TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)

Ir abajo 
+10
ostman
TramBlau
alejandro sasplugas
el terrat de margarit
Sonderzug
ignasibaga
fve
MALLET73
ODAKIM
Olot
14 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDj Set 12, 2019 9:38 pm

Durant les dues darreres setmanes he tingut oportunitat de viatjar amb uns bons amics a Àustria, a on he descobert uns trens amb un sabor molt autèntic de carrilet. Us en faré cinc cèntims a continuació.

No obstant, començaré parlant d'Alemanya perquè és per a on vàrem passar per anar a Àustria (aquest cop ens hem desplaçat en cotxe) i com és natural, alguna cosa varem veure per el camí.

Una de les primeres parades va ser una visita al Museu de la Tècnica i del Transport de Sinsheim. Vaig estar en estat de schok durant tota la visita, a la que vàrem dedicar potser un parell d'hores. No vaig pas tenir temps de veure tot el que hi ha: és impossible en una sola visita.

Avions, cotxes, vehicles de guerra, locomotores, uniformes, grues, bombers...  Shocked

Tot atapeït per la gran quantitat de peces a exposar. Per exemple: vaig trigar més de 30 minuts a adonar-me'n de que al Hall a on era hi havia varis avions penjats per damunt del meu cap!

Aquesta foto mostra l'atapeïment dins de les naus...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Locomotores...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A l'aire lliure una grua de vapor tenia penjada una locomotora sense fogar...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Era impressionant també a l'exterior la col·lecció d'avions que hi havia, tots ells penjats en l'aire amb alguna mena de suport o de peu, sempre en posicions com si estigués volant. Malauradament no podia estar pas per tot i ara veig que no els vaig fotografiar.

Recomano vivament la seva visita.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

D'allà varem anar a dormir a Nördlingen, una bonica ciutat amurallada, a on hi havia un altre museu de trens a visitar. Però això seria l'endemà...

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDj Set 12, 2019 10:08 pm

Caram quans trastos....
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDv Set 13, 2019 10:18 pm

Nördlingen (D) va resultar ser una encantadora ciutat amurallada. Aquí teniu una vista de la muralla que l'envolta:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I els edificis eren realment interessants

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Llevats ben d'hora i sense plorar, varem anar a visitar el museu de Nördlingen (Bayerisches Eisenbahnmuseum).

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

La primera cosa que em va sorprendre va ser abans d'entrar al museu, una pancarta d'un veí que vivia just al davant:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Tal com suposo que ja sospiteu, la pancarta resava que el veí no veia amb bons ulls la bruticia, el fum i la "pudor" de les màquines a vapor del museu.

Jo crec que haurien de construïr una discoteca al costat d'aquesta casa, així sabrien el que és realment ser molestat.

Però com que aquest no és el debat que ens interessa, nosaltres anem ara a veure algunes imatges preses en el museu que tant li molesta a aquest veí.

La primera cosa que varem veure era aquesta petita locomotora, que era la única de via estreta del museu, de via de 700 mm, construïda per Krauss.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El museu tenia una enorme quantitat de material, que semblava no tenir límit. Una bona part estava en estat de marxa, mentre que la resta estava esperant restauració, i presentaven una gran varietat d'estats de deteriorament o de conservació.

Aquest el coneixeu tots, tot i que en uns altres colors.  Wink

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Em sembla que també tots coneixeu aquestes màquines...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A demés també tenien un bon assortit de senyals fixes i mòbils...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Una enorme locomotora serie 44

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Crec que també us agradarà veure aquesta màquina, que va ser popularitzada per PIKO

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Llueixen els colors vermells típics de les locomotores alemanyes...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A demés del gran nombre de material, també podriem dir que n'hi havia de tota mena

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Us asseguro que hi havia vehicles per a tots els gustos

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El museu està instal·lat en un antic dipòsit, com ja hem vist en altres ocasions a Alemanya. El material que hem vist fins ara estava a la platja de vies. Tot i que només n'hem vist una petita mostra, ara passem a l'interior de la rotonda:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El material agrupat a la rotonda oferia un bonic aspecte

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Encara una dresina!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I aquesta era la joia de la corona!!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Llàstima que la vista general no em va quedar gaire be...  nose

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Fins i tot la bastida del sostre era impressionant!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A la tarda ens esperàvem visitar un altre museu: el Bahnpark de Augsburg (també a Alemanya).

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Malauradament varem tenir un error de organització i aquell dia (dissabte) era tancat. Només varem poder veure això:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Com que no varem poder visitar el museu, ens varem trobar amb que teniem la tarda lliure. Per una vegada varem decidir fer turisme no ferroviari, així que vàrem anar a veure (de lluny) el castell de Schwangau, que en el seu moment va inspirar Walt Disney, que va ser de viatge per aquestes contrades, a fer el dibuix del castell que surt en tots els seus films!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En aquesta foto d'una postal podeu veure'n una altra perspectiva més comercial

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I amb això acabàvem el dia. Només ens calia arribar a Warthausen, a on pernoctaríem aquell dia, per l'endemà entrar a Àustria. Però això ja seria demà... Very Happy

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18742

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDs Set 14, 2019 10:59 am

La dresina amb grua em te enamorat!!!! Pero el automotor q es veu un trocet al costat de la vapor em te molt intrigat??????

Repeteixo de gran vull ser com tú! !!

Salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDg Set 15, 2019 9:33 pm

Sabia que t'agradaria, Carles!  Wink

Be, us vaig dir que al dia següent entraríem a Àustria, i és veritat, però primer varem visitar una línia de via de 75 cm, encara a Alemanya. Es tracta del Öschle bahn, que va de Warthausen a Ochsenhausen. Fa un temps, enlloc de començar a Warthausen començava a Biberach, però tenia un creuament a nivell amb la línia de via estàndard, i un dia hi va haver un greu accident. En conseqüència la línia va quedar amputada i ara comença a Warthausen.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Tan aviat com vàrem arribar ja varem començar a veure material a la via. Per començar aquest vagó que servia de "manso" per a remolcar vagons de via ample... fixeu-vos que el vagó és de tres eixos!
Això ens va semblar una novetat, però a partir d'aquell moment seria habitual veure vagons de tres eixos per les línies que aniríem visitant.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

De cop i volta varem començar a veure material conegut... semblava com si fóssim en un circuit de IIm ple de material LGB:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

La descoberta d'una dièsel...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

... quedaria molt eclipsada per la olor del vapor!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Ah, les precioses 151T alemanyes de via de 75 cm!! Aquesta no portava l'habitual Schafenberg, sinó que venia equipada amb enganxall de plat.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

La màquina no va trigar gaire en començar la maniobra per anar al cap del tren.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Quina composició més llarga ens esperava!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Anant cap al tren vaig passar per el costat d'aquesta plataforma. Segur que a més d'un li encanta!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Alguns vagons de la composició:

Aquest vagó havia sigut d'una companyia de via mètrica i va ser adaptat per a circular per via de 75 cms.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquest vagó havia sigut dels FFCC Retics, i també va ser adaptat al mateix ample. A les caixes de greix dels eixos encara lluïa les sigles Rhb.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquí veiem l'impecable estat de l'interior dels vagons

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I aquest vagó també tenia tres eixos.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El recorregut va durar poc més d'una hora, i mentre esperavem l'hora de tornada, vaig fer una petita troballa. Us deixaré amb el misteri, a veure si endevineu de que es tracta. Jo sé que més d'un ho pot saber... :   Very Happy

Què són aquests farregots, i que hi ha a sota d'aquesta lona?

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

(pista: el color groc us hauria de resultar familiar)

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

La resposta demà! Very Happy

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDl Set 16, 2019 11:10 am

Colors de COMSA, deuen ser les carcasses de la locomotora que tenia COMSA d'origen alemany i que han recuperat.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDt Set 17, 2019 9:42 pm

Efectivament, Eduard: es tracta de la màquina de COMSA que va circular per Catalans. Aquí hi ha alguna foto més de la mateixa màquina en un estat molt deteriorat, mentre espera una profunda reparació:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I aquí una foto de la màquina circulant per aquesta línia, molt abans de venir a Barcelona. Aquesta foto la vaig fer sobre un cartell que hi havia en un expositor.  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

L'altra cosa que m'esperava en aquesta línia era veure aquesta Mallet: (foto extreta de la web [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]

Malauradament quan vaig preguntar per ella em varen dir que havia sigut enviada a Mainingen per a la seva revisió. nose

Aquí tenim la màquina de nou al cap del tren, esperant la sortida. Ah, però en aquest viatge de tornada hi havia sorpresa inesperada!!!   bota  bota  bota

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Un dels nostres acompanyants tenia relació amb una coneguda persona que tenia influencia en aquesta línia... i ens va obrir la possibilitat de viatjar en la màquina!!









[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Finalment arribarem a l'estació d'origen... la màquina inicià algunes maniobres separant vagons de la composició

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I aquí s'acabava la nostra agradable experiència al Öschle Bahn.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A continuació, aquella mateixa tarda entraríem a Àustria per Rickenbach (Lindau), al llac Constança. Calia arribar a Innsbruck, a on pernoctaríem a un Hotel amb nom suggerent: Zillertal. Però abans d'això hauriem de visitar el primer tren-museu a Àustria: el Walderbähnle. Però per a no carregar-vos, això ja us ho explicaré en el proper capítol...  Very Happy

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDt Set 17, 2019 10:33 pm

Carai Amadeu quins viatges tant macos fas, gràcies per compartir-los amb nosaltres.
Tornar a dalt Ir abajo
Sonderzug
Trenjardinaire
Sonderzug


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 62
Data d'inscripció : 05/12/2014
Nombre de missatges : 487

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDt Set 17, 2019 10:44 pm

SINSHEIM!!!!! Hi vaig passar per el costat l'any passat, el vaig veure des de l'autopista estant, no vaig tenir pebrots per dir-li a la dona de parar un parell de dies per veure'l. Anàvem cap a Salzburg que li feia molta il.lusio i no podíem perdre els pocs dies que teníem.

Vam acordar que hi tornaríem per veure'l. Sad
Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit


Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou
Edat : 47
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 2625

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDt Set 17, 2019 11:14 pm

MALLET73 escrigué:
La dresina amb grua em te enamorat!!!! Pero el automotor q es veu un trocet al costat de la vapor  em te molt intrigat??????

Repeteixo de gran vull ser com tú! !!

Salutacions

mallet73

Jo tambè vull ser com tu de gran!!+1 aplaud aplaud super12 super12
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDt Set 17, 2019 11:42 pm

A veure, voleu dir que sóc molt gran jo????     scratch






humorw

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit


Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou
Edat : 47
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 2625

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDt Set 17, 2019 11:45 pm

Gran no," Vintage"... Wink Very Happy geek angell riuuuu riuuuu riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDc Set 18, 2019 11:20 am

Home gran no , precisament en aquest viatge vas canviar el primer digit de la teva edat , aixo sempre fa respecte.......ho dic per experiencia. Crying or Very sad Crying or Very sad

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDc Set 18, 2019 11:22 am

Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed

Tens tota la raó. Ja no me’n recoraba.


_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDc Set 18, 2019 5:37 pm

ignasibaga escrigué:
Carai Amadeu quins viatges tant macos fas, gràcies per compartir-los amb nosaltres.

De res. Són coses per a compartir. I si encomana a algú les ganes de viatjar, em donaré per satisfet. Very Happy

Sonderzug escrigué:
SINSHEIM!!!!! Hi vaig passar per el costat l'any passat, el vaig veure des de l'autopista estant, no vaig tenir pebrots per dir-li a la dona de parar un parell de dies per veure'l. Anàvem cap a Salzburg que li feia molta il.lusio i no podíem perdre els pocs dies que teníem.

Vam acordar que hi tornaríem per veure'l. Sad

Dons no li diguis que n’he posat fotos, que potser et dirà que ja l’has vist!

riuuu

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDj Set 19, 2019 9:24 pm

Amics, sento no haver continuat l'historia, però és que aquests dies vaig molt enfeinat. Però aquí venen algunes fotos més.

Tan sols unes hores després, i uns quants kilòmetres més tard, varem pujar al primer tren austríac:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquest era un petit tram de l'antic carrilet entre Bregenz i Bezau, avui convertit en tren-museu.
Així dons, és el que queda d'un antic traçat de via de 76 cms. A Àustria els carrilets tenen majoritàriament via de 76, tot i que persisteixen en algunes línies, l'ample mètric, entre alguns altres. Només un tren té via de 75 cm, i aquest es troba al llarg de la frontera amb Suïssa. Però aquest no el veurem perquè queda lluny del nostre itinerari. Basicament durant tota la visita a Àustria el que més veurem és l'ample de via de 76 cm, que es desenvolupà en tots els països dels Balcans, Àustria i Hongria. No s'ha de confondre aquesta galga amb la galga anglesa de dos peus i sis polzades, que donen 762mm, ja que les procedències són diferents.

Una de les coses que més em varen sorprendre i agradar d'Àustria és la cordialitat de la gent. Ja en aquest indret vaig experimentar-la donat que hi havia dues persones esperant el tren, i que no els hi va costar gens iniciar conversa amb mi, preguntant-me si pujaria el tren, i explicant que el seu fill venia en el tren i ell havia vingut amb el cotxe per carretera, etc etc.

I en tot això va arribar el tren, la màquina va fer la maniobre i es va posar a l'altre extrem del tren per a iniciar el viatge de retorn. Nosaltres també pujàvem només uns quants en el tren i els altres ens seguien per carretera, donat que camí de Innsbruck, a on ens tocava pernoctar aquella nit, no teníem temps de fer el viatge de tornada si volíem arribar a una hora "prudent".


[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Tasques d'engrassat i manteniment, moments abans de la sortida del tren

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Detall del rodatge, gairebé igual que el de les nostres estimades "màquines de fum" de l'antic "Feliuet", el tren que unia Girona amb Sant Feliu de Guixols... nostàlgia pura!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I és que a Àustria hi ha tota una gama de locomotores Krauss tipus "U", que en són cosines germanes... aquesta és una de les que menys s'hi assemblen. En veurem algunes més durant el viatge.  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Una vista de la composició a l'últim minut abans de sortir.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El viatge va ser molt curt, o al menys a mi se'm va fer molt curt. En un tres i no res, després de passar pel bell mig d'una rotonda a l'inici del viatge, només sortir de l'estació, després d'haver creuat un parell de cops el riu amb uns ponts de molta envergadura, si tenim en compte que el tren només te via de 76 cm, i després d'haver circulat per un magnific paisatge verd envoltat de pedregoses muntanyes, de cop i volta varem arribar a Bezau, estació de terme i final del nostre recorregut (ho sento, no tinc fotos del recorregut).

Però aquest sabor a poc va passar desapercebut en veure el material, tallers i maniobres de fi de jornada: només entrar a les primeres agulles de l'estació ja varem poder veure material apartat. Aquesta U semblava haver rebut una capa d'imprimació, com en el cas de les nostres miniatures...!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Immediatament després, oh! sorpresa! ja comencem a veure material LGB! Per cert, en sé d'un que l'hi encantarà aquestes dues fotos:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El tren estacionat, maniobres de desfer la composició -que devia ser massa llarga- i canvi de vagons a la via del costat...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I mentrestant, nosaltres, sense dubtar-ho (un cop demanat permís educadament), incursió immediat als tallers i dipòsit:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Més material LGB!!  (Després d'haver vist alguns carrilets més, vaig arribar a la conclusió que no cal anar a Àustria: només obrint un catàleg LGB ho veus gairebé tot!)


[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Una altra U, aquesta en estat de marxa:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquest racó de taller semblava haver estat copiat d'una maqueta.  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I després de les maniobres, la màquina va anar a fer aigua.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Al cap d'uns minuts, la petita màquina que havia mal-fotografiat dins dels tallers va sortir, encara no sabem ben be si per fer alguna maniobra o si només per a lluir el tipu.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Per acabar l'historia, en sortir de l'estació per anar cap al cotxe, que ja feia estona que havia arribat, vare descobrir aquest enginyós artilugi que en realitat era mig-pont giratori per a fer la maniobra del canvi de via de la màquina sense agulla.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquell dia no hi va haver més trens. I a aquelles altures ja es començava a notar que es feia de nit més d'una hora abans que a casa nostra. Varem arribar a l'hotel que ja era negre nit.

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12081

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDj Set 19, 2019 10:10 pm

Tren bota bota bota baba baba baba

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDj Set 19, 2019 10:30 pm

Unes fotos magnífiques, aquest material ens és tant familiar que sembla que sigui nostre, m'ha agradat molt el pont desplaçable.

Olot escrigué:
Per acabar l'historia, ... ... varem descobrir aquest enginyós artilugi que en realitat era mig-pont giratori per a fer la maniobra del canvi de via de la màquina sense agulla.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Un enginyós artefacte que permet fer la maniobra per oassar la màquina a l'altra punta de tren amb el mínim d'espai possible, l'havia vist en alguna maqueta, mai en escala 1/1.
applaud applaud applaud applaud applaud
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDj Set 19, 2019 10:43 pm

Caram quin viatge, gràcies per les fotos.

I quines màquines de vapor més lluents!!! i aquí gent preucupant-se de com envellir el material riuuu


Que guapo el viatge dins de la cabina. Es veu raro l'acer inoxidable en màquina de vapor...

Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDv Set 20, 2019 1:19 pm

Ara que arribeu a Innsbruck espero impacient la crònica del meu estimat Zilletalbahn...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDv Set 20, 2019 2:08 pm

Ai, Pau, que em sap molt de greu, però t’he de dir que tindràs una decepció.

Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed


_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDv Set 20, 2019 5:47 pm

Olot escrigué:
Ai, Pau, que em sap molt de greu, però t’he de dir que tindràs una decepció.

Embarassed  Embarassed  Embarassed  Embarassed


Ara encara estic més intrigat...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDl Set 23, 2019 11:28 pm

Després d'un vespre plujós i fred, i una agradable pernoctació, ens llevàvem per anar a visitar el museu dels tramvies de Innsbruck. Malauradament no varem poder fer la visita perquè era el dia equivocat ja que precisament aquell dia, el museu era tancat. Guardo la intenció per un altre viatge posterior, perquè a demés de que tinc referències de que és un museu molt interessant, hi ha una via mètrica que fa un sinuós traçat, que depèn del museu. Aquest és el material que hi circula, entre altres:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]

Així, dons, amb la cua entre cames varem encaminar-nos cap a la nova destinació: Jenbach.

Jenbach és una estació a on s'hi troben tres amples de via diferents: l'ample normal, el mètric (cremallera de Achensee), i el de 760 mm (Zillertahl).

Abans de res avanço que malauradament no varem fer gairebé fotografies del Zillertalbahn. Ho sento molt, Pau. Promès que en el proper viatge cauran. nose

Dons només d'arribar ja varem pujar al tren, perquè sortia immediatament, però només tres de nosaltres. La resta del grup aniria en cotxe fins a l'estació superior per a evitar el retorn en tren, ja que tot i havent perdut la visita al museu dels tramvies, anàvem amb el temps comptat.

Així, dons, arribar i moldre. Em prou feines varem tenir temps de comprar els bitllets i acomodar-nos que el tren ja es movia. I el primer que fa és passar just per davant del dipòsit, a on varem veure els nous automotors comprats fa poques setmanes al Appenzellerbahn, a Suïssa. A la foto es veu amb el pantògraf aixecat, buscant una catenària que no troba, com acostumen a fer sovint els nostres trens en miniatura:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Més tard vaig tenir ocasió de preguntar al maquinista com s'ho farien per fer córrer aquells automotors si no hi havia catenària, i si pensaven fer-los circular amb algun generador o algun altre invent...? i en va respondre que tenen previst posar la catenària a la totalitat del traçat en quant tinguin els diners suficients.

Aquesta és una cosa que no entenc. El cremallera va fins a un punt al que s'hi arriba per carretera (i molt més ràpid que amb el tren). Al meu parer, només agafen el tren els enamorats del tren i del vapor. Si posen els automotors no tindrà cap gràcia pujar al tren. Hi pujarà algú llavors? això a demès de que rendibilitzar la catenària no serà fàcil, perquè instal·lar una catenària costa molts diners.

En arribant a Eben s'acaba el traçat amb cremallera i la màquina, que fins llavors havia estat al darrera del comboi empenyent, passa al davant com a qualsevol tren que funcioni amb adherència. En la següent foto, a on podem constatar que aquestes màquines potser són les més lletges del món, veiem el creuament del nostre tren ascendent amb un descendent.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En aquesta foto a on també queda patent que la màquina és lletja la miris des de on la miris, veiem la màquina al final del recorregut. Aquest punt es troba just al costat del llac Achensee, i gairebé a nivell de l'aigua, el que facilita la presa d'aigua per part de la màquina, directament del llac.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Justament aquí podem veure la bomba d'aigua treballant. Aquesta bomba funciona amb el vapor de la pròpia màquina, i treballa de forma semblant a un injector.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Mira que n'és de lletja! (tot i que reconec que per geperuda que sigui, no deixa de tenir l'encant del vapor)  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Baixant amb el cotxe varem cometre l'error de ficar-nos a l'autopista per a retrocedir fins a l'estació de Jenbach, ja que voliem anar a veure el Zillertahl encara que fos una breu visita, però un col·lapse circulatori ens va fer perdre més d'una hora.
Tot i així, varem anar a l'estació del Zillertal a on varem fer aquestes poques fotografies:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Només material modern nose

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquesta màquina podria ser parenta de la nova del cremallera de Núria, perquè també té disseny d'armari amb rodes.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Plovia, no hi havia trens immediatament, i era tard, així que varem continuar cap a la nova destinació: Freilassing, just a l'entrada de Salzburg, però a Alemanya, ja que per anar de Innsbruck a Salzburg, l'autopista et porta cap a Alemanya per a trobar l'autopista que va de Munich a Salzburg.

A Freilassing dormiriem al mateix hotel al que vaig anar amb els meus amics de Suïssa venint de Dresden, per anar a visitar el museu Porsche. Però abans d'arribar a la destinació, encara una altra parada. Però això ja us ho explicaré demá...  Very Happy

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDt Set 24, 2019 9:34 am

Gràcies Amadeu... encara que t'ho sembli les fotos del Zillertal (sense la h) son més il.lustratives del que sembla...

No és gens habitual que tinguin un cotxe cabina de pis baix, a la via morta que hi ha al costat del dipòsit de les locomotores de vapor... si haguessis tret el cap per las finestres les hauries vist...

La gran máquina blava... és una Lupo, que potser recorda amb la forma la nova H12 del Cremallera de Núria però no té res a veure, ja que es tracta d'una máquina Diesel Hidràulica... una tecnoligia molt diferent a les Diesel Electriques que estem acostumats...
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitimeDt Set 24, 2019 9:51 am

Olot escrigué:

Immediatament després, oh! sorpresa! ja comencem a veure material LGB! Per cert, en sé d'un que l'hi encantarà aquestes dues fotos:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]


riuuuu M'ENCANTEN !!!! Sobre tot la segona, que clarament es veu que es una copia del meu avatar riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 7Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent
 Temas similares
-
» dresina d'Austria a escala G/IIm
» vagó "cosa rara" a escala G/IIm
» Filosofia i reglament del Fòrum a conèixer i respectar a partir de la vostra inscripció. ÍNDEX DEL REGLAMENT

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: TREN REAL :: Arreu del món-
Canviar a: