El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Cotxe de sis compartiments; un clàssic de tallers Francesc
4 participantes
Autor
Missatge
Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1018
Assumpte: Cotxe de sis compartiments; un clàssic de tallers Francesc Ds Oct 10, 2020 4:49 am
Inspirat i copiat d'un catàleg de LGB de començament dels 80s. Fet a l'hivern de 1986/1987. Son necessàris 1½ vagó LGB 3050, bogis LGB 67300, rodes LGB 67319 i il·luminació interior LGB [bananes i bombetes grogues]. Una feina senzilla i agraïda de la que queda un cotxe de sis compartiments que amida 437 mm. i circula per corbes R1.
Les unions del sostre, caixa i xassís no varen ser problemàtiques. Els estreps estan enganxats termicament -per fusió- car fa 34 anys no coneixia cap adhesiu per a enganxar-ho.
Vista de la caixa i del sostre
Vista inferior de la caixa, el xassís i els estreps
Aquesta és la meva tercera peça de muntatge/modificació. Vaig procurar que no hi hagués coincidències en les unions; era per repartir els punts febles. Fins ara no se m'ha desmuntat pas.
Les fotografies del muntatge son fetes fa 10 anys i les vaig fer per un company nostre que me les va demanar i que se'n va fer dos, un d'ells amb cabina guardafrens. La de 3/4 i perfil son actuals.
Editat per darrera vegada per Francesc el Dv Oct 23, 2020 12:21 am, editat 2 cops en total
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: Cotxe de sis compartiments; un clàssic de tallers Francesc Ds Oct 10, 2020 6:08 am
Caram! la corrent per la iluminació LED ve de les rodes?
Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1018
Assumpte: Re: Cotxe de sis compartiments; un clàssic de tallers Francesc Ds Oct 10, 2020 12:10 pm
La il·luminació va pels cables vermells i negres, i ve de la màquina. Les peces grogues del sostre tenen els portalàmpades, i les làmpades son grogues.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Cotxe de sis compartiments; un clàssic de tallers Francesc Dt Oct 13, 2020 5:11 am
Hola Francesc entenc que has posat en mig de les pestanyes on va el bogie d'un eix del antic vagó una peça per collar el bogie de 2 eixos del nou vagó..oi?? de que i com l'has fet?
gràcies
mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Cotxe de sis compartiments; un clàssic de tallers Francesc Dl Mar 01, 2021 8:06 am
Tinc curiositat per saber com vares resoldre el gir del bogi entre els estrebs, perque sembla que hi ha d’haver molt poc espai. Pot girar aquest vagó per R1?
Puc demanar-te fotografies de vistes des de sota? Potser si veigués com està muntat el bogi podria entendre-ho...
Assumpte: Re: Cotxe de sis compartiments; un clàssic de tallers Francesc Dl Mar 01, 2021 10:06 pm
La placa blanca que es veu és -probablement- metacrilat i està atravessada per un troç de tub de llautó de 8 mm. de diàmetre. Un tac Fischer -ben embotit- ens hi permet collar un vis amb bolandera que ens subjectarà el bogi. S'aprecien els rebaixos fets per permetre el gir i no interferir amb les pestanyes de les rodes; gira per Ri 1.
Quan vaig fer aquest cotxe no era tan destre com ara amb els adhesius; resultat, les plaquetes / coixinets de suport dels bogis, al cap d'unes quantes estrebades, es varen desenganxar. Les vaig tornar a encolar i les vaig reforçar amb uns clauets de llautó.
Editat per darrera vegada per Francesc el Dt Mar 02, 2021 4:27 am, editat 2 cops en total
A Olot, TramBlau y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Cotxe de sis compartiments; un clàssic de tallers Francesc Dt Mar 02, 2021 3:01 am
Moltes gràcies, Francesc.
M’imagino que els rebaixos als que et refereixes són els que es veuen al travesser que es és entre el pivot i la topera, oi?
I en quant als estreps, no hi toca pas el bogi girant en corbes tancades? Hi ha suficient amplada?
Assumpte: Re: Cotxe de sis compartiments; un clàssic de tallers Francesc Dt Mar 02, 2021 4:36 am
Aquest cotxe s'inscriu bé en les corbes R 1. El travesser de l'altre cantó del pivot, tabé esta rebaixat. Les rodes, en girar el bogi, no toquen pas els estreps.
Assumpte: Re: Cotxe de sis compartiments; un clàssic de tallers Francesc Dt Mar 02, 2021 6:29 am