. Deixant tot el temps de disseny o muntatge del vagó com a part del divertimento de la afició. Amb aquestes premisses crec que el teu vagó pot anar entre les 30 0 40 hores, = Euros
Tonton escrigué:
Abans d'enganxar el terra al marc, planifico dos petits acabats:
Tot i que aquest vagó és un model nord-americà i, per tant, amb un enganxament automàtic, la deformació professional obliga, ... ...
Jo també hi vaig fer la meva personalització, ... ... d'això es tracta
A MALLET73 li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dl Abr 24, 2023 5:12 am
Amb zero €, vull dir que no em va costar res: - Electricitat, sí, potser 2 o 3 € però no mesurada i per tant no comptada. De totes maneres, a la meva factura anual, no canviarà gaire. - Impressora: ja es compra per 2 o 3 anys - Filaments: només filament en estoc (per tant, no hi ha compra) - Eixos: ferralla dels meus turismes que han canviat a eixos metàl·lics (per tant, recuperació) - Hora: m'aixeco, començo a imprimir i després començo a treballar des de casa per Thalys. s'imprimeix sense mi per tant perdent el temps.
+ La diversió de fer-lo tu mateix (encara que només sigui un fitxer penjat a Thingiverse)
I a més, per trobar un model LGB de segona mà és un mínim de 50€ més despeses d'enviament. (Newqida són gairebé el mateix preu)
A TramBlau y a MALLET73 Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dt Abr 25, 2023 2:47 am
Cost 0 mai hi és però més econòmic que comprar segur...
cert, es gaudeix fent el muntatge i moltes vegades cal ajustos no previstos...
salutacions
mallet73
A Tonton li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dt Abr 25, 2023 3:03 am
Totalment d'acord amb tu.
Amb zero euros vull dir: "Zero compres, just el que tenia a casa"
I pels segells: Sense cap pretensió ni respecte per un model real, tan aviat dit, tan aviat fet:
Impressió llançada, més que esperar una hora!
Els coixinets de xoc s'imprimeixen:
Acabat de sortir de les seves closques:
Una petita edició ràpida:
Això ja té un aspecte més "ferroviari europeu":
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dt Abr 25, 2023 3:17 am
salutacions
mallet73
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dt Abr 25, 2023 4:54 am
Tonton escrigué:
Totalment d'acord amb tu.
Amb zero euros vull dir: "Zero compres, just el que tenia a casa"
Ara ja hi estic més d'acord.
A Tonton li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dt Abr 25, 2023 7:24 am
Un altre opció que tenies es modificar amb el tinkercad o altre programa de 3d de posar el topall i així ja tenir lo directament en la impressió..
Salutacions
Mallet73
Assumpte: Re: Flat car 3D "Thingiverse" Dv Abr 28, 2023 6:33 am
6 de novembre Ahir a la nit, la caixa "Red Ferrari PETG" va canviar a "Matt brown" (imprimació acrílica vermella)
Aquí teniu el resultat final:
Tot el que ha de fer és rebre unes quantes marques i, per descomptat, una prova de rotllo.
Editat per darrera vegada per Tonton el Dv Abr 28, 2023 6:51 pm, editat 1 cop en total