| Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 | |
|
+7ignasibaga mikado el terrat de margarit Francesc ODAKIM TramBlau Olot 11 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33805
| Assumpte: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dl Maig 27, 2019 7:42 am | |
| El febrer del 2011 vaig trobar aquest tractor LGB, molt be de preu perquè estava pintat per l'antic propietari i les peces "tocades" es des-valoritzen considerablement. Els colors no m'agradaven gens, i quan el vaig tenir a les mans encara menys. El vaig comprar per a repintar-lo, perquè estava be de preu, però a mi aquesta línia més aviat "moderna" de pintura no m'agrada. Jo sóc més antiquat. des de llavors aquest tractoret ha estat gairebé sempre amagat a la caixa, i només l'he fet circular en la intimitat. És per això que no n'hi ha gaires fotos, tret d'aquesta que us acabo de mostrar, que és la foto "de fitxa" de la base de dades, és a dir, és com el carnet d'identitat de la màquina. Avui he decidit despintar-la per a donar-li els colors que podrien ser els corporatius dels FFCC de La Terrassa per a el material dièsel. És possible que sigui així, però això encara està per determinar. En qualsevol cas, vull provar de pintar-la verd fosc amb una ratlla plata. Despintar-la ha sigut menys difícil del que jo m'havia imaginat. Gairebé ja està. I quina sorpresa! Resulta que a sota m'hi ha sortit el mateix esquema de pintura que la seva germana! Aquí una foto de la germana: I aquesta és una foto del procés de despintat, que segurament durarà almenys fins demà: A la foto es veu com era igual a l'altra. Quin mal gust va tenir l'antic propietari de pintar-la tan lletja i més quan tenia aquest esquema que trobo que és el més bonic! Be, aquesta operació només és l'inici d'una transformació que pot durar molt de temps perquè no estava prevista a la meva agenda, i l'aniré fent a estones perdudes. O sigui que la continuació, qui sap quan vindrà!
Editat per darrera vegada per Olot el Dc Jun 05, 2019 8:18 pm, editat 2 cops en total | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12355
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dl Maig 27, 2019 8:12 am | |
| A estat fàcil treure la pintura?
Pere | |
|
| |
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dl Maig 27, 2019 8:14 am | |
| No has dissolt totes les pintures? | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33805
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dl Maig 27, 2019 8:31 am | |
| - TramBlau escrigué:
- A estat fàcil treure la pintura?
Pere Si, tot i que encara no he acabat. Avui deixaré les peces en remull durant tota la nit. El despintat, però, no deixarà pas els antics colors aprofitables. La màquina s’haurà de tornar a pintar, cosa que jo ja tenia prevista.
Editat per darrera vegada per Olot el Dl Maig 27, 2019 8:44 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dl Maig 27, 2019 8:41 am | |
| - ODAKIM escrigué:
- No has dissolt totes les pintures?
La pintura aplicada per l’antic propietari devia ser pintura d’esprai a l’alcohol, a diferencia de les de LGB, que per una banda pinten a pistola (al dissolvent?) i per altra banda serigrafien els números, línies, etc. Jo he utilitzat alcohol com a decapant i m’ha anat molt bé per a eliminar la pintura de sobre. Però tal com he explicat, la pintura original està quedant molt malmesa. De fet això no em preocupa gens, perquè igualment calia haver despintat primer abans de pintar, perquè si es pinta a sobre, llavors es noten números i altres detalls que fan relleu per sota de la nova pintura i acaben veien-se, tal com passava amb aquest pintat horrible que ara, per fi, estic desfent. Així dons, un cop eliminada la capa de pintura vermella, també hauré de treure tot rastre de la pintura groga original de ratlles i números. Després d’aixo prevec donar-li una capa de bona imprimació, i després la pintura definitiva. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dl Maig 27, 2019 7:43 pm | |
| | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12355
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dl Maig 27, 2019 8:35 pm | |
| | |
|
| |
Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1020
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dl Maig 27, 2019 9:06 pm | |
| D'aquest tractor Schöma CFL 150 DH, LGB n'ha fet un munt de versions. Apareix en 1969 i fins l'actualitat sols -externament- ha canviat el focus, que és petit fins el 1995 més o menys, i a partir de finals dels 90s, és gros i cilíndric. La majoria de models no estan pintats És una peça molt ben aconseguida modelisticament però té un detall -per al meu gust- que no li fa favor: els dos cargols de cada tester que subjecten la carrosseria al pis. T'has plantejat d'aprofitar els forats per posar-hi uns leds i subjectar la carrosseria per un altre procediment, pregunto? Le baranes dels capós son en relleu; jo les he llimades i les he fet amb filferro pintat negre. La decoració d'aquests dos tractors correspon a la referència 70520; és una caixa d'iniciació de 1997. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dl Maig 27, 2019 10:16 pm | |
| Exactament. Això és així, però a demés la màquina té una referència pròpia, tal com resa l’etiqueta de LGB que totes dues porten a sota: 20605. Aquesta màquina va venir a ser com la Stainz: l’han fet amb tots els colors i versions possibles, incloent el llevaneus, una dresina, i fins i tot una dresina elèctrica. No cal dir que el netejavies també està fet a partir d’aquest model. - Francesc escrigué:
- ...
És una peça molt ben aconseguida modelisticament però té un detall -per al meu gust- que no li fa favor: els dos cargols de cada tester que subjecten la carrosseria al pis. T'has plantejat d'aprofitar els forats per posar-hi uns leds i subjectar la carrosseria per un altre procediment, pregunto? Le baranes dels capós son en relleu; jo les he llimades i les he fet amb filferro pintat negre. ... Tot això ho tinc en estudi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dg Jun 02, 2019 8:48 am | |
| Aquest vespre he fet el buidat de plom en un motlle de guix que vaig fer expressament per fer els pesos a afegir a aquesta màquina i la seva germana. Malauradament el motlle se m'ha trencat i ara en tindré de fer un altra per l'altra màquina. Aquestes són els dos pesos. Entre tots dos fan uns 1300 grams. Els pesos els he fet amb la forma perquè hi càpiguen i permetin l'allotjament de la part elèctrica. Això si, he hagut de canviar la ubicació de la par elèctrica. Aquesta és la màquina a punt de rebre els pesos nous. Aquí veiem els dos pesos un cop posats al seu lloc. Amb els nous pesos la màquina ha passat a pesar 2740 grams aproximadament, bastant més que el seu pes original d'aproximadament 1500 grams. Per tant ara te un pes de 1,37 Kg per eix. Tot i que els pesos encara no estan collats i que la màquina està a mig muntar, les proves de tracció i adherència han estat sorprenents: quina meravella! La màquina ha pogut amb aquesta composició i no ha patinat enlloc. Altra cosa de la que dubtava és que el centre de gravetat no esdevingués massa alt amb el nou llast, però no és així. Encara està prou be. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dg Jun 02, 2019 8:58 am | |
| - Francesc escrigué:
- ... Le baranes dels capós son en relleu; jo les he llimades i les he fet amb filferro pintat negre...
I no en tens cap fotografia? | |
|
| |
el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dg Jun 02, 2019 10:19 am | |
| | |
|
| |
mikado Trenjardinaire
Ubicació : Barcelona Edat : 54 Data d'inscripció : 02/12/2016 Nombre de missatges : 471
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dg Jun 02, 2019 10:37 pm | |
| Ostres quina casualitat !! Jo també estic rehabilitant el mateix model , però amb menys pretensions doncs el meu estava en unes condicions pèssimes, en la pròxima MOMI podem fer una trobada | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dl Jun 03, 2019 1:35 am | |
| No és casualitat: aquest model és molt popular i figura en la major part dels inventaris de tot kiski. Per tant no m'estranya pas la coincidència. " Para muestra, un botón", que diuen: aquí poso una foto del del meu amic Jean-Michel, totalment personalitzat a la seva manera, per cert, molt dignament. 1em sembla molt be la idea de la concentració de Schömas | |
|
| |
Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1020
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dl Jun 03, 2019 8:13 am | |
| Quina feina més maca la d'en Jean-Michel amb el seu SCHOEMA Régional de la Haute Broye 15 -la seva companyia-. Les modificacions de les baranes estan molt millorades, les del capó del motor son -o semblen- d'una peça amb suport intermedi, les de les portes son ben llargues; deuen ser metàl·liques. Els reixats d'ambdós capos també han estat modificats. Les tres llums li han permès el·liminar els bisos -tan llampants com antiestètics- i incloure dins del capó el fanal exterior central. S'hi veu força bona feina. | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7379
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dl Jun 03, 2019 9:08 am | |
| | |
|
| |
dvdtren Trenjardinaire
Ubicació : ARENYS Edat : 56 Data d'inscripció : 23/09/2018 Nombre de missatges : 156
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dl Jun 03, 2019 9:16 am | |
| Increible! sou un cracks | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dl Jun 03, 2019 5:48 pm | |
| - Francesc escrigué:
- Quina feina més maca la d'en Jean-Michel amb el seu SCHOEMA Régional de la Haute Broye 15 -la seva companyia-...
Els RHB (que no Rhb), és només una de les companyies imaginàries d’en Jean-Michel. Suïssa és un país a on hi ha moltes companyies privades que tenen un ampli ventall de convenis entre elles, el que dóna un fluid intercanvi de material entre moltes de les xarxes. Com és d’esperar, això es transmet a les explotacions particulars en miniatura, ja que forma part de la cultura i de la vida cotidiana dels helvètics. Així, dons, a demés del RHB (Regional de la Haute Broye) també té d’altres companyies com ara el TGV (Tram du Gros Vaud), o els TPJ (Transports Públics del Jorat), amb el seu Jorat Express, o el VVV (Vicinal de la Vallée de Venage), etc. Com que els noms d’aquestes companyies resulten creïbles, en repetides ocasions el públic pregunta si alguna d’aquestes companyies ha existit realment. Val a dir que totes són producte de la seva imaginació, i que qualsevol semblança amb la realitat és pura coincidència. Si no hi havíeu caigut abans, us podeu delectar mirant els noms de les companyies en les fotografies de tots aquests fils: https://trenscat.forosactivos.net/search?mode=searchbox&search_keywords=Fetes&show_results=topics | |
|
| |
mikado Trenjardinaire
Ubicació : Barcelona Edat : 54 Data d'inscripció : 02/12/2016 Nombre de missatges : 471
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dj Jun 06, 2019 7:40 pm | |
| A mi em va arribar així, i això que la vaig netejar una mica. Personalment disfruto molt quan puc recupera material que es veu que a treballat molt. | |
|
| |
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2524
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dj Jun 06, 2019 10:21 pm | |
| Jo penso igual, disfruto mes restauran una peça com aquesta que compran una de nova per posar a la estanteria, i pots posar tota la teva imaginaçio i veure el resultat.
M agradara veure com et quede .
Alexandre | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dv Jun 07, 2019 1:47 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Ds Jun 08, 2019 1:30 am | |
| Aquesta, et dóna per fer-la sense el morro posterior, tapant la paret i desplaçant tot el conjunt una mica enrere, centrant-ho en el bastidor... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Ds Jun 08, 2019 1:56 am | |
| | |
|
| |
el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dg Jun 09, 2019 8:00 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 Dg Jun 09, 2019 8:25 am | |
| Ja veig a venir que això serà una mica com quan es fa una trobada de 600, i que hi acaben anant 850’s, escarabats, algun 4L, i fins i tot algun 124. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 | |
| |
|
| |
| Recuperant un vell tractor dièsel Schöma LGB 20605 | |
|