El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Locomotora 257 FGC Dv Oct 25, 2024 2:27 am
Llargada total (sense enganxalls), 87cm!! M'encanta..!! Molt més trasto que la 254, que en fa 68.
La distància entre bogis ronda els 49cm. Encara no ho tinc definit, però veient el bogi original, té l'eix de gir lleugerament per davant de l'eix central.
Pel disseny de la màquina, amb el bogi completament per sota del bastidor, no hi haurà problemes perquè giri en radis petits, encara que es vegi lleig. La 254 els té amb una part entre les bigues, cosa que limita el gir.
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1017
Assumpte: Re: Locomotora 257 FGC Dv Oct 25, 2024 11:08 pm
Felicitats per atrevir-te a fer aquesta màquina; és tot un repte que estic convençut pots assolir. Crec que els pivots de gir s'han de possar el més adelantats possibles, però a nivell de l'eix central de cada bogi hi tens de possar el coixinet que soporti el pes de la caixa i amb possibilitat de basculació. El pivot de gir -tan si és a la caixa de la màquina com al bogi- hauria de permetre un lleuger moviment en sentit vertical. Pel que fa al color..., fes-la verda. En uns anys ningú es recordarà que va ser vermella uns pocs mesos.
D'idees i opinions en pots rebre moltes; si la meva et sembla útil..., aprofita-la.
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1259
Assumpte: Re: Locomotora 257 FGC Dg Oct 27, 2024 7:29 am
Una maquinota bestial. Serà espectacular !!! ... tot i que pas apta per a Kargòlia
Endavant Joan !!!!
Salut
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Locomotora 257 FGC Dg Oct 27, 2024 9:21 am
Sí l'arribo a acabar, tot és qüestió de provar-la.
Tinc la teoria que si el model està a mida i les infraestructures compleixen els gàlibs, no hi hauria d'haver problema. Ja s'ha vist amb la 254 i el Stadler de Núria, no han tingut problemes.
Sí, vull provar un sistema que he vist en escala I, amb material Renfe, que m'ha agradat i el veig molt versàtil.
Es basa en el sistema real, de posar un motor a cada eix, cosa que permet fer les combinacions que vulguis, amb bogis de dos i tres eixos, bastidors fixes...
Són motors de 12V, molt fàcils de trobar, amb possibilitat de recanvi a baix cost. Tots sumats, segur que fan molta força.
Perdoneu la meva ignorància. Si els alimentadors de LGB donen més de 12 volts, no pot patir aquest motor? O hi posaries d'alguna manera una limitació de voltatge?
Xavi
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Perdoneu la meva ignorància. Si els alimentadors de LGB donen més de 12 volts, no pot patir aquest motor? O hi posaries d'alguna manera una limitació de voltatge?
Xavi
Es podrien arribar a posar en sèrie, per parelles, per a que entre els dos facin 24V.
Amb una màquina de dos eixos per bogi, és molt simple, i per màquines de tres eixos, com és aquesta, els motors que queden desaparellats al bogi, s'aparellen dins la màquina, no seria cap problema insalvable.
Les locomotores elèctriques de principis del S. XX - qui no recorda la serie 200 dels RhB- tenien uns motors monstruosos. Des dels anys 20 la tracció es fà individualitzada per eixos amb el motor suspès pel nas. De la mateixa época que aquestes màquines de la SACM son les BoBo (mal nomenades cocodrilos) de FV (1927), i la BoBo del del Bernina (1928), i no porten bieles. En el modelisme estem trigant molt més, degut la tecnologia; per sort avui tenim motors molt petits.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: Locomotora 257 FGC Dl Oct 28, 2024 9:12 am
Aquest projecte també el tinc en marxa, he començat pels bogis per assegurar el bon funcionament mecànic que ho considero bàsic
La motorització faig servir la mateixa que vam fer servir per fer la 254 ja que tenen les mateixes mides, però s'ha de reforçar les preses de corrent, és molt més llarga que la 254 i per tant tindrà més limitacions de circulació ja que les capçaleres volen més i la distància entre bogis també és més gran, en teoria no ha de tenir problemes per circular per R1 però els gàlibs hauran de ser més grans.
Jo segurament hauré de modificar la entrada a la barraca on hi ha una agulla a banda i banda de la entrada, sobre tot al entrar per via desviada