NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| Vagó de viatgers de dos eixos del NEE | |
| | Autor | Missatge |
---|
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Dc Nov 20, 2019 4:16 pm | |
| Aquest és l'única serie de vagons de viatgers que tenia la la Companyia de Nord-Est d'Espanya, era un dels vagons que vam tenir en el punt de mira amb en Carles per reproduir, però la seva distància de 3,5m entre eixos era un impediment ja que els xassís que van fer servir de LGB és per a vagons de 3m, però a més té una altra peculiaritat, la gran distància entre eixos i topalls que fa que la seva circulació per radis reduïts sigui molt problemàtica, per això pensava en buscar un sistema de orientació dels eixos i enganxalls. Quan en Alejandro ha tret el tema en el fil que en Joan explica l'allargament de vagons de viatgers https://trenscat.forosactivos.net/t2396p75-allargament-de-vagons-de-passatgers-lgb#100366m'ha fet ressorgir el tema i pensar que un cop passada la trobada de Bagà podria mirar de fer alguna provatura. en el moment de la fundació de la CGFC aquests vagons eren els més moderns que tenia la nova companyia, els vagons de viatgers del FTEMB van ser desballestats o transformats, els de dos eixos del CC es van convertir en cotxes correu, els del NEE van continuar prestant servei bastants anys, en serveis secundaris o en trens de treballadors, a la portada del llibre d'en Salmerón "trens del Berguedà" hi ha una composició de la Berga 36 amb aquests vagons en un servei de transport de miners, feia el servei de Fígols fins a Puig-reig. Els enganxalls de LGB, sobretot amb doble ganxo com fem servir nosaltres, dona una certa rigidesa al gir, que afegit a la distància de gaire-bé 3m entre eix i enganxall dona una distància entre els eixos de dos vagons de gaire-bé 6m, que en el moment de fer corba i contra corba en radis tancats ha de ser molt conflictiu. Llavors, la idea és fer un estudi de com es comporten les caixes de dos vagons al passar per radis tancats i buscar la millor solució, ja sigui allargar la barra del enganxall amb el porta-eixos com funciona el de LGB o si seria millor fixar d'alguna manera els enganxalls dels vagons i aprofitar els gir al inscriure les corbes per fer el guiat dels eixos, no sé ... ... s'ha de provar ... | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Dc Nov 20, 2019 4:30 pm | |
| | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Dc Nov 20, 2019 7:59 pm | |
| LGB fa uns vagons més llargs de dos eixos. Jo en tinc dos models diferents, d'on un és encara més llarg que l'altra. Adjunto fotografia dels dos amb les mides que fan, i la mida que representaria a la realitat: Les mides son preses entre eixos i de l'eix al extrem de l'enganxall La idea de fer aquests vagons no és tan boja, per que com pots veure les mides del vagó NEE no són tan diferents d'aquests vagons de LGB. Si s'aprofités un bastidor tallat per el mig per a modificar-lo encara el podries aprofitar. Tot el material de LGB gira per radi 1, i aquests vagons també. El problema que jo veig, més que en que giri o no, és que al ser llarga la distància entre l'eix i l'extrem del vagó el gàlib que necessitaran aquests vagons en corba és més gran. De moment et puc avançar que les mides del vagó del NEE, passades a 1/22'5, segons els meus càlculs, en R1 el centre de l'extrem donaria un desplaçament de 25 mm del centre de la via, i en el centre del vagó serien 5mm. El càlcul l'he fet tenint en compte que la distància de l'eix a l'extrem del vehicle és de 2410 mm, i no de 2960 com diu el dibuix d'en Salmeron, ja que en ell la distància és de l'eix a l'extrem dels topes. En radi 3 la desviació als extrems del vehicle seria de 12 mm i en el centre de 3 mm Aquí hi ha el meu càlcul per radi 600: Com pots veure ho tenia ben estudiat, perquè també jo havia pensat en aquest projecte. Per a saber la desviació d'altres vagons només em cal canviar les mides, i si vull calcular en diferent radi, també només em cal actualitzar-lo. | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| | | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Dj Nov 21, 2019 3:37 pm | |
| | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Dj Nov 21, 2019 3:44 pm | |
| Mirant altres coses, ja que això ens serà de molta utilitat, la mida que posa "llarg balcó 4160" que correspon? | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Dj Nov 21, 2019 3:51 pm | |
| És una falsa dada. Aquest camp hauria de deduir l’allargada del balcó, restant l’allargada de la caixa del total de l’allargada del vagó sense topes, dividint per dos el resultat (llarg total del vagó sense topes, menys llarg de la caixa i dividit per dos). Però com que no he posat la mida de la caixa, dóna la meitat de l’allargada total.
(8320 - 0) / 2 = 4160 | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Dj Nov 21, 2019 3:53 pm | |
| | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Dj Nov 21, 2019 3:56 pm | |
| - Ignasibaga escrigué:
- ...
Gràcies Amadeu per oferir-te a portar-los a Bagà per poder-los estudiar, és un goig poder ser d'aquesta colla... Només faltaria! Jo també em sento orgullós de formar part d’aquesta colla | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Dj Nov 21, 2019 3:59 pm | |
| | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Dv Nov 29, 2019 12:03 pm | |
| Ignasi, els meus, sense portar cap ajuda al gir, fan 180mm entre eixos, més del que tu vols reproduir, que diria que seria de 155.5mm. El problema que em va donar a Bagà va ser quan van coincidir els dos ganxos, que com bé dius, fan una unió més rígida (m'ha donat problemes a molt de material), ja que un dels enganxalls és dels més antics i el ganxo no té moviment lateral, només vertical, cosa que encara ho perjudica més. En aquest cas, la solució va ser saltar-se la norma, per a les proves, i utilitzar només un ganxo. Es van acabar els problemes. Imagino que amb enganxall actual, això no passarà.
Editat per darrera vegada per Mitjans el Dv Nov 29, 2019 1:10 pm, editat 1 cop en total | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Dv Nov 29, 2019 1:03 pm | |
| Home, la solució no pot ser saltar-se la norma perquè la norma no és la causa del problema.
La solució seria canviar aquests enganxalls que són els primers que LGB va fer i donaven molts problemes. Afortunadament els enganxes de LGB varen evolucionar i ara funcionen molt be.
Aquests enganxalls que porten els teus vagons ningú els vol precisament per els problemes que donen. Si durant la teva prova vares anar amb enganxall simple, no sé si vares solucionar aquest problema, però llavors en tindràs d'altres que s'ha mirat d'eradicar amb la norma del doble enganxall. | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Dv Nov 29, 2019 3:37 pm | |
| - Mitjans escrigué:
- Ignasi, els meus, sense portar cap ajuda al gir, fan 180mm entre eixos, més del que tu vols reproduir, que diria que seria de 155.5mm.
El problema que em va donar a Bagà va ser quan van coincidir els dos ganxos, que com bé dius, fan una unió més rígida (m'ha donat problemes a molt de material), ja que un dels enganxalls és dels més antics i el ganxo no té moviment lateral, només vertical, cosa que encara ho perjudica més.
En aquest cas, la solució va ser saltar-se la norma, per a les proves, i utilitzar només un ganxo. Es van acabar els problemes. Imagino que amb enganxall actual, això no passarà. Tot i que alguns diuen que les normes estan per saltar-se-les..si no la tinguessim seria una anarquia!! així que em de respectar-les per continuar amb el bon funcionament del material i el circuit!! - Olot escrigué:
- Home, la solució no pot ser saltar-se la norma perquè la norma no és la causa del problema.
La solució seria canviar aquests enganxalls que són els primers que LGB va fer i donaven molts problemes. Afortunadament els enganxes de LGB varen evolucionar i ara funcionen molt be.
Aquests enganxalls que porten els teus vagons ningú els vol precisament per els problemes que donen. Si durant la teva prova vares anar amb enganxall simple, no sé si vares solucionar aquest problema, però llavors en tindràs d'altres que s'ha mirat d'eradicar amb la norma del doble enganxall. +1Tot i així no recordo on, ni en quina web, vaig veure algú que mecanitzava aquests engantxalls, fent que tinguessin un goc lateral, sense fer-lo sortir del lloc on va inserit, fent que ja no fos tan rigit i no fes descarrilar..miraré de localitzaar-ho. salutacions mallet73 | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Dv Nov 29, 2019 4:10 pm | |
| Els vaig veure circular i em van fer molt bona impressió, el problema no està en la tracció normal sinó al fer maniobres, en Amadeu va portar dos vagons llargs de dos eixos de LGB amb sistema de guia de gir, els vaig ben retratar però encara son a dins el telèfon. Vull fer un parell de plataformes amb les mides dels vagons de NEE per fer proves tenint en compte tota aquests sistemes, ara encara estic endreçant i repassant el material que va anar a la trobada, però us tindré informats. Gràcies per les fotos | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE | |
| |
| | | | Vagó de viatgers de dos eixos del NEE | |
|
Temas similares | |
|
| Permisos d'aquest fòrum: | No pots respondre a temes en aquest fòrum
| |
| |
| |