El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Patxanga a escala H0m Dc Nov 06, 2019 9:31 am
D'entre les poques coses que puc fer aquesta temporada, l'única que avança (lentament) són els dissenys en H0m.
En aquest cas, he preparat la Patxanga.
La mecànica, l'he fet igual que la de la 254, copiant el sistema Piko TT
I la mecànica necessària, la treuré d'aquesta màquina, a escala TT, de la que també n'aprofitaré els pantògrafs, que calculo que seran només una mica més estrets del que haurien de ser.
Com es pot veure a les imatges, hi ha detalls sobredimensionats. Això és degut a la resolució mínima de les impressions, ja que hi ha elements que mesurarien dècimes, mentre que el mínim per a segons quines coses és a partir de 0,6mm, amb sort... així que tot s'ha de portar almenys a 0,8mm o fins i tot 1mm.
Aquest cop provaré una nova tecnologia que ofereixen que, segons diuen, gairebé elimina per complet les ratlles, tot i que el preu ja puja una mica més, però és el que es necessita.
És la tecnologia coneguda com a CLIP (Continuous Liquid Interface Production). A primera vista sembla la impressió amb resina líquida que coneixíem fins ara, però aquesta es basava en imprimir capes i cada vegada, la plataforma "sucava", movent-se amunt i avall, cosa que deixava rastres de les línies de capa.
Amb la CLIP, enlloc d'imatges estàtiques, el que es fa és projectar una "peli" a mesura que la plataforma va pujant de forma contínua, cosa que elimina el ratllat per complet.
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
Assumpte: Re: Patxanga a escala H0m Dl Nov 11, 2019 7:36 am
Caram...Jo el vaig poder veure el primer video,i avui no. Tambè hem diu privat.. El que has posat nou,si per això. I seguéixo dient lo mateix;"Acollonant!!"
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Patxanga a escala H0m Dl Nov 11, 2019 9:44 am
Mitjans escrigué:
Jo tampoc el puc veure... era un exemple de la tecnologia CLIP...
Aquest ja el tenia controlat, però és una passada, sembla que surti del no res.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Patxanga a escala H0m Dj Nov 14, 2019 1:09 pm
Doncs ja ha arribat la primera peça de la Patxanga. Justament, la carrosseria, feta amb aquesta nova tecnologia CLIP.
La veritat, tot i un acabat boníssim, esperava més... hi ha detalls impensables que han sortit perfectament, com els reblons o els tubs del sostre, però tinc una fixació amb el ratllat de les capes i són bastant evidents... se suposava que en ser una impressió contínua, no s'haurien de veure...
Tot í així, miraré de polir-la i esperaré la resta de peces, que em sembla que trigaran una mica, perquè hi ha una peça dels baixos en metall, que ho endarrereix tot...
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
Assumpte: Re: Patxanga a escala H0m Ds Nov 16, 2019 10:48 pm
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Patxanga a escala H0m Dc Nov 27, 2019 4:38 am
Ja m'ha arribat la màquina donant i ja he pogut posar pantògrafs i rodes a la Patxanga, així com el bastidor i bogis.
Ara bé, no tot són flors i violes...
Resulta que Piko, tot i que utilitza el mateix concepte a totes les màquines de bogis, no fa servir els mateixos materials... Així que ni el motor ni els engranatges em serveixen per a la Patxanga...
El que he pensat a fer és, ja que estic en procés de disseny de l'Alstom, profitar tota aquesta mecànica i buscar una altra màquina com la que vaig utilitzar per la 254, que és la que coincideix amb el disseny fet.
Trigarà una mica més del previst a córrer per la via...
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Patxanga a escala H0m Dj Nov 28, 2019 3:18 am
S'aprèn més dels errors i caigudes que dels encerts.
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: Patxanga a escala H0m Dg Des 01, 2019 11:18 am
Una gran feina, felicita la impresora
Realment, malgrat les línees a llimar, és brutal el grau de detall que fa!!!
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Patxanga a escala H0m Dv Oct 14, 2022 4:01 am
Veig que aquest fil havia quedat realment penjat... com la mateixa màquina..!
Resulta que fa unes setmanes, remenant capses, em va aparèixer la Patxanga.
La resina amb què està impresa, reacciona amb la llum i resulta que es va començar a obrir per la part central, quedant tota espatarrada.
Me la vaig mirar bé i li vaig fer uns encaixos fixats per dins que fan que quan tanca amb el bastidor, ho porta tot a lloc. Un cop resolt això, em vaig animar a afinar el sostre, que ha quedat molt decent.
Una mica de pintura
I ara estic imprimint una nova mecànica dels bogis, adaptada al motor i rodes que li he posat.
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
Assumpte: Re: Patxanga a escala H0m Dv Oct 14, 2022 4:05 am
Ostres, te un molt bon aspecte!
A Mitjans li agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Assumpte: Re: Patxanga a escala H0m Dv Oct 14, 2022 6:22 am
Està quedant de conya.
Una pregunta, dius que s'hi van fer unes esquerdes, la resina en que està feta és resina d'impressió en 3D o resina amb 2 components com la que fa servir en Carles?. Ni l'una o l'altra la hauria d'afectar el sol un cop el procés de construcció està fet, la resina del Carles un cop ha fet el seu procés químic el sol no l'ha d'afectar així com la resina de 3D, un cop s'ha fet el proces de curat tampoc hauria d'afectar. Tinc una proba d'Alsthom a mig fer la podria posar en un lloc que l'hi toqui el sol directament a veure que passava. Però em fa estrany que el sol hagi estat la causa
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Patxanga a escala H0m Dv Oct 14, 2022 6:40 am
No s'ha esquerdat, s'ha obert dels costats, com aquest altre
M'he trobat que després de curar, si li toca el sol, sovint se'm deformen les peces més primes. Tingues en compte que amb aquestes escales, els gruixos són petits. El que faig és curar i pintar de negre aviat, per evitar que faci aquests processos.