TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional

+5
MALLET73
lluis7
TramBlau
Sisu
Olot
9 participantes
Anar a pàgina : 1, 2  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33792

Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Empty
MissatgeAssumpte: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDj Maig 17, 2018 7:42 am

Amics, durant uns dies he estat covant un nou projecte de mòduls a fer, a demés dels que ja tinc. La idea era de fer un pas a nivell "viu", com el Passion IIm:

https://www.youtube.com/watch?v=JDaLfVMz7rc

La idea era de fer tres mòduls: un d'uns 30 cms aproximadament incloent el conjunt de barreres i pas a nivell, i dos més molt curts (amb 10 o 15 cms n'hi hauria prou) amb els sensors per a accionar les barreres a la detecció d'un tren que s'aproxima, i que s'haurien de muntar a una certa distància del pas a nivell.

Tot això em va venir al cap en veure una persona que està oferint el seu pas a nivell per Facebook:

https://www.facebook.com/emicks.reinhard/videos/2078278185740995/

Aquí algunes fotos que m'ha enviat:

Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional 32369710

Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional 32395110

Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional 32481710

Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional 32482910

Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional 32498110

Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional 32535010

Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional 32555510

Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional 32565810

Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional 32582810

Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional 32659710

Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional 32659810

Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional 32699910

Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional 32729610

Crec que això hagués donat molta vida al nostre MOMI. Malauradament finalment he desistit i no el faré, tot i que ho exposo aquí per donar la oportunitat a algú que ho volgués fer.

El primer impediment per a mi:

Com ja he comentat la meva idea era fer un mòdul el més petit possible. Això és perquè ja no em queda més espai al cotxe!

Per desgràcia això no pot ser perquè la via costat públic passa massa arran del final del mòdul, concretament el centre de via dista 12 cm respecte al límit del mòdul, mentre que la barrera del pas a nivell necessita com a mínim uns 22 cms.
Això obligaria a fer una corba per a distanciar la via de la vora del mòdul, cosa que no es pot fer amb un mòdul petit com el que jo podia fer.

Així que, tot i que em sap molt de greu, he desestimat el projecte definitivament.  triste6
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDj Maig 17, 2018 8:07 am

Em deixes parat en què pensessis en fer un nou mòdul amb tot lo que tens.....Però està bé de tirar la pedra....
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12350

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDj Maig 17, 2018 8:43 am

Estic construint aquest mòdul que tindrà un pas a nivell, són tres trams, dos de 64 cm i un de 30.
El de 30 que és el central tindrà el pas a nivell, penso fer-ho amb servos i posar el comandament que ho accionés al mòdul embarcador, de moment està aturat a l'espera que acabi les connexions dels desviaments del classificador.
Aquest mòdul amb corba és una continuació del mòdul embarcador encara que podria anar per separat però sense contacte per a la accionar les barreres.
La part electrònica encara està embrionària per a l'accionament de la barrera i estudiaré si està a les meves posivilidades aquest altre sistema

Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional P5170010

Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional P5170011

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7

Ubicació : Canet de Mar
Edat : 63
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1579

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDj Maig 17, 2018 9:11 am

bona pensada, Amadeu.
jo estic fent un quart modul, però serà un pont de 120 cm, perquè tampoc m'hi cap ja un modul "complert" en el cotxe.
... i no em val que m'ho solucioneu dient que em compri una furgoneta o un remolc, eh?? Razz

... però a veure si algú s'anima, que pot ser molt xulo Rolling Eyes

guaita, el Pere ha respost abans que jo. vinga Pere, ànimssss !!! ok
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDj Maig 17, 2018 9:22 am

No vull semblar torradallonses però voleu dir que no hi haurà massa passos a nivell? riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12350

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDj Maig 17, 2018 9:31 am

Caldrà veure quants es fan, el meu en principi està pensat funcional, però si no puc per no saber suficient, es quedarà amb una cadena. De totes maneres en els petits ferrocarrils com és el cas de la MOMI, els passos a nivell eren molt freqüents, el que no era freqüent que tinguessin barreres automàtiques, o fins i tot barreres

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDj Maig 17, 2018 9:48 am

lluis7 escrigué:
...
... i no em val que m'ho solucioneu dient que em compri una furgoneta o un remolc, eh?? Razz
...

Sempre pots fer dos viatges.

O tres.

Sisu escrigué:
No vull semblar torradallonses però voleu dir que no hi haurà massa passos a nivell? riuuu

El Seetalbahn, a Suïssa, per exemple, és una línia de 40 km i te 500 passos a nivell.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDj Maig 17, 2018 6:09 pm

Això vol dir més de 10 per Km, estàs segur que no t'has equivocat?????
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDj Maig 17, 2018 6:11 pm

Ho se per que la vaig fer al gener passat. Era pràcticament un pas a nivell darrera de l’altre.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDj Maig 17, 2018 6:24 pm

Aquí ho diu, a la frase “Das Hauptproblem waren die auf 40 Kilometer Strecke vorhandenen ursprünglich über 500 unbewachten Bahnübergänge” (el principal problema era la ruta de 40 km amb més de 500 passos a nivell, originàriament sense vigilància):

https://de.m.wikipedia.org/wiki/Seetalbahn
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDj Maig 17, 2018 8:53 pm

plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDj Maig 17, 2018 9:45 pm

MALLET73 escrigué:

salutacions

mallet73

Què et passa???
Tornar a dalt Ir abajo
Shay
Trenjardinaire Plus
Shay

Ubicació : sabadell
Edat : 59
Data d'inscripció : 15/09/2011
Nombre de missatges : 1479

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDj Maig 17, 2018 9:53 pm

Via única tipus Momi-Calderí.
Aquesta és la solució.
Tren
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDj Maig 17, 2018 10:06 pm

No ho crec pas. El problema en aquest cas és que la via va massa arran de la vora del mòdul i no hi ha espai suficient per a instal·lar el pas a nivell, sota pena de fer corbes i, per tant, d’allargar el modul. En comptes d’un modul de 30 cm que jo volia fer, passaria a ser dos mòduls.

Amb l’antic MOMi-Calderí hi havia la possibilitat de suprimir la via de retorn oculta, però la distància de la via a la vora continuaria essent la mateixa i per tant hi hauria el mateix problema.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDj Maig 17, 2018 10:11 pm

Sisu escrigué:
MALLET73 escrigué:

salutacions

mallet73

Què et passa???

que hagués estat un bon projecte!! jo tenia alguna noticia fins i tot vaig oferir a colaborar-hi..però ho entenc perfectament......

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDj Maig 17, 2018 10:16 pm

Són qüestions tècniques i de logística. nose
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDj Maig 17, 2018 10:18 pm

No bastant ho he volgut explicar per si algú te la possibilitat i el vol continuar. El pas a nivell encara està en venda.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDv Maig 18, 2018 12:01 am

La solució és molt més fàcil... només es posa una barrera la de la part interior... l'altra queda a la imaginació fora del mòdul...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDv Maig 18, 2018 12:03 am

Un pas a nivell capat? Neutral

Perderia la meitat de la gracia.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDv Maig 18, 2018 12:56 am

Olot escrigué:

Ara no en tens cap...
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDv Maig 18, 2018 1:00 am

I fer un postís desmuntable amb l'espai que et fa falta..?

Una fusta amb escaires i que la cortina el segueixi...

Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional 20180516
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDv Maig 18, 2018 1:02 am

Trobo que això contravindria massa la norma MOMI, Joan.

ostman escrigué:
Olot escrigué:

Ara no en tens cap...

No, clar, però és que per fer-lo coix...  nose
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDv Maig 18, 2018 1:08 am

Olot escrigué:
Trobo que això contravindria massa la norma MOMI, Joan.

No veig per què... els extrems són totalment compatibles. En quant a la forma que faci el mòdul, no hi ha res a la norma que indiqui que no es pot fer. Si tot hagués de ser recte, inclús els mòduls en corba haurien de ser rectes... riuuuu

Penso que és perfectament possible.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDv Maig 18, 2018 1:11 am

Lo ideal, Joan, seria fer com tu has fet en el teu mòdul, una corba que trenca la rectilínia del esquema de sempre, i que separa la via de la vora. Però per a fer això, cal més mòdul, més espai de transport, i més emmagatzematge.

Jo no ho puc fer perquè ja superaria els més límits. Acabaria comprant-me un remolc per el cotxe, etc.

No.

M'hi he trencat el cap prou tots aquests dies. Si ho faig, m'agradaria fer-ho be. Com no pot ser, ho deixo. Ja tinc la fàbrica, els mòduls en corba... només faltaria ara el pas a nivell amb mòduls grans !

Però trobo que si la norma MOMI dóna una amplada de mòdul, s'ha de seguir, igual com s'ha de seguir el decorat i les altres normes. Si cadascú fes com volgués i se saltés la norma un per aquí i l'altre per allà, no sé quina mena de circuit tindríem.

Igual com fer només una part del pas a nivell. No m'agradaria.

Gracies a tots dos per la bona intenció, però la idea ja està presa. Més que noves idees, ho he exposat per si algú s'hi decidís. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitimeDv Maig 18, 2018 1:12 am

Tens raó que la norma no diu específicament que la vora del mòdul ha de ser recta, però em sembla que queda prou implícit. Crec que ja es dóna per entès. Tu mateix vares fer els dibuixos dels mòduls de la norma en forma recta. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional   Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 2Anar a pàgina : 1, 2  Següent