| Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional | |
|
+5MALLET73 lluis7 TramBlau Sisu Olot 9 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dj Maig 17, 2018 7:42 am | |
| Amics, durant uns dies he estat covant un nou projecte de mòduls a fer, a demés dels que ja tinc. La idea era de fer un pas a nivell "viu", com el Passion IIm: https://www.youtube.com/watch?v=JDaLfVMz7rcLa idea era de fer tres mòduls: un d'uns 30 cms aproximadament incloent el conjunt de barreres i pas a nivell, i dos més molt curts (amb 10 o 15 cms n'hi hauria prou) amb els sensors per a accionar les barreres a la detecció d'un tren que s'aproxima, i que s'haurien de muntar a una certa distància del pas a nivell. Tot això em va venir al cap en veure una persona que està oferint el seu pas a nivell per Facebook: https://www.facebook.com/emicks.reinhard/videos/2078278185740995/Aquí algunes fotos que m'ha enviat: Crec que això hagués donat molta vida al nostre MOMI. Malauradament finalment he desistit i no el faré, tot i que ho exposo aquí per donar la oportunitat a algú que ho volgués fer. El primer impediment per a mi: Com ja he comentat la meva idea era fer un mòdul el més petit possible. Això és perquè ja no em queda més espai al cotxe! Per desgràcia això no pot ser perquè la via costat públic passa massa arran del final del mòdul, concretament el centre de via dista 12 cm respecte al límit del mòdul, mentre que la barrera del pas a nivell necessita com a mínim uns 22 cms. Això obligaria a fer una corba per a distanciar la via de la vora del mòdul, cosa que no es pot fer amb un mòdul petit com el que jo podia fer. Així que, tot i que em sap molt de greu, he desestimat el projecte definitivament. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dj Maig 17, 2018 8:07 am | |
| Em deixes parat en què pensessis en fer un nou mòdul amb tot lo que tens.....Però està bé de tirar la pedra.... | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dj Maig 17, 2018 8:43 am | |
| Estic construint aquest mòdul que tindrà un pas a nivell, són tres trams, dos de 64 cm i un de 30. El de 30 que és el central tindrà el pas a nivell, penso fer-ho amb servos i posar el comandament que ho accionés al mòdul embarcador, de moment està aturat a l'espera que acabi les connexions dels desviaments del classificador. Aquest mòdul amb corba és una continuació del mòdul embarcador encara que podria anar per separat però sense contacte per a la accionar les barreres. La part electrònica encara està embrionària per a l'accionament de la barrera i estudiaré si està a les meves posivilidades aquest altre sistema Pere | |
|
| |
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dj Maig 17, 2018 9:11 am | |
| bona pensada, Amadeu. jo estic fent un quart modul, però serà un pont de 120 cm, perquè tampoc m'hi cap ja un modul "complert" en el cotxe. ... i no em val que m'ho solucioneu dient que em compri una furgoneta o un remolc, eh?? ... però a veure si algú s'anima, que pot ser molt xulo guaita, el Pere ha respost abans que jo. vinga Pere, ànimssss !!! | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dj Maig 17, 2018 9:22 am | |
| No vull semblar torradallonses però voleu dir que no hi haurà massa passos a nivell? | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dj Maig 17, 2018 9:31 am | |
| Caldrà veure quants es fan, el meu en principi està pensat funcional, però si no puc per no saber suficient, es quedarà amb una cadena. De totes maneres en els petits ferrocarrils com és el cas de la MOMI, els passos a nivell eren molt freqüents, el que no era freqüent que tinguessin barreres automàtiques, o fins i tot barreres
Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dj Maig 17, 2018 9:48 am | |
| - lluis7 escrigué:
- ...
... i no em val que m'ho solucioneu dient que em compri una furgoneta o un remolc, eh?? ... Sempre pots fer dos viatges. O tres. - Sisu escrigué:
- No vull semblar torradallonses però voleu dir que no hi haurà massa passos a nivell?
El Seetalbahn, a Suïssa, per exemple, és una línia de 40 km i te 500 passos a nivell. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dj Maig 17, 2018 6:09 pm | |
| Això vol dir més de 10 per Km, estàs segur que no t'has equivocat????? | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dj Maig 17, 2018 6:11 pm | |
| Ho se per que la vaig fer al gener passat. Era pràcticament un pas a nivell darrera de l’altre. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dj Maig 17, 2018 6:24 pm | |
| Aquí ho diu, a la frase “ Das Hauptproblem waren die auf 40 Kilometer Strecke vorhandenen ursprünglich über 500 unbewachten Bahnübergänge” (el principal problema era la ruta de 40 km amb més de 500 passos a nivell, originàriament sense vigilància): https://de.m.wikipedia.org/wiki/Seetalbahn | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dj Maig 17, 2018 8:53 pm | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dj Maig 17, 2018 9:45 pm | |
| | |
|
| |
Shay Trenjardinaire Plus
Ubicació : sabadell Edat : 59 Data d'inscripció : 15/09/2011 Nombre de missatges : 1479
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dj Maig 17, 2018 9:53 pm | |
| Via única tipus Momi-Calderí. Aquesta és la solució. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dj Maig 17, 2018 10:06 pm | |
| No ho crec pas. El problema en aquest cas és que la via va massa arran de la vora del mòdul i no hi ha espai suficient per a instal·lar el pas a nivell, sota pena de fer corbes i, per tant, d’allargar el modul. En comptes d’un modul de 30 cm que jo volia fer, passaria a ser dos mòduls.
Amb l’antic MOMi-Calderí hi havia la possibilitat de suprimir la via de retorn oculta, però la distància de la via a la vora continuaria essent la mateixa i per tant hi hauria el mateix problema. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dj Maig 17, 2018 10:11 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dj Maig 17, 2018 10:16 pm | |
| Són qüestions tècniques i de logística. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dj Maig 17, 2018 10:18 pm | |
| No bastant ho he volgut explicar per si algú te la possibilitat i el vol continuar. El pas a nivell encara està en venda. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dv Maig 18, 2018 12:01 am | |
| La solució és molt més fàcil... només es posa una barrera la de la part interior... l'altra queda a la imaginació fora del mòdul...
| |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dv Maig 18, 2018 12:03 am | |
| Un pas a nivell capat? Perderia la meitat de la gracia. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dv Maig 18, 2018 12:56 am | |
| - Olot escrigué:
- Un pas a nivell capat?
Perderia la meitat de la gracia. Ara no en tens cap... | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dv Maig 18, 2018 1:00 am | |
| I fer un postís desmuntable amb l'espai que et fa falta..? Una fusta amb escaires i que la cortina el segueixi... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dv Maig 18, 2018 1:02 am | |
| Trobo que això contravindria massa la norma MOMI, Joan. - ostman escrigué:
- Olot escrigué:
- Un pas a nivell capat?
Perderia la meitat de la gracia. Ara no en tens cap... No, clar, però és que per fer-lo coix... | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dv Maig 18, 2018 1:08 am | |
| - Olot escrigué:
- Trobo que això contravindria massa la norma MOMI, Joan.
No veig per què... els extrems són totalment compatibles. En quant a la forma que faci el mòdul, no hi ha res a la norma que indiqui que no es pot fer. Si tot hagués de ser recte, inclús els mòduls en corba haurien de ser rectes... Penso que és perfectament possible. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dv Maig 18, 2018 1:11 am | |
| Lo ideal, Joan, seria fer com tu has fet en el teu mòdul, una corba que trenca la rectilínia del esquema de sempre, i que separa la via de la vora. Però per a fer això, cal més mòdul, més espai de transport, i més emmagatzematge. Jo no ho puc fer perquè ja superaria els més límits. Acabaria comprant-me un remolc per el cotxe, etc. No. M'hi he trencat el cap prou tots aquests dies. Si ho faig, m'agradaria fer-ho be. Com no pot ser, ho deixo. Ja tinc la fàbrica, els mòduls en corba... només faltaria ara el pas a nivell amb mòduls grans ! Però trobo que si la norma MOMI dóna una amplada de mòdul, s'ha de seguir, igual com s'ha de seguir el decorat i les altres normes. Si cadascú fes com volgués i se saltés la norma un per aquí i l'altre per allà, no sé quina mena de circuit tindríem. Igual com fer només una part del pas a nivell. No m'agradaria. Gracies a tots dos per la bona intenció, però la idea ja està presa. Més que noves idees, ho he exposat per si algú s'hi decidís. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional Dv Maig 18, 2018 1:12 am | |
| Tens raó que la norma no diu específicament que la vora del mòdul ha de ser recta, però em sembla que queda prou implícit. Crec que ja es dóna per entès. Tu mateix vares fer els dibuixos dels mòduls de la norma en forma recta. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional | |
| |
|
| |
| Projecte de mòdul MOMI amb pas a nivell funcional | |
|