TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Neteja-vies casolà WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Neteja-vies casolà

Ir abajo 
+4
el terrat de margarit
MALLET73
Olot
ignasibaga
8 participantes
Anar a pàgina : 1, 2  Següent
AutorMissatge
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDg Oct 21, 2018 10:55 am

La màquina de Piko passava de 200 euros, la idea em va agradar però hi veig el problema dels fregadors al passar per els cors de les agulles que son de plàstic he pensat un prototip de neteja vies
Neteja-vies casolà Mnv_0011

Neteja-vies casolà Mnv_0010
La idea és que el fregador tingui una superfície suficient per no perjudicar els cors de les agulles, que pugui funcionar amb alimentació per les vies o per bateria i que sigui el més petita possible.
El motor és un motor de Playmobil (40 euros), una bateria de 12v (16 euros ), un regulador de tensió (4 euros) dos bogis de vagó (14 euros), faran falta alguns interruptors per commutar el funcionar en bateria o per la via, parada motor, senyalització, ...  ...

Segur que no serà una màquina infal·lible, però per netejar les vies quan comencen a mostrar falta de neteja, i per descomptat no crec que pugui substituir el netejador de pal.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDg Oct 21, 2018 7:27 pm

Com és fet el fregador? Paper de vidre?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDl Oct 22, 2018 5:52 am

Olot escrigué:
Com és fet el fregador? Paper de vidre?

Aquest que porta en aquesta prova és paper de vidre bastant fi i porta un pes de 500gr, a la propera prova en posaré un altra més granat i el pes de 1kg.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDl Oct 22, 2018 6:59 am

No és bo utilitzar paper de vidre per que els ratllats, que poden ser gairebé microscopis, que fan als carrils facilita que després la via s’embruti més facilment, i que el contacte elèctric sigui molt dolent.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDl Oct 22, 2018 8:57 am

Deu dependre del tipus de gra, com més gruixut més ratllarà, per això el vaig posar bastant fi, però llavors costa més la neteja.

En el netejador de pal faig servir el mateix yipus de paper de vidre i no hi he tingut cap problem, però veig que els fregadors de la màquina de Piko té els fregadors molt bastos ha de ratllar molt els ralls

Quin tipus de fregador hi posaries?

Fins avioat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDl Oct 22, 2018 9:41 am

Els de la màquina no son pas de paper de vidre.

LGB fa servir goma de polir, tant en la goma de netejar les vies a ma com en l’apareill que es posa a sota del vagó. En la màquina neteja-vies també porta unes rodes de goma polidora.

Cap element del comerç és abrassiu com ara el paper de vidre.

No penso que utilitzar el paper de vidre sigui bo. Jo utilitzo la goma de LGB, el vagó de LGB, goma de polir, que és gairebé igual que la de LGB, i un aparell que porta una mena de felpa i un líquid “màgic”. Jo hi posaria qualsevol d’aquestes coses, però no pas paper de vidre.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18745

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDt Oct 23, 2018 2:10 am

ignasibaga escrigué:
La màquina de Piko passava de 200 euros, la idea em va agradar però hi veig el problema dels fregadors al passar per els cors de les agulles que son de plàstic he pensat un prototip de neteja vies
Neteja-vies casolà Mnv_0011

Neteja-vies casolà Mnv_0010
La idea és que el fregador tingui una superfície suficient per no perjudicar els cors de les agulles, que pugui funcionar amb alimentació per les vies o per bateria i que sigui el més petita possible.
El motor és un motor de Playmobil (40 euros), una bateria de 12v (16 euros ), un regulador de tensió (4 euros) dos bogis de vagó (14 euros), faran falta alguns interruptors per commutar el funcionar en bateria o per la via, parada motor, senyalització, ...  ...

Segur que no serà una màquina infal·lible, però per netejar les vies quan comencen a mostrar falta de neteja, i per descomptat no crec que pugui substituir el netejador de pal.

Fins aviat, Ignasi.

Tot i que tinc qualsevol de les maneres de netejar les vies, hem sembla molt interesant aquesta neteja vies que has "parit"!! m'ha sorprès gratament.... pot ser interesant aplicar-ho..en la propera reunió de tallers en parlem...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDt Oct 23, 2018 3:47 am

Bé, tot és qüestió de criteris, certament el paper de vidre o la tela d'esmeril son més abrasius que les gomes, però son més eficients, barates i senzilles de canviar. Fins ara al netejador de ma hi tinc el mateix paper de vidre que he posat en aquest fregador i les vies queden en molt bones condicions, per altra banda el desgast que poden tenir és versemblant tenint en compte la pastilla del rall, segur que no he de canviar cap via per desgast i els que vindran al darrera potser el desmuntaran abans d'acabar-les.
En el tren d'H0 hi tinc uns vagons d'Electrotren amb aquest sistema i d'altres que he adaptat jo, no circulen sempre, de tant en tant hi faig unes passades i quan he de fer una neteja a fons ho faig amb un tros de pedra d'esmolar molt fina i a pesar dels anys (més de quaranta) no hi he tingut mai cap problema.
Els fregadors que porta la màquina Piko encara son més abrasius que el que he fet.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit


Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou
Edat : 47
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 2625

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDt Oct 23, 2018 4:33 am

Veig que tot són solucions i amb bons resultats. super12
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: olaola   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDt Oct 23, 2018 6:25 am

ignasibaga escrigué:
 Bé, tot és qüestió de criteris, certament el paper de vidre o la tela d'esmeril son més abrasius que les gomes, però son més eficients, barates i senzilles de canviar. Fins ara al netejador de ma hi tinc el mateix paper de vidre que he posat en aquest fregador i les vies queden en molt bones condicions, per altra banda el desgast que poden tenir és versemblant tenint en compte la pastilla del rall, segur que no he de canviar cap via per desgast i els que vindran al darrera potser el desmuntaran abans d'acabar-les.
 En el tren d'H0 hi tinc uns vagons d'Electrotren amb aquest sistema i d'altres que he adaptat jo, no circulen sempre, de tant en tant hi faig unes passades i quan he de fer una neteja a fons ho faig amb un tros de pedra d'esmolar molt fina i a pesar dels anys (més de quaranta) no hi he tingut mai cap problema.
 Els fregadors que porta la màquina Piko encara son més abrasius que el que he fet.

 Fins aviat, Ignasi.

El problema no és de desgast dels carrils, sinó que el ratllat després fa que la via s'embruti més fàcilment i s'hagi de netejar més sovint, sota pena de tenir molt mal contacte.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18745

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDc Oct 24, 2018 2:09 am

No seria millor obrir un fil nou amb aquesta construcció casolana d'una màquina neteja vies...???
estic interessat en la idea i m'agrdaria saber més... gràcies

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDc Oct 24, 2018 3:36 am

MALLET73 escrigué:
No seria millor obrir un fil nou amb aquesta construcció casolana d'una màquina neteja vies...???
estic interessat en la idea i m'agrdaria saber més... gràcies

salutacions

mallet73

Ho faré tant aviat com em quedin clar algunes coses, he fet fotos, però no moltes.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18745

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDc Oct 24, 2018 5:42 am

ignasibaga escrigué:
MALLET73 escrigué:
No seria millor obrir un fil nou amb aquesta construcció casolana d'una màquina neteja vies...???
estic interessat en la idea i m'agrdaria saber més... gràcies

salutacions

mallet73

Ho faré tant aviat com em quedin clar algunes coses, he fet fotos, però no moltes.

Fins aviat, Ignasi.

super12 super12 super12 super12 super12 super12 ok genial!!

Merci

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDc Oct 24, 2018 9:21 am

Ho fem aquí mateix o obrim un altra fil?

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDc Oct 24, 2018 6:25 pm

Aquest fil era per la màquina PIKO, pero ha derivat en altres temes: formes de netejar la via, la teva construcció...

De manera que el tallaré i reubicarà aquests altres temes. Llavors tan és perquè Si ja hi ha el teu nou fil quedarà fusionat, o si el poses aquí, serà mogut tot nou.

Per al futur: el que es podria haver fet en aquest cas, és que quan has volgut posar la teva construcció corresponia fer-ho en un nou fil i, en tot cas, mencionar en aquest fil, que ha donat peu a l’altra tema, que obres un altre fil amb la teva construcció, posant un enllaç cap al nou fil. D’aquesta manera cada fil conté el seu tema diferenciat i estalvieu mal de cap als moderadors. Wink

La idea és sobre tot que els temes es puguin trobar facilment quan es busquen. D’aqui a uns mesos, a ningú se li acudirà buscar la teva construcció dins d’un fil que parla d’una màquina PIKO. En canvi si te el seu propi títol en un fil propi serà molt més facil de trobar, fins i tot per algú que arribi més tard al fòrum, i no sàpiga de l’existencia de la teva construcció. super12

Gràcies per la vostra comprensió.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Francesc
Trenjardinaire
Francesc


Ubicació : Barcelona
Edat : 80
Data d'inscripció : 22/01/2009
Nombre de missatges : 927

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDc Oct 24, 2018 7:44 pm

D'acord amb tot l'argumentat per l'Amadeu, en aquest fil s'han exposats barrejats tres temes: el primer, amb el que es va obrir, la màquina netejavies de Piko. El segón les diverses tècniques de netejar les vies; ja hi ha un fil de sis pàgines que tracta aquest tema, i des del 2011! Y el tercer..., una aportació personal per a l'autoconstrucció d'una màquina netejavies. Com més ho barregem..., més informació perdrem!
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDj Oct 25, 2018 3:46 am

Francesc escrigué:
D'acord amb tot l'argumentat per l'Amadeu, ... ... . Com més ho barregem..., més informació perdrem!

També hi estic totalment d'acord amb l'argumentari de tots dos. ho farem en el nou fil.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDj Oct 25, 2018 4:47 am

Després de la presentació de la màquina neteja-vies de PIKO que funciona amb un fregadors posats a les preses de corrent i activat per unes bateries amb l'argumentari de que si les vies estan brutes provoquen fallides a les preses de corrent.
 Com que no soc partidari dels fregadors petits per la incidència que poden tenir al passar per sobre els cors de les agulles que son de plàstic, recollint la idea d'alimentació per bateria i mantenint la alimentació per via, vaig començar a madurar la idea.
 Com a primera prova les dues fotos que vaig penjar
Neteja-vies casolà Mnv_0012

Neteja-vies casolà Mnv_0013
cal tenir en compte que en aquesta primera prova funciona amb les preses de corrent de la via.

La idea general és fer una màquina neteja-vies el més reduïda possible, fent servir un motor de Playmobil que funcionen a un voltatge més baix que les de LGB o PIKO ( i que ja tinc) per l'altra banda un bogi de vagó amb distància entre eixos molt aproximades al motor de Playmobil, les mides de tot plegat és molt aproximada a un vagó de mercaderies de quatre eixos.

El fregador ha de tenir una mida que permeti passar de un rall a l'altra en els cors de les agulles sense afectar el cor de plàstic, amb un pes interior per assegurar una pressió sobre el rall i fer efectiva la neteja, a més ha de ser retractil per poder-lo aixecar per poder fer circulacions com a vehicle independent.

Les preses de corrent del motor han de servir per alimentar el motor que escollim aquesta funció posant un commutador, però a la vegada han d'alimentar les llums frontals i posteriors de la màquina perquè serveixin d'indicadors del estat de neteja de les vies. Així quan funcioni a regim de bateria perquè tenim les vies brutes i donem una tensió a les vies allà on les vies estiguin en condicions les llums funcionaran regularment, i allà on quedi un tram brut les llums parpellejaran o s'apagaran, així sabrem a on hem de incidir en la neteja i no fer passades sense control ni mesura.

La alimentació per bateria és per assegurar una marxa constant sense que es pari la màquina allà on hi ha la via bruta, o funcionar de manera independent del sistema elèctric del circuit, això també pot facilitar que es pugui fer el control de la màquina amb un Arduino. En aquesta bateria hi anirà connectades les llums grogues intermitents de màquina de treball, dues a cada capçalera, de manera que indicaran que tenim la bateria connectada.

En el comandament hi han tres commutadors de dos circuits, grossos per assegurar poder tallar la corrent en carga. El primer ja ho hem comentat, per seleccionar que el motor funcioni amb la corrent de les vies o de la bateria, situat a l¡esquerra del taulell de comandament. El segon, situat a la dreta del taulell, és per connectar-desconnectar la bateria. El tercer situat al centre és per invertir la marxa quan la màquina funcioni en regim de bateria.

Per fer una carrosseria per aquesta màquina he pensat en que en realitat es tracta de un vehicle estrany i particular, he pensat en un vehicle que l'Amadeu ens va ensenyar que té i que m'ha agradat per aquesta peça.
Neteja-vies casolà Furgz-10
O sigui fer un furgó cobert de quatre eixos dotat de motor dièsel per als serveis de vies de l'empresa.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDj Oct 25, 2018 4:56 am

Independentment de l'efectivitat en la neteja, que espero que sigui òptima, estàs plantejant un vehicle d'allò més interessant..! super12

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18745

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDj Oct 25, 2018 5:47 am

Hola Ignasi!

Segueixo aquesta curiosa maquina neteja vies...!! veig que "el fragall" per dir-ho d'alguna manera, va al bogie i a la maquina, suposo que es per seguir la via en el gir i per baixar l'altre...però queda fixat d'aguna manera per que no es mogui??

quina alimentació de bateria tens pensat possar-hi??
el pes sobre el bloc motor?? sobre el fragall??
molt de pes pot donar problemas amb la bateria??
No has fet alguna prova amb el gragall verd de netejar olles?? A la fabrica el feiem servir per netejar les peces de ferro per treure l'oxit,...???


gràcies

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12081

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDj Oct 25, 2018 6:17 am

Una idea per complementar l'invent d'Ignasi



Pere
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18745

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDv Oct 26, 2018 12:12 am

no vegis quin rotllo!!! riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu

aquest vagons de netejar les vies van estirats per una locomotora, que ja tindria que tenir la via neta...si no malament...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDv Oct 26, 2018 12:52 am

No,no... Van davant de la màquina, que apreta per darrera. A no ser que els estiri la màquina neteja-vies de LGB O i de PIKO.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDv Oct 26, 2018 3:45 am

MALLET73 escrigué:
Hola Ignasi!

Segueixo aquesta curiosa maquina neteja vies...!! veig que "el fregall" per dir-ho d'alguna manera, va al bogi i a la maquina, suposo que es per seguir la via en el gir i per baixar l'altre...però queda fixat d'alguna manera per que no es mogui??  

El fregador (fregall) ha de lliscar sobre la via sense que s'aixequi, per això he pensat que la millor manera és estirar-lo des del bogi del davant, com que he hagut de donar alçada al bogi davanter per tenir l'alçada del bogi motor, m`ha semblat que un bon punt per estirar el fregador pot ser el mateix eix de gir del bogi, fent un braç articulat per assegurar que el fregador anirà sempre pla sobre la via
Neteja-vies casolà Mnv_0014
la caixa del fregador porta les anelles per muntar el braç articulat per sobre del nivell del pes per evitar que s'aixequi, a la part central hi les anelles per alçar el fregador quan no volem que actuï, aquestes a més aquestes mantenen el fregador sobre els ralls
Neteja-vies casolà Mnv_0015

MALLET73 escrigué:
quina alimentació de bateria tens pensat posar-hi??  
La bateria és de 12v, 7 Ah, comprada a Amazon 16,46 euros, pesa gaire-bé 2 Kg. Hi volia posar un regulador de tensió per fer que la màquina vagi a una marxa no massa ràpida, però el motor de Playmobil és de 16v, per tant la marxa que té m'agrada força, a més el regular té una mica de consum i redueix encara més la marxa.

MALLET73 escrigué:
el pes sobre el bloc motor?? sobre el fregall??  
La bateria va sobre el bloc motor i ja actua com a pes perquè no patini

MALLET73 escrigué:
molt de pes pot donar problemes amb la bateria??  
He preparat dos pesos amb la mateixa mida un de 500 gr i l'altra de 830, el millor resultat ha estat el de 500 gr al fregador i el de 830 gr a sobre el bogi davanter. El pes sobre bogi davanter és un pes mort, però fa falta ja que el fre que fa el fregador fa que s'aixequi i es descarrili. Posant el de 830 gr al fregador és massa pes pel meu semblar. Ara per ara he fet bastantes voltes de prova sense problemes amb la bateria i massa fregar.

MALLET73 escrigué:
No has fet alguna prova amb el fregall verd de netejar olles?? A la fabrica el fèiem servir per netejar les peces de ferro per treure l'oxid,...???
El fregall verd m'agrada molt, el faig servir per netejar els patins de preses de corrent quan acumulen porqueria, però com a fregador no tenen durada, s'enganxen molt a les unions dels ralls i queden esmicolats de seguida, a més que queden partícules escampades.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18745

Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitimeDv Oct 26, 2018 3:57 am

Wink Wink Wink Wink Wink Wink moltes gràcies!!

com sempre tot ben estudiat i la seva logica!!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Neteja-vies casolà Empty
MissatgeAssumpte: Re: Neteja-vies casolà   Neteja-vies casolà I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Neteja-vies casolà
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 2Anar a pàgina : 1, 2  Següent
 Temas similares
-
» construccio de un neteja vies
» Prototip Màquina neteja-vies
» Automotor "casolà" del FC Cortes-Borja
» Intervenció, neteja i reforma Tender LGB.
» El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: