TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
TREN DEL DELTA - Locomotora 1 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

TREN DEL DELTA - Locomotora 1

AutorMissatge
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM

Ubicació : Barcelona
Edat : 42
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1323

TREN DEL DELTA - Locomotora 1 Empty
MissatgeAssumpte: TREN DEL DELTA - Locomotora 1   TREN DEL DELTA - Locomotora 1 I_icon_minitimeDs Oct 10, 2020 6:20 am

El ferrocarril de Tortosa a la Cava va ser batejat com a Tren del Delta per "Enciclopedia Salmeron". La veritat és que no hi tinc cap vinculació, però buscant alguna composició amb força vehicles de fusta, aquest n'està ple, suposo que per la seva modestia.

Així que intentaré fer una composició amb la locomotora, tres vagons de viatgers dos furgons i una plataforma.

Per culpa de gent que dóna idees, vull provar de fer les bases del conjunt amb fusta tallada amb làser. I provar de fer els suports de roda, topalls i alguns elments de màquina amb impressió 3D.

De moment he recopilat informació de base, i estic comprant alguns materials.

Tot i que ho faré el conjunt més o menys en paral·lel ( o aquesta és la idea), aquí explicaré la locomotora. Els vagons de viatgers ho faré a aquest fil :

https://trenscat.forosactivos.net/t3103-tren-del-delta-cotxes-viatgers#108820

I els vagons de mercaderies a aquest:

https://trenscat.forosactivos.net/t3104-tren-del-delta-vagons-mercaderies#108821

La idea és fer una composició similar al de la portada del llibre

TREN DEL DELTA - Locomotora 1 Tapa10

A Olot y a Mitjans les gusta esta publicaciòn

Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM

MissatgeAssumpte: Re: TREN DEL DELTA - Locomotora 1   TREN DEL DELTA - Locomotora 1 I_icon_minitimeDs Oct 10, 2020 7:15 am

Com que se m'estava acabant el projecte anterior, fa dies que pensava que fariem després. El confinament va donar molt per pensar, i com comento, vaig escollir aquest tren perque tenia molts elements de fusta, el material que m'agrada per entretenir-me.

Però un altre dels motius que em va fer decidir, va ser que per internet vaig veure que la locomotora 1 estava preservada a Tortosa.  ( germana de la nº3 que surt a la portada del llibre, però amb algunes diferències, com les finestres frontals quadrades).

Així que a pricipis de juliol, em vaig muntar un cap de setmana de turisme on vaig vistar la ciutat. I vaig fer una una magnífica passejada en bicicleta pel Delta. I per descomptat, vaig agafar l'ametrelladora de fotos per la locomotora al parc de Teodor Gonzalez. Però seré  clement amb vosaltres i només en penjaré algunes de les més de 200 que vaig fer Very Happy

TREN DEL DELTA - Locomotora 1 Tdloc010

Un magnífic detall de les característiques...

TREN DEL DELTA - Locomotora 1 Tdloc011

TREN DEL DELTA - Locomotora 1 Tdloc012

TREN DEL DELTA - Locomotora 1 Tdloc013

Per complicar el tema, una part posterior una mica estrambòtica. Aquests constructors que no pensen en els maquetistes... geek

TREN DEL DELTA - Locomotora 1 Tdloc014

Amb l'ajuda de les cadires d'un bar ( demanant permís) vaig saltar la tanca per fer una ullada a l'interior. NO era el primer que hi arribava. Llaunes i botelles que no faltin. diable

TREN DEL DELTA - Locomotora 1 Tdloc015

El projecte està en estudi de "com la faig". Per intereix quasi segur que repetiré un motor playmobil e segona mà, però més mutilat que altres experiments on el vaig deixar sencer. Ja veurem.

A Olot le gusta esta publicaciòn

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 61
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 25402

MissatgeAssumpte: Re: TREN DEL DELTA - Locomotora 1   TREN DEL DELTA - Locomotora 1 I_icon_minitimeDs Oct 10, 2020 7:30 am

Aquesta part posterior que tu trobes estrambòtica no és pas cosa del fabricant, ja que en origen la màquina era oberta. Aquest bunyol és una modificació posterior realitzada per a tancar la cabina, ja que oberta devia ser massa freda.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 47
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 11529

MissatgeAssumpte: Re: TREN DEL DELTA - Locomotora 1   TREN DEL DELTA - Locomotora 1 I_icon_minitimeDt Oct 13, 2020 5:06 am

Es maca aquesta locomotora, als FIM en tenim una, ara falta tenir el circuit llest per que pugui circular...seguiré el teu projecte...Felicitats per la tria!

https://trenscat.forosactivos.net/t1747p100-locomotora-3-carrilet-tortosa?highlight=locomotora+vapor

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 61
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 25402

MissatgeAssumpte: Re: TREN DEL DELTA - Locomotora 1   TREN DEL DELTA - Locomotora 1 I_icon_minitimeDt Oct 13, 2020 10:36 am

MALLET7 escrigué:
 ... als FIM en tenim una...

Passarà com amb la màquina de veritat, que n'hi va haver al Tortosa-La Cava, a la Companyia de Ferrocarriles y Tramvias de Valencia, i als FFCC de Bilbao a Las Arenas, entre d'altres. Dons amb la màquina en miniatura també passarà que n'hi haurà als FIM i al tren de Delta. Wink
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM

MissatgeAssumpte: Re: TREN DEL DELTA - Locomotora 1   TREN DEL DELTA - Locomotora 1 I_icon_minitimeDc Oct 14, 2020 7:03 am

He mirat el fil que comentes, i no he vist fotos... però el que m'agrada són els comentaris finals de "d'aquí uns anys no recordarem el que ha sortit dels teus tallers..."

Per això la faré, perque es recordi celles
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 47
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 11529

MissatgeAssumpte: Re: TREN DEL DELTA - Locomotora 1   TREN DEL DELTA - Locomotora 1 I_icon_minitimeDc Oct 14, 2020 8:03 am

Mirare de cercar fotos de la seva construcció i les tornaré a penjar..deuen ser quant fèiem servir lnaltre servidor de fotos.

Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: TREN DEL DELTA - Locomotora 1   TREN DEL DELTA - Locomotora 1 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

TREN DEL DELTA - Locomotora 1
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: