El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dt Ago 28, 2018 11:50 am
Olot escrigué:
Clar!: Ama-10
el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dt Ago 28, 2018 11:52 am
I de on les treus?
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dj Ago 30, 2018 8:42 am
L'esquema està malament, el potenciòmetre de 100K no és correcte, així i tot el que li he posat de 1K 712M no permet accelerar o disminuir la velosidad d'encesa, però així i tot té una bona velocitat, demà pot provar amb un altre pontenciometro
No he pogut muntar el circuit a la planxa perquè les distàncies dels forats és molt gran i el circuit integrat no tenia manera d'encaixar-llevat que fes una prolongació amb cables, com ara res mes estic en proves he preferit muntar-ho tot amb cables , demà hare la prova amb 4 leds en comptes de 2 com ara, si em funciona bé començaré a passar-lo a la planxa
Pere
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dj Ago 30, 2018 10:18 am
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Ds Set 01, 2018 7:08 am
ja he aconseguit que funcioni, havia comès un error en una pota del potenciòmetre, havia de ser la del mig amb qualsevol dels dos costats, i jo havia posat les dels dos costats
Pere
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Ds Set 01, 2018 7:30 am
Molt bé Pere! El resultat és molt bo! Això demostra que amb constància, tot es pot provar i tot es pot aprendre! Per treure's el barret!
Ja que la cadència es pot regular, potser ho posaria una miqueta més ràpid, però només una mica més.
Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Ds Set 01, 2018 8:14 am
És el més ràpid que funciona de moment, el transformador que estic utilitzant és de 12V i hauria de funcionar com a mínim a 20v i la resistència que he posat a l'entrada de negatiu crec que seria mes logic posar-la al positiu, demà faré aquests canvis, espero no cremar-ho
Pere
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Ds Set 01, 2018 8:18 am
Pel que dius, em sembla que el potenciòmetre és massa. L'esquema diu 100K, jo hi tinc muntat un de 10K.
Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dg Set 02, 2018 6:28 am
He fet unes modificacions, el primer canvi V6, així amb la mateixa font d'alimentació de les barreres la utilitzo per als semàfors, i he posat un segon semàfor, els cables els leds els canviaré per uns que he demanat per Amazon que ja incorporen els connectors, em facilités el muntatge i desmuntatge, els leds són de 3 mm. quan rebi els cables els pondre de 5 mm. els de 3 mm es mouen amb molta facilitat i els de 5 queden ajustats. Com veieu sóc molt tossut i no m'aturo fins que no aconsegueixo el que vull fer
Aquests són els cables que he demanat, total 20 parells 11,98 € i 35 mm de cable
Següent pas, la campaneta
Pere
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dg Set 02, 2018 6:35 am
Ara faré una traducció literal, però que ho representa perfectament...
Qui la segueix, l'aconsegueix..!
Aquests connectors t'aniran molt bé per muntar i desmuntar. En quant als Leds, no sé si quedaran millor els plans. Bé, sempre pots llimar-los per deixar plans els rodons.
Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dg Set 02, 2018 6:55 am
Els leds els introdueixo per sota, els de 3 mm he de doblegar les potes perquè enfoquin el visor que hi ha davant, amb els de 5 mm no cal i queda tot el semàfor ben il·luminat, el de 3 mm com es mogui no es veu la llum, també provaré leds de llum blanca que són mes lluminosos que aquests vermells, davant hi ha un lent vermell per la qual cosa no cal que el led sigui vermell
Pere
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dg Set 02, 2018 7:05 am
Jo tinc pintura vermella transparent de Tamiya, podem mirar algun dia de fer un invent amb els blancs
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dc Set 05, 2018 7:57 am
una alternancia de llums molt bona i realista
Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dj Set 06, 2018 8:27 am
Avui he estat muntant els semàfors, els he posat encaixats amb el sistema elèctric de les barreres, la meva intenció era que es posessin a funcionar quan comencessin a baixar les barreres i en pujar s'havien de apagar. Però veig que és molt just que s'encenguin només començar a baixar, no m'agrada com queda, la solucio seria posar un altre interruptor més enllà del de les barreres, però no ho faré de moment, els llums les deixaré sempre enceses. Demà començaré a preparar el que serà el so, haver com em queda, aquest si que sonarà amb la baixada i fins que pugin les barreres
Pere
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dj Set 06, 2018 9:30 am
Excel·lent, Pere.
Ara coordinar les llums a les barreres, quan estiguin les barreres aixecades les llums haurien d'estar apagades.
Fins aviat, Ignasi.
Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dj Set 06, 2018 9:47 am
ignasibaga escrigué:
Excel·lent, Pere. Ara coordinar les llums a les barreres, quan estiguin les barreres aixecades les llums haurien d'estar apagades. Fins aviat, Ignasi.
Si tens raó, haurien d'estar apagades, però haurien de encendre abans que les barreres s'aixequin, i no conte amb distància suficient. Baixar barreres al mim temps que s'activen els semàfors, no m'agrada. Quan posi el so faré un vídeo amb les dues opcions, el so si que s'activés en començar a baixar barreres i pararà en pujar