El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Ds Nov 28, 2020 4:04 am
Estem en pandèmia i ara és el moment de fer la poca feina que puc. Quan compri la impressora 3D el pondre tot en marxa i funcionar, tramvies Blaus inclosos, però he d'esperar per el moment i només puc construir la part de fusta. No m'imaginava que la venda d'una casa les negociacions duressin tant com el part d'una ruc, i això em limita a fer noves coses
Pere
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Ds Nov 28, 2020 6:11 am
Una eina que et permet avançar molt en aquest tipus de construccions són aquestes petites esquadres, li poses cola blanca i un parell de gotes de cianoacrilat en els extrems i als 5 minuts, sense forçar-ho, ja pots seguir treballant, aquests dos punts ajuden al fet que quedi fixat com si seguissin estant les pinces
Les altres peces ja estan aixecades, dos vagons oberts i una plataforma que encara s'estan assecant els refuersos
I Encarna fent-me un brodat per emmarcar
Pere
A MALLET73, TOG, el terrat de margarit y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
dvdtren Trenjardinaire
Ubicació : ARENYS Edat : 56 Data d'inscripció : 23/09/2018 Nombre de missatges : 156
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Ds Nov 28, 2020 8:29 am
Hola,
Et segueixo el fil! talles les fustes amb laser?
Salut!
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Ds Nov 28, 2020 9:21 am
dvdtren escrigué:
Hola, Et segueixo el fil! talles les fustes amb laser? Salut!
Si porto a tallar amb làser, utilitzo per fer el dibuix l'AutoCad i de vegades el FreCad, no confondre amb el FreeCad que és de 3D
Pere
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Ds Nov 28, 2020 12:04 pm
Molt bonics Pere.Felicita l´Encarna per aquest brodat tan ben fet i la gamma de colors dels fils.
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Dg Nov 29, 2020 6:29 am
Els treballs continuen a bon ritme, de la resta de trens i de l'mòdul no m'he oblidat, també estic treballant en ells, però d'aquests puc ensenyar més coses perquè de moment els treballs es veuen mes.
Ja té color la fusta, demà que estarà seca li començaré a posar el vernís
Pere
A Shay li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Dg Nov 29, 2020 6:21 pm
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Dg Nov 29, 2020 9:34 pm
No està envernissada encara, està pintada amb pintura molt diluïda, gairebé tenyida, ara serà el torn de l'vernís, avui o demà segons vegi la humitat de la fusta
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Dg Nov 29, 2020 11:30 pm
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Dv Des 04, 2020 6:52 am
Fa temps vaig fer un experiment de fer un sostre doblant un tros de tell d'1 mm i em va agradar el resultat, ara que he localitzat de 2 mm el pondre primer a aquests petits furgons per després seguir amb els de Tortosa que són mes grans. Requereix el seu temps, aquest matí només arribar he tallat el tros per a aquest furgó, li he posat un tros de llistó sota de 2 cm i dos pesos en els costats. La fusta està humitejada perquè es torni flexible.
A la tarda ja ho he pogut corbar més, així haura de estar un parell de dies
Pere
A Olot, MALLET73 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Dv Des 04, 2020 9:38 pm
Realment Pere , la fusta es lo teu, ho domines molt be aixo , i el que mes m agrade es que es que es un material noble , que no poluciona els ambients .......
Alexandre
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Dv Des 04, 2020 10:22 pm
Si m'agrada molt la fusta, és un altre món més clàssic, la resta serà en plàstic, el llautó per fer algun a l'any està bé, però per fer tot el que tinc pendent és molt car i laboriós
Pere
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Ds Des 05, 2020 12:03 am
A mi també m’agrada molt treballar la fusta. Trobo que te algo especial. La fusta ha sigut un element viu. Treballar la fusta és molt agraït. El seu tacte és agradable, fa olor... Recordo que durant un temps vaig estar tallant mansonia, que és negre i fa un efecte semblant a la pebre, i no parava d’esternudar. També vaig treballar el corall, i semblava que em sortia sang del bas quan em mocava...
Però tret d’aquestes anècdotes, la fusta m’agrada molt i estic esperant de tornar a treballar-la.
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Ds Des 05, 2020 12:53 am
Després d'una mica més de dos dies aquest és el resultat
Cal ajustar-lo, no és problemàtic a l'ésser molt fàcil tallar-ho amb el cúter, pintar el seu interior que després seria molt difícil, i ja es podrà enganxar a l'estructura
Pere
A Francesc y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Posets Jardinaire
Ubicació : el Figueró - Montmany Edat : 68 Data d'inscripció : 15/10/2011 Nombre de missatges : 56
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Ds Des 05, 2020 9:48 am
Bona feina, i bons experiments, felicitats!
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Ds Des 05, 2020 11:14 pm
El sostre ja està enganxat amb cola blanca, després li faré una foto l'estructura que faig servir per fixar el sostre i que permet aguantar la pressió sobre el mateix, ara el tinc ocupat.
Pere
A Olot y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Dg Des 06, 2020 12:42 am
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Dg Des 06, 2020 2:23 am
Si, té 2 mm de voladís
Pere
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Dg Des 06, 2020 3:06 am
Estàs fent molt bon treball, Pere. La Stainz, però, no sé pas si és la màquina més adequada per portar aquesta composició tan digne, i ho dic jo que sóc un entusiasta de les Stainz. No has pensat pas de fer-te, també de fusta, un vehicle com aquest? :
Per a fer-lo només et caldria fer un vagó mes i posar-li pantograf i motor, i tindries una màquina a l’altura de la composicio que estàs fent.
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Dg Des 06, 2020 3:23 am
Si que ho he pensat i ja fa uns dies que l'estic dissenyant, és una mica més curta per poder utilitzar un truck motor mes petit, però haura de esperar que acabi el que tinc en marxa abans que el porti a tall, no m'importa no acabar els enganxalls i bogies, però si la fusta.
Pere
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta Dg Des 06, 2020 5:36 am
TramBlau escrigué:
I Encarna fent-me un brodat per emmarcar
una gran composició i molt bona feina. En Pere té un gran domini del dibuix i tall en laser, és una característica seva. Moltíssimes felicitats a la Encarna pel magnific treball de punt de creu, la meva mare era una gran aficionada i em va regalar la trobada del les companyies del ESt i Oest Americà amb les Jupiter
Contenido patrocinado
Assumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta