El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Olot vagó cuadra Dc Ago 17, 2022 6:24 am
Hola, faig una crida als especialistes: gairebé he acabat amb el meu vagó però tinc dubtes sobre el sistema de fre dels vagons estables del ferrocarril d'Olot a Girona.
Tinc la impressió que els cotxes I3 i I12 no estan frenats sinó que tenen un fre d'estacionament accionat per palanca.
members.ozemail.com
members.ozemail.com
Pregunta: sobre quantes rodes actua aquesta palanca?
Si barregem els vagons I.3 i I.8, podem pensar que la palanca actua només sobre una roda. Però si mirem el vagó I.12, busquem la sabata de fre!...
trenscat.forosactivos.net
En aquest plànol, la palanca està present a la vista en alçat però, a la vista superior, la palanca i les sabates no es mostren.
trenscat.forosactivos.net
Finalment, es poden notar les moltes diferències entre el plànol i la realitat amb, en particular, les portes "anglès", en tres parts, inclosa la part inferior que serveix de passarel·la entre l'andana i el vagó.
Amicalment,
Christophe
A Olot y a TramBlau Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Olot vagó cuadra Dc Ago 17, 2022 12:23 pm
Bona nit, Christophe.
Sense ser un expert, però si un entusiasta del tren d'Olot:
Em sembla recordar que tots els vagons de mercaderies del tren d'Olot, primera època -els anglesos- tenien tots fre de galga.
El fre de galga és un fre d'estacionament (fre de mà) que només és per a deixar els vagons immobilitzats quan aquests són en via morta.
A demés del fre de galga, tots els vagons de mercaderies varen rebre posteriorment (molts anys després) un fre d'aire de tipus Westinghouse. Després de la guerra civil, en temps d'estraperlo, varen desaparèixer totes les mànegues de frens dels vagons, i el sistema de fre d'aire va quedar abandonat.
El frenat dels trens, abans i després de la vida del sistema Westinghouse, es feia des dels furgons i des dels vagons amb cabina de fre, a toc de xiulet de la màquina.
En quant al vagó que tu preguntes, n'hi havia de diferents tipus, amb petites diferències, com ara l'enreixat de la porta.
Confirmo que aquest vagons només duien una sola sabata, que era per al fre de galga, al menys en origen.
M'agradarà molt veure el teu prototip en miniatura.
M'imagino que ja deus conèixer aquest fils de TRENS.CAT, a on es tracta d'aquests vagons:
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Olot vagó cuadra Dc Ago 17, 2022 9:59 pm
Gràcies als dos ! Per descomptat, conec el vagó de Mallet73!
Amadeu, tornaré a contactar amb tu per privat perquè et podria escriure en francès i encara em sortirà millor!
Pel que fa al meu vagó, t'he seduït a propòsit, però em temo que et decebràs: és un vagó basat en Playmobil! Però... potser el meu vagó semblarà el veritable vagò... Una mica de paciència!
Amicalment,
Christophe
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Olot vagó cuadra Dc Ago 17, 2022 10:23 pm