El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Una altra possibilitat que tens és no enganxar el balast. Veig que tens una bona capa base. Si hi poses la via a sobre, com que les travesses són buides, es claven literalment al balast i la via queda inamovible (cap als costats, no cap amunt). El circuit que vaig tenir fa anys a l'exterior tenia aquest sistema i no em va donar cap problema, excepte un manteniment més o menys com a la realitat.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
He de fixar-ho per poder passar per sobre, cal podar les plantes a la primavera i l'estiu gairebé cada setmana
Pere
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dl Jul 15, 2024 12:12 am
TOG escrigué:
Hi han coles viníliques (blanca) i acríliques per exteriors .
Aquesta tarda vaig a Vic, a Leroy Merlin a veure si tenen
Pere
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dj Jul 18, 2024 4:41 am
Aquesta setmana és impossible treballar fora al jardí. El pont ja està reparat i esperant que el fixi, part de les tarimes esperat també que les col·loqui i fixi, ia l'espera de rebre la resina acrílica per a la grava i així posar també les vies a l'estació
Amb aquestes temperatures d'ara, he sortit a mirar si algun termòmetre està al sol per assegurar la temperatura, i si aquestes són les temperatures d'ara fora de casa i dins. Porto tota la setmana sense poder treballar al jardí i tinc tota aquesta zona per deixar-la ja operativa
Pere
A TOG y a gobling Els hi agrada aquesta publicació.
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dj Jul 18, 2024 7:29 pm
És el pitjor moment de l'any, ara a l'ombra i esperar a finals d'estiu.
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dj Jul 18, 2024 11:09 pm
Pero en canvi es el millor moment per posar les vies ben ajustades... será el moment de dilatació máxima...
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dv Jul 19, 2024 6:55 am
ostman escrigué:
Pero en canvi es el millor moment per posar les vies ben ajustades... será el moment de dilatació máxima...
Ja ho sé, m'estic afanyant a veure si la setmana que ve tinc la meitat de les lames posades. Ho voldria veure funcionar en mínims a l'agost, avui he anat a buscar més blocs de formigó per seguir muntant columnes per a les tarimes
Pere
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dv Jul 19, 2024 11:52 pm
Aquest matí, a les 8h, la temperatura era agradable i m'he dedicat a posar lames de resina a la part acabada. Aquesta tarda les fixés segons vegi la temperatura. No les poso fins a la tanca per poder folrar la tanca amb pedra i façanes de cases, de moment he arribat fins a una altra estació.
Pere
A Mitjans, gobling y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Joelgb Jardinaire
Ubicació : Albal Valencia Edat : 42 Data d'inscripció : 20/06/2012 Nombre de missatges : 91
He comprat un producte a Leroy Merlin que espero m'arribi la setmana que ve, (Ref. 17611580 RESINA ACRILICA PAVIMENTS 1 LTR), ho tastaré ia veure que ve
Pere
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Jul 23, 2024 7:04 am
Sisu escrigué:
És el pitjor moment de l'any, ara a l'ombra i esperar a finals d'estiu.
Com ho saps!!! Jo busco les primeres i ultimes hores del dia, quant el sol apreta menys
salutacions
mallet73 p.d. Pere, jo enlloc de tastar la resina acrilica sóc de tastar un bon got de llimonada fresca!!
A TramBlau y a gobling Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Jul 23, 2024 7:31 am
Avui no he pogut treballar, hem estat d'excursió per San Quirce de Besora, la Garriga i BCN i cada cop noto més el cansament dels km, a més ahir no volia fer molta feina al jardí, i em vaig passar fent morter, bon matí em toca revisió del cotxe a Ripoll i m'ho prendré de descans. Passarem a comprar formatge de les Llosses, que el venen a Ripoll, ajuda a rejovenir i dóna vitamines
Pere
A gobling li agrada aquesta publicació.
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Poc a poc, igualment has avançat molt. Però entenc que quan hi ets pel tros les ganes de veure-ho funcionant fan que vagis accelerat.
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dv Jul 26, 2024 12:12 am
Ja ha arribat la resina acrílica per a la grava de l'estació, aquesta tarda a veure si a partir de les 18h puc col·locar-la i deixo l'estació a punt per posar vies
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dg Jul 28, 2024 5:21 am
Com és aquest producte, Pere?
aniria be saber-ne: aparença, olor, color, forma de utilitzar-lo, si és pràctic, i, sobre tot: resultats obtinguts!!
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dg Jul 28, 2024 6:36 am
Aquesta setmana ho aplicaré a l'estació polvoritzat i rebaixat 5% amb aigua, ja t'explicarà
Pere
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dg Jul 28, 2024 9:22 am
ho aplicaré a l'estació polvoritzat
Pere , neteja molt bé la boquilla una vegada hagis acabat de pulveritzar i si convé dèixa-la en remull dins aigua . L´acrílic un cop està eixut queda dur i no s´estova . El làtex (cola blanca vinílica) és més fàcil estovar-lo amb aigua calenta o alcohol de cremar (metílic) . Guants i ulleres com sempre que es remena química . Ja ens explicaràs .
Salut !
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dg Jul 28, 2024 9:31 am
TOG escrigué:
ho aplicaré a l'estació polvoritzat
Pere , neteja molt bé la boquilla una vegada hagis acabat de pulveritzar i si convé dèixa-la en remull dins aigua . L´acrílic un cop està eixut queda dur i no s´estova . El làtex (cola blanca vinílica) és més fàcil estovar-lo amb aigua calenta o alcohol de cremar (metílic) . Guants i ulleres com sempre que es remena química . Ja ens explicaràs .
Salut !
Utilitzaré polvoritzadors reciclats de netejavidres i altres de similars
Pere
Cada dia faig una miqueta de feina, cosa d'una hora, hi ha alguns dies que no puc per altres menesters, però a poc a poc nomes em falten 9 metres per arribar a la primera zona on faré una estació per muntar la via principal, i ja tindré construïts 40 metres per posar vies
Pere
A TOG li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Jul 30, 2024 5:37 am
Ja només em queden 4,80 metre per posar-me a unir, fixar les tarimes i començar a posar via, aquesta part és més ampla perquè és una estació
Aquest matí ha estat una mica ennuvolat i he pogut treballar
Pere
A Mitjans, gobling, betulo237 y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Sisu Cap de Tallers
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dv Ago 02, 2024 7:04 am
Ja he arribat al final de la segona zona, a partir d'aquí serà tot el circuit molt estret, d'una sola tarima. Espero que la pluja no m'espatlli el ciment i acabar demà de posar tarimes per ampliar el pas fins a la zona estreta i així acabar aquesta zona dos
Pere
A lluis7, TOG y a gobling Els hi agrada aquesta publicació.
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dv Ago 02, 2024 10:01 am
deu n'hi do quin avenç Pere un consell, si em permets: a cada un dels extrems (per la part de sota) de les lames, vaig fer un tall de uns 6 cm per poder accedir i poder passar en un futur algun altre cablejat que em fes falta. i a fe de Deu que m'ha anat be pensava que tenia fotos pero veig que no. a veure si demà en faig alguna perque vegis el que vull dir. endavant !!!
A TramBlau y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dv Ago 02, 2024 8:29 pm
Gràcies, tot el cablejat ira per fora, amb regletes i caixes de connexions
Els hauré de pintar de gris per imitar les conduccions de corrent de l'escala 1:1, però això encara està lluny, quan acabi de posar els pilars de les tarimes, encara he de fixar-les i començar a posar via per fixar vine el que serà el recorregut