El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Dipòsits de màquines LOKSCHUPPEN POLA ref 330910 o altres edificis semblants Dj Oct 21, 2021 7:33 pm
Doncs mira, no ho sé pas. En realitat el vaig comprar perquè costava molt poc (Només 40 €). Però em penso que la vaig cagar, perquè em vaig pensar que era una peça comercial, i ara que me l’he mirat millor potser sigui una peça artesanal.
Vaig pensar que si fos diferent li donaria un toc més personal, però quan el rebi veurem ben bé què és, i si em serveix o no.
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Lokschuppen Ds Nov 20, 2021 5:21 am
Tornant al tema dels loschuppen, acabo de rebre aquesta fotografia dels dos meus que encara són a Holanda. Estan en poder d’en TrainingDuchman, que me’ls donarà a la propera trobada que tinguem, però que lamentablement es veurà retrassada pel tema COVID.
Assumpte: Re: Dipòsits de màquines LOKSCHUPPEN POLA ref 330910 o altres edificis semblants Dc Nov 24, 2021 7:22 am
Tal com estava previst, avui he rebut el nou Lokschuppen, i aquest cop si que és nou.
Aquesta és la caixa de presentació, que ha canviat una mica respecte a l'altra que vaig descriure en aquest mateix fil:
A primer cop d'ull dona l'impressió de que sigui més gran que l'antiga, però no ho és. En tot cas si que és un parell de centímetres més fonda.
Quan obres la caixa et trobes això:
Tal com podeu veure la presentació interior també ha canviat. Actualment es trobe dues caixes de cartró que contenen peces petites i mitjanes. Les instruccions també són diferents. Al final del post les reprodueixo.
Aquesta és la caixa que conté les peces mitjanes
I aquesta la "menuderia"
Quan traiem les dues caixes, a sota hi trobem les peces grans.
Aquí he mirat de fer una fotografia del conjunt de peces grans i mitjanes
I també una de les peces petites
Finalment aquestes són les instruccions actualitzades
I fins aquí el contingut de la caixa. En aquests moments torno a ser com un nen amb una joguina nova que li han portat els reis.
A TramBlau y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Dipòsits de màquines LOKSCHUPPEN POLA ref 330910 o altres edificis semblants Ds Nov 27, 2021 6:36 am
Ja he començat el muntatge del dipòsit llarg, fet amb els dos dipòsits que vaig comprar, un de molt antic però completament "verge", i l'altre del tot nou.
Primer de tot un pintat per dins, per unificar colors, donat que les dues versions no tenien la mateixa pintura a l'interior i es veia massa diferent:
Un cop estudiat com ajuntar les dues construccions, m'ha calgut fer algunes peces a partir de sobrants del kit. Com que són de resina no resulten pas difícils de treballar.
A continuació he fet algunes peces amb planxa de PVC de 3mm
Després d'això he rebaixat la firma que hi havia a sota de la versió nova (l'antiga no la portava pas), perquè tot i que és 1 mm o menys, em pot perjudicar el següent pas, ja que em cal que aquestes bases estiguin ben planes.
Després de tallar una part de les bases que a mi em sobra, les he encolat a les peces corresponents
A continuació ha estat el torn de les peces de resina fetes amb sobrants, amb les que he fet un nervi per a posar al mig del dipòsit.
Aquest nervi em servirà tant de reforç, com de base per a encolar els sostres per al centre de l'edifici.
I finalment he encolat les parets laterals entre elles, per a formar el lateral llarg.
Aquesta és l'altra parella de paret, que formen la segona paret
A TramBlau, MALLET73, lluis7, TOG, Mitjans, mikado y a ARIA Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Dipòsits de màquines LOKSCHUPPEN POLA ref 330910 o altres edificis semblants Ds Nov 27, 2021 8:37 pm
Bon dia..has pintat l'interior per unificar colors..per la part exterior faràs el mateix??
Les peces de pvc engantxen bé amb les de resina dels magatzem?? Tot amb la cola de Pola?? O has fet servir algun altra cola??
Salutacions
Mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Dipòsits de màquines LOKSCHUPPEN POLA ref 330910 o altres edificis semblants Dg Nov 28, 2021 1:06 am
Gràcies per les preguntes, Carles.
Per fora no cal perquè el teu pedra és bastant igual, només les finestres difereixen que unes són grogues i les altres són vermellosos. Oportunament algú hi passarà el pinzell quan sigui el moment.
El PVC s’ha enganxa perfectament amb la cola POLA a la resina, i també amb la cola RUDERER. Depenent de la peça utilitzo una cosa o l’altra que vénen a donar el mateix resultat, però la RUDERER és molt més ràpida d’assecat.
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Dipòsits de màquines LOKSCHUPPEN POLA ref 330910 o altres edificis semblants Dg Nov 28, 2021 8:41 pm
Es ben cert que Pola es garantia de durabilidat ,jo tinc cotxeres com aquesta que estan al intemperi desde prop de 40 anys !!!!! Tret de un parell de repintades estan com el primer dia.
Alexandre
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Dipòsits de màquines LOKSCHUPPEN POLA ref 330910 o altres edificis semblants Dl Nov 29, 2021 2:55 am
Plantejament de prova un cop acabada la decoració interior
Assumpte: Re: Dipòsits de màquines LOKSCHUPPEN POLA ref 330910 o altres edificis semblants Dl Nov 29, 2021 7:08 am
Gràcies.
No sobre detallaré pas l’interior perquè gairebé no es veu, però a que vénen ganes de posar-hi un banc, eines i un calendari amb una dona despullada i tot?
Ubicació : ARENYS Edat : 56 Data d'inscripció : 23/09/2018 Nombre de missatges : 156
Assumpte: Re: Dipòsits de màquines LOKSCHUPPEN POLA ref 330910 o altres edificis semblants Dl Nov 29, 2021 9:39 am
Home, doncs si el detalles bé i deixes 1/2 teulada que es pugui treure, sempre el podràs exposar jejeje Quedaria fantàstic!
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Dipòsits de màquines LOKSCHUPPEN POLA ref 330910 o altres edificis semblants Dl Nov 29, 2021 10:39 am
Tal com diu en dvdtren aconsello deixar al menys mitja teulada practicable, pero perque les cotxeres llarges alguna vegada ofereixen dificultats per treure el material estacionat al interior que solen ser maquines d un pes considerable , a mi almenys m anat molt be , Imagineu treure una maquina descarrilada del fondo de la cotxera , que no passa mai ?? donçs si , pasa . tot el que pot pasar , pasa
Alexandre
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Dipòsits de màquines LOKSCHUPPEN POLA ref 330910 o altres edificis semblants Dl Nov 29, 2021 6:35 pm
Gràcies pels consells, nois.
En realitat no la superdetallaré detallaré, almenys de moment. Tot i que la idea del sostre practicable és bona, el que he previst és que tot ell es pugui aixecar i treure però no pas el sostre, sinó tot l’edifici. Parets i sostre ben encolats formen una estructura molt sòlida. Per altra banda miro de que el sostre sigui força estanc, cosa que amb l’obertura d’una part del sostre potser es podria perdre.
En el meu cas qui vulgui veure dintre de la cotxera ho haurà de fer per la porta.