El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Petit vagó de dos eixos amb elements Playmobil (tutorial)
3 participantes
Autor
Missatge
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Petit vagó de dos eixos amb elements Playmobil (tutorial) Dg Gen 23, 2022 5:55 am
Hola a tots
Vaig construir aquest petit vagó per explicar com vaig procedir per a l'atenció dels amics del fòrum Loco Revue (Fòrum LR Presse). Mai vaig publicar aquestes fotos. Llavors, per què no compartir-ho amb els amics del fòrum Tres.cat? Fins i tot si falten una o dues coses (mai penses en tot), aquest tutorial és molt complet i mostra la meva manera de fer les coses, fins i tot si evoluciona regularment al llarg de l'experiència!
Demano disculpes si serà una mica llarg i totes les meves disculpes també per la qualitat general de les fotos! Sóc menys fotògraf que constructor de maquetes!
He desenvolupat diversos sistemes per fer que els suports d'eix es desmuntessin. M'he oblidat de fer les fotos! Serà per a la propera vegada!
Els petits trossos de plàstic s'utilitzen per minimitzar els desplaçaments de l'eix. Només deixo un petit partit. El viatge de l'eix és inútil en vagons de distància entre eixos, excepte per crear resistència al rodament perquè els eixos no tornen a la posició vertical al final de la corba (almenys a Playmobil).
Normalment, només utilitzo elements de Playmobil, però faig algunes excepcions, com ara els eixos que prenc de LGB : el perfil de la roda de córrer és molt millor!
I ràpidament em vaig adonar que els suports de l'eix de Playmobil estaven molt mal dissenyats: generen soroll i es desgasten ràpidament (també desgasten les puntes de l'eix). és per això que equipo els meus vagons amb rodaments sobre rodaments de llautó. També utilitzo petits rodaments de boles. Però això t'obliga a fer caixes d'eix reals per no perdre el rodament de llautó!
En aquest punt, heu d'afinar les caixes de l'eix: arrodonir les cantonades i afegir un o dos petits trucs per fer-ho real.
Durant molt de temps, em vaig preguntar què li faltava als meus trens Playmobil. I un dia vaig trobar: el buffering central! Va ser una revelació! Ara condueixo amb coixinets conjunts, perquè es col·loquen a l'eix dels vagons: un autèntic luxe! Però això força l'adopció del sistema d'acoblament LGB, perquè ja no és possible deslligar-se pressionant els acoblaments entre els amortidors. Crec que per això Playmobil va triar els dos tampons: potser era millor per als nens i era més convenient per a ells!
I almenys puc utilitzar els desacoblaments LGB! Playmobil havia estudiat un agent de desacoblament que actuava sobre dos ganxos, però que mai es va comercialitzar.
Cal reposicionar els acoblaments perquè encaixin perfectament en els buffers.
Avui, he entès que podria enganxar els acoblaments al cos: funciona molt bé i és més fàcil col·locar bé l'enganxament!
Com he dit, utilitzo els elements de Playmobil tant com puc. Per tant, els suports dels peus són de ... taulers de running playmobil dièsel loco! El mateix per a aquests tambors metàl·lics de Playmobil que es convertiran en tancs d'aire per al sistema de frenada!
Editat per darrera vegada per RailwayManiac el Dg Gen 23, 2022 11:55 am, editat 5 cops en total
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Petit vagó de dos eixos amb elements Playmobil (tutorial) Dg Gen 23, 2022 6:10 am
Ara, un petit recorregut per les teulades!
De vegades hi ha massa cola. És una oportunitat per fer modificacions... Com a la realitat!
Un pas important: els diferents forats per a les nanses. Per a les nanses de cantonada, utilitzo una peça de plataforma de fre de Playmobil. Com que no és simètric, això permet compensar les diferències de nivell en el cos inferior.
Tapo el forat de l'antic pestell que ja no utilitzo.
Una mica de plàstic ajuda a amagar els errors...
Cal pensar en els petits passos en els quatre angles del cos:
Editat per darrera vegada per RailwayManiac el Dg Gen 23, 2022 11:56 am, editat 4 cops en total
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Petit vagó de dos eixos amb elements Playmobil (tutorial) Dg Gen 23, 2022 6:27 am
Pel que fa a la pintura, heu de prestar atenció al gruix, en cas contrari, es va enganxar. És per això que, després de l'abric d'imprimació i la primera capa de pintura, protegeixo les parts que és probable que es freguin abans de la segona capa de pintura.
I aquest és el resultat!
Doncs bé, aquest vagó és una mica curt i sobretot, no l'hauria d'haver equipat amb tancs de fre: pesa la seva estètica. Però no m'hi vaig poder resistir!
En aquestes fotos, ens adonem que les caixes LGB són més llargues que Playmobil. Els vagons són més harmoniosos.
buntbahn.de
buntbahn.de
buntbahn.de
Salutacions,
RailwayManiac
A Olot, TramBlau, MALLET73, TOG y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Petit vagó de dos eixos amb elements Playmobil (tutorial) Dl Gen 24, 2022 3:18 am
molt bona feina...es clar suposo que s'ha adaptat als xassís de LGB..tot i que LGB te diverses mides de xassís podien haver agafat el més petit...
A hores d'ara si els tinguès que fer faria el disseny en 3D per que fos més semblant al real..però no sempre un te una impressora a mà...
segueixo les teves feines.
salutacions
mallet73
Assumpte: Re: Petit vagó de dos eixos amb elements Playmobil (tutorial) Dl Gen 24, 2022 8:07 am
MALLET73 escrigué:
molt bona feina... Hola Mallet73, moltes gràcies pel teu agraïment!
es clar suposo que s'ha adaptat als xassís de LGB..tot i que LGB te diverses mides de xassís podien haver agafat el més petit... Reconec que la meva carreta no està gaire ben proporcionada mais l'idée était d'utiliser la caisse tel que. Avui tinc una sèrie de vagons en construcció muntats sobre xassís LGB. És molt bonic, però cal anar amb compte de no allunyar-se massa de l'estil Playmobil.
A hores d'ara si els tinguès que fer faria el disseny en 3D per que fos més semblant al real..però no sempre un te una impressora a mà... No domino gens aquestes tècniques modernes.
segueixo les teves feines. Moltes gràcies!
salutacions Salutacions,
mallet73 Christophe
A MALLET73 li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Petit vagó de dos eixos amb elements Playmobil (tutorial) Dl Gen 24, 2022 7:36 pm
Editat per darrera vegada per Olot el Dl Gen 24, 2022 10:38 pm, editat 1 cop en total
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Petit vagó de dos eixos amb elements Playmobil (tutorial) Dl Gen 24, 2022 10:15 pm
Bon Jour Christophe!
Tot es possar fil a l'agulla...jo no el coneixia i a rel de tenir una impressora i fer un petit curs d'un programa molt fàcil d'utilitzar com es el tinkercad, ara ja no m'imagino fer cap model de construcció sense que hi hagi una peça feta amb 3D.
Hi ha un altre membre que tampoc coneixia i desde que ho ha conegut, s'ha combertit tot un mestre, fins i tot m'ha ensenyat coses a mi i crec que es el primer en fer peces completament amb 3D a la nostra escala.
així que...nomès es cosa de paciència i a pendre coses noves...
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Petit vagó de dos eixos amb elements Playmobil (tutorial) Dl Gen 24, 2022 10:41 pm
MALLET73 escrigué:
... Hi ha un altre membre que tampoc coneixia i desde que ho ha conegut, s'ha combertit tot un mestre, fins i tot m'ha ensenyat coses a mi i crec que es el primer en fer peces completament amb 3D a la nostra escala...