| TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 | |
|
+17treneru josepmaria FACTOR Ramon Pont tram47 jaume Francesc ostman alejandro sasplugas ignasibaga Sisu lluis7 Mitjans el terrat de margarit TramBlau Olot MALLET73 21 participantes |
|
esteu d'acord en mantenir la data al Gener com fins ara? | 1- si | | 50% | [ 4 ] | 2- no | | 50% | [ 4 ] |
| Vots Totals : 8 | | Sondeo cerrado |
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dg Nov 25, 2018 10:14 am | |
| Molt bon vídeo, Pere. Avui em ve una mica just de posar més fotos, però voldria donar les gràcies a tots els membres de TRENS.CAT que ens heu vingut a visitar, que heu sigut molts. Amb alguns m’ha passat que gairebé no he tingut temps de parlar-hi, cosa que em sap molt de greu. Però m’ha agradat molt de veure tant d’interes de la vostra part. Donar les gràcies a tots els que heu portat material de vapor viu, o material tradicional per a fer circular. Agrair també l ajuda d’en Ramon Pont, que ha vingut a abocar-se a ajudar-nos a muntar, posant al nostre abast la seva experiència adquirida durant molts anys d’exposicions i de muntar i desmuntar circuits modulars. Encara que sempre havien sigut de H0, l’experiencia val igual. També moltes gràcies a tots els membres participants que ha muntat i desmuntat els seus mòduls amb tota la paciència i il.lusió del món, i gràcies als que hem arribat a batre el record del MOMi en allargada ( 30’2 m lineals de mòduls! ). Agraïment especial als que venen de lluny i de l’altra banda de la frontera, i que per a venir han hagut de superar els talls de carretera que hi ha aquests dies a França. Agrair a l’Ajuntament que ens hagi permès de utilitzar aquesta magnífica sala esportiva per aquesta esperada manifestació de modelisme ferroviari, i desitjar una ràpida millora a l’arcalde, que per motius de salut no ha pogut venir. Agraïment també a tot el públic que ha vingut a visitar-nos, i a tots els que ens han demostrat un clar entusiasme per aquesta nostra mostra a Bagà. I molt especialment agrair a l’Ignasi per tots els esforços que, una vegada més, ha fet amb tota l’il.lusio i entusiasme del món, per dur a terme aquesta trobada. Està molt clar que sense ell no hagués estat possible! També per haver portat tot el seu material que hem vist circular en un oval que ha muntat especialment per a l’ocasio. Jo crec que entre tots hem fet que la trobada hagi sigut magnífica! | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dg Nov 25, 2018 10:57 am | |
| Genial..!!! Mòduls, material, vapor viu... tot plegat, una passada..! ENHORABONA! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dg Nov 25, 2018 11:00 am | |
| Jo diria que és la millor trobada, o la millor exhibició que hem fet mai (mòduls MOMI + materials de l’Ignasi + vapor viu, em refereixo a tot el conjunt, naturalment) | |
|
| |
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dg Nov 25, 2018 11:06 am | |
| | |
|
| |
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dg Nov 25, 2018 12:13 pm | |
| Hola a tots, Només puc que donar les gràcies pels dos dies tant bons que he passat amb vosaltres, donar les gràcies en Ignasi per la seva gran organització i un honor i un luxe per a mi haver conegut els membres del forum i els grans modelistes que sou. Com que ha sigut la meva primera vegada que he vingut, sòc una mica el "Foraster", gent del forum " SOU MOLT BONA GENT " Ramon Pont | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dg Nov 25, 2018 8:27 pm | |
| | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dg Nov 25, 2018 9:33 pm | |
| | |
|
| |
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dg Nov 25, 2018 11:30 pm | |
| Està gairebé tot dit (i molt ben dit ), però permeteu-me ressaltar dues coses, que considero molt importants: 1- la tremenda il·lusió amb la que es dissenyen, preparen i realitzen aquestes trobades. i 2- el increïble bon ambient que es respira. el meu desig es que totes dues durin molts anys !! Felicitats a tots plegats per haver fet possible aquest magnific esdeveniment !!! | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dg Nov 25, 2018 11:55 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dl Nov 26, 2018 2:18 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dl Nov 26, 2018 3:11 am | |
| Abans de les fotos un parell de vídeos. Després de les fotos del conjunt, que em sembla que resultava impressionant, un vídeo "a vista de dron" de tot el traçat, tots els 30'2 m lineals de mòduls!!. (també s'hi veu el circuit de demostració i vapor viu. https://youtu.be/AiZ_V_NnpGcUn altre amb les barreres d'en Pere, funcionant automàticament amb el pas dels trens. https://youtu.be/zYEHW2XPhxE | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dl Nov 26, 2018 3:23 am | |
| I ara arriben algunes fotos: Comencem des del viaducte bucle de retorn. Des d'aquest altre punt de vista podem veure la profunditat d'una de les banyes de la "U" que dibuixava el MOMI en aquesta ocasió. Vaig poder portar molt poc material per manca d'espai però, com és natural, el vagó TRENS.CAT d'aquest any no va faltar. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dl Nov 26, 2018 3:29 am | |
| En Daniel ens havia tingut en secret tot el que era relatiu al seu nou mòdul, construït especialment per a aquesta ocasió. I ens va donar una sorpresa molt agradable: Com podeu veure, la disposició de les vies d'aquest excel·lent mòdul trenca totalment la llarguíssima recta de sempre del MOMI. L'estació dona una sensació molt realista de carrilet francès. De fet en Daniel ens va ensenyar els planos de l'estació, que ha existit en la realitat. El nom de l'estació també està molt ben trobat, perquè és una estació que ha estat en alguna part, però "NO-SÉ-ON" | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| |
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dl Nov 26, 2018 3:38 am | |
| Realment, un mòdul molt treballat el d'en Daniel. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dl Nov 26, 2018 3:53 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dl Nov 26, 2018 3:54 am | |
| I així hem arribat a una altra de les novetats del MOMI: els mòduls en corba. Mentre que jo feia els meus, en Francesc també n'estava construint uns altres. Afortunadament ell ha seguit les meves recomanacions, basades en el meu error de utilitzar R1 per el radi interior, i ha pres la via Thiel de 930 mm de radi. Això vol dir que la via exterior, la que veiem a la foto, és una preciosa corba de 1630 mm de radi. Els trens s'inscriuen en ella majestuosament! En Francesc s'ha esmerat molt també en fer els seus mòduls en corba amb l'estructura i el fons de decorat corbats. S'ha de reconèixer que queda molt més net i polit que no pas tal com jo els he fet. I encara parlant de la foto anterior, aquí també veiem una altra novetat estrenada en aquesta ocasió: els mòduls tècnics. És el minúscul mòdul de 14 cm, sense decorar encara, que apareix just a l'esquerra de la imatge. Gràcies a aquests petits mòduls, intercalats oportunament allà a on toca, hem pogut fer funcionar l'automatisme de les barreres d'en Pere, i més coses: durant la jornada del dissabte, en Fedor va aconseguir que la parada que fèiem manualment per a controlar la distància dels trens, funcionés de forma automàtica! Recordeu a Molins quan posàvem un full de paper a la via per a aturar els trens? Ara no hi ha punt de comparació. Foto següent: un remat devora l'herba dels mòduls en corba d'en Francesc Lapsus! ara veig que em vaig deixar de retratar el mòdul que venia a continuació de la corba d'en Francesc. Es tracta d'un mòdul improvisat per a cobrir l'espai en el que hi hauria d'haver hagut en Mitjans. Com que en Francesc estava començant un mòdul que farà les mateixes mides que les del pas a nivell de Masquefa, es va brindar a portar-lo per a cobrir el buit. A continuació, per acabar la "secció Francesc", hi havia el mòdul del Castell, que tots coneixeu d'altres trobades. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dl Nov 26, 2018 3:57 am | |
| Aquesta porta, però n'és una novetat que amaga una via de tres carrils: mètrica i via de 750. Més endavant ja deurem descobrir les intencions d'en Francesc (el MOMI és ple de misteris i secrets!) Encara en el mateix mòdul, un caganer (amb una bona caca i tot!) A continuació hi havia un dels ponts d'en Raventós. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dl Nov 26, 2018 3:59 am | |
| En Fedor ens va sorprendre amb un nou mòdul (en realitat dos moduls separables de 45 cm cadascun), en els que hi havia unes façanes que a mi em varen encantar. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dl Nov 26, 2018 4:12 am | |
| Un cop vista la base de la "U", arribem als meus mòduls en corba. En el fil que els explicava no vaig donar imatges del decorat acabat per que deixava alguna cosa per el final. Així, aquest és un altre enigma desvelat en aquesta manifestació. Tot i així en aquestes fotos no s'arriba a veure la cabana amagada dins del bosc. Per a veure-la, s'ha de venir de visita. Com podeu veure, l'acabat en recta dels mòduls i del decorat no te el mateix encant que en els mòduls d'en Francesc. El radi de corba tampoc és tan obert com el d'en Francesc, si bé aquesta corba és molt digna. Malauradament tot i que els mòduls són reversibles, segurament mai es posaran de l'altra costat amb la via petita perquè faria mal als ulls. I encara parlant de la mateixa foto, a la dreta es veu un altre dels mòduls tècnics (aquest és el que hagués fet baixar les barreres si els trens haguessin vingut des d'aquest costat (sensors costat via vista) i també controlava el tall aïllat de la via amagada per a control automàtic dels tres (sensors costat via amagada). Continuant en el sentit que hem començat el viatge, arribem ara als mòduls d'en LLuis. Aquest mòduls varen provocar nombrosos comentaris sortits de l'admiració dels visitants, sobre tot per el seu acabat. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dl Nov 26, 2018 4:16 am | |
| Aquest cop, en Lluis va completar els seus mòduls amb aquest pont, una altra novetat d'aquesta edició: Seguien el pas a nivell d'en Pere, amb funcionament automàtic. Malauradament el dissabte no varen acabar bé degut a un problema mecànic, probablement perquè algú va forçar el moviment de les barreres... Les barreres en detall. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dl Nov 26, 2018 4:19 am | |
| Els mòduls de l'embarcador d'en Pere són d'un grau imaginatiu inigualable. Aquesta mena de taller m'encanta. Aquí un detall del sostre. Les parets del decorat també són una mostra d'enginy | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dl Nov 26, 2018 4:21 am | |
| Tots deveu conèixer les botigues d'en Pere. M'agrada molt veure tots aquests elements (els de la foto anterior, d'aquesta i de la que ve) a llarg del carrer de llambordes, amb la via del carrilet al costat, tal com era abans! Tots coneixeu l'embarcador. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dl Nov 26, 2018 4:28 am | |
| A continuació trobàvem el pont llarg d'en Raventós. Darrera seu el pas a nivell d'en Narcís. En Narcís no va poder venir, però l'hi va deixar en dipòsit a en Carles a fi de que pogués participar a Bagà. I finalment trobem l'altre bucle de retorn d'en Carles. En aquesta altra perspectiva també podem veure la profunditat que dóna la pota més llarga de la "U" que dibuixava el traçat del MOMI. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 Dl Nov 26, 2018 4:35 am | |
| Arribem ara al circuit que de demostració que va muntar l'Ignasi: (la garrat en primer pla es la de l'Ignasi) En una taula propera s'hi acumulava tota mena de material artesà que podria haver provocat espasmes de plaer a qualsevol aficionat! o no? | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 | |
| |
|
| |
| TROBADA INTERNACIONAL MODULS MOMI, Bagà 24-25 Novembre 2018 | |
|