El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dj Gen 05, 2023 8:49 pm
Davant l'imminent represa del servei als FFCC de La Terrassa, més que mai ara cobra vida el projecte d'un ferrocarril auxiliar per a servir les mines. El projecte engloba primer de tot la Mina Boada, que tindrà el seu propi ferrocarril fins al carregador. De moment s'està construint el traçat fins la mina, el carregador i... el dipòsit de màquines. Per si algú pregunta "com és que a mig construir el circuit gran, que encara ni tan sols funciona, t'embarques ara en la construcció d'una altra línia?", ja dono la resposta només de començar: m'hagues agradat de fer-lo quan acabi l'altra, però la zona de la mina quedarà inaccessible quan tingui el Viaducte de Pedra en Corba acabat. Per això em veig obligat a fer això abans d'acabar aquell viaducte.
Dit això, començaré per a explicar-vos el procés de construcció del dipòsit de màquines dels FMAC:
He partit de dos exemplars de la ref Pola nº 330900, estació de Kleinbach, de la que se'n han fet molts altres versions. La referència consta de dos edificis, jo he fet servir aquest:
Sempre n'he trobat en molt mal estat, que servirien només per a desballestar, o... per fer el que jo acostumo a fer
La idea va començar per aquí:
Façana costat porta de tren, elements a modificar:
La següent seqüència d'imatges és prou explicita...
... no obstant jo explico: Primera imatge estat original. Segona imatge, en vermell les traces per a on s'hauria de tallar. Tercera imatge en verd, un cop tallat, les traces de les peces a construir. En la darrera imatge veiem com queda.
A TOG y a quimserra Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dj Gen 05, 2023 9:05 pm
Un cop tenir clar això, vaig passar a la construcció de la resta de l'edifici, a on encara estic en procés:
Com podeu veure no té major dificultat que ajuntar els dos edificis, suprimint-ne dues de les façanes.
Vista del costat de la façana posterior, que es manté en estat original, oferint una sortida per la part posterior de la cotxera:
Algunes imatges d'altres detalls...
Costat porta dels trens:
Aquí un detall de les peces noves fetes SEMPRE amb plàstics Pola retallats de sobrants
I vistes de l'interior
Un cop posades les portes queda així:
Com que és un tren miner de proporcions molt més reduïdes que el tren normal de LGB ens calia un edifici una mica més petit que el Lokshuppen tradicional de Pola. Aquesta la raó de ser d'aquesta nova construcció. Com és natural, les portes són de mida bastant més petita que les del Lokschuppen normal, però jo n'he aprofitat unes que em sobraven d'una altra construcció.
En el proper capítol abordaré l'explicació de com he fet la reducció d'aquestes portes.
A TramBlau, MALLET73, lluis7, KTK, quimserra y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dv Gen 06, 2023 6:29 am
Quant de joc tenen aquestes peces!! a més facils de treballar i engantxar...patenta-ho que tu copien ràpid!!
salutacions
mallet73
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dv Gen 06, 2023 6:48 am
quina bona fila fa ja aquest diposit
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dv Gen 06, 2023 9:27 am
MALLET73 escrigué:
Quant de joc tenen aquestes peces!! a més facils de treballar i engantxar...patenta-ho que tu copien ràpid!! salutacions mallet73
Jo no penso pas patentar res!!
Precisament si algú em copia serà un honor per a mi, donat que és una bonica forma de dir-me que li agrada el que faig. En qualsevol cas, ho poso aquí per què vull compartir el que faig precisament per a donar idees als demés!
Si no vulqués que ningú em copies, més valdria no publicar-ne res...
lluis7 escrigué:
quina bona fila fa ja aquest diposit
Dons esperat a veure com ha acabat avui (no toca encara posar aquesta foto, però preneu-vos-la com un anticip, o un tráiler, que no pas un spoiler !!
A TramBlau, lluis7, KTK y a quimserra Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dv Gen 06, 2023 4:22 pm
Dons a lo promès:
Reducció de la porta, que resulta massa gran per les mides del Lockschuppen actual, respectant la forma dels marcs:
A l'esquerra, imatge 1, la porta de l'esquerra en estat original mentre que la de la dreta ja té les mides adequades. Notareu que la diferència és notable.
Imatge 2, hi ha marcat en vermell les línies de tall, i en blau el tros que sobra, a suprimir.
Imatge 3, un cop suprimit la tenim la porta a l'alçada correcta. Ara ens cal modificar l'amplada.
Imatge 4, igualment marcat en vermell les línies de tall i ratllat en blau la zona a suprimir.
Imatge 5, correcció de la porta completament acabada. Ara les mides son iguals en les dues portes, dreta i esquerra.
A lluis7 y a quimserra Els hi agrada aquesta publicació.
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dv Gen 06, 2023 6:24 pm
Ànim!
Kitbashing increïble
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dv Gen 06, 2023 6:48 pm
Gràcies, Thierry.
No coneixia aquesta paraula, que incorporo immediatament al meu diccionari perquè defineix perfectament el que jo faig: Kitbashing o model bashing és la pràctica de fer una maqueta nova traient peces dels kits. Aquestes peces es poden afegir a un projecte personalitzat o a un altre kit. En model rocketry, kitbashing es refereix simplement a utilitzar les peces d'un kit per construir un model diferent. Normalment s'utilitza per crear models inusuals i/o especialment complexos., Segons Wikipedia.
Per tant, a partir d'ara em consideraré bastant Kitbasher.
A quimserra y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dg Gen 08, 2023 7:06 pm
És perfecte
Potser una mica ajustat per a un "Big Boy" o un Mallet
Però, per descomptat, el teu petit cobert no està dissenyat per a aquestes grans locomotores!
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dg Gen 08, 2023 7:16 pm
Per descomptat, Thierry; Es tracta només d'un petit dipòsit per a un modest tren de mines.
Els cinc primers minuts del següent dia vaig començar a preparar el sostre...
I també la base que requereix el nou edifici, partint de les dues que tenia de cada un dels edificis anteriors.
Un cop plantejada la nova peça, a encolar!
Mentre això s'asseca, continuo preparant les peces del sostre...
I de cinc minuts en cinc minuts, començo per fi a encastar la via al terra. A diferència dels Lockschuppen anteriors, aquest portarà les vies incorporades, i fixes a l'interior de l'edifici.
Això és el que dóna de moment. Em sembla que no puc pas demanar més.
Com és natural, m'hi recreo llargament (més de cinc minuts), per a veure'n el resultat.
L'objectiu és que sembli com si jo mateix fos a dins.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dl Gen 09, 2023 8:22 am
Si que està aprofitat aquest magatzem...3 màquines!! Anem per el pastís....que ningú digui res....
Salutacions
Mallet73
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dl Gen 09, 2023 8:34 am
jo si que dic: chapeau !! una feina rigurosa i meticulosa. com sempre, per altre banda
mikado Trenjardinaire
Ubicació : Barcelona Edat : 54 Data d'inscripció : 02/12/2016 Nombre de missatges : 470
Assumpte: Re: Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dt Gen 10, 2023 1:56 am
Jo per dir alguna cosa dire..... Amadeu quines mans i que visionari, els de Pola haurien de contractar per desenvolupar producte.
Salut i vapor
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dt Gen 10, 2023 8:55 am
Sou molt amables, nois!!
Gràcies per els vostres comentaris...
Si, Fedor, jo també ho vaig pensar i una vegada els hi vaig enviar la foto d'una de les meves construccions (concretament l'enclavament que vaig fer en tornant d'Anglaterra). No vaig rebre cap resposta...
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dl Abr 03, 2023 10:35 am
Amics, avui dia tinc aparcada la construcció del dipòsit, que continuarà dintre de poc. Però com que aquesta és una construcció que puc continuar després de posar en marxa els FFCC de La Terrassa, considerant que no és un treball prioritari, ha passat al davant la construcció de la muntanya i de la mina que han d'anar darrera del pont de pedra, un dels cinc ponts que estic construint en aquest mateix moment, i que després impedirà l'accés a on he de construir aquesta mina.
Així dons, gairebé a punt la mina Boada, una de les Mines del Alt Congost, us en puc mostrar ja alguna petita cosa. Més fotos vindran properament:
El camí de ferro cap a la bocamina de Can Boada. Arribar a la mina és gairebé com fer un cim!
La Bocamina de Can Boada
Des de l'interior de la mina mirant cap a fora. Remarqueu el Tagamanent, que es deixa veure molt tímidament?
Mirant cap a l'interior des de la bocamina
Bona part del material rodant ja es troba als tallers per a ser treballat d'aquí a molt poc
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Ferrocarril i Mines del Alt Congost Ds Abr 08, 2023 9:02 am
Els treballs van progressant, però no tan ràpid com jo voldria. Per una banda hi ha temes de salut que em frenen. Per una altra, aquest dies he estat molt enfeinat en altres coses...
Però la muntanya de la mina va creixent de mica en mica, tal com s'omple la pica. Per a que us feu una idea de la que tinc muntada, aquí ve una foto dels treballs, feta aquesta mateixa tarda.
Ubicació : Madrid Edat : 51 Data d'inscripció : 11/01/2018 Nombre de missatges : 448
Assumpte: Re: Ferrocarril i Mines del Alt Congost Ds Gen 13, 2024 12:40 am
Amadeu... aquest dipòsit transformat ha quedar molt bé.... em sembla una idea formdable...
I a mès t'ha quedat molt maco.... Una gran idea.... Felicitats amic meu!!!!
Un abraçada. Álvaro.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Ferrocarril i Mines del Alt Congost Ds Gen 13, 2024 8:00 am
Moltes gràcies, Àlvaro!
Així que t'agrada? és una peça única perque mai abans s'havia vist. El dipòsit tradicional, el de tota la vida, era massa gran per a les petites locomotores de mina.... i és allò que diuen, de que quan hi ha necessitat, es crea l'enginy...
A demés, és la única part visible des del carrer de la meva instal.lació...