El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Transformació del Schienenbus piko. Ds Jun 03, 2017 10:29 pm
A la nostra escala la producció comercial de automotors és molt escassa, així que cal recórrer a el poc que hi ha. Després de pensar-ho molt vaig decidir comprar l'Schienenbus de Piko i donar-li un aire de automotor de via estreta. El primer és eliminar els topalls i els lletjos postissos frontals.
A la següent imatge es veuen les diferències del "abans" i el "després". Pel tema del topall central vaig aprofitar uns vells enganxalls que tenia sense ús de LGB que fan funció alhora de topall i enganxi, un sistema similar a l'usat en l'Olot-Girona.
Pel que fa al funcionament de l'automotor tenia els meus dubtes, tenint en compte el sistema de patins amb pestanyes de guiat emprat per Piko. La veritat és que el funcionament és perfecte fins i tot per agulles (R 3), i evita aquest funcionament mediocre del Wismar de LGB amb els seus eixos teòricament -només teòricament- autodireccionables. Aquí deixo un vídeo amb un parell de voltes per la maqueta.
A mikado li agrada aquesta publicació.
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko. Dg Jun 04, 2017 8:15 am
Bé pel ferrobús i bé per la maqueta
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko. Dg Jun 04, 2017 8:41 am
Pere
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
Assumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko. Dg Jun 04, 2017 10:30 am
SALUTACIONS PEP
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko. Dt Jun 06, 2017 6:16 am
Molt bé aquesta transformació..molt maca!! els colors fantastics!!!
salutacions
mallet73
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko. Dc Jun 07, 2017 12:39 am
M'agrada el canvi!
El que no sé com va és el sistema de patins amb pestanyes que comentes. Ens ho pots ensenyar?
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko. Dc Jun 07, 2017 5:37 am
Mitjans escrigué:
M'agrada el canvi!
El que no sé com va és el sistema de patins amb pestanyes que comentes. Ens ho pots ensenyar?
Crec que amb aquesta imatge valdrà. Es veu clarament que el patí i l'eix formen una mena de bogie, de manera que les rodes sempre estan correctament orientades.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko. Dc Jun 07, 2017 5:41 am
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko. Dc Jun 07, 2017 6:35 am
No havia vist mai aquest sistema de guiat , res a veure amb els antics Saragossa de LGB. sempre es veu algo de nou . a part mol aconseguida la transformaciò i els colors , magnifics.
Alexandre
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko. Dv Jun 09, 2017 9:19 pm
Bona feina i bona pensada lo dels patins. Les transformacions són de les feines més divertides i resultones
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko. Ds Abr 22, 2023 8:07 am
Fa més d'un any que vaig aconseguir aquest ferrobus, però pobret tenia alguns defectes que calia reparar.
avui ho he pogut veure en directe..
Aquí es pot veure els patins que l'antic propietari, els havia mutilat
Gràcies a un amic he aconseguit les rodes i els patins, aquí podeu veure com ja llueix amb molt bon estat i els patins amb aquest curiosa forma que ens ensenyava l'Ulises.
Per cert hi ha recanvis que costa aconseguir un d'ells es la caixa on va tot l'engranatge i la roda, (en aquest està molt malament) no es tan disponibles ni en la web ni en altres webs de botigues d'alemanya..però mira per on en XAvier de Santa Eulalia esta molt amb el tema de PIKO i m'ha aconseguit un...